Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 07.8.2007 9:39

Absolutilínku, nicsemsi nesplet. Maximálně to bude jezdit 814+914, což je píchni-nebo-řízni. O novém spojení tu byla řeč proto, že s ním by mohly přibýt vlaky od Řevnic na int. 15 průjezdné do Brodu, takže zatíží i úzký krček - mostíček, víš?
Jinak trend je (bohužel pro tebe) PŘESTUPOVAT při současné intervalizaci. Jen se podívej, jaxou udělány jízdní řády např. na východ od Prahy. Zmizely divné přímé vlaky tu do Jičína, tu do Paky, tu do jiné p*dele, ale jsou pravidelné rychlíky do HK a kousek za něj a k nim přípoje v Nymburce či Chlumci. A tak to bude všude. Ostatně, když můžou přestupovat lidi v Třebáni (a jak rádi a nepožadujou hnát krabičku do Prahy) proč by nemohli na Smíchově. Stejně část z nich půjde na metpo, kapišto?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 07.8.2007 9:18

Káemíčku, jenže oni ti s tím přestupem nebudou chtít jezdit, víš? Každý blbý přestup na vlaku vytváří čekání v řádu minut. Ano, neumíš myslet do budoucna, protože to vůbec nemusí jezdit řada 810.

Nové spojení nemá nic společného s úzkým hrdlem železničního mostu. To sis trošku spletl tratě. Nové spojení je od Hlavního nádraží na opačnou stranu.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 07.8.2007 9:05

Absolut píše:Na lokálce do Rudné bude výhledově interval 30 minut. Chystá se tam dost nové zástavby. Jenom Káemíček neumí myslet do výhledu.
No že zrovná já neumím myslet do budoucna. To semse na**al snad nejvíc ze všeho, čím mě častuješ abolutošotoušku. :P 8-)
No int. 30 na hrbatý se nebráním, ale asi to nebude napřesrok, kdy má být Nové spojení hotovo a pak - dieselové krabičky bych stavěl na SN ke stejnému nástupišti s pantografem a šup - přestup hrana-hrana, žádný další kouřící motor do centra Prahy. Bude stačit to spojení 210-071 se splašenejma krávama v čele.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 06.8.2007 17:16

Absolut píše:Na lokálce do Rudné bude výhledově interval 30 minut. Chystá se tam dost nové zástavby. Jenom Káemíček neumí myslet do výhledu.
A třeba to vyhraje connex

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.8.2007 16:51

Na lokálce do Rudné bude výhledově interval 30 minut. Chystá se tam dost nové zástavby. Jenom Káemíček neumí myslet do výhledu.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 06.8.2007 16:46

Káem píše:Ostatní tratě? Jaké? Lokálka do Rudné a nulový provoz po Semmeringu? I když pravda, moje vize dopravy z Letiště do centra přes Semmering by musela způsobit tu výměnu zabzař v úseku SN-Hl.n. aby se to tam vešlo. Upřímně, obávám se, že kouzlo s linkou do Řevnic bude provedeno podobně, jako kouzlo na trati 011 a 231 - do Kolína je hodinový interval už přes celý den a půlhodiny jsou jen do Brodu, resp. Lysý. Takže opticky se u Prahy jezdí stejně často ale ještě se při tom ušetří soupravy. Ono to totiž na 171 bude stačit i o víkendu - za Třebání ty vlaky dojížděj do berouna už prázdný. A nové Městské Slony chce Ostrava.
No, tak když průjezdný systém, tak se vším, i s Rudnou, néé? Co se týče Řevnic, mám silné nejasné podezření jako ty.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 06.8.2007 9:54

Radek píše:Takže to vypadá, že se proveze tak akorát směr Radotín (po zřízení té uvažované linky na Řevnice) a ostatní tratě už budou mít asi smůlu. Jinak doufám, že má pravdu Adam_R s tím zabezpečovačem.
Ostatní tratě? Jaké? Lokálka do Rudné a nulový provoz po Semmeringu? I když pravda, moje vize dopravy z Letiště do centra přes Semmering by musela způsobit tu výměnu zabzař v úseku SN-Hl.n. aby se to tam vešlo. Upřímně, obávám se, že kouzlo s linkou do Řevnic bude provedeno podobně, jako kouzlo na trati 011 a 231 - do Kolína je hodinový interval už přes celý den a půlhodiny jsou jen do Brodu, resp. Lysý. Takže opticky se u Prahy jezdí stejně často ale ještě se při tom ušetří soupravy. Ono to totiž na 171 bude stačit i o víkendu - za Třebání ty vlaky dojížděj do berouna už prázdný. A nové Městské Slony chce Ostrava.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.8.2007 8:48

ad Vláčky87:
Kdyby vyčtené z knížek, to by byla ta lepší varianta :D
Na internetu se totiž taky hodně cucá z prstů :D

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 05.8.2007 7:44

Mám bohužel pocit, že většinu těch věcí máš vyčtené z knížek. O ostatním nehodlám polemizovat, ale ty názory o ČKD a jejích obchodech a výrobcích povídej někomu, kdo to nezažil. Pokud jsi tam byl zaměstnán, klidně si můžeme popovídat na SZ. Já tam stravíl celý profesní život, a neutahoval jsem šrouby.
Jinak si myslím, že téma je o něčem jiném a nehodlám v diskusi pokračovat.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Praha

Příspěvek od Honzík » 04.8.2007 14:42

172,1 km2 se zvětšila na 185,6 km2 v roce 1960. Až v roce 1968 se zvětšila na 297,5km2. Jenže při zvětšování kolem Prahy šlo jen o připojení okrajových oblastí. Výraznější samostatná plocha přibyla jen na severu. Významnější rozšíření o velké samostatné plochy na Východě a Jihozápadě se Praha rozšířila až v roce 1974. Co se týče velkého významného rozšíření v ploše nastaly 2. 1922, kdy se Praha rozšířila nejvíce opticky na všechny světové strany a pak až rok 1974. 1968 rozhodně tak významný nebyl. Pokud k ploše 185km2 připojíž podél celých hranic vždycky něco málo zvětší se to o hodně km2, ale vzdálenosti hranic města bývalého k novému jsou malé. Výjimka byl sever větší připojení a JZ skoro nic. Rok 1974 byl skokový opticky v tom, že se Praha rozšířila jen na Východ a Jihozápad, kde se vzdálenosti k hranicím města výrazně zvětšily. Jinde ne, nebo skoro ne. Co se týče počtu obyvatel bylo rozšíření v roce 1968 skoro nulové. a významné bylo tedy jen 1922.
K dopravě. Nejvíce se postavilo mezi válkami tram tratí. Tak co.
K počtu obyvatelům. Ty informace mám z knížky o dopravě z čvut. Tak pozor na jazyk.
K Východním trhům. Ty nepadly kvůli politice, ale z důvodu, že tam nikdo nemohl za to platit. Zadarmo v kapitalismu nemůžeš dělat obchody. Za západem jsme technicky zaostali. Mnohé vědecké disciplíny byly ideologicky opomíjeny a pak to už nikdo nemohl dohnat. RVHP nejen že sloužila SSSR jako koloniální impérium, ale také narovnávala rozdíly. Chudší státy lépe, bohatší hůře. ČSSR si tedy pohoršovala. Tramvaje z ČKD na přelomu 80/90 let zaostalost sama. Nikdo to na západě nekupoval a na východě prostě na to neměli peníze. Tak se tam nemohlo nic vyvézt. Ty bludy o přetrhání svazků s východem jsou plácání slámy. Se podívej co vyráběla škodovka za auta 120 :roll:, nebo NDR trabanty a pod. No skutečně tím někoho oslníš. Škodu zachránil WW, Tatru měl zachránit Mercedes, ale NACIONALISTA KLAUS ŘEKL NE. Tak máte, co jste chtěli. České stříbro ne cizákům. Výsledek? Krach, krach, krach. Na přání voličů. Odmítly OH s Mercedesem, volili ODS se Saudkem, Marouškem a dalšímy "kapitalisty". Aneb kapitalismus bez kapitálu. Dobře vám tak, maloměšťáci. :evil: :evil: Byl to bolševismus a český maloměšťácký nacionalismus, co zlikvidoval, co se dalo.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 03.8.2007 15:40

Uff, :
Přesto se ale v některých případech dosud nepodařilo přijmout řešení, jak úzká místa odstranit. Jde především o úsek Praha hl. n. - Praha-Smíchov vedený v intravilánu Nuselského údolí, kde se přes plánovanou optimalizaci nepodaří zajistit kapacitu pro všechny poptávané vlaky (proveze se pouze dálková doprava a 15-minutový interval příměstské dopravy).
Citace z http://binko.wz.cz/2006-4.pdf
Takže to vypadá, že se proveze tak akorát směr Radotín (po zřízení té uvažované linky na Řevnice) a ostatní tratě už budou mít asi smůlu. Jinak doufám, že má pravdu Adam_R s tím zabezpečovačem.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 03.8.2007 14:13

Radek píše:Jo, to je asi pravda. Já mám nejvíc vysledované východní rychlíky končící na Smíchově a tam opravdu problém s integrací nevidím. Jaký konkrétně by byl problém u mezinárodních rychlíků?
KM: o Radotíně nikdo nemluvil. Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)
Na mezinárodních rychlících jezdí většinou vlaky vyšší kvality a místenkové vozy, které se podle mne na regionální dopravu nehodí, ale hlavně jak už jsem psal - jsou poměrně dost vytížené. Mám pocit, že ani nikde jinde ve světě podobná kombinace neexistuje.
Propustnost úseku Hlavák - Smíchov asi ještě nebude vyčerpaná, když ČD oznámily, že Nové spojení bude dokončeno již příští rok a cituji ...."Po zprovoznění Nového spojení se uvažuje o zřízení nových příměstských železničních linek, vedených diametrálně přes centrum Prahy. Mělo by jít o linky Milovice - Praha Hlavní nádraží – Strančice a Nymburk – Praha Hlavní nádraží – Řevnice. Po dokončení rekonstrukce železničního uzlu by mohl být na nejvýznamnějších tratích zkrácen špičkový interval příměstské dopravy až na velmi atraktivních 15 minut (mimo špičku 30 minut)." Přičemž ten interval bude vytvořen díky vložení těch dvou linek do stávajících spojů.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 03.8.2007 14:06

Radek píše:Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)
Tohle plati pri soucasnem zabezpecovacim zarizeni. Jeho vymenou lze kapacitu bez problemu zdvojnasobit.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.8.2007 14:02

Radek: Já nevim. Ty to moc nevytrhnou. Ale čert to vem. Sympatická šotouší maličkost :-) Osobáky toho moc nezhorší, stejně všechny jezdí na Hlavák už teď, problém byl právě z hlaváku na východ kde byla v podstět jedna kolej.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 03.8.2007 13:02

Jo, to je asi pravda. Já mám nejvíc vysledované východní rychlíky končící na Smíchově a tam opravdu problém s integrací nevidím. Jaký konkrétně by byl problém u mezinárodních rychlíků?
KM: o Radotíně nikdo nemluvil. Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)

Odpovědět