Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Hlavně pokud začně hořet, tak začne někde pod podlahou a určitě se požár nerozšíří do vagónu ihned.
Petrkostelecký měl na mysli to, že když vzduch unikne ze vzduchojemů naráz, tak podpoří hoření. To ale fakt není tak strašné. Dá se to přirovnat k hoření a následné explozi pneumatiky náklaďáku. Není to zase tak, že by díky tomu blafnul celý vagón.
Petrkostelecký měl na mysli to, že když vzduch unikne ze vzduchojemů naráz, tak podpoří hoření. To ale fakt není tak strašné. Dá se to přirovnat k hoření a následné explozi pneumatiky náklaďáku. Není to zase tak, že by díky tomu blafnul celý vagón.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Evakuace lidí ze soupravy v tunelu má přesně dané postupy - není možné jen tak vypustit lidi do tunelu s pokynem běžte směrem ke stanici. To není vylodění spojenců v Normandii, kdy byly ztráty povolenypeterkostelecky píše:Si vzpomínám když mi otec vyprávěl, že někdy v roce 1980 se dělala cvičná evakuace v metru v tunelu s cestujicími a žádnej med to teda nebyl. Ale v tej době se to zvládlo na 120% a zachránily větší počet lidí než bylo ve skutečnosti ... Prostě šaškárna ... alke to je trochu mimo téma tramvaje na B-Sidu ...
Bezpečnost cestujících je na prvním místě, proto se musí provést jisté kroky, které obvykle mohou trvat i déle než je čas dojezdu soupravy do stanice.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Oskar píše:Jsi zcela mimo realitu, plácáš tu jeden blábol za druhým:peterkostelecky píše:Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez
- Ano, je lepší, aby byli lidi co nejdříve venku, ale venku je trochu něco jiného než uvnitř tunelu vně vlaku.
- „Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první.“ - ohlédnu-li od toho, že ta věta nedává smysl, pak čidla slouží k detekci požáru, nikoli k jeho likvidaci, takže je úplně jedno, jestli shoří jako první, druhé, páté, nebo předposlední v pořadí, protože v momentě kdy hoří, už nemají žádný význam.
- Pokud bude hořet souprava a v brzdách bude vzduch, může se stát, že někde něco přehoří a vzduch vysyčí, popřípadě se stoupající teplotou vzroste tlak v jímkách a otevřou se pojistné ventily. Je nepravděpodobné, že by pojistné ventily selhaly a jímka explodovala, ale i v tom případě by teplota již před výbuchem byla absolutně neslučitelná se životem.
Si vzpomínám když mi otec vyprávěl, že někdy v roce 1980 se dělala cvičná evakuace v metru v tunelu s cestujicími a žádnej med to teda nebyl. Ale v tej době se to zvládlo na 120% a zachránily větší počet lidí než bylo ve skutečnosti ... Prostě šaškárna ... alke to je trochu mimo téma tramvaje na B-Sidu ...
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Jsi zcela mimo realitu, plácáš tu jeden blábol za druhým:peterkostelecky píše:Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez
- Ano, je lepší, aby byli lidi co nejdříve venku, ale venku je trochu něco jiného než uvnitř tunelu vně vlaku.
- „Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první.“ - ohlédnu-li od toho, že ta věta nedává smysl, pak čidla slouží k detekci požáru, nikoli k jeho likvidaci, takže je úplně jedno, jestli shoří jako první, druhé, páté, nebo předposlední v pořadí, protože v momentě kdy hoří, už nemají žádný význam.
- Pokud bude hořet souprava a v brzdách bude vzduch, může se stát, že někde něco přehoří a vzduch vysyčí, popřípadě se stoupající teplotou vzroste tlak v jímkách a otevřou se pojistné ventily. Je nepravděpodobné, že by pojistné ventily selhaly a jímka explodovala, ale i v tom případě by teplota již před výbuchem byla absolutně neslučitelná se životem.
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Bavíme se o metru? Doporučuju prostudovat průřez tunelem - z toho by mělo být jasné, že o žádném "běhání" nemůže být řeč, zejména ne v řádu stovek lidí a v krizové situaci (o přívodce a osvětlení nemluvě, byť by první měla být vypnutá a druhé zapnuté), spíš by to bylo "hlavně aby byli lidi venku, pak už se můžou ušlapat v tunelu". Vzhledem k mezistaničním vzdálenostem je mnohem bezpečnější dojet se soupravou do stanice, byť by byla v plamenech - odtamtud by sice evakuace nebyla taky žádná sranda, ale mnohem, mnohem snazší než z tunelu.peterkostelecky píše:když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice
O psychologických efektech ani nemluvím - tuhle jsme stáli před Budějovickou, protože se před depem Kačerov nějak nahromadily soupravy; úplně stačilo, že jsme na dvě minuty zastavili v tunelu - a už tam začala nějaká ženská vyvádět, že je průser a všichni tam chcípneme (nakonec ji spolukaštani uklidnili).
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Oskar píše:Co je to za blábol? Tady přece nejde o výbuch, ale o to, že brzda je tlaková -- bez vzduchu zabrzděná, takže když vzduch unikne, s vlakem nikdo nepohne.peterkostelecky píše:V tunelech metra jsou ventilátory ven a jsou v nějakých vzdálenostech. Třeba v zimě jsou některé zavřené kvůli zimě proto je ve stanici větší průvan, v létě jsou všechny v provozu tak vzduchu je méně protože má kam unikat. Vůz nevybuchne, rozthne se pouze hadice ale jen pokud neuzavřu předtím hlavní uzávěr brzdy (ten červenej). Takže vzduchu tam bude minimálně tudíž velká rana to nebude.
Hlavně ty hadice jsou z nehořlavého materiálu. Hlavně brzda musí být ve voze i mechanická právě pro tyto případy. Takže vždycky vypustit vzduch z brzdového ústrojí a brzdit ručně, vůz odpojit od sítě aby do toho vozu nešel proud. V metru zřejmě budou taky nějaké evakuační místa. Sic nevím jak na nových tratích ale na původních sovětských určitě ano.
Z toho důvodu je skutečně klíčové dojet za každou cenu do stanice. Nutno poznamenat, že moderní soupravy jsou mimo jiné vybaveny citlivými čidly EPS, takže o případném požáru obvykle vědí dříve, než je vůbec cokoli lidskými smysly pozorovatelné.
Jistě že když v brzdovým ústrojí není vzduch že stim nikdo nepohne, když budu mít soupravu v plamenech tak to zastavim kdkoliv hlavně aby byly lidi venku, pak už můžou běžet do stanice ... Předpokládám že ty čidla jsou řízený nějak počítačově takže ty schořej jako první. Když mi bude hořet souprava a budu mít v brzdách vzdcuch tak to si pak nedovedu představit ten nářez
Ale pravda, když to jde, tak dojet ..
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Co je to za blábol? Tady přece nejde o výbuch, ale o to, že brzda je tlaková -- bez vzduchu zabrzděná, takže když vzduch unikne, s vlakem nikdo nepohne.peterkostelecky píše:V tunelech metra jsou ventilátory ven a jsou v nějakých vzdálenostech. Třeba v zimě jsou některé zavřené kvůli zimě proto je ve stanici větší průvan, v létě jsou všechny v provozu tak vzduchu je méně protože má kam unikat. Vůz nevybuchne, rozthne se pouze hadice ale jen pokud neuzavřu předtím hlavní uzávěr brzdy (ten červenej). Takže vzduchu tam bude minimálně tudíž velká rana to nebude.
Hlavně ty hadice jsou z nehořlavého materiálu. Hlavně brzda musí být ve voze i mechanická právě pro tyto případy. Takže vždycky vypustit vzduch z brzdového ústrojí a brzdit ručně, vůz odpojit od sítě aby do toho vozu nešel proud. V metru zřejmě budou taky nějaké evakuační místa. Sic nevím jak na nových tratích ale na původních sovětských určitě ano.
Z toho důvodu je skutečně klíčové dojet za každou cenu do stanice. Nutno poznamenat, že moderní soupravy jsou mimo jiné vybaveny citlivými čidly EPS, takže o případném požáru obvykle vědí dříve, než je vůbec cokoli lidskými smysly pozorovatelné.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
MF píše:...v tunelu metra unikají jedinou a hlavně dlouhou cestou. Hlavně jde o to, aby vlaku nepřehořela hadice na vzduch, to by pak byl problém. Když už to chytne plamenem, tak to stejně už většinou nikdo nezachrání ať je to tramvaj, bus či metro. Jde havně o včasnou evakuaci lidí. Pamatuji před otevřením Barrandova havarijní hry na estakádě, kdy se ve vozech zapálila dýmovnice a všechny složky přijely na ZVZ a dokonce hasiči měli hadici z estakády svisle dolů pro čerpání vody. Docela vymakaný.9001 píše:Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?
Naposledy upravil(a) peterkostelecky dne 12.4.2011 12:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Pražské metro
Momentálně přerušen provoz na C mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov. Skokan na Budějovické.
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Musel bych si znovu přečíst patřičné směrnice. Nicméně do podjezdů je hasičská technika schopná se dostat, do tunelů metra ne. Z podjezdu mají kam unikat splodiny hoření, v tunelu metra unikají jedinou a hlavně dlouhou cestou. Hlavně jde o to, aby vlaku nepřehořela hadice na vzduch, to by pak byl problém. Když už to chytne plamenem, tak to stejně už většinou nikdo nezachrání ať je to tramvaj, bus či metro. Jde havně o včasnou evakuaci lidí. Pamatuji před otevřením Barrandova havarijní hry na estakádě, kdy se ve vozech zapálila dýmovnice a všechny složky přijely na ZVZ a dokonce hasiči měli hadici z estakády svisle dolů pro čerpání vody. Docela vymakaný.9001 píše:Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Co jsem někde slyšel, tak platí u metra dotáhnout za každou cenu vlak do stanice, když začne hořet. Není to samé i u tramvají v pojezdech?
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A s novou "správnou" firmou přišla i výměna beden, které nyní méně těsní a více se v nich usazuje prach...Oskar píše:Myslím, že to DPP neprovozuje, je to outsourcované „té správné“ firmě. (Poté, co se nevyplácelo outsourcování u firmy Swift a projektory musely jít dolů, do skladů DPP.)
Re: Pražské metro
Myslím, že to DPP neprovozuje, je to outsourcované „té správné“ firmě. (Poté, co se nevyplácelo outsourcování u firmy Swift a projektory musely jít dolů, do skladů DPP.)
Re: Pražské metro
Spíš bych čekal, že se nahromadil prach a projektory by potřebovaly vyčistit.Jake píše:DPP měnil žárovky v projektorech na nástupištích za nějaké méněsvítivé? V poslední době je to tmavé tak, až to nejde pořádně přečíst.
Re: Pražské metro
DPP měnil žárovky v projektorech na nástupištích za nějaké méněsvítivé? V poslední době je to tmavé tak, až to nejde pořádně přečíst.