Další prachy vyhozené za blbostOMH píše:V metru se objevily nové samolepky na eskalátorech
Nápad je to sice dobrý, ale samolepky se dají přečíst teprve z metrové vzdálenosti - tím pádem si jich cestující všimnou až po nástupu na eskalátor
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Další prachy vyhozené za blbostOMH píše:V metru se objevily nové samolepky na eskalátorech
Protože od té doby, co se přestalo stavět podle ještě původních plánů z doby před rokem 1989, se metro nestaví podle dopravních potřeb, ale podle potřeb radních. Zvýšení ceny pozemků, megalomanské plány na pražské výstaviště a podobné "potřeby" jsou důvodem, že trasa D se již 15 let odkládá a namísto ní se vymýšlejí nesmyslnosti typu Letňany-pole nebo Chalupoida na letiště.Akribius píše:Vysoké fixní náklady bych chápal,ale proč se teda metro nestaví jen tam,kde má smysl-oblasti s vysokou hustotou obyvatelstva na km2.
Eskalátory se na noc vypínají a osvětlení správně má být zhasnuto pouze tzv.Hlavní osvětlení a zustavá svítit tak 3/4 stanice pak můžeš zhasnout tzv pomocné osvětlení a to zhasneš dost a svití jen 1/4 ale v noci se naopak svití v tunelu kvuli udržbě tak nic neušetříš. I když já vždy vypínal vše a ted mám na to podřízeného a tomu to také říkam když nejsou práce at to vypne. Hold musíme šetřit to mi říká i maminka domaBrejšín píše:Jo až na to, že ti lídé tam jsou i dnes (když se nejezdí) a budou tam i potom. Jediná úspora by tedy byla na osvětlení (zadali se vůbec zhasíná alespoň něco) a eskalátory.
To jsem byl jájohndj píše:Taky mě to napadlo, ale někdo zde na TF, omlouvám se, že nevím kdo přesně, vysvětloval, že provoz ve větším než desetiminutovém intervalu je oproti intervalu 10 minut více ztrátový. Proč, nevím, ale nezdá se mi to. Někdo kvalifikovanější by možná vysvětlil.
Přesně tak. Až na ten personál ve stanicích, ten je přítomen neustále.pawel píše: "více ztrátový" asi nebude úplně přesná formulace. nicméně pokud se domnívám správně, pak je problém v tom, že provoz zařízení metra stojí sám o sobě hodně, i bez vozokm - eskalátory, osvětlení, větrání, personál ve stanicích a na dispečinku apod.
omezeně to ale platí i u tramvají a dalších kolejových systémů (= vysoké fixní náklady). naopak na nejedoucím busu se ušetří nejvíc (= vysoké variabilní náklady).
Taky mě to napadlo, ale někdo zde na TF, omlouvám se, že nevím kdo přesně, vysvětloval, že provoz ve větším než desetiminutovém intervalu je oproti intervalu 10 minut více ztrátový. Proč, nevím, ale nezdá se mi to. Někdo kvalifikovanější by možná vysvětlil.P_V píše:A nešlo by od 23:00 protáhnout interval na 15 minut? Ušetří se stejný počet spojů, ale doba provozu se krátit nemusí.
Dobrá, ale stejně tak je krapet rozdíl omezovat spoje pozdě v noci nežli ve špičce, kdy je hlava na hlavě... Úspory jsou nepopulární, ale holt není zbytí.Brejšín píše:Jo z hlaváku, jenomže mi máme tři trasy a tam už to je v řiti. A můžu říct že do Stodůlek jet 16 minut nebo hodinu je krapek rozdíl.