Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 13.1.2016 8:53

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1020 ... il-ikarus/

S tou tendenčností souhlas. Mi tedy Ikarus 280 přišel jako celkově modernější vozidlo než případná ŠM 16,5

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 13.1.2016 7:26

3 dvouvozové jednotky by jezdily asi jen dočasně, protože v plánu byla i dvouvozová jednotka R2 bez řídících stanovišť (neplést s R2 sestavenou po bouračce na Kačerově a provozované na okruhu ve Velimi). Takže nakonec by mohla jezdit i 6vozová jednotka plně průchozí.
9001 píše:Ale nic to nemění na tom, že se vsadilo na něco co jezdilo a fungovalo resp. mohlo fungovat poměrně rychle... To bohužel R1 nebyla.
Bohužel souhlas. :( Prototypy R1 se daly poprvé do pohybu v květnu 71 a I.C se otevřelo v květnu 74. A za 3 roky by prototypy nevychytali, ani by nerozjeli sériovou výrobu. On ten pořad ČT Zašlapané projekty byl dost tendenční, až bulvární. Rychlíkový Kyklop taky nezakázala Moskva kvůli Sergejům, ale co... 8-)
Přímo za zločin bych ale označil šrotaci R2 v Brně, a to až někdy v roce 86. :evil:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 12.1.2016 17:56

P_V píše:Souprava o 25 let mladší vyvíjená normální dobu nám tu už nějaký pátek jezdí :) , a i když se konstruktéři hodně snažili, tak se stále s hmotností nedostali tam, kde by to Nuselák unesl bez roštu.
Jenže to taky není celá pravda. M1 zas musela zachovat určité parametry ruského metra, aby mohly jezdit zároveň M1 i 8171. Na délku vagónu je třeba stavěné dělení napájecí kolejnice.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 12.1.2016 16:44

MM-Mikulovsky píše:
thriller2 píše:Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.
R1 byla kratsi a vyslo by to do dnesnich stanic 3 dvouvozové pruchozí soupravy.
Ale nic to nemění na tom, že se vsadilo na něco co jezdilo a fungovalo resp. mohlo fungovat poměrně rychle... To bohužel R1 nebyla.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.1.2016 15:44

thriller2 píše:Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.
R1 byla kratsi a vyslo by to do dnesnich stanic 3 dvouvozové pruchozí soupravy.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od thriller2 » 12.1.2016 13:15

Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 12.1.2016 12:51

9001 píše:
thriller2 píše:P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?
Jenže pak narážíme na kapacitu špičky... To máš na soupravu 25m pryč a to už je dost velká kapacita, ale interval prakticky už stlačit nejde...
On asi myslel, že by těch vozejků bylo víc :) 5 * 20 m nebo 6 * 16 m. Bylo by to podle mě ideální uspořádání, dvě spojené průchozí třívozové soupravy, které je možno provozovat i samostatně, aby se mimo špičku nemusel příliš natahovat interval.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 12.1.2016 12:16

thriller2 píše:P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?
Jenže pak narážíme na kapacitu špičky... To máš na soupravu 25m pryč a to už je dost velká kapacita, ale interval prakticky už stlačit nejde...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od thriller2 » 12.1.2016 11:40

P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 12.1.2016 11:23

Souprava o 25 let mladší vyvíjená normální dobu nám tu už nějaký pátek jezdí :) , a i když se konstruktéři hodně snažili, tak se stále s hmotností nedostali tam, kde by to Nuselák unesl bez roštu.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 12.1.2016 9:30

P_V píše:Jenže R1 se začalo vyvíjet až v reakci na tu změnu z podpovrchové tramvaje na metro. To nebylo nic koncepčního s čím by projektanti mohli počítat předem, to byl zoufalý pokus stihnout nestihnutelné a to v továrně bez volných kapacit na rozjetí zcela nové série. Navíc by to Nuselský most ve finále taky neunesl, jelikož v prototypu kvůli snížení hmotnosti použili různé materiálové optimalizace, které ale odporovaly normám na hořlavost a pevnost.
Pochybuji, že plánování bylo takové, aby při návrzích Nuseláku počítali, jaké metro v něm bude možná po 25 letech jezdit. Prostě stačilo, aby budoucí návrh soupravy počítal s danými parametry. Jestliže to skoro zvládla splnit narychlo vyvíjená R1, proč by to nezvládla souprava o 20 let mladší vyvíjená normální dobu. Je by to bylo spíš něco jako "metro" pro Manilu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 12.1.2016 8:26

Já bych jenom doplnil, že stejná situace je vlastně i nyní... Dost lidí je zastáncem T3 resp. klonů, wan atd. (Wana i s novým obalem je pořád T3) a 15T je ta moderní tramvaj...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 12.1.2016 1:02

Jenže R1 se začalo vyvíjet až v reakci na tu změnu z podpovrchové tramvaje na metro. To nebylo nic koncepčního s čím by projektanti mohli počítat předem, to byl zoufalý pokus stihnout nestihnutelné a to v továrně bez volných kapacit na rozjetí zcela nové série. Navíc by to Nuselský most ve finále taky neunesl, jelikož v prototypu kvůli snížení hmotnosti použili různé materiálové optimalizace, které ale odporovaly normám na hořlavost a pevnost.
MM-Mikulovsky píše:...s tímto vozidlem Praha a její okolí dávno měla linky S nejlepší na světě :!:
Neměla, jelikož to je těžce nekompatibilní s dráhou. Podlaha o půl metru výš než nástupiště, jiné napětí a spodní odběr zasahující do profilu (to poslední by možná odpadlo, jelikož by se od tramvají zůstalo při pantografu). Nevím zda by Praha měla finance na stavbu separátního systému příměstských drah.
Jó kdyby se to koncepčně od začátku vyvíjelo jako nějaký tramtrain, to by byla jiná.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 12.1.2016 0:10

Na Krepu myslím Jenki psal docela hezky o R1 a ta politika nebyla až tak horká jak se to běžně prezentuje... Spíš se vsadilo na jistotu než moderní vůz...

MM: Ečs resp klony jezdí běžně po povrchu v jiných zemích...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.1.2016 23:55

P_V píše:A jaké metro se plánovalo do Nuselského mostu, když byl naprojektován s malou únosností? Přeci kdyby se s výhledovým metrem počítalo od začátku, tak se tam nebudou muset vymýšlet krkolomnosti jako ten roznášecí rošt.
#-o NETVRĎ, ŽE SI DOSUD OPRAVDU NESLYŠEL O R1 - drážním vozidle vyvýjeném ČKD pro pražské metro se spodním napájením, ale i pro povrchovou železnici s PTG :?:

Velmi lituji, že byl tento projekt zašlapán - nebýt toho, tak si myslím, že s tímto vozidlem Praha a její okolí dávno měla linky S nejlepší na světě :!:

Odpovědět