Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Pendl po povodních byl...mám bohatou videodokumentaci . Nicméně to se bavíme o situaci, kdy je Nuselák průjezdnej a nejezdilo se od Muzea do Holešovic. Situace tuším z roku 2000, kdy byl Nuselák neprůjezdnej, byla tuším s malým přesahem i do všechních dnů a skutečně se jezdilo malé kolo HA-PP a NH-IPP (6 min) se střidavým pojížděním obou kolejí. Také existuje bohatá videodokumentace . Měl bych jí digitalizovat a dát na youtube...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ano pravda, ten pendl tam skutečně byl - důkaz zde na straně č. 7 vlevo doleOMH píše:Já bych si troufl tvrdit, že při povodních se jezdilo jak říká Tonda Ježek a plus tam byl i ten pendl PP-MU/C.
Ještě že k výkonu mé funkce stačí jenom krátkodobá pamět a nikoliv dlouhodobá. To bych byl bez práce
Re: Pražské metro
Já bych si troufl tvrdit, že při povodních se jezdilo jak říká Tonda Ježek a plus tam byl i ten pendl PP-MU/C.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Já vycházím z toho, jak se jezdilo po povodních. Jezdilo se HA-PP a tuším, že každá třetí souprava zajížděla na MU/C. (I když teď si nejsem schopen vybavit, zda nejezdil po druhé koleji pendl PP-MU/C, ale myslím, že ne). A hlavně, případná nepřetržitá výluka Nuseláku by probíhala i v pracovní dny s mnohem kratšími intervaly než o víkendu a to by pak mohl na Florenci nastat už problém. Bude však záležet na všech vstupních podmínkách, aby se to mohlo přesně spočítat a podle toho organizovat provoz.Martin Šubrt píše: Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
jara: No, musel jsem si to dát do podbarvovacího překladače Google transpainter a přes pár chybek v barvičkách se to pak po chvilce bádání pochopit dalo
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tebe to neživíMartin Šubrt píše:jara: Díky . No jó, já ostuda bych je nechal makat pod proudem
Ale jsem rád, že když jsem text nepotrhnul a nevybarvil, že si to pochopil :-p
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
jara: Díky . No jó, já ostuda bych je nechal makat pod proudem
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
K té patlanici plné potržítek,barevností apod se nebudu vyjadřovat. Ale Martine hlavní problém je vypnutí napájení přívodky. Kdy Eĺektrické úseky ve druhé koleji FR-IP (spravný směr) jsou již od staniční koleje až po vyšehrad před staniční kolej. Takto se to zkratuje zkratovačem na Muzeu a na Vyšehradě. V nuseláku je myslím elektrický odpojovač a tak v době pouze nuseláku to šlo asi rozpojit. Ale možná je odpojovač až za stanicí vyšehrad směr PP. A v 1.koleji tedy MU-FR elektrický úsek je od vjezdu na 1.staniční kolej MU (ve správném směru) až po staniční kolej ve stanici Vyšehrad. A tedy pokud se bude pracovat na té vyhybce, tak bude muset být přivodní kolejnice vypnuta a zkratována. A ještě bude vznikat tzv. Nesjízdné místo a tedy kolej vyloučena a tam musí být alespoň jeden úsek jako ochranný. A proto tento úsek pouze na muzeum.Martin Šubrt píše:Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
MM: Tak tohle jsem nepochopil ani jakštakš
Tonda Ježek: Předpokládám, že na IPP nelze během téhle akce zajíždět proto, že se bude v prostoru staničních kolejí motat technika a přisouvat materiál z nástupiště...
Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
Tonda Ježek: Předpokládám, že na IPP nelze během téhle akce zajíždět proto, že se bude v prostoru staničních kolejí motat technika a přisouvat materiál z nástupiště...
Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Takže Tonda Ježek dodal odpověď na otázku 8750 - =M=C při rozdělení na dvě malá kola a zajíždění z Florence pouze na Muzeum (a to jedině po jedné koleji) je provozuschopné maximálně v intervalu 7:30, což odpovídá počtu 8 vlaků za hodinu! - to je do nebe volající slabota!8750 píše:jara: Aha - v tom případě by mě zajímalo, jaký je minimální technicky dosažitelný interval, kdyby se jezdilo kyvadlově na IPP? Jízdní doba Florenc - IPP je 5 min, takže tipuju tak 6 min?
Jakštakš přijatelná kapacita (pro reálnost dlouhodobé výluky ve špičkách PD) by bylo cca 16 vlaků (interv. cca 3:40) mezi Florencí a Muzeem (díky střídavému provozu po obou kolejích (i minimálně za cenu zdvojnásobení staničního personálu na Florenci - Hl. N - Muzeu, zejména pomocí toho z vyloučených stanic IPP a Vyšehrad) (nejlépe dokázáním přeprogramovat zabezpečovačku, aby uměla řídit úsekový střídavý provoz/obrat) s kapacitně běžným provozem - dvojnásobným počtem (cca 16ti spojů - interv. 1:38) mezi Ládvím a Florencí. Na níž, s dvěma křížovými přejezdy (na každé straně jedním), by to muselo fungovat následujícím stylem (kolej LT-MU/MU-LT):
00:00 - příjezd "dlouhého spoje" od severu po správné koleji/ dokončování střídání směru a strojvedoucích na protější koleji obraceném spoji od severu
00:55 - odjezd "dlouhého spoje" na jih po správné koleji/odjezd obraceného spoje na sever od správného nástupiště
01:50 - příjezd ukončovaného vlaku od severu na správné nástupiště/příjezd "dlouhého vlaku" od jihu po správné koleji
02:45 - střídání směru a strojvedoucích na ukončeném spoji od severu/odjezd "dlouhého vlaku" na sever po správné koleji
03:40 - dokončování střídání směru a strojvedoucích na ukončeném spoji od severu /příjezd "dlouhého spoje" od severu na protisměrnou kolej
04:35 - odjezd obraceného vlaku na sever od protisměrného nástupiště/odjezd "dlouhého spoje" na jih po protisměrné koleji
05:30 - příjezd "dlouhého vlaku" od jihu po špatné koleji/příjezd otáčeného spoje od severu k protisměrnému nástupišti
06:25 - odjezd "dlouhého vlaku" na sever od špatného nástupiště/střídání směru a strojvedoucích na protější koleji obraceném spoji od severu
07:20 = 00:00
Vysvětlivky: Barva či podtržení značí naprosto totožnou soupravu a nijak zvýrazněné spoje na začátku a konci jsou fyzicky jiné, ale jezdící za sebou přesně totéž.
POZNÁMKA: JEN JE NA UVÁŽENOU CO SE STANICÍ HLAVNÍ NÁDRAŽÍ, PROTOŽE DÍKY POSTRANÍM NÁSTUPIŠTÍM, JE NEPRAKTICKÝ STŘÍDAVÝ SMĚR VLAKŮ OD NICH. OSOBNĚ NAVRHUJI, ABY BYLA OBSLOUŽENA VŽDY JEN POLOVINOU JÍ PROJÍŽDĚJÍCÍCH SPOJŮ, VŽDY PŘI CESTĚ PODÉL SPRÁVNÉHO NÁSTUPIŠTĚ = ČTVRTINOU VŠECH SEVERNÍ POLOVINY =M=C.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tonda: Myslím, že to už to bylo a nebo minimálně na K repu ano
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: Pražské metro
neví někdo v kolik hodin jsou přejezdy souprav?? rad bych zas na živo viděl jak vlak troubííííííííííí díky
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Se divím, že ještě nikoho z vás nenapadlo obracet soupravy přes Náměstí Míru
Od 6. dubna 2012 od 21:00 h až do zahájení provozu v úterý 10. dubna nás čeká sanace výhybky na IP, která už si asi hodně dlouho koleduje, tak kdy jindy jí nadělit sanaci než o Velikonocích.
Více zde: http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=74271#p74271
Jinak při případné dlouhodobé výluce Nuseláku bych viděl stejný systém, jaký bude o Velikonocích, akorát s tím rozdílem, že by na IP zajížděla cca každá třetí souprava. Výhoda tohoto řešení je ta, že na Florenc se souprava vrací do "provozu" ve správném směru a se zapnutým vlakovým zabezpečovačem, takže je dosaženo nejvyššího stupně zabezpečení.
Od 6. dubna 2012 od 21:00 h až do zahájení provozu v úterý 10. dubna nás čeká sanace výhybky na IP, která už si asi hodně dlouho koleduje, tak kdy jindy jí nadělit sanaci než o Velikonocích.
Více zde: http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=74271#p74271
Jinak při případné dlouhodobé výluce Nuseláku bych viděl stejný systém, jaký bude o Velikonocích, akorát s tím rozdílem, že by na IP zajížděla cca každá třetí souprava. Výhoda tohoto řešení je ta, že na Florenc se souprava vrací do "provozu" ve správném směru a se zapnutým vlakovým zabezpečovačem, takže je dosaženo nejvyššího stupně zabezpečení.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 22.1.2012 23:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Pražské metro
jara: Aha - v tom případě by mě zajímalo, jaký je minimální technicky dosažitelný interval, kdyby se jezdilo kyvadlově na IPP? Jízdní doba Florenc - IPP je 5 min, takže tipuju tak 6 min?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
no prakticky jde vse! a papir snese vse ale prosimvas v metru nevozime hnuj ale lidi a s tim jsou spojen provoz dle predpisu. A tak tento system na severni strane by sel udelat bud na telefonicke dorozumivani a tedy mozne pustit do useku fr-mu vlak az po odhlasce z pavlaku vlaku predchoziho no a nebo kolej vyloucit ale u toho plati jizda dle rozhedu a rychlostni omezeni :-p takze nevymyslet blbosti. toto uz nekdo za vas vymyslel a doprava bude probihat jako pri povodnich