Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské metro
No tunel ... jako že by nějaká koknkrétní osoba/skupina z toho měla nějakou provizi?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
Jasně že to není výhodný (pro DP). Jak může být výhodný něco, co je buď tak velký, nebo tak specifický, že to nemůže mít konkurenci (a tudíž tlak na cenu)? Nenechte se opít rohlíkem. Tady stačí selskej rozum. Buď jde o totální neschopnost těch co o tom rozhodovali, nebo o tichej tunel. Jak v případě dep, tak i ÚDu.
Osobně tipuju druhou možnost
Osobně tipuju druhou možnost
Re: Pražské metro
Samozřejmě bude záležet jak bude VŘ zadáno. Je možné, že Škoda bude mít na A výhodu. Ale třeba to taky dopadne jinak a o full servis se na depu podělí dvě firmy... Anebo se od f.s. odejde Záleží jak moc výhodné to pro dpp je. Zatím sem slyšel, že až tak moc ne. Ale konkrétní čísla jsem zatím neviděl...
Re: Pražské metro
Jinými slovy. Převod dep na Škodu/Siemens znamená v případném výběrovém řízení značnou výhodu pro tyto výrobce. A to samé platí pro ÚD.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
To záleží, ale jak by vypadal Full servis na depu, kdyby tam napůl jezdil Siemens a napůl Škoda. Pokud se tedy nenajde střelec, který by koupil cca 40 souprav najednou, ale obávám se, že na světě není firma, která by tohle zvládla...OMH píše:Nemusí, záleží na výsledku VŘ
Re: Pražské metro
Nemusí, záleží na výsledku VŘ
-
- ovocnář
- Příspěvky: 128
- Registrován: 20.9.2010 15:34
Re: Pražské metro
A musí to vozy od škodovky ? asi jo když má pronajatý depo
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Zastaven, i kdy mám dojem, že to bylo pražská rekonstrukce v nové kastli. Teď se vyrábí vozy pro Petrohrad.syverin píše: A co projekt 6Mt? Tam existoval i prototyp, a probíhaly i nějaké zkušební jízdy.
Já jsem chtěl jenom naznačit, že nový vůz pro Prahu by nemusel být pro Škodovku problém.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A co projekt 6Mt? Tam existoval i prototyp, a probíhaly i nějaké zkušební jízdy.Tonda Ježek píše:... Sáhodlouze vyvíjet není nic potřeba, stačí vyrobit kastli a dát do toho vnitřek z pražských 81-71M...9001 píše:... To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ono se toho napovídá ... . Stacionární (traťová) část Matry sice, i díky svému řešení, není levná, ale do celkové výměny se musí počítat i mobilní části na všech soupravách.Láďa píše:Ještě 1 dotaz. Co jsem slyšel, tak při prodlužování trasy C do Syslova se při výběru zab. zař. dostalo k tomu, že Matra stála v úseku Ládví - Letňany tolik, co by stálo LZA na celém C... Je to pravda?
Ono si od toho musíš odečíst těch pár let, kdy tyto soupravy stály v Hostivaři a čekaly na to, jak to bude s novým vlakovým zabezpečovačem na trase B. Jinak výraznější problémy s rekonstrukcemi nejsou, sice několik souprav má své mouchy, ale vše je to otázka komponentů (baterky, kontejnery, dveře). Spíš záleží na tom, jak bude vypadat kastle a rám vozu. Sáhodlouze vyvíjet není nic potřeba, stačí vyrobit kastli a dát do toho vnitřek z pražských 81-71M.9001 píše:Když už jsme tu rozjeli diskuzi zeptám na modernizace. Ty mají vydržet 15 let+ První soupravy se toho dočkají už za 4 roky. Jaká je po zkušenosti z provozu reíálná životnost. To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu
Ještě upřesnění k době výměny vlakového zabezpečovač. V předchozím příspěvku jsem to docela podcenil (2 roky), ale teď jsem zapátral a například na trase C probíhala výměna vlakového zabezpečovače v letech 1996 - 2002. Na Áčku to proběhlo v letech 2001 - 2004.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Když už jsme tu rozjeli diskuzi zeptám na modernizace. Ty mají vydržet 15 let+ První soupravy se toho dočkají už za 4 roky. Jaká je po zkušenosti z provozu reíálná životnost. To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu
Re: Pražské metro
Ještě 1 dotaz. Co jsem slyšel, tak při prodlužování trasy C do Syslova se při výběru zab. zař. dostalo k tomu, že Matra stála v úseku Ládví - Letňany tolik, co by stálo LZA na celém C... Je to pravda?
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Výměna vlakového zabezpečovače (VZ) je otázka cca dvou let v závislosti na délce trasy. A taky je to pěkně drahá záležitost. Nemusíme se dívat nikam do zahraničí, v Praze jsme si tím prošli na dvou trasách (A,C) a čeká nás i ta třetí (B). Postup je vždy závislý na konkrétních detailech, ale hodně zobecněno to probíhá následovně. Nejdříve se nainstaluje traťová část a ta se zprovozní. Pak se nainstaluje mobilní část do souprav a začíná zkušební provoz. V první fázi jezdí několik souprav bez cestujících, v další fázi i s cestujícími. Poslední fáze je ta, že už jezdí všechny soupravy s novým VZ. Po celou dobu je zatím v provozu původní zabezpečovač (pokud je to tedy technicky možné). Po získání všech razítek se přechází do ostrého provozu a starý VZ se vypne a odebere.MM-Mikulovsky píše:Momentální situaci to nepomůže, ale mne by to zajímalo - Jde technicky a cca za jak dlouho (rok či jen měsíce práce?) vyměnit zabezpečovač trasy? Co to obnáší (krom nutnosti vyměnit i na vozech) - respektive co jde dělat za funkčnosti stávajícího a co ne = jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ?
Ví někdo přesně, že někde na světě a jak toto podstoupili?
Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?
V metru máme dva druhy zab. zař. Traťové a staniční, což jsou zjednodušeně řečeno výhybky s návěstidly a vlakový zab. zař, který hlídá jízdu vlaků. Takže se dá jezdit i bez VZ, ale za podmínky dvoučlenné vlakové čety a omezení max. rychlosti na 60 km/hod.MM-Mikulovsky píše:...jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ
Na začátku provozu byl nainstalován na všech trasách VZ ARS. To se ovšem nesneslo s M1, čímž vznikla potřeba jej nahradit. Takže na Céčku je momentálně Matra (ta byla dokonce ještě i ve starých čoudách). Pak se v souvislosti se zahájením provozu souprav 81-71M měnil VZ na trase A, kde je nyní LZA. Další na řadě měla být trasa B, ale zde se podařila upravit mobilní část ARSka tak, že mohla být použita i na soupravách 81-71M (za jistých omezení). Toto původně dočasné opatření trvá doteď. Příští rok se mělo začít vyměňovat VZ na Béčku (kompatibilní s trasou A), ale investice byla zastavena, takže se to odkládá.MM-Mikulovsky píše:Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?
Kdyby se měnila Matra na Céčku, tak nejspíše za LZA, se kterým je všeobecná spokojenost.
Jinak pro zájemce je zde odkaz na souhrnný popis zabezpečovacích zařízení v pražském metru:
http://mhdcr.biz/metro/zabezpecovaci_zarizeni.htm
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Momentální situaci to nepomůže, ale mne by to zajímalo - Jde technicky a cca za jak dlouho (rok či jen měsíce práce?) vyměnit zabezpečovač trasy? Co to obnáší (krom nutnosti vyměnit i na vozech) - respektive co jde dělat za funkčnosti stávajícího a co ne = jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ?Tonda Ježek píše:...O Matře toho bylo napsáno hodně. V době montáže na Céčku, už to byl dávno překonaný systém. Ale vyšší zájem byl vyšší zájem.
Ví někdo přesně, že někde na světě a jak toto podstoupili?
Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tonda Ježek: Hi hi, ono to možná s tou rychlostí Vmax=60 km/h i půjde . I když v jiné souvislosti .