Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Proxy » 24.1.2010 19:26

OMH píše:V metru se objevily nové samolepky na eskalátorech
Další prachy vyhozené za blbost :oops:
Nápad je to sice dobrý, ale samolepky se dají přečíst teprve z metrové vzdálenosti - tím pádem si jich cestující všimnou až po nástupu na eskalátor #-o

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od OMH » 24.1.2010 16:46

V metru se objevily nové samolepky na eskalátorech
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 17.1.2010 21:28

nemá ta část číslo 4 ?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 17.1.2010 20:27

Trasa D se odsouvá zejména kvůli laxnímu postoji jedné městské části.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 17.1.2010 15:44

Akribius píše:Vysoké fixní náklady bych chápal,ale proč se teda metro nestaví jen tam,kde má smysl-oblasti s vysokou hustotou obyvatelstva na km2.
Protože od té doby, co se přestalo stavět podle ještě původních plánů z doby před rokem 1989, se metro nestaví podle dopravních potřeb, ale podle potřeb radních. Zvýšení ceny pozemků, megalomanské plány na pražské výstaviště a podobné "potřeby" jsou důvodem, že trasa D se již 15 let odkládá a namísto ní se vymýšlejí nesmyslnosti typu Letňany-pole nebo Chalupoida na letiště.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 17.1.2010 12:28

Brejšín píše:Jo až na to, že ti lídé tam jsou i dnes (když se nejezdí) a budou tam i potom. Jediná úspora by tedy byla na osvětlení (zadali se vůbec zhasíná alespoň něco) a eskalátory.
Eskalátory se na noc vypínají a osvětlení správně má být zhasnuto pouze tzv.Hlavní osvětlení a zustavá svítit tak 3/4 stanice pak můžeš zhasnout tzv pomocné osvětlení a to zhasneš dost a svití jen 1/4 ale v noci se naopak svití v tunelu kvuli udržbě tak nic neušetříš. I když já vždy vypínal vše a ted mám na to podřízeného a tomu to také říkam když nejsou práce at to vypne. Hold musíme šetřit to mi říká i maminka doma

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Pražské metro

Příspěvek od Akribius » 17.1.2010 12:22

Vysoké fixní náklady bych chápal,ale proč se teda metro nestaví jen tam,kde má smysl-oblasti s vysokou hustotou obyvatelstva na km2.
Pokud vím,že někde prostě ten obrat lidí nebude,tak postavím tramvaj,páč ta má fixní náklady nižší.Když si tam postavím metro a nebudou na něj lidi,tak z toho mám pak slušnýho žrouta peněz do budoucna.Z tohoto důvodu nechápu stavbu metra Kobylisy-Letňany a už vůbec ne Dejvická-otol,kde máme dokonce kapacitní TT,které se dají za zlomek náklafů opravit.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Pražské metro

Příspěvek od Brejšín » 17.1.2010 12:19

Jo až na to, že ti lídé tam jsou i dnes (když se nejezdí) a budou tam i potom. Jediná úspora by tedy byla na osvětlení (zadali se vůbec zhasíná alespoň něco) a eskalátory.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 17.1.2010 12:10

Jak nadhodil TJ ono jsou dotoho započteny náklady, které také něco stojí a ty prostě tam jsou a je to například když, každá stanice má minimálně jednoho člověka jako staniční personál (non-stop). Stanice s eskalátorem mají minimálně jednoho člověka starajícího se o eskalátory (a nejen ty) na stanicích jsou také distribuční místnosti/měnírny tam také máš jednoho člověka. Dotoho máš ve směně minimálně 3 (přes den 4) vlakové dispečery atd atd. A to se vše počitá a náklady naskakují.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 17.1.2010 12:00

Ten přepočet na vozokm je čirá demagogie. DP chce ušetřit v absolutních číslech, takže i když bude vozokm k půlnoci dražší, tím že se jich vykoná méně, vznikne úspora.
Například když máte doma elektriku, platíte jednak fixní cenu za jistič, jednak cenu za každou kilowatthodinu. Když budete elektřinu šetřit, tak sice po rozpočtení té fixní částky na kWh vyjde jedna kWh dráž, ale je nesmysl tvrdit že v celku se zaplatí víc...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 16.1.2010 23:43

johndj píše:Taky mě to napadlo, ale někdo zde na TF, omlouvám se, že nevím kdo přesně, vysvětloval, že provoz ve větším než desetiminutovém intervalu je oproti intervalu 10 minut více ztrátový. Proč, nevím, ale nezdá se mi to. Někdo kvalifikovanější by možná vysvětlil.
To jsem byl já 8-)
pawel píše: "více ztrátový" asi nebude úplně přesná formulace. nicméně pokud se domnívám správně, pak je problém v tom, že provoz zařízení metra stojí sám o sobě hodně, i bez vozokm - eskalátory, osvětlení, větrání, personál ve stanicích a na dispečinku apod.

omezeně to ale platí i u tramvají a dalších kolejových systémů (= vysoké fixní náklady). naopak na nejedoucím busu se ušetří nejvíc (= vysoké variabilní náklady).
Přesně tak. Až na ten personál ve stanicích, ten je přítomen neustále. :D
Z:arrow: Zkrátka, čím více se jezdí, tím je 1 vozokm metra levnější.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Pražské metro

Příspěvek od pawel » 16.1.2010 23:31

"více ztrátový" asi nebude úplně přesná formulace. nicméně pokud se domnívám správně, pak je problém v tom, že provoz zařízení metra stojí sám o sobě hodně, i bez vozokm - eskalátory, osvětlení, větrání, personál ve stanicích a na dispečinku apod.

omezeně to ale platí i u tramvají a dalších kolejových systémů (= vysoké fixní náklady). naopak na nejedoucím busu se ušetří nejvíc (= vysoké variabilní náklady).

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od johndj » 16.1.2010 23:13

P_V píše:A nešlo by od 23:00 protáhnout interval na 15 minut? Ušetří se stejný počet spojů, ale doba provozu se krátit nemusí.
Taky mě to napadlo, ale někdo zde na TF, omlouvám se, že nevím kdo přesně, vysvětloval, že provoz ve větším než desetiminutovém intervalu je oproti intervalu 10 minut více ztrátový. Proč, nevím, ale nezdá se mi to. Někdo kvalifikovanější by možná vysvětlil.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 16.1.2010 23:05

A nešlo by od 23:00 protáhnout interval na 15 minut? Ušetří se stejný počet spojů, ale doba provozu se krátit nemusí.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské metro

Příspěvek od Damir Holas » 16.1.2010 20:26

Brejšín píše:Jo z hlaváku, jenomže mi máme tři trasy a tam už to je v řiti. A můžu říct že do Stodůlek jet 16 minut nebo hodinu je krapek rozdíl.
Dobrá, ale stejně tak je krapet rozdíl omezovat spoje pozdě v noci nežli ve špičce, kdy je hlava na hlavě... Úspory jsou nepopulární, ale holt není zbytí.

Odpovědět