Jednou jsem vyslechl v metru rozhovor, ve kterém říkala jedna slečna druhé: „To je super, že tu řidič má i záchod.“XSC píše:Ne s ledničkami, ale s udírnamiOskar píše:A protože jednotkou dočasnosti je jeden furt, jezdí se s ledničkama dodnes.
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pražské metro
Vyrábí se určitě, ale v každém metru mají trochu jinou kdysi jsem v ruských zdrojích četl, že ta pražská je dooost šitá na míru.Oskar píše:Ani bych se nedivil, kdyby se v Rusku ARSka ještě stále vyráběla . Jaký je problém to nahradit, netuším.
Re: Pražské metro
Je to sada relátek a zařízení zvané generátor automatické lokomotivní signalizace (původně rotační měnič, dnes už zřejmě elektronický, vyrábějící sadu signálních kmitočtů 75 – 275 Hz). Ani bych se nedivil, kdyby se v Rusku ARSka ještě stále vyráběla . Jaký je problém to nahradit, netuším.9001 píše:Oskar: A z čeho je vlastně stacionární část? Neměl by snad být takový problém součástky nahradit. Přece jenom je to technika 70 let.
V každém případě by bylo vhodné mít VZ vyměněn ještě před dodávkou prvního nového vozu. Jinak se může stát to, co se stalo na céčku, že provoz nového vozu znemožní spolehlivou funkci ARSky i na blízkých kolejích, a bude nutné vymýšlet složitá náhradní řešení. Na trase C tehdy jezdily konvoje - všechny M1 za sebou, za tím jedna 81-71 s dvojčlennou obsluhou a teprve za ní 81-71 s ARS.
Oproti tomu výměna VZ na trase A byla bezproblémová. Nejdřív se zprovoznila stacionární část a pak dlouhou dobu jezdily promíchaně rekonstruované vozy s LZA a staré vozy s ARS protože obě stacionární části byly funkční zároveň a rekonstruované vozy ARS nerušily. S ukončením jízdy 81-71 se ARS přestal používat a po čase byl odpojen.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Oskar: A z čeho je vlastně stacionární část? Neměl by snad být takový problém součástky nahradit. Přece jenom je to technika 70 let.
XSC: Díky za upřesnění. To jsem nevěděl. Díky za info, že máme další časovanou finanční bombu.
XSC: Díky za upřesnění. To jsem nevěděl. Díky za info, že máme další časovanou finanční bombu.
Re: Pražské metro
Náhrada udírny se vyvíjela. Zpracovat signály ARS dnes dokáže malá krabička, ale bylo by potřeba kompletní schvalovací řízení, zatímco udírna už schválená je.9001 píše:Otázkou je, zda by Škoda dokázala naroubovat do nových vozů civilizovaně udírny. (Záměrně píšu Škoda, nikdo asi nevěří, že by někdo jiný dodal vozy).
Problém s novými vozy je ale v něčem jiném. Pokud by byly použity asynchronní motory (což je u nových vozů standardní), tak nastane stejná situace jako na C - motory budou rušit ARS. S modernizacemi to funguje proto, že ty používají původní, i když převinuté stejnosměrné motory.
Re: Pražské metro
Jediný problém může být se stacionární částí VZ. Ta už údajně přesluhuje a nejsem si jist, jak je na tom s dostupností náhradních dílů. Ale asi to tragická komplikace není.9001 píše:Otázka je zda je nyní priorita změna ZZ. Prozatím to nikoho netlačí. Údírny zvládají provoz a nikoho prakticky nenutí cokoliv měnit.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Otázka je zda je nyní priorita změna ZZ. Prozatím to nikoho netlačí. Údírny zvládají provoz a nikoho prakticky nenutí cokoliv měnit. Osobně si myslím, že změna ZZ bude až s novými vozy. Oficálně je prodloužena životnost min o 15 a to už třeba sanitka překročuje.
Otázkou je, zda by Škoda dokázala naroubovat do nových vozů civilizovaně udírny. (Záměrně píšu Škoda, nikdo asi nevěří, že by někdo jiný dodal vozy).
Otázkou je, zda by Škoda dokázala naroubovat do nových vozů civilizovaně udírny. (Záměrně píšu Škoda, nikdo asi nevěří, že by někdo jiný dodal vozy).
Re: Pražské metro
Ne s ledničkami, ale s udírnamiOskar píše:A protože jednotkou dočasnosti je jeden furt, jezdí se s ledničkama dodnes.
Re: Pražské metro
Je to jednoduché. Dřív bylo všude ARS, které přestalo vyhovovat moderním soupravám M1. Tak se rozhodlo o modernizaci VZ na trase C. Praktické zkušenosti s provozem VZ typu PA 135 ale nebyly jen dobré (zejména z důvodu praktické nemožnosti ovlivnit chod automatického vedení vlaku strojvedoucím). Tak se pro trasu A hledalo jiné VZZ.Pepa z Nuslí píše:By mě zajímalo, proč se rozhodlo, že na každé trase bude jiné zabezpečovací zařízení.
Schytalo to "béčko", protože to má zastaralé ZZ typu ARS, kdežto "A" má LZA a "C" má Matru. Neví někdo, proč tomu tak je???
A našlo se. Když se pak začalo hledat VZZ pro trasu B, užuž to vypadalo, že se bude budovat LZA. Jenže výběrové řízení bylo dvakrát skrečováno a starým soupravám docházela životnost, zatímco nové stály ladem. Hledalo se tedy provizorní řešení a ukázalo se, že pohon vozů 81-71M je se systémem ARS kompatibilní. Interiéry tedy byly osazeny ledničkama do doby, než bude modernizován VZ trasy B. A protože jednotkou dočasnosti je jeden furt, jezdí se s ledničkama dodnes.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
By mě zajímalo, proč se rozhodlo, že na každé trase bude jiné zabezpečovací zařízení.
Schytalo to "béčko", protože to má zastaralé ZZ typu ARS, kdežto "A" má LZA a "C" má Matru. Neví někdo, proč tomu tak je???
Schytalo to "béčko", protože to má zastaralé ZZ typu ARS, kdežto "A" má LZA a "C" má Matru. Neví někdo, proč tomu tak je???
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Obě sanitky na B, jde o vozy Mars, čili ex Matra.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Filip: Je to pravda. Nemá LZA a Ačko má prý dost vozů i na prodloužení.
Oni právě díky třem ZZ na tři trasy ani šachy dělat moc nejdou...
Oni právě díky třem ZZ na tři trasy ani šachy dělat moc nejdou...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Pražské metro
A proč by měla? Nejsem sice odborník na metro, ale pokud vím tak škatulata mezi depy se moc nedělají. A hlavně to má ARS, tak asi ne. Zkus hodit dotaz na metrofórum.T3_6892 píše:Chtěl bych se zeptat,nevíte jestli bude jezdit sanitka někdy na trase A ??
http://metro.zarohem.cz/doddh20050917/p ... oto14.html
(Omlouvám se pokud se mýlím)
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.1.2012 19:09
- Bydliště: Doma :D někde blízko Tramvají
Re: Pražské metro
Chtěl bych se zeptat,nevíte jestli bude jezdit sanitka někdy na trase A ??
http://metro.zarohem.cz/doddh20050917/p ... oto14.html
http://metro.zarohem.cz/doddh20050917/p ... oto14.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Máš pravdu, matka mé přítelkyně je učitelka a to jsou generálové a dej si bacha abys jim řekl že nemají pravdu!!!!!!!Absolut píše:Vojta Tramvaj: Ženské se téměř nedá vysvětlit, že nemá pravdu. A učitelce už vůbec ne. Vykašli se na ni a užívej si ten pocit, že víš víc, než učitelka.