Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 05.2.2012 22:16

9001 píše:To běžně jezdí MARS na C? :D
Přejezd z DZ do DK na soustruh

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Pražské metro

Příspěvek od Honza » 05.2.2012 21:22

9001 píše:http://citybus.cz/fotogalerie/displayim ... play_media

To běžně jezdí MARS na C? :D
Ono to tak běžný asi nebude, viz Manip v názvu souboru.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9631
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 05.2.2012 21:18

http://citybus.cz/fotogalerie/displayim ... play_media

To běžně jezdí MARS na C? :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 21:00

Díky. Ta trasa na Háje je teda pěkná šílenost (mapa), ale lépe to asi nejde.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od kasme » 24.1.2012 20:20

co zkusit gůgl...

např. Roztyly - Háje http://www.praha11.cz/filemanager/files ... ?file=4672

ale někde to psané bylo, snad i na dpp.cz ale nevidím to tam

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 19:03

Dovolte mi dotaz, jsou někde k dispozici plány náhradní dopravy za metro? Vím, že u některých úseků se provádí změny vedení tramvajových linek, ale to se netýká jihu céčka. Zajímalo by mě především, kudy jezdí náhradní doprava Háje - Kačerov, Kačerov - Pražského Povstání a Háje - Pražského Povstání včetně detailu konečných zastávek.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení provozu Kačerov - Háje

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 16:52

ElWapp píše:V okamžiku, kdy došlo k obnovení provozu, byla okamžitě zrušena náhradní doprava. Jeden z dispečerů doběhl k autobusu, který se zrovna chystal odjet k Hájům, a sdělil cestujícím i řidiči, že metro už jede. Většina lidí pochopila a vydali se zpět do metra. Ne však jedna slečna, která si doběhla za dispečerem a z plných plic mu sdělila, že "to si děláte p*del né? Z nás děláte k*etény! Nahoru a dolu!" Respekt, pochopení, rozum ani slušné vychování se dnes už asi nenosí.
Díky za report.
Kdysi jeden kolega reagoval na podobný agresivní výpad cestujícího tak, že naprosto v klidu řekl něco ve smyslu: "Jó, to si musíte stěžovat tomu, kdo to zavinil. Ale asi se vám to nepovede, protože leží v kolejích v louži krve, obalenej střevama a hlava je zakutálená tři metry vedle." Prej to pomohlo a dotyčný se zklidnil ...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Přerušení provozu Kačerov - Háje

Příspěvek od ElWapp » 24.1.2012 16:35

Dnes kolem jedné hodiny byl kvůli skokanovi na Opatově přerušen provoz metra od Hájů po Kačerov a zavedena náhradní autobusová doprava. Já jsem se na Kačerov dostal chvíli po druhé, zhruba deset minut před obnovením provozu.

Už cestou autobusem od Libuše bylo znát, že se něco děje, spoj, kterým jsem chtěl jet, vynechal a ten další byl neobvykle plný. Na Kačerově bylo nástupiště směr Nemocnice Krč pěkně našlapané a na opačné straně přes ulici to nebylo o nic lepší. Metro bylo otevřené, tak jsem nakoukl a cedule mě informovala, kde je provoz přerušen a proč. Ačkoliv jsem měl v plánu pokračovat do centra, řekl jsem si, že to trochu obhlédnu.

Dispečeři dělali, co mohli, směrovali autobusy náhradní dopravy, stahovali vozy přijíždějící z běžných linek na náhradní dopravu, radili s kódováním linky a ještě v rámci možností radili cestujícím, řidiči jezdili snad bez přestávky. Nejsilnější zážitky se ale týkají chování cestujících. Říká se, že pravý charakter člověka se odhalí ve vypjatých situacích. Zastavení provozu metra má sice daleko k povodním nebo zemětřesení, přesto si myslím, že i to málo tady stačilo, aby se projevilo, co jsme za lidi.

V okamžiku, kdy došlo k obnovení provozu, byla okamžitě zrušena náhradní doprava. Jeden z dispečerů doběhl k autobusu, který se zrovna chystal odjet k Hájům, a sdělil cestujícím i řidiči, že metro už jede. Většina lidí pochopila a vydali se zpět do metra. Ne však jedna slečna, která si doběhla za dispečerem a z plných plic mu sdělila, že "to si děláte p*del né? Z nás děláte k*etény! Nahoru a dolu!" Respekt, pochopení, rozum ani slušné vychování se dnes už asi nenosí.

Naštěstí můj dekadentní pohled na lidskou masu vzápětí zachránil muž, který se nabídl pomoci paní s invalidním vozíčkem. Tu tady vysadil autobus náhradní dopravy a ona marně vymýšlela, jak se dostat na Budějovickou. Kdo to na Kačerově znáte, asi víte, že to je skoro neřešitelný problém, pokud nechcete absolvovat zajížďku přes Nemocnici Krč. Zatímco dispečer marně přemýšlel, co paní poradí, tento muž přispěchal a nabídl paní, že jí snese podchodem na druhou stranu ulice, odkud se dá jet celkem snadno. Má víra v lidskost byla tímto obnovena, já bych si tahat vozík do schodů asi netroufl.

Provoz byl obnoven, ještě jsem poradil zmateným cizincům co a jak a vyrazil jsem do města. Závěrem připojím drobnou výtku, náhradní doprava odjížděla od různých sloupků (asi podle zvyklostí řidiče), což způsobovalo pohyby davu sem a tam po ne zrovna krátkém nástupišti.

Přikládám pár dokumentačních snímků, foceno na mobilní telefon.
Obrázek
výstup cestujících z NAD přímo na odstavné ploše (asi kvůli krátké výstupní hraně?)

Obrázek
Překódovávání autobusu z NAD na běžný spoj a vysazení zrovna nastoupivších cestujících na několik minut zablokovalo zastávku Kačerov

Obrázek
Ještě nějakou dobu po obnovení provozu přijížděly další spoje z Hájů

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 14:12

Martin Šubrt píše:Pendl po povodních byl...mám bohatou videodokumentaci ;-). Nicméně to se bavíme o situaci, kdy je Nuselák průjezdnej a nejezdilo se od Muzea do Holešovic. Situace tuším z roku 2000, kdy byl Nuselák neprůjezdnej, byla tuším s malým přesahem i do všechních dnů a skutečně se jezdilo malé kolo HA-PP a NH-IPP (6 min) se střidavým pojížděním obou kolejí. Také existuje bohatá videodokumentace :-). Měl bych jí digitalizovat a dát na youtube...
Tyhle výluky byly jenom víkendové. Proto já vycházím z provozu po povodních, který byl i v PD.
doprava.cx píše:Víkendem 21. a 22. listopadu 1998 začalo období nepřetržitých výluk pražského metra v období od ukončení pátečního do zahájení pondělního provozu. Pro nezbytnou opravu roštu v Nuselském mostě se předpokládají 26 týdnů trvající výluky, přerušované o svátečních víkendech. V sobotu a v neděli nejezdí vlaky metra v úseku mezi stanicemi Pražského povstání a I. P. Pavlova, kde je nahrazují kloubové autobusy... ... Soupravy metra od Hájů se vrací po pravé spojce ve stanici Pražského povstání (zhlaví je na straně směrem k Vyšehradu). Vlaky jedoucí z depa a do depa jedou vždy přes Háje, kromě jedné soupravy na konci sobotní dopolední špičky, která zatahuje ze stanice Pražského povstání v 10.59. Soupravy ve druhém provozovaném úseku trasy C využívají kolejové křížení ve stanici Florenc (na straně směrem k hlavnímu nádraží) a v celém úseku mezi stanicemi Florenc a I. P. Pavlova jedou po téže koleji tam i zpět. Neobvyklá situace tím vzniká ve stanici Hlavní nádraží, která má boční nástupiště. Docela často tam lze spatřit oba vlaky metra současně - střídavě při jízdě po správných a nesprávných kolejích. V období dlouhého intervalu k tomuto křižování dochází občas u nástupiště stanice Muzeum (s ostrovním nástupištěm). Tím však není divům konec. Při provozu lze na odstavných kolejích stanice Nádraží Holešovice odstavit dvě soupravy (při zachování dvou volných kolejí - obratové a koleje pro případný vadný vlak) a provoz zajišťují celý den tři soupravy. Provozní ošetření jim vždy po několika hodinách na trati zajišťuje depo Zličín. Takže čas od času jede souprava bez cestujících z Nádraží Holešovice na Florenc, kde vystoupí strojvedoucí v čele vlaku a souprava odjede zpět do tunelu. Pokud sejdete na nástupiště trasy B, ještě si na ni počkáte a pak vás sveze do Zličína. Při cestě zpět přijíždí po nesprávné koleji do stanice Florenc, a až strojvedoucí přejde na druhé stanoviště, odjíždí k Nádraží Holešovice.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.1.2012 13:36

Pendl po povodních byl...mám bohatou videodokumentaci ;-). Nicméně to se bavíme o situaci, kdy je Nuselák průjezdnej a nejezdilo se od Muzea do Holešovic. Situace tuším z roku 2000, kdy byl Nuselák neprůjezdnej, byla tuším s malým přesahem i do všechních dnů a skutečně se jezdilo malé kolo HA-PP a NH-IPP (6 min) se střidavým pojížděním obou kolejí. Také existuje bohatá videodokumentace :-). Měl bych jí digitalizovat a dát na youtube...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 11:43

OMH píše:Já bych si troufl tvrdit, že při povodních se jezdilo jak říká Tonda Ježek a plus tam byl i ten pendl PP-MU/C.
Ano pravda, ten pendl tam skutečně byl - důkaz zde na straně č. 7 vlevo dole

Ještě že k výkonu mé funkce stačí jenom krátkodobá pamět a nikoliv dlouhodobá. To bych byl bez práce :oops:

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od OMH » 24.1.2012 10:44

Já bych si troufl tvrdit, že při povodních se jezdilo jak říká Tonda Ježek a plus tam byl i ten pendl PP-MU/C.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.1.2012 9:51

Martin Šubrt píše: Jinak se tedy optám, co dnes obecně brání použít systém z doby oprav roštů Nuselského mostu, kdy se jezdilo až na IPP střídavě po obou kolejích v intervalu 6 minut? Při zkrácení pobytů ve stanicích HN, MU i IPP by se dalo jezdit i v intervalu 5:30. Jde pouze o zajištění vyššího stupně zabezpečení? Kdyby se takto střídavě jezdilo na Muzeum, mohl by být interval i 3:30...
Já vycházím z toho, jak se jezdilo po povodních. Jezdilo se HA-PP a tuším, že každá třetí souprava zajížděla na MU/C. (I když teď si nejsem schopen vybavit, zda nejezdil po druhé koleji pendl PP-MU/C, ale myslím, že ne). A hlavně, případná nepřetržitá výluka Nuseláku by probíhala i v pracovní dny s mnohem kratšími intervaly než o víkendu a to by pak mohl na Florenci nastat už problém. Bude však záležet na všech vstupních podmínkách, aby se to mohlo přesně spočítat a podle toho organizovat provoz.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.1.2012 23:08

jara: No, musel jsem si to dát do podbarvovacího překladače Google transpainter a přes pár chybek v barvičkách se to pak po chvilce bádání pochopit dalo :wink:

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 23.1.2012 22:44

Martin Šubrt píše:jara: Díky :wink: . No jó, já ostuda bych je nechal makat pod proudem #-o
Tebe to neživí :-)
Ale jsem rád, že když jsem text nepotrhnul a nevybarvil, že si to pochopil :-p

Odpovědět