Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 18:46

von Špilberk: Ono aby to spíš nebylo hlavně opačně.... Osekávat, jakmile se ukáže, že je volněji... resp max přelévání mezi jednotlivými dobami, aby balík zůstal stejný...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2020 10:05

Já to taky vždycky slyšel, že nejde 90 s kvůli cestujícím. Ale chce to odborníka. 8-)

Taky je zajímavé to flexibilní posilování: pořád se tvrdí, že se jezdí, co ROPID objedná. Něco posílit lze jen, když:
a) ROPID nebo město nařídí
b) někdo objedná předem.
Jak se to teda bude vykazovat nebo se to do té doby ROPID naučí proplácet zpětně, i když to neobjednal :?: Fakt to půjde, když to teď neumíme nebo nechceme umět (resp. pořád tvrdíme, že to nejde) :?: :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 9:05

von Špilberk píše:
22.5.2020 7:20
DPP začíná s výběrem metra bez strojvedoucích. Oslovil osm výrobců, automatický provoz má být i na trase C
https://zdopravy.cz/dpp-zacina-s-vybere ... e-c-49388/
Nelže nám opět pan radní trochu??? Na C jde technicky jezdit po 90s ne?, ale má to jeden zásadní problém... Nestíhají nám to cestující....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2411
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.10.2019 23:03

Nevíte někdo - je stanice Smíchovské nádraží největším podzemním prostorem v zemi? Řekněme spíše na objem než na rozlohu. Počítáno od skleněných dveří u označovačů u hlavního vstupu. A podzemním myslím skutečně podzemní tj. pod povrchem je i strop prostoru. O prostory se stropem nad úrovní povrchu mi nejde.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2411
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.5.2019 1:57

Chtěl bych se zeptat, jaký byl původní (ještě "socialistický") plán dodávek vozů pro 90. léta? Ty poslední dodané 81-71 byly dodány s ohledem na II.B i IV.B nebo na IV.B se počítalo s další dodávkou? Do toho samozřejmě vyřazování Ečs....

A dodávaly by se pořád derviáty 81-71 nebo (ještě před pádem režimu) už byla ve hře nějaká novinka? Ať už z Mytišči (I? 81-72/Jauza?) nebo z ČKD.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 10.5.2019 13:46

Jestli se tím terminálem myslí "nová odbavovací hala" Hlavního nádraží, tak ta byla ve stavbě společně se stanicí metra (i když se začalo později). Projít z metra na vlak "dnešní "cestou šlo až v roce 1977. Ovšem z metra člověk musel do nedokončené odbavovací haly a pak nahoru na povrch a pak k vlaku.
Jestli někdo myslí na stav, že by z metra vyšel do parku a hala tam nebyla, tak to nikdy nebylo.
Zde je možno podívat se na Hlavní nádraží v roce 1975.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 10.5.2019 9:22

fricoolinek2 píše:Věděl by někdo o nějakých fotografií vstupů do stanice Hlavní nádraží z doby, kdy ještě nebyl terminál u Sherwoodu?
V knize 30 let pražského metra od Pavla Fojtíka něco málo je.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 10.5.2019 7:48

Definuj "nebyl". Nová hala se stavěla od roku 1972.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2411
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.5.2019 4:32

Věděl by někdo o nějakých fotografií vstupů do stanice Hlavní nádraží z doby, kdy ještě nebyl terminál u Sherwoodu?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1955
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Petr » 21.1.2019 22:39

Radek píše:A starší 15T jsou ještě v záruce?
Nemají. Obecně se to pozná podle toho, že se na voze již objevují boční reklamy na středním článku. V tu chvíli je již po záruce laku (vozu). Tuším, že v nedávných týdnech jsme řešili, že vozy do 9357 (+- - nekamenujte mně za úlet v přesném čísle) jsou již po záruce a konečně si tedy DPP sám může řešit problém s kamerovým systémem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 20.1.2019 8:42

mart337 píše:
Radek píše:A zákonná záruka 2 roky je jen pro soukromé osoby.
Co je tohle za blbost? Přece mi nechceš tvrdit, že když si jako živnostník koupim třeba vrtáky do vrtačky, tak že na ně nemám záruku?
Jakmile kupujete na IČO máte rok ;-). Stačí se podívat třeba na Alzu...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1411
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Radek » 20.1.2019 7:06

mart337 píše: Co je tohle za blbost? Přece mi nechceš tvrdit, že když si jako živnostník koupim třeba vrtáky do vrtačky, tak že na ně nemám záruku?
Je tam rozdíl: https://www.penize.cz/podnikani/300552- ... -reklamace

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 886
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Pražské metro

Příspěvek od mart337 » 19.1.2019 23:37

Radek píše:A zákonná záruka 2 roky je jen pro soukromé osoby.
Co je tohle za blbost? Přece mi nechceš tvrdit, že když si jako živnostník koupim třeba vrtáky do vrtačky, tak že na ně nemám záruku?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6141
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od demon » 19.1.2019 10:40

Článek pletoucí si jablka s hruškama, jahodama a buhvíčím ještě, to je vážně hodnotnej zdroj informací... :lol:
Původní délka záruky byla nějak pevně definovaná - nepamatuju si, ale klidně to mohlo být těch 2,5 roku.
Tahle základní délka se v průběhu dodávek vozů a v závislosti na řešení různých problémů v kvalitě dodávky a termínů plnění několikrát navyšovala a kromě toho se prodlužuje i za každý den odstavení konkrétního vozu, takže každý vůz má ve finále jinou délku záruky.
Faktem je, že není příliš reálné, resp. pravděpodobněji je nereálné, že by klimatizaci do vozů ŠT montoval někdo jiný než právě ŠT, nebo někdo na ŠT napojený.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1411
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Radek » 19.1.2019 6:01

mart337 píše: Abych řekl pravdu, tak nevím, ale myslím si, že ještě ano. Zákonná lhůta je sice jen 2 roky, ale u spousty spotřebního zboží je prodlužována na více let a někde i části výrobků mají třeba 10 let záruku. Předpokládám, že takto velké výrobky s dlouhou životností mají záruku třeba 10, 15 let, či více. Vzhledem k tomu, že se stále ještě řeší spousta věcí, jako kola, dveře a jiné, tak bych hádal, že jo. Navíc inkriminované vozy první serie byly dodávány ještě v roce 2015.
No, právě že třeba zde se dočteme, že záruka je 2,5 roku.
A zákonná záruka 2 roky je jen pro soukromé osoby.

Odpovědět