Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 22.11.2016 17:33


Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 22.11.2016 15:38

Zrovna těch se aspoň podle výstupů Metroprojektu nic podstatného povrchového netýká.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Pražské metro

Příspěvek od S_M_Lomoz » 22.11.2016 14:28

O tom se snad jedná - pokud vím, někde se mihla zpráva o úpravách východů z metra tak, aby líp vyhovovaly současným majitelům pozemků.
Horší je ale nejspíš problém s pozemky Bečvářova Krč, a.s. s nenápadnou poznámkou v katastru "zajištění nemovitosti ve věcech trestních". Jde o pozemky, které byly podvodně vydány v restituci někomu, kdo na to neměl nárok. Soud ještě běží, tak co s tím?

https://mapy.cz/s/1egoo

http://domaci.ihned.cz/c1-62540410-mili ... ni-pozemky

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od MPL » 22.11.2016 14:16

To máte těžký. Každý si (celkem oprávněně, že) řekne: proč bych zrovna já měl prodat za současnou cenu a tím mým prodejem vzroste cena okolních pozemků? Tak já neprodám, ať to udělají ostatní a já na tom vydělám.
Celé je to o cenové politice státu a našich zákonech. Kdyby bylo možné prodat s cenovou opcí na cenu za 5-10let (mínus inflace), asi by se našlo víc ochotných.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2016 13:58

Spíš by to chtělo nějaký nápad, jak odblokovat neochotu majitelů pozemků ty pozemky prodat. Co kdyby jim město smlouvou přislíbilo podíl ze zisku na případném dalším prodeji pozemků (až bude město pozemek nad stanicí prodávat developerům, kteří tam budou něco budovat) :?: :-k

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 22.11.2016 13:52

Mně to nevysvětlujte. Já jen napsal, že technicky to lze.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.11.2016 12:54

Tunely dlouhé jsou, ale mají takové kouzelné "zelené chodby. Únikový východ musí být podle nějakých norem. U metra se neřeší, protože každá stanice je v podstatě unikový východ...

Problém je v tom, když nemáte pozemky na stanice, tak tam nepostavíte ani unikový východ.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2016 12:14

Bobek píše:Dlouhých tunelů po světě je, ale jak koukám, zrovna v Praze by to byl problém. :)
Dlouhý tunel je problém všude, protože s délkou tunelu rostou náklady na zabezpečení.
V Praze je max. mezistaniční vzdálenost mezi NádrHolem a Kobylisy asi 2800m, z Písnice do Krče by to byl dvojnásobek. Takže by přišla hromada požadavků na zabezpečení a protipožární odolnost (např. těch vlaků), a někdo by to všechno musel zaplatit. 8-)
Stejně jako by někdo musel zaplatit dostavbu mezilehlých stanic, která by taky byla drahá. Ale Praha má peněz dost a neví, co s nimi, takže vlastně všechno OK. :?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 22.11.2016 11:34

von Špilberk píše:Jo, jenže evakuovat lidi stanicí a evakuovat je nějakým komínem je podstatný rozdíl. Navíc stejnou nekomfortní cestou bude muset IZS dolů :!: Taky dnes se v metru preferuje systém, že při problému dojet "za každou cenu" do stanice, protože je nějaká vždycky blízko. Navíc je tu problém, že má metro jezdit bez obsluhy, takže kde bude v těch tunelech nějaký personál, který vyrazí na pomoc, kdyby něco :?: a za jak dlouho se k tomu zaseknutému vlaku dostane :?:
Tak pochopitelně si pak objekt nelze představit jako prostou díru do země, ale jak jsem psal, je to jedno.
(Dlouhých tunelů po světě je, ale jak koukám, zrovna v Praze by to byl problém. :))

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2016 11:17

9001 píše:A víme, že D bude stavěno ve dvou tunelech a ne jako C od Holešovic a nebo A do Motola v jednom tubusu?
Když chtějí použít Tondu a Adélu, tak ano. (jeden tubus je z Motola jen někam po Vypich)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.11.2016 11:13

A víme, že D bude stavěno ve dvou tunelech a ne jako C od Holešovic a nebo A do Motola v jednom tubusu?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2016 10:07

Bobek píše:No, čistě technicky k evakuaci by bylo lze použít druhé tunelové roury, navíc by beztak musely vzniknout nějaké větrací objekty, které by zároveň mohly sdružovat i funkci nouzových východů.
Jo, jenže evakuovat lidi stanicí a evakuovat je nějakým komínem je podstatný rozdíl. Navíc stejnou nekomfortní cestou bude muset IZS dolů :!: Taky dnes se v metru preferuje systém, že při problému dojet "za každou cenu" do stanice, protože je nějaká vždycky blízko. Navíc je tu problém, že má metro jezdit bez obsluhy, takže kde bude v těch tunelech nějaký personál, který vyrazí na pomoc, kdyby něco :?: a za jak dlouho se k tomu zaseknutému vlaku dostane :?:

(diskuze je samozřejmě čistě akademická, protože tohle nikdy nevznikne Z:arrow: viz. Bobek :wink: )

A novinka: http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... etech.html
Když se nyní tedy zaměříme nejprve na metro, jak pokračují plány na dostavbu nové linky D? Médii proběhlo, že by se stavba měla zpozdit minimálně o tři roky...

„Naopak, cítím velkou podporu dozorčí rady, která chce celý projekt zrychlit. Analyzujeme možné rozdělení projektu, to by nám umožnilo začít stavět tunely metra do čtyř let. Pak bychom postupně dobudovávali stanice. Bude jen na nás, managementu DPP, abychom vše zvládli v co nejkratším čase…“
Měli by si s Krndou a Dolínkem doladit ten termín. :lol: :lol: A pak tu úvahu moc nechápu: stavba by se měla zpozdit o 3 roky Z:arrow: naopak, chceme zrychlit a začít do 4. :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2016 10:02

Bobik píše:
von Špilberk píše:A jedna nepřesnost: rozhodně nebude souvislý tunel z Písnice na Pankrác, protože u nádraží Krč má být most. 8-)
Che, to už v Praze umíme. Třeba mezi stanicema Hůrka - Lužiny je tunel na mostě už dávno.... 8-) :D
Ale určitě není ražený. :lol: :lol:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 22.11.2016 10:02

No, čistě technicky k evakuaci by bylo lze použít druhé tunelové roury, navíc by beztak musely vzniknout nějaké větrací objekty, které by zároveň mohly sdružovat i funkci nouzových východů.
Ale předně je to stejně jen taková kouřová clona, aby před volbami bylo na co poklepat (a po nich se zahájená stavba zase může v klidu zakonzervovat, protože nečekané problémy.)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 22.11.2016 10:00

von Špilberk píše:A jedna nepřesnost: rozhodně nebude souvislý tunel z Písnice na Pankrác, protože u nádraží Krč má být most. 8-)
Che, to už v Praze umíme. Třeba mezi stanicema Hůrka - Lužiny je tunel na mostě už dávno.... 8-) :D
(a na Letný máme dokonce tunel v tunelu /viz předchozí odkazy na stále neotevřené, leč hotové parkoviště, na které se hledá provozovatel, bo TSK "to neumí"/).
Naposledy upravil(a) Bobik dne 22.11.2016 10:03, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět