Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.1.2012 22:29

jara: Díky :wink: . No jó, já ostuda bych je nechal makat pod proudem #-o

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 23.1.2012 22:25

Martin Šubrt píše:Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
K té patlanici plné potržítek,barevností apod se nebudu vyjadřovat. Ale Martine hlavní problém je vypnutí napájení přívodky. Kdy Eĺektrické úseky ve druhé koleji FR-IP (spravný směr) jsou již od staniční koleje až po vyšehrad před staniční kolej. Takto se to zkratuje zkratovačem na Muzeu a na Vyšehradě. V nuseláku je myslím elektrický odpojovač a tak v době pouze nuseláku to šlo asi rozpojit. Ale možná je odpojovač až za stanicí vyšehrad směr PP. A v 1.koleji tedy MU-FR elektrický úsek je od vjezdu na 1.staniční kolej MU (ve správném směru) až po staniční kolej ve stanici Vyšehrad. A tedy pokud se bude pracovat na té vyhybce, tak bude muset být přivodní kolejnice vypnuta a zkratována. A ještě bude vznikat tzv. Nesjízdné místo a tedy kolej vyloučena a tam musí být alespoň jeden úsek jako ochranný. A proto tento úsek pouze na muzeum.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.1.2012 12:39

MM: Tak tohle jsem nepochopil ani jakštakš ;-)

Tonda Ježek: Předpokládám, že na IPP nelze během téhle akce zajíždět proto, že se bude v prostoru staničních kolejí motat technika a přisouvat materiál z nástupiště...

Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.1.2012 12:00

8750 píše:jara: Aha - v tom případě by mě zajímalo, jaký je minimální technicky dosažitelný interval, kdyby se jezdilo kyvadlově na IPP? Jízdní doba Florenc - IPP je 5 min, takže tipuju tak 6 min?
Takže Tonda Ježek dodal odpověď na otázku 8750 - =M=C při rozdělení na dvě malá kola a zajíždění z Florence pouze na Muzeum (a to jedině po jedné koleji) je provozuschopné maximálně v intervalu 7:30, což odpovídá počtu 8 vlaků za hodinu! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< - to je do nebe volající slabota!

Jakštakš přijatelná kapacita (pro reálnost dlouhodobé výluky ve špičkách PD) by bylo cca 16 vlaků (interv. cca 3:40) mezi Florencí a Muzeem (díky střídavému provozu po obou kolejích (i minimálně za cenu zdvojnásobení staničního personálu na Florenci - Hl. N - Muzeu, zejména pomocí toho z vyloučených stanic IPP a Vyšehrad) (nejlépe dokázáním přeprogramovat zabezpečovačku, aby uměla řídit úsekový střídavý provoz/obrat) s kapacitně běžným provozem - dvojnásobným počtem (cca 16ti spojů - interv. 1:38) mezi Ládvím a Florencí. Na níž, s dvěma křížovými přejezdy (na každé straně jedním), by to muselo fungovat následujícím stylem (kolej LT-MU/MU-LT):
00:00 - příjezd "dlouhého spoje" od severu po správné koleji/ dokončování střídání směru a strojvedoucích na protější koleji obraceném spoji od severu
00:55 - odjezd "dlouhého spoje" na jih po správné koleji/odjezd obraceného spoje na sever od správného nástupiště
01:50 - příjezd ukončovaného vlaku od severu na správné nástupiště/příjezd "dlouhého vlaku" od jihu po správné koleji
02:45 - střídání směru a strojvedoucích na ukončeném spoji od severu/odjezd "dlouhého vlaku" na sever po správné koleji
03:40 - dokončování střídání směru a strojvedoucích na ukončeném spoji od severu /příjezd "dlouhého spoje" od severu na protisměrnou kolej
04:35 - odjezd obraceného vlaku na sever od protisměrného nástupiště/odjezd "dlouhého spoje" na jih po protisměrné koleji
05:30 - příjezd "dlouhého vlaku" od jihu po špatné koleji/příjezd otáčeného spoje od severu k protisměrnému nástupišti
06:25 - odjezd "dlouhého vlaku" na sever od špatného nástupiště/střídání směru a strojvedoucích na protější koleji obraceném spoji od severu
07:20 = 00:00

Vysvětlivky: Barva či podtržení značí naprosto totožnou soupravu a nijak zvýrazněné spoje na začátku a konci jsou fyzicky jiné, ale jezdící za sebou přesně totéž.
POZNÁMKA: JEN JE NA UVÁŽENOU CO SE STANICÍ HLAVNÍ NÁDRAŽÍ, PROTOŽE DÍKY POSTRANÍM NÁSTUPIŠTÍM, JE NEPRAKTICKÝ STŘÍDAVÝ SMĚR VLAKŮ OD NICH. OSOBNĚ NAVRHUJI, ABY BYLA OBSLOUŽENA VŽDY JEN POLOVINOU JÍ PROJÍŽDĚJÍCÍCH SPOJŮ, VŽDY PŘI CESTĚ PODÉL SPRÁVNÉHO NÁSTUPIŠTĚ = ČTVRTINOU VŠECH SEVERNÍ POLOVINY =M=C.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.1.2012 21:54

Tonda: Myslím, že to už to bylo a nebo minimálně na K repu ano :lol:

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Pražské metro

Příspěvek od romanek763 » 22.1.2012 12:18

neví někdo v kolik hodin jsou přejezdy souprav?? rad bych zas na živo viděl jak vlak troubííííííííííí díky

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 22.1.2012 10:53

Se divím, že ještě nikoho z vás nenapadlo obracet soupravy přes Náměstí Míru =P~

Od 6. dubna 2012 od 21:00 h až do zahájení provozu v úterý 10. dubna nás čeká sanace výhybky na IP, která už si asi hodně dlouho koleduje, tak kdy jindy jí nadělit sanaci než o Velikonocích. 8-)
Více zde: http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=74271#p74271

Jinak při případné dlouhodobé výluce Nuseláku bych viděl stejný systém, jaký bude o Velikonocích, akorát s tím rozdílem, že by na IP zajížděla cca každá třetí souprava. Výhoda tohoto řešení je ta, že na Florenc se souprava vrací do "provozu" ve správném směru a se zapnutým vlakovým zabezpečovačem, takže je dosaženo nejvyššího stupně zabezpečení.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 22.1.2012 23:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 17.12.2005 14:54

Re: Pražské metro

Příspěvek od 8750 » 22.1.2012 10:25

jara: Aha - v tom případě by mě zajímalo, jaký je minimální technicky dosažitelný interval, kdyby se jezdilo kyvadlově na IPP? Jízdní doba Florenc - IPP je 5 min, takže tipuju tak 6 min?

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 22.1.2012 9:21

no prakticky jde vse! a papir snese vse ale prosimvas v metru nevozime hnuj ale lidi a s tim jsou spojen provoz dle predpisu. A tak tento system na severni strane by sel udelat bud na telefonicke dorozumivani a tedy mozne pustit do useku fr-mu vlak az po odhlasce z pavlaku vlaku predchoziho no a nebo kolej vyloucit ale u toho plati jizda dle rozhedu a rychlostni omezeni :-p takze nevymyslet blbosti. toto uz nekdo za vas vymyslel a doprava bude probihat jako pri povodnich

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.1.2012 0:39

8750: Zase bych z toho nedělal kovbojku.
Posílí se 125 + linky z Budějovické co už jezdí na SN
Posílí se linky na Skalku/Želivského.
11 odkloněná na Vozovnu Pankrác + vložáky možná i na Čechovo náměstí. To by bylo kratší než na Olšany.
Z pražského povstání protáhnout 148 na Palačák, resp KN.

Plus jako bonus by šel udělat bus co by projel údolím, za IPP se napojil na magistrálu a jezdil až na Florenc.

Jestli jde o IAD, tak se podle mě rozmělní. Mezi Barrandák, Strahovský tunel, Mrázovku a Blanku. V lepším případě i dostavěnou východní část vnitřního okruhu. Ono i při troše šikovnosti a gulích by se dala udělat obnova povodnových "P".

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské metro

Příspěvek od petr03 » 21.1.2012 23:55

K tomuto navrhu jen par veci:
Tolik linek na voz. Pankrac nedostanes. Tam dat jednu linku, max. dve ( 18 normalne, 31 na ipp a olsant). Proc prekopavat pul Prahy, ze. A k tomu metru a pasmovani. To by asi taky neproslo, neb zabezpecovacka. Leda ze by se za ipp prokopla spojka mezi tunely. A ze by to bylo zapotrebi. To se nejak pri vystavbe podcenilo.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 575
Registrován: 17.12.2005 14:54

Re: Pražské metro

Příspěvek od 8750 » 21.1.2012 20:18

K diskuzi o náhradní dopravě při výluce Nuseláku, která se rozjela ve vlákně o D, bych měl toto:
Při uspořádání 2+2 bych na Nuseláku buspruh nevyznačoval, protože pak by pro IAD zůstal jenom 1+1 pruh, ta by se přelila do okolních ulic, kde MHD segregovaná není a zkolabovala by celá oblast. Viděl bych to spíš tak, že by se Nuselák obětoval pro IAD a díky tomu by okolní ulice zůstaly průjezdné. Omezení na 2+2 pruhy by pak ani nebylo tak zásadní, protože na Nuseláku není žádný semafor, takže v těch dvou pruzích auta pojedou pořád.
MHD bych organizoval následovně:
C Háje - Pražského povstání a Letňany - IPP, v PD do 20 hod. pásmové spoje Ládví - Muzeum
Posílit autobusové linky z jižních sídlišť na A (Skalka, Želivského) na modřanskou TT a na B (Smíchovské nádr.)
Náhradní dopravu v úseku IPP - Pražského povstání by zajišťovaly tramvaje:
11 odklonit k Vozovně Pankrác, zavést vložené spoje Voz. PA - Olš.hřbitovy., na Spořilov vést 18
Dále pak rozdělit některé linky projíždějící přes IPP, třeba následovně.
16 Spojovací - IPP - Voz. PA + 36 (S. Řepy -) Kotlářka - IPP - Voz. PA
22 standardní interval
32 Nádr. Hostivař - IPP - Voz. PA + 23 Bílá Hora - IPP - Voz. PA.
Aby se urychlil průjezd přes křižovatku Otakarova, tak 18 ulicí Na Zámecké, 6 nejspíš zrušit úplně a vozy použít na linky NTD.
Tak by by v úseku IPP - Praž. povstání interval 1 min. Kdyby se nasadily pouze vozy s rekuperací, tak by to snad měnírna utáhla.
Provoz metra na severní větvi C bych si představoval takto:
1. vlak na jedné koleji na IPP, 2. vlak po stejné koleji na Muzeum, 3. vlak po druhé koleji na IPP, 4. vlak za ním na Muzeum, na IPP/Muzeu co nejrychlejší obrat a návrat zpět.
Co myslíte - bylo by to tak technicky i provozně možné?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 31.12.2011 18:19

MM-Mikulovsky píše:Co brání zavedení zabezpečení hran nástupišť proti skokanům (či jiným pádům) do kolejiště pomocí obdobného "paprsku", jenž hlídá prostor dveří TRAM 14T a 15T při použití jejich automatického zavírání?
Vzhledem k tomu, že už to k tomuto tématu bylo vše podstatné řečeno, dovolím si to shrnout a uzavřít 8-)

Zavedení tohoto systému by stálo velké peníze a další peníze by stála jeho údržba. Jak již bylo zmíněno, na Dejvické se to raději přestalo zkoušet, protože to pořád zastavovalo provoz. Raději se na vyjíždějícím čele soupravy nechal při bezobslužném obratu strojvedoucí.

Proti sebevrahům to nepomůže, protože ti skáčou do kolejiště krátce před příjezdem soupravy a s hlavou na kolejnici očekávají její příjezd nebo přímo šipkou pod přijíždějící vlak. I kdyby tam bylo 50 různých bezpečnostních systémů včetně termovize, tak tu soupravu už nikdo není schopen zastavit. Na provoz by to mělo velice špatný vliv, protože stačí, aby v novinách byly vložené letáky a na některých stanicích by stál každý druhý vlak. Jediné skutečné 100% zabezpečení jsou stěny oddělující prostor kolejí. Ale to by byla obrovská investice, na kterou momentálně není a v nejbližších letech ani nebude.

Podle mě by se spíše vyplatilo investovat do mediální kampaně, která by instruovala lidi, jak v těchto případech jednat, dále zvýraznit a zvýšit počet tlačítek NZV na nástupištích a v neposlední řadě natáhnout na všechna provozní stanoviště ve stanici monitory PTV (více očí více vidí). To by oproti instalaci různých systémů stálo zlomek peněz a mělo by to větší efekt.

K pádům do kolejiště bez přejetí dochází celkem často (dle vlastního pozorování tak cca 2-3 týdně a to počítám jenom ty evidované). Většinou si toho všimne dozorčí nebo někdo z cestujících a zmáčkne tlačítko NZV. Případně to vidí fíra přijíždějící soupravy včas a dokáže zastavit před osobou. Nejčastěji však dotyčná osoba zmizí z kolejí dříve, než si toho někdo všimne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 31.12.2011 14:36

MM Dva příspěvky výše to řeší OHM a jara. :wink: Problém dělal i leták.

V tomhle směru bych zůstal u lodýnského typu. Prostě to nechat. Samotné ZZ pro provoz je ok a skokak soupravu ani cestující neohrozí a zase tolik případů kdo spadl do kolejiště není resp. nesebevrahů.

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Pražské metro

Příspěvek od romanek763 » 31.12.2011 13:58

nevíte nějaké info s praskáním rámů u M1??

Odpovědět