Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MF » 12.4.2011 14:35

Hlavně pokud začně hořet, tak začne někde pod podlahou a určitě se požár nerozšíří do vagónu ihned.

Petrkostelecký měl na mysli to, že když vzduch unikne ze vzduchojemů naráz, tak podpoří hoření. To ale fakt není tak strašné. Dá se to přirovnat k hoření a následné explozi pneumatiky náklaďáku. Není to zase tak, že by díky tomu blafnul celý vagón.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Proxy » 12.4.2011 14:21

peterkostelecky píše:Si vzpomínám když mi otec vyprávěl, že někdy v roce 1980 se dělala cvičná evakuace v metru v tunelu s cestujicími a žádnej med to teda nebyl. Ale v tej době se to zvládlo na 120% a zachránily větší počet lidí než bylo ve skutečnosti ... Prostě šaškárna ... alke to je trochu mimo téma tramvaje na B-Sidu ...
Evakuace lidí ze soupravy v tunelu má přesně dané postupy - není možné jen tak vypustit lidi do tunelu s pokynem běžte směrem ke stanici. To není vylodění spojenců v Normandii, kdy byly ztráty povoleny #-o
Bezpečnost cestujících je na prvním místě, proto se musí provést jisté kroky, které obvykle mohou trvat i déle než je čas dojezdu soupravy do stanice.

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od peterkostelecky » 12.4.2011 12:11

Oskar píše:
peterkostelecky píše:Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez =D>
Jsi zcela mimo realitu, plácáš tu jeden blábol za druhým:
  • Ano, je lepší, aby byli lidi co nejdříve venku, ale venku je trochu něco jiného než uvnitř tunelu vně vlaku.
  • „Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první.“ - ohlédnu-li od toho, že ta věta nedává smysl, pak čidla slouží k detekci požáru, nikoli k jeho likvidaci, takže je úplně jedno, jestli shoří jako první, druhé, páté, nebo předposlední v pořadí, protože v momentě kdy hoří, už nemají žádný význam.
  • Pokud bude hořet souprava a v brzdách bude vzduch, může se stát, že někde něco přehoří a vzduch vysyčí, popřípadě se stoupající teplotou vzroste tlak v jímkách a otevřou se pojistné ventily. Je nepravděpodobné, že by pojistné ventily selhaly a jímka explodovala, ale i v tom případě by teplota již před výbuchem byla absolutně neslučitelná se životem.

Si vzpomínám když mi otec vyprávěl, že někdy v roce 1980 se dělala cvičná evakuace v metru v tunelu s cestujicími a žádnej med to teda nebyl. Ale v tej době se to zvládlo na 120% a zachránily větší počet lidí než bylo ve skutečnosti ... Prostě šaškárna ... alke to je trochu mimo téma tramvaje na B-Sidu ...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Oskar » 12.4.2011 11:44

peterkostelecky píše:Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez =D>
Jsi zcela mimo realitu, plácáš tu jeden blábol za druhým:
  • Ano, je lepší, aby byli lidi co nejdříve venku, ale venku je trochu něco jiného než uvnitř tunelu vně vlaku.
  • „Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první.“ - ohlédnu-li od toho, že ta věta nedává smysl, pak čidla slouží k detekci požáru, nikoli k jeho likvidaci, takže je úplně jedno, jestli shoří jako první, druhé, páté, nebo předposlední v pořadí, protože v momentě kdy hoří, už nemají žádný význam.
  • Pokud bude hořet souprava a v brzdách bude vzduch, může se stát, že někde něco přehoří a vzduch vysyčí, popřípadě se stoupající teplotou vzroste tlak v jímkách a otevřou se pojistné ventily. Je nepravděpodobné, že by pojistné ventily selhaly a jímka explodovala, ale i v tom případě by teplota již před výbuchem byla absolutně neslučitelná se životem.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od piskvorrr » 12.4.2011 11:23

peterkostelecky píše:když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice
Bavíme se o metru? Doporučuju prostudovat průřez tunelem - z toho by mělo být jasné, že o žádném "běhání" nemůže být řeč, zejména ne v řádu stovek lidí a v krizové situaci (o přívodce a osvětlení nemluvě, byť by první měla být vypnutá a druhé zapnuté), spíš by to bylo "hlavně aby byli lidi venku, pak už se můžou ušlapat v tunelu". Vzhledem k mezistaničním vzdálenostem je mnohem bezpečnější dojet se soupravou do stanice, byť by byla v plamenech - odtamtud by sice evakuace nebyla taky žádná sranda, ale mnohem, mnohem snazší než z tunelu.

O psychologických efektech ani nemluvím - tuhle jsme stáli před Budějovickou, protože se před depem Kačerov nějak nahromadily soupravy; úplně stačilo, že jsme na dvě minuty zastavili v tunelu - a už tam začala nějaká ženská vyvádět, že je průser a všichni tam chcípneme (nakonec ji spolukaštani uklidnili).

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od peterkostelecky » 12.4.2011 10:25

Oskar píše:
peterkostelecky píše:V tunelech metra jsou ventilátory ven a jsou v nějakých vzdálenostech. Třeba v zimě jsou některé zavřené kvůli zimě proto je ve stanici větší průvan, v létě jsou všechny v provozu tak vzduchu je méně protože má kam unikat. Vůz nevybuchne, rozthne se pouze hadice ale jen pokud neuzavřu předtím hlavní uzávěr brzdy (ten červenej). Takže vzduchu tam bude minimálně tudíž velká rana to nebude.
Hlavně ty hadice jsou z nehořlavého materiálu. Hlavně brzda musí být ve voze i mechanická právě pro tyto případy. Takže vždycky vypustit vzduch z brzdového ústrojí a brzdit ručně, vůz odpojit od sítě aby do toho vozu nešel proud. V metru zřejmě budou taky nějaké evakuační místa. Sic nevím jak na nových tratích ale na původních sovětských určitě ano.
Co je to za blábol? Tady přece nejde o výbuch, ale o to, že brzda je tlaková -- bez vzduchu zabrzděná, takže když vzduch unikne, s vlakem nikdo nepohne.

Z toho důvodu je skutečně klíčové dojet za každou cenu do stanice. Nutno poznamenat, že moderní soupravy jsou mimo jiné vybaveny citlivými čidly EPS, takže o případném požáru obvykle vědí dříve, než je vůbec cokoli lidskými smysly pozorovatelné.


Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez =D>

Ale pravda, když to jde, tak dojet ..

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Oskar » 12.4.2011 10:10

peterkostelecky píše:V tunelech metra jsou ventilátory ven a jsou v nějakých vzdálenostech. Třeba v zimě jsou některé zavřené kvůli zimě proto je ve stanici větší průvan, v létě jsou všechny v provozu tak vzduchu je méně protože má kam unikat. Vůz nevybuchne, rozthne se pouze hadice ale jen pokud neuzavřu předtím hlavní uzávěr brzdy (ten červenej). Takže vzduchu tam bude minimálně tudíž velká rana to nebude.
Hlavně ty hadice jsou z nehořlavého materiálu. Hlavně brzda musí být ve voze i mechanická právě pro tyto případy. Takže vždycky vypustit vzduch z brzdového ústrojí a brzdit ručně, vůz odpojit od sítě aby do toho vozu nešel proud. V metru zřejmě budou taky nějaké evakuační místa. Sic nevím jak na nových tratích ale na původních sovětských určitě ano.
Co je to za blábol? Tady přece nejde o výbuch, ale o to, že brzda je tlaková -- bez vzduchu zabrzděná, takže když vzduch unikne, s vlakem nikdo nepohne.

Z toho důvodu je skutečně klíčové dojet za každou cenu do stanice. Nutno poznamenat, že moderní soupravy jsou mimo jiné vybaveny citlivými čidly EPS, takže o případném požáru obvykle vědí dříve, než je vůbec cokoli lidskými smysly pozorovatelné.

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od peterkostelecky » 12.4.2011 9:24

MF píše:
9001 píše:Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?
...v tunelu metra unikají jedinou a hlavně dlouhou cestou. Hlavně jde o to, aby vlaku nepřehořela hadice na vzduch, to by pak byl problém. Když už to chytne plamenem, tak to stejně už většinou nikdo nezachrání ať je to tramvaj, bus či metro. Jde havně o včasnou evakuaci lidí. Pamatuji před otevřením Barrandova havarijní hry na estakádě, kdy se ve vozech zapálila dýmovnice a všechny složky přijely na ZVZ a dokonce hasiči měli hadici z estakády svisle dolů pro čerpání vody. Docela vymakaný.
Naposledy upravil(a) peterkostelecky dne 12.4.2011 12:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské metro

Příspěvek od Láďa » 08.4.2011 18:00

Momentálně přerušen provoz na C mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov. Skokan na Budějovické.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MF » 08.4.2011 13:38

9001 píše:Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?
Musel bych si znovu přečíst patřičné směrnice. Nicméně do podjezdů je hasičská technika schopná se dostat, do tunelů metra ne. Z podjezdu mají kam unikat splodiny hoření, v tunelu metra unikají jedinou a hlavně dlouhou cestou. Hlavně jde o to, aby vlaku nepřehořela hadice na vzduch, to by pak byl problém. Když už to chytne plamenem, tak to stejně už většinou nikdo nezachrání ať je to tramvaj, bus či metro. Jde havně o včasnou evakuaci lidí. Pamatuji před otevřením Barrandova havarijní hry na estakádě, kdy se ve vozech zapálila dýmovnice a všechny složky přijely na ZVZ a dokonce hasiči měli hadici z estakády svisle dolů pro čerpání vody. Docela vymakaný.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od 9001 » 08.4.2011 13:11

Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Proxy » 03.4.2011 7:18

Oskar píše:Myslím, že to DPP neprovozuje, je to outsourcované „té správné“ firmě. (Poté, co se nevyplácelo outsourcování u firmy Swift a projektory musely jít dolů, do skladů DPP.)
A s novou "správnou" firmou přišla i výměna beden, které nyní méně těsní a více se v nich usazuje prach...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 02.4.2011 22:40

Myslím, že to DPP neprovozuje, je to outsourcované „té správné“ firmě. (Poté, co se nevyplácelo outsourcování u firmy Swift a projektory musely jít dolů, do skladů DPP.)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 02.4.2011 21:39

Jake píše:DPP měnil žárovky v projektorech na nástupištích za nějaké méněsvítivé? V poslední době je to tmavé tak, až to nejde pořádně přečíst.
Spíš bych čekal, že se nahromadil prach a projektory by potřebovaly vyčistit.

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jake » 02.4.2011 21:34

DPP měnil žárovky v projektorech na nástupištích za nějaké méněsvítivé? V poslední době je to tmavé tak, až to nejde pořádně přečíst.

Odpovědět