Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1020 ... il-ikarus/
S tou tendenčností souhlas. Mi tedy Ikarus 280 přišel jako celkově modernější vozidlo než případná ŠM 16,5
S tou tendenčností souhlas. Mi tedy Ikarus 280 přišel jako celkově modernější vozidlo než případná ŠM 16,5
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
3 dvouvozové jednotky by jezdily asi jen dočasně, protože v plánu byla i dvouvozová jednotka R2 bez řídících stanovišť (neplést s R2 sestavenou po bouračce na Kačerově a provozované na okruhu ve Velimi). Takže nakonec by mohla jezdit i 6vozová jednotka plně průchozí.
Přímo za zločin bych ale označil šrotaci R2 v Brně, a to až někdy v roce 86.
Bohužel souhlas. Prototypy R1 se daly poprvé do pohybu v květnu 71 a I.C se otevřelo v květnu 74. A za 3 roky by prototypy nevychytali, ani by nerozjeli sériovou výrobu. On ten pořad ČT Zašlapané projekty byl dost tendenční, až bulvární. Rychlíkový Kyklop taky nezakázala Moskva kvůli Sergejům, ale co...9001 píše:Ale nic to nemění na tom, že se vsadilo na něco co jezdilo a fungovalo resp. mohlo fungovat poměrně rychle... To bohužel R1 nebyla.
Přímo za zločin bych ale označil šrotaci R2 v Brně, a to až někdy v roce 86.
Re: Pražské metro
Jenže to taky není celá pravda. M1 zas musela zachovat určité parametry ruského metra, aby mohly jezdit zároveň M1 i 8171. Na délku vagónu je třeba stavěné dělení napájecí kolejnice.P_V píše:Souprava o 25 let mladší vyvíjená normální dobu nám tu už nějaký pátek jezdí , a i když se konstruktéři hodně snažili, tak se stále s hmotností nedostali tam, kde by to Nuselák unesl bez roštu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ale nic to nemění na tom, že se vsadilo na něco co jezdilo a fungovalo resp. mohlo fungovat poměrně rychle... To bohužel R1 nebyla.MM-Mikulovsky píše:R1 byla kratsi a vyslo by to do dnesnich stanic 3 dvouvozové pruchozí soupravy.thriller2 píše:Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
R1 byla kratsi a vyslo by to do dnesnich stanic 3 dvouvozové pruchozí soupravy.thriller2 píše:Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.
Re: Pražské metro
Tak tak. Kratší vozejky kvůli nápravovým tlakům a Nuseláku postaveném pro podpovrchovou tramvaj.
Re: Pražské metro
On asi myslel, že by těch vozejků bylo víc 5 * 20 m nebo 6 * 16 m. Bylo by to podle mě ideální uspořádání, dvě spojené průchozí třívozové soupravy, které je možno provozovat i samostatně, aby se mimo špičku nemusel příliš natahovat interval.9001 píše:Jenže pak narážíme na kapacitu špičky... To máš na soupravu 25m pryč a to už je dost velká kapacita, ale interval prakticky už stlačit nejde...thriller2 píše:P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Jenže pak narážíme na kapacitu špičky... To máš na soupravu 25m pryč a to už je dost velká kapacita, ale interval prakticky už stlačit nejde...thriller2 píše:P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?
Re: Pražské metro
P_V: A co kdyby ten M1 vozejk měl jen 15 metrů místo dvaceti. Ani pak by to nevyšlo?
Re: Pražské metro
Souprava o 25 let mladší vyvíjená normální dobu nám tu už nějaký pátek jezdí , a i když se konstruktéři hodně snažili, tak se stále s hmotností nedostali tam, kde by to Nuselák unesl bez roštu.
Re: Pražské metro
Pochybuji, že plánování bylo takové, aby při návrzích Nuseláku počítali, jaké metro v něm bude možná po 25 letech jezdit. Prostě stačilo, aby budoucí návrh soupravy počítal s danými parametry. Jestliže to skoro zvládla splnit narychlo vyvíjená R1, proč by to nezvládla souprava o 20 let mladší vyvíjená normální dobu. Je by to bylo spíš něco jako "metro" pro Manilu.P_V píše:Jenže R1 se začalo vyvíjet až v reakci na tu změnu z podpovrchové tramvaje na metro. To nebylo nic koncepčního s čím by projektanti mohli počítat předem, to byl zoufalý pokus stihnout nestihnutelné a to v továrně bez volných kapacit na rozjetí zcela nové série. Navíc by to Nuselský most ve finále taky neunesl, jelikož v prototypu kvůli snížení hmotnosti použili různé materiálové optimalizace, které ale odporovaly normám na hořlavost a pevnost.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Já bych jenom doplnil, že stejná situace je vlastně i nyní... Dost lidí je zastáncem T3 resp. klonů, wan atd. (Wana i s novým obalem je pořád T3) a 15T je ta moderní tramvaj...
Re: Pražské metro
Jenže R1 se začalo vyvíjet až v reakci na tu změnu z podpovrchové tramvaje na metro. To nebylo nic koncepčního s čím by projektanti mohli počítat předem, to byl zoufalý pokus stihnout nestihnutelné a to v továrně bez volných kapacit na rozjetí zcela nové série. Navíc by to Nuselský most ve finále taky neunesl, jelikož v prototypu kvůli snížení hmotnosti použili různé materiálové optimalizace, které ale odporovaly normám na hořlavost a pevnost.
Jó kdyby se to koncepčně od začátku vyvíjelo jako nějaký tramtrain, to by byla jiná.
Neměla, jelikož to je těžce nekompatibilní s dráhou. Podlaha o půl metru výš než nástupiště, jiné napětí a spodní odběr zasahující do profilu (to poslední by možná odpadlo, jelikož by se od tramvají zůstalo při pantografu). Nevím zda by Praha měla finance na stavbu separátního systému příměstských drah.MM-Mikulovsky píše:...s tímto vozidlem Praha a její okolí dávno měla linky S nejlepší na světě
Jó kdyby se to koncepčně od začátku vyvíjelo jako nějaký tramtrain, to by byla jiná.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Na Krepu myslím Jenki psal docela hezky o R1 a ta politika nebyla až tak horká jak se to běžně prezentuje... Spíš se vsadilo na jistotu než moderní vůz...
MM: Ečs resp klony jezdí běžně po povrchu v jiných zemích...
MM: Ečs resp klony jezdí běžně po povrchu v jiných zemích...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
NETVRĎ, ŽE SI DOSUD OPRAVDU NESLYŠEL O R1 - drážním vozidle vyvýjeném ČKD pro pražské metro se spodním napájením, ale i pro povrchovou železnici s PTGP_V píše:A jaké metro se plánovalo do Nuselského mostu, když byl naprojektován s malou únosností? Přeci kdyby se s výhledovým metrem počítalo od začátku, tak se tam nebudou muset vymýšlet krkolomnosti jako ten roznášecí rošt.
Velmi lituji, že byl tento projekt zašlapán - nebýt toho, tak si myslím, že s tímto vozidlem Praha a její okolí dávno měla linky S nejlepší na světě