z diskuze[/url] pod [url=http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-metra-d-0bv-/praha-zpravy.aspx?c=A120926_1833812_praha-zpravy_sfo]článkem píše:Logika stavby je jasna
Neni dulezite zdali stavba dava smysl a jestli pomuze mestu, dulezite je aby byla velka investice, ktera se da dobre rozkrast. Pokud neni 35 miliard za metro je vyhodnejsi postavit alespon paskvil za 25 miliard byt se bude moc rozkrast o tretinu mene, je to lepsi nez stavbu odlozit pak nebude z ceho krast a do doby nez se sezenou penize uz stavajici kmotri nemusi mit moznost se k tem penezum dostat. Proste ekvivalent korupcniho vrabce v hrsti.
...
Ono to nakonec i v té zkrácené podobě bude o deset miliard dražší, přesně podle vzoru Blanky. Takže se rozkrade stejně jako podle původníhio projektu, jen trasa bude kratší.
...
Já bych tady nepodsouval rozkrádání...spíše prostě dání práce stavitelům metra. Už při stavbě metra do Motola se skoro městu více vyplatilo stavět, mít lidi v práci a ty firmy ve městě zamestnat, než se bude "vyplácet" to provozovat.
Rozhodně pro provozování (finančně i významem pro město + pro to i výrazně nižší cenou stavby) výhodnější TT (zejméne místo, také nedávno oživeného plánu, rozšíření Vídeňské ul. na 4 pruhovou magistrálu! ) navážející lidi na stanici eletrifikované a zkapacitněné (zdvoukolejněné) železnice na Krči, přes níž by vedly dvě nové kapacitní městké železniční linky (jimž by, pro kapacitu souprav, měl dostačovat interval běžných TRAM linek = 8min. ve špičce PD, který by se jen v případě plánované výluky centrálního úseku =M=C v centrálních usecích zhustil na poloviční = tramvajový metrolinkový = 4min.ŠPD):
1. - linka D) (Komořany - Modřany TT - Hodkovičky P+R - Braník TT -) Krč TT - Kačerov =M=C - Michle TT - Vršovice TT - (výhledově nejlépe s dodatečnou ražbou nového tunelu s podzemní stanicí Náměstí míru =M=A + TT -) Hl.N. =M=C - Krejcárek TT - Vysočany =M=B + TT (- Nový Hloubětín - Rajská zahrada =M=B - Satalice - Kbely - Čakovice)
2. - linka E) (Radotín - Nad Lahovicemi či Lebedov P+R - Velká Chuchle - Braník TT -) Krč TT - Kačerov =M=C - Nad Spořilovem TT - Zahradní město TT - Malešice/Depo Hostivař =M=A + TT - Libeň TT - Krejcárek TT - Karlín (Křižíkova) =M=B +TT - Bubny/Vltavská =M=C +TT (- Bubeneč - Podbaba +TT- Sedlec - Pod Roztoky P+R - Roztoky)
PS: Výhodou novostavby "krčské napaječské TT" by byla také možnost jejího vyprojektování, tak aby se na ní daly upotřebyt 14T s neotočnými podvozky, které by na ní netrpěly = neničily své součástky ani svršek TT = co nejpříměji jako podpovrchovou TRAM (potažmo inspiraci Volgogradem = podzemní metro obsluhované TRAM vozy)!