Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 07.11.2011 16:09

No tunel ... jako že by nějaká koknkrétní osoba/skupina z toho měla nějakou provizi?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 07.11.2011 14:07

Jasně že to není výhodný (pro DP). Jak může být výhodný něco, co je buď tak velký, nebo tak specifický, že to nemůže mít konkurenci (a tudíž tlak na cenu)? Nenechte se opít rohlíkem. Tady stačí selskej rozum. Buď jde o totální neschopnost těch co o tom rozhodovali, nebo o tichej tunel. Jak v případě dep, tak i ÚDu.
Osobně tipuju druhou možnost

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tom » 07.11.2011 8:39

Samozřejmě bude záležet jak bude VŘ zadáno. Je možné, že Škoda bude mít na A výhodu. Ale třeba to taky dopadne jinak a o full servis se na depu podělí dvě firmy... Anebo se od f.s. odejde :) Záleží jak moc výhodné to pro dpp je. Zatím sem slyšel, že až tak moc ne. Ale konkrétní čísla jsem zatím neviděl...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 06.11.2011 23:03

Jinými slovy. Převod dep na Škodu/Siemens znamená v případném výběrovém řízení značnou výhodu pro tyto výrobce. A to samé platí pro ÚD.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 06.11.2011 22:33

OMH píše:Nemusí, záleží na výsledku VŘ ;)
To záleží, ale jak by vypadal Full servis na depu, kdyby tam napůl jezdil Siemens a napůl Škoda. Pokud se tedy nenajde střelec, který by koupil cca 40 souprav najednou, ale obávám se, že na světě není firma, která by tohle zvládla...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od OMH » 06.11.2011 22:25

Nemusí, záleží na výsledku VŘ ;)

matejbrozek
ovocnář
Příspěvky: 128
Registrován: 20.9.2010 15:34

Re: Pražské metro

Příspěvek od matejbrozek » 06.11.2011 21:49

A musí to vozy od škodovky ? asi jo když má pronajatý depo

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.11.2011 21:46

syverin píše: A co projekt 6Mt? Tam existoval i prototyp, a probíhaly i nějaké zkušební jízdy.
Zastaven, i kdy mám dojem, že to bylo pražská rekonstrukce v nové kastli. :wink: Teď se vyrábí vozy pro Petrohrad.
Já jsem chtěl jenom naznačit, že nový vůz pro Prahu by nemusel být pro Škodovku problém.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od syverin » 06.11.2011 20:12

Tonda Ježek píše:
9001 píše:... To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu :lol:
... Sáhodlouze vyvíjet není nic potřeba, stačí vyrobit kastli a dát do toho vnitřek z pražských 81-71M...
A co projekt 6Mt? Tam existoval i prototyp, a probíhaly i nějaké zkušební jízdy.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.11.2011 12:37

Láďa píše:Ještě 1 dotaz. :) Co jsem slyšel, tak při prodlužování trasy C do Syslova se při výběru zab. zař. dostalo k tomu, že Matra stála v úseku Ládví - Letňany tolik, co by stálo LZA na celém C... Je to pravda?
Ono se toho napovídá ... . Stacionární (traťová) část Matry sice, i díky svému řešení, není levná, ale do celkové výměny se musí počítat i mobilní části na všech soupravách.
9001 píše:Když už jsme tu rozjeli diskuzi zeptám na modernizace. Ty mají vydržet 15 let+ První soupravy se toho dočkají už za 4 roky. Jaká je po zkušenosti z provozu reíálná životnost. To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu :lol:
Ono si od toho musíš odečíst těch pár let, kdy tyto soupravy stály v Hostivaři a čekaly na to, jak to bude s novým vlakovým zabezpečovačem na trase B. Jinak výraznější problémy s rekonstrukcemi nejsou, sice několik souprav má své mouchy, ale vše je to otázka komponentů (baterky, kontejnery, dveře). Spíš záleží na tom, jak bude vypadat kastle a rám vozu. Sáhodlouze vyvíjet není nic potřeba, stačí vyrobit kastli a dát do toho vnitřek z pražských 81-71M.

Ještě upřesnění k době výměny vlakového zabezpečovač. V předchozím příspěvku jsem to docela podcenil (2 roky), ale teď jsem zapátral a například na trase C probíhala výměna vlakového zabezpečovače v letech 1996 - 2002. Na Áčku to proběhlo v letech 2001 - 2004.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 06.11.2011 11:48

Když už jsme tu rozjeli diskuzi zeptám na modernizace. Ty mají vydržet 15 let+ První soupravy se toho dočkají už za 4 roky. Jaká je po zkušenosti z provozu reíálná životnost. To rovnou navazuje na otázku nových vozů, protože pro Škodu jsou 4 roky tak akorát na vyvinutí nového vozu :lol:

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské metro

Příspěvek od Láďa » 06.11.2011 11:15

Ještě 1 dotaz. :) Co jsem slyšel, tak při prodlužování trasy C do Syslova se při výběru zab. zař. dostalo k tomu, že Matra stála v úseku Ládví - Letňany tolik, co by stálo LZA na celém C... Je to pravda?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.11.2011 0:11

MM-Mikulovsky píše:Momentální situaci to nepomůže, ale mne by to zajímalo - Jde technicky a cca za jak dlouho (rok či jen měsíce práce?) vyměnit zabezpečovač trasy? Co to obnáší (krom nutnosti vyměnit i na vozech) - respektive co jde dělat za funkčnosti stávajícího a co ne = jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ?
Ví někdo přesně, že někde na světě a jak toto podstoupili?
Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?
Výměna vlakového zabezpečovače (VZ) je otázka cca dvou let v závislosti na délce trasy. A taky je to pěkně drahá záležitost. Nemusíme se dívat nikam do zahraničí, v Praze jsme si tím prošli na dvou trasách (A,C) a čeká nás i ta třetí (B). Postup je vždy závislý na konkrétních detailech, ale hodně zobecněno to probíhá následovně. Nejdříve se nainstaluje traťová část a ta se zprovozní. Pak se nainstaluje mobilní část do souprav a začíná zkušební provoz. V první fázi jezdí několik souprav bez cestujících, v další fázi i s cestujícími. Poslední fáze je ta, že už jezdí všechny soupravy s novým VZ. Po celou dobu je zatím v provozu původní zabezpečovač (pokud je to tedy technicky možné). Po získání všech razítek se přechází do ostrého provozu a starý VZ se vypne a odebere.
MM-Mikulovsky píše:...jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ
V metru máme dva druhy zab. zař. Traťové a staniční, což jsou zjednodušeně řečeno výhybky s návěstidly a vlakový zab. zař, který hlídá jízdu vlaků. Takže se dá jezdit i bez VZ, ale za podmínky dvoučlenné vlakové čety a omezení max. rychlosti na 60 km/hod.
MM-Mikulovsky píše:Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?
Na začátku provozu byl nainstalován na všech trasách VZ ARS. To se ovšem nesneslo s M1, čímž vznikla potřeba jej nahradit. Takže na Céčku je momentálně Matra (ta byla dokonce ještě i ve starých čoudách). Pak se v souvislosti se zahájením provozu souprav 81-71M měnil VZ na trase A, kde je nyní LZA. Další na řadě měla být trasa B, ale zde se podařila upravit mobilní část ARSka tak, že mohla být použita i na soupravách 81-71M (za jistých omezení). Toto původně dočasné opatření trvá doteď. Příští rok se mělo začít vyměňovat VZ na Béčku (kompatibilní s trasou A), ale investice byla zastavena, takže se to odkládá.
Kdyby se měnila Matra na Céčku, tak nejspíše za LZA, se kterým je všeobecná spokojenost.

Jinak pro zájemce je zde odkaz na souhrnný popis zabezpečovacích zařízení v pražském metru:
http://mhdcr.biz/metro/zabezpecovaci_zarizeni.htm

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2011 23:31

Tonda Ježek píše:...O Matře toho bylo napsáno hodně. V době montáže na Céčku, už to byl dávno překonaný systém. Ale vyšší zájem byl vyšší zájem.
Momentální situaci to nepomůže, ale mne by to zajímalo - Jde technicky a cca za jak dlouho (rok či jen měsíce práce?) vyměnit zabezpečovač trasy? Co to obnáší (krom nutnosti vyměnit i na vozech) - respektive co jde dělat za funkčnosti stávajícího a co ne = jak dlouho by trasa byla bez funkčního ZABZAŘ?

Ví někdo přesně, že někde na světě a jak toto podstoupili?
Navíc i A a B mají rozdílné ZABZAŘ - které je novější/vyspělejší a kdyby se na C instalovalo nové, tak "šlo by se" do již v Praze použitého či zase něčeho novějšího?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2011 23:20

Tonda Ježek: Hi hi, ono to možná s tou rychlostí Vmax=60 km/h i půjde :-). I když v jiné souvislosti :-).

Odpovědět