Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.9.2012 17:16

Dopravní výbor kývl na trasu D Pankrác - Písnice.
z diskuze[/url] pod [url=http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-metra-d-0bv-/praha-zpravy.aspx?c=A120926_1833812_praha-zpravy_sfo]článkem píše:Logika stavby je jasna
Neni dulezite zdali stavba dava smysl a jestli pomuze mestu, dulezite je aby byla velka investice, ktera se da dobre rozkrast. Pokud neni 35 miliard za metro je vyhodnejsi postavit alespon paskvil za 25 miliard byt se bude moc rozkrast o tretinu mene, je to lepsi nez stavbu odlozit pak nebude z ceho krast a do doby nez se sezenou penize uz stavajici kmotri nemusi mit moznost se k tem penezum dostat. Proste ekvivalent korupcniho vrabce v hrsti.
...
Ono to nakonec i v té zkrácené podobě bude o deset miliard dražší, přesně podle vzoru Blanky. Takže se rozkrade stejně jako podle původníhio projektu, jen trasa bude kratší.
...
Já bych tady nepodsouval rozkrádání...spíše prostě dání práce stavitelům metra. Už při stavbě metra do Motola se skoro městu více vyplatilo stavět, mít lidi v práci a ty firmy ve městě zamestnat, než se bude "vyplácet" to provozovat.
=D> =D> =D>
Rozhodně pro provozování (finančně i významem pro město + pro to i výrazně nižší cenou stavby) výhodnější TT (zejméne místo, také nedávno oživeného plánu, rozšíření Vídeňské ul. na 4 pruhovou magistrálu! [-o< ) navážející lidi na stanici eletrifikované a zkapacitněné (zdvoukolejněné) železnice na Krči, přes níž by vedly dvě nové kapacitní městké železniční linky (jimž by, pro kapacitu souprav, měl dostačovat interval běžných TRAM linek = 8min. ve špičce PD, který by se jen v případě plánované výluky centrálního úseku =M=C v centrálních usecích zhustil na poloviční = tramvajový metrolinkový = 4min.ŠPD):
1. - linka D) (Komořany - Modřany TT - Hodkovičky P+R - Braník TT -) Krč TT - Kačerov =M=C - Michle TT - Vršovice TT - (výhledově nejlépe s dodatečnou ražbou nového tunelu s podzemní stanicí Náměstí míru =M=A + TT -) Hl.N. =M=C - Krejcárek TT - Vysočany =M=B + TT (- Nový Hloubětín - Rajská zahrada =M=B - Satalice - Kbely - Čakovice)
2. - linka E) (Radotín - Nad Lahovicemi či Lebedov P+R - Velká Chuchle - Braník TT -) Krč TT - Kačerov =M=C - Nad Spořilovem TT - Zahradní město TT - Malešice/Depo Hostivař =M=A + TT - Libeň TT - Krejcárek TT - Karlín (Křižíkova) =M=B +TT - Bubny/Vltavská =M=C +TT (- Bubeneč - Podbaba +TT- Sedlec - Pod Roztoky P+R - Roztoky)

PS: Výhodou novostavby "krčské napaječské TT" by byla také možnost jejího vyprojektování, tak aby se na ní daly upotřebyt 14T s neotočnými podvozky, které by na ní netrpěly = neničily své součástky ani svršek TT = co nejpříměji jako podpovrchovou TRAM (potažmo inspiraci Volgogradem = podzemní metro obsluhované TRAM vozy)!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 27.9.2012 8:11

Je to totální nesmysl. Hlavní je, že někdo vykáže úsporu. #-o Ale utěšuji se tím, že než začnou něco dělat, tak zas budou volby, a po volbách to bude zase jinak.

Láďa: Asi se předpokládá, že lidé z Jižního Města budou do centra jezdit propracovaným systémem metrobusů a prodloužení intervalu v metru jim nebude vadit. (Když jezdí pořád metrobus, nemusí pořád jezdit metro.) :lol:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 26.9.2012 22:28

On je problém v tom, že návrh přestupu na Pankráci vychází z původního modelu tras C,D,E. Náklady na přestupní stanici jsou tak 3mld Kč, což je zjevně nejdražší stanice v Praze. Pak se skvěle vykazují úspory jejím zrušením. Kdyby se místo toho začalo D normálně stavět jako samostatná trasa pouze s kolejovou spojkou a Pankrác se přeprojektoval, náklady by nebyly o moc vyšší a přitom by to bylo daleko lepší řešení.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské metro

Příspěvek od Láďa » 26.9.2012 21:31

Odbočku nechápu a je dle mne naprosto smyslů zbavená. Metro C už teď nemá v ranní špičce kapacitu navíc, tak se v úseku Pankrác - Háje ubere polovina spojů. #-o Asi se předpokládá, že po zprovoznění MO se opět více lidí přesune do aut a tak bude MHD prázdnější a prázdnější.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 26.9.2012 21:08

http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-me ... zpravy_sfo

Dopravní výbor kývyl na trasu D Pankrác - Písnice.


Bohužel se pak obávám o nějaké smysluplnosti trasy. Kdokoli bude potřebovat trochu do centra, tak stejně naskáče do C... Akorát se přesun provede na Pankráci místo Kačerově. Výhoda bude maximálně pro lidi, kteří pracují na Pankrácí/ Olbrachtově a bydlí v Písnici.

Další velké minus, je že pokud bude konec na Pankráci, tak si můžeme nechat zdát o úpravě NBS jak je ve fotogalerii. :(

T3_6892
problémový jedinec
Příspěvky: 135
Registrován: 29.1.2012 19:09
Bydliště: Doma :D někde blízko Tramvají

Re: Pražské metro

Příspěvek od T3_6892 » 24.9.2012 19:38

Bude někdy v čele historické soupravy Ečs vůz 1085? [-o<

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od kasme » 23.9.2012 21:34

mě se při tomto hlášení už několikrát stalo, že strojvedoucí ale zjevně nikam nespěchal...
výměna cestujících ukončena, ale souprava s otevřenými dveřmi stála ve stanici dál...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 23.9.2012 19:02

Dnes jsem celou cestu od Florence na Pankrác slyšel hlášení o urychlení nástupu a výstupu. Vždy před každou stanicí a pak ještě dvakrát ve stanici. Musím říct, že jednou je to ještě zábava, ale po patnácté už mi to lezlo krkem. A k čemu to jako je dobré? Chápu, že se má dohnat zpoždění, ale jaká reakce se od klienstva očekává? Že budou do soupravy naskakovat? Lézt i okénky? Nebo že snad radši počkají na další spoj, aby udělali panu řidiči radost?

Mimochodem, na Pražského povstání digipanel nad peronem psal, že tam souprava končí. Zajímavé.

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Pražské metro

Příspěvek od Honza » 15.8.2012 1:15

XSC píše:
Oskar píše:A protože jednotkou dočasnosti je jeden furt, jezdí se s ledničkama dodnes.
Ne s ledničkami, ale s udírnami :-)
Jednou jsem vyslechl v metru rozhovor, ve kterém říkala jedna slečna druhé: „To je super, že tu řidič má i záchod.“ :)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské metro

Příspěvek od Karotka » 14.8.2012 20:28

Oskar píše:Ani bych se nedivil, kdyby se v Rusku ARSka ještě stále vyráběla :). Jaký je problém to nahradit, netuším.
Vyrábí se určitě, ale v každém metru mají trochu jinou :) kdysi jsem v ruských zdrojích četl, že ta pražská je dooost šitá na míru.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 13.8.2012 22:57

9001 píše:Oskar: A z čeho je vlastně stacionární část? Neměl by snad být takový problém součástky nahradit. Přece jenom je to technika 70 let.
Je to sada relátek a zařízení zvané generátor automatické lokomotivní signalizace (původně rotační měnič, dnes už zřejmě elektronický, vyrábějící sadu signálních kmitočtů 75 – 275 Hz). Ani bych se nedivil, kdyby se v Rusku ARSka ještě stále vyráběla :). Jaký je problém to nahradit, netuším.

V každém případě by bylo vhodné mít VZ vyměněn ještě před dodávkou prvního nového vozu. Jinak se může stát to, co se stalo na céčku, že provoz nového vozu znemožní spolehlivou funkci ARSky i na blízkých kolejích, a bude nutné vymýšlet složitá náhradní řešení. Na trase C tehdy jezdily konvoje - všechny M1 za sebou, za tím jedna 81-71 s dvojčlennou obsluhou a teprve za ní 81-71 s ARS.

Oproti tomu výměna VZ na trase A byla bezproblémová. Nejdřív se zprovoznila stacionární část a pak dlouhou dobu jezdily promíchaně rekonstruované vozy s LZA a staré vozy s ARS protože obě stacionární části byly funkční zároveň a rekonstruované vozy ARS nerušily. S ukončením jízdy 81-71 se ARS přestal používat a po čase byl odpojen.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 13.8.2012 22:42

Oskar: A z čeho je vlastně stacionární část? Neměl by snad být takový problém součástky nahradit. Přece jenom je to technika 70 let.

XSC: Díky za upřesnění. To jsem nevěděl. Díky za info, že máme další časovanou finanční bombu.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 13.8.2012 22:31

9001 píše:Otázkou je, zda by Škoda dokázala naroubovat do nových vozů civilizovaně udírny. (Záměrně píšu Škoda, nikdo asi nevěří, že by někdo jiný dodal vozy).
Náhrada udírny se vyvíjela. Zpracovat signály ARS dnes dokáže malá krabička, ale bylo by potřeba kompletní schvalovací řízení, zatímco udírna už schválená je.
Problém s novými vozy je ale v něčem jiném. Pokud by byly použity asynchronní motory (což je u nových vozů standardní), tak nastane stejná situace jako na C - motory budou rušit ARS. S modernizacemi to funguje proto, že ty používají původní, i když převinuté stejnosměrné motory.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 13.8.2012 22:18

9001 píše:Otázka je zda je nyní priorita změna ZZ. Prozatím to nikoho netlačí. Údírny zvládají provoz a nikoho prakticky nenutí cokoliv měnit.
Jediný problém může být se stacionární částí VZ. Ta už údajně přesluhuje a nejsem si jist, jak je na tom s dostupností náhradních dílů. Ale asi to tragická komplikace není.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 13.8.2012 22:11

Otázka je zda je nyní priorita změna ZZ. Prozatím to nikoho netlačí. Údírny zvládají provoz a nikoho prakticky nenutí cokoliv měnit. Osobně si myslím, že změna ZZ bude až s novými vozy. Oficálně je prodloužena životnost min o 15 a to už třeba sanitka překročuje.
Otázkou je, zda by Škoda dokázala naroubovat do nových vozů civilizovaně udírny. (Záměrně píšu Škoda, nikdo asi nevěří, že by někdo jiný dodal vozy).

Odpovědět