Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 07.6.2017 18:11

MM: Úseky metra, které byly zatopeny, tak neměly obnovenou Ochrannou funkci, tudíž by se tam schovat ani nemohl. Byla obnovena akorát funkce tlakově-plynotěsných uzávěrů a to včetně repase pohonů, těsnění, těsnění kabelových průchodek, těsnění žlábku a v článku zmiňované těsnění hlav kolejnic. Uzávěry se pravidelně zkouší a v některých úsecích dokonce i zkouškou zatopením.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 07.6.2017 18:05

9001 píše:MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané...
Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 06.6.2017 18:10

MM: Tady souhlasím s Demonem... Po povodních si podle mě dávají sakra bacha...

Navíc pražské metro jezdí prakticky bez nehod... Pokud vyjmu skokany a pár nehod na zkušebních tratích,tak za celou nedošlo k závaznější nehodě...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 06.6.2017 18:01

Po povodni se dělaly docela rozsáhlé stavební úpravy, mimo jiné i ochrana před vyplaváním. Přikotvovaly se vestibuly, např. na Vltavské jsou pod schody takové divné malé sedačky - pod tím jsou kotvy. Přikotvila se i celá stanice Palmovka. Jediné co se nekotvilo, byla stanice Florenc C, kvůli komplikovanosti takové úpravy.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Pražské metro

Příspěvek od jeffer » 06.6.2017 17:50

A čo je pravdy na tom, že bolo ešte šťastie, že bolo metro zaplavené, inak mohlo pár staníc vyplávať (napr. Můstek A), a teda že pre prípad ďalšej obrovskej povodne metro viac potrebuje včasné kontrolované zaplavenie čistou vodou a nie dokonalú tesnosť.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od demon » 06.6.2017 16:10

No jasně, von ten fíra přesně ví, v jakym technickym stavu jsou jaký vrata, notabene zrovna na novym Áčku.
Ale pokud ti to říkal na Palmě, tak to potom jo... #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2017 15:04

9001, von Š: není to dlouho co mne v novém úseku Ačka fíra řekl, že metro by bylo poslední, kam by utíkal při jakékoliv pohromě
- na můj dotaz proč, že moc dobře ví, v jak špatném technickém stavu je zařízení v něm, a to počínaje netěsnícími uzávěrami/vraty tunelů!

PS: já to těm médiím fakt nepráskl (-X , ale čert ví, kdo nás při tom slyšel #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2017 6:23

Ano, psalo se, že hlavně kabelové průchodky. Vrata jako taková voda neprorazila nikde, jen na Nam.Republiky prorazila voda vybetonovaný práh pod vraty. Takže šla voda vlastně kolejištěm.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 05.6.2017 23:44

MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané.

Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.6.2017 22:50

Vrata netěsní. V Liberci hledají způsob, jak uchránit metro před povodní
Škody za deset miliard a půlroční nápravy. Tak dopadlo pražské metro po tragických povodních v roce 2002. Aby už k něčemu takovému nikdy nedošlo, vypsalo ministerstvo vnitra ambiciózní projekt, na kterém nyní pracuje Technická univerzita v Liberci spolu s firmou JaP Jacina.
Řeší ochranu soukromých domů, firem, institucí a infrastruktury v záplavových oblastech. A také právě metra. V této souvislosti má mimo jiné vyřešit zdánlivě nepodstatnou skutečnost.
Koleje metra jsou totiž vlivem používání opotřebené a uzavíratelná vrata metra kvůli tomu dobře netěsní. Případná další ničivá povodeň proto může znovu v kolejišti napáchat značné škody.
Firma teď spolu s univerzitou hledá materiál a takové technické řešení, které stoprocentně přilne k jakémukoliv tvaru kolejí. Nahradí současné výsuvné dotěsňovací gumy.
Materiály by obepnuly jakékoliv tvary
„Tvar kolejnice se časem mění. Na rovině, v zatáčkách. Spolu s kolejemi by se proto měly měnit i dotěsňovací prvky, které by kolejnici zatěsnily. To byl ale zatím problém,“ vysvětlil Jaroslav Sieratovski, technický ředitel společnosti JaP Jacina.
...........
http://liberec.idnes.cz/v-liberci-hleda ... pravy_jape

Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 27.5.2017 16:32

Mně se hlavně líbí, jak jsou všude kamery, a najednou je v kolejišti kočárek a nikdo neví, jak se tam dostal. #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 27.5.2017 12:14

Poškodila se souprava?
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny... :D

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 27.5.2017 11:43

Provoz metra na lince A v úseku Náměstí Míru - Želivského byl v pátek odpoledne asi na půl hodiny v obou směrech přerušen. Důvodem byl kočárek v kolejišti stanice Náměstí Jiřího z Poděbrad, na který souprava najela

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 25.5.2017 17:57


P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 23.5.2017 8:10

9001 píše:Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy
Na to ovšem nepotřebují online přepravní průzkum. A s trochou optimalizace by to trvale vyjezdilo i 0 vozů. :)
i když... o víkendu by to přeci jen chtělo nějaké jízdy pro šotouše a jiné zvědavé turisty, za zvláštní vstupné.

Odpovědět