Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
Zrovna těch se aspoň podle výstupů Metroprojektu nic podstatného povrchového netýká.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Pražské metro
O tom se snad jedná - pokud vím, někde se mihla zpráva o úpravách východů z metra tak, aby líp vyhovovaly současným majitelům pozemků.
Horší je ale nejspíš problém s pozemky Bečvářova Krč, a.s. s nenápadnou poznámkou v katastru "zajištění nemovitosti ve věcech trestních". Jde o pozemky, které byly podvodně vydány v restituci někomu, kdo na to neměl nárok. Soud ještě běží, tak co s tím?
https://mapy.cz/s/1egoo
http://domaci.ihned.cz/c1-62540410-mili ... ni-pozemky
Horší je ale nejspíš problém s pozemky Bečvářova Krč, a.s. s nenápadnou poznámkou v katastru "zajištění nemovitosti ve věcech trestních". Jde o pozemky, které byly podvodně vydány v restituci někomu, kdo na to neměl nárok. Soud ještě běží, tak co s tím?
https://mapy.cz/s/1egoo
http://domaci.ihned.cz/c1-62540410-mili ... ni-pozemky
Re: Pražské metro
To máte těžký. Každý si (celkem oprávněně, že) řekne: proč bych zrovna já měl prodat za současnou cenu a tím mým prodejem vzroste cena okolních pozemků? Tak já neprodám, ať to udělají ostatní a já na tom vydělám.
Celé je to o cenové politice státu a našich zákonech. Kdyby bylo možné prodat s cenovou opcí na cenu za 5-10let (mínus inflace), asi by se našlo víc ochotných.
Celé je to o cenové politice státu a našich zákonech. Kdyby bylo možné prodat s cenovou opcí na cenu za 5-10let (mínus inflace), asi by se našlo víc ochotných.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Spíš by to chtělo nějaký nápad, jak odblokovat neochotu majitelů pozemků ty pozemky prodat. Co kdyby jim město smlouvou přislíbilo podíl ze zisku na případném dalším prodeji pozemků (až bude město pozemek nad stanicí prodávat developerům, kteří tam budou něco budovat)
Re: Pražské metro
Mně to nevysvětlujte. Já jen napsal, že technicky to lze.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tunely dlouhé jsou, ale mají takové kouzelné "zelené chodby. Únikový východ musí být podle nějakých norem. U metra se neřeší, protože každá stanice je v podstatě unikový východ...
Problém je v tom, když nemáte pozemky na stanice, tak tam nepostavíte ani unikový východ.
Problém je v tom, když nemáte pozemky na stanice, tak tam nepostavíte ani unikový východ.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Dlouhý tunel je problém všude, protože s délkou tunelu rostou náklady na zabezpečení.Bobek píše:Dlouhých tunelů po světě je, ale jak koukám, zrovna v Praze by to byl problém.
V Praze je max. mezistaniční vzdálenost mezi NádrHolem a Kobylisy asi 2800m, z Písnice do Krče by to byl dvojnásobek. Takže by přišla hromada požadavků na zabezpečení a protipožární odolnost (např. těch vlaků), a někdo by to všechno musel zaplatit.
Stejně jako by někdo musel zaplatit dostavbu mezilehlých stanic, která by taky byla drahá. Ale Praha má peněz dost a neví, co s nimi, takže vlastně všechno OK.
Re: Pražské metro
Tak pochopitelně si pak objekt nelze představit jako prostou díru do země, ale jak jsem psal, je to jedno.von Špilberk píše:Jo, jenže evakuovat lidi stanicí a evakuovat je nějakým komínem je podstatný rozdíl. Navíc stejnou nekomfortní cestou bude muset IZS dolů Taky dnes se v metru preferuje systém, že při problému dojet "za každou cenu" do stanice, protože je nějaká vždycky blízko. Navíc je tu problém, že má metro jezdit bez obsluhy, takže kde bude v těch tunelech nějaký personál, který vyrazí na pomoc, kdyby něco a za jak dlouho se k tomu zaseknutému vlaku dostane
(Dlouhých tunelů po světě je, ale jak koukám, zrovna v Praze by to byl problém. )
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Když chtějí použít Tondu a Adélu, tak ano. (jeden tubus je z Motola jen někam po Vypich)9001 píše:A víme, že D bude stavěno ve dvou tunelech a ne jako C od Holešovic a nebo A do Motola v jednom tubusu?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A víme, že D bude stavěno ve dvou tunelech a ne jako C od Holešovic a nebo A do Motola v jednom tubusu?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Jo, jenže evakuovat lidi stanicí a evakuovat je nějakým komínem je podstatný rozdíl. Navíc stejnou nekomfortní cestou bude muset IZS dolů Taky dnes se v metru preferuje systém, že při problému dojet "za každou cenu" do stanice, protože je nějaká vždycky blízko. Navíc je tu problém, že má metro jezdit bez obsluhy, takže kde bude v těch tunelech nějaký personál, který vyrazí na pomoc, kdyby něco a za jak dlouho se k tomu zaseknutému vlaku dostaneBobek píše:No, čistě technicky k evakuaci by bylo lze použít druhé tunelové roury, navíc by beztak musely vzniknout nějaké větrací objekty, které by zároveň mohly sdružovat i funkci nouzových východů.
(diskuze je samozřejmě čistě akademická, protože tohle nikdy nevznikne viz. Bobek )
A novinka: http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... etech.html
Měli by si s Krndou a Dolínkem doladit ten termín. A pak tu úvahu moc nechápu: stavba by se měla zpozdit o 3 roky naopak, chceme zrychlit a začít do 4.Když se nyní tedy zaměříme nejprve na metro, jak pokračují plány na dostavbu nové linky D? Médii proběhlo, že by se stavba měla zpozdit minimálně o tři roky...
„Naopak, cítím velkou podporu dozorčí rady, která chce celý projekt zrychlit. Analyzujeme možné rozdělení projektu, to by nám umožnilo začít stavět tunely metra do čtyř let. Pak bychom postupně dobudovávali stanice. Bude jen na nás, managementu DPP, abychom vše zvládli v co nejkratším čase…“
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Ale určitě není ražený.Bobik píše:Che, to už v Praze umíme. Třeba mezi stanicema Hůrka - Lužiny je tunel na mostě už dávno....von Špilberk píše:A jedna nepřesnost: rozhodně nebude souvislý tunel z Písnice na Pankrác, protože u nádraží Krč má být most.
Re: Pražské metro
No, čistě technicky k evakuaci by bylo lze použít druhé tunelové roury, navíc by beztak musely vzniknout nějaké větrací objekty, které by zároveň mohly sdružovat i funkci nouzových východů.
Ale předně je to stejně jen taková kouřová clona, aby před volbami bylo na co poklepat (a po nich se zahájená stavba zase může v klidu zakonzervovat, protože nečekané problémy.)
Ale předně je to stejně jen taková kouřová clona, aby před volbami bylo na co poklepat (a po nich se zahájená stavba zase může v klidu zakonzervovat, protože nečekané problémy.)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
Che, to už v Praze umíme. Třeba mezi stanicema Hůrka - Lužiny je tunel na mostě už dávno....von Špilberk píše:A jedna nepřesnost: rozhodně nebude souvislý tunel z Písnice na Pankrác, protože u nádraží Krč má být most.
(a na Letný máme dokonce tunel v tunelu /viz předchozí odkazy na stále neotevřené, leč hotové parkoviště, na které se hledá provozovatel, bo TSK "to neumí"/).
Naposledy upravil(a) Bobik dne 22.11.2016 10:03, celkem upraveno 1 x.