Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
Problémem Nuseláku není nosnost (to by ten roznášecí rošt neunesl, to je zátěž navíc), ale tlak na nápravu. Plánované metro R1 byla lehká souprava podobně jako tramvaje. Oproti tomu ruské Ečs mělo nápravové tlaky o mnoho vyšší.
Re: Pražské metro
A jaké metro se plánovalo do Nuselského mostu, když byl naprojektován s malou únosností? Přeci kdyby se s výhledovým metrem počítalo od začátku, tak se tam nebudou muset vymýšlet krkolomnosti jako ten roznášecí rošt.
Re: Pražské metro
Oni to soudruzi nevymýšleli jen sami, stejný problém se v 60. letech řešil i v převážně německých městech, kde ta podpovrchová tramvaj skutečně vznikla a někde i po čase byla transformována na metro. Třeba Stuttgart nebo Brusel I s tou změnou výšky nástupiště nebo dokonce dvojitým nástupištěm pro tramvaj i vlak.
Re: Pražské metro
To měli soudruzi určitě promyšlený. Výluka pro napojení prodloužení se určitě dala použít pro zvýšení hrany nástupiště.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A nebyl by problém s nízkou hloubkou?thriller2 píše: V době přestavby podpovrchové tramvaje na metro se měl vyloučit provoz v dané trase a prodloužit tunel.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
No, buďme rádi, jak se to udělalo, protože se to udělalo dobře. Dnešek je důkazem.
Snad možná kdyby nástupiště byly pro šestivozový soupravy...
Snad možná kdyby nástupiště byly pro šestivozový soupravy...
Re: Pražské metro
Podpovrchová tramvaj se připravovala na začátku šedesátých let a počítalo se s provozem několika linek v jednotlivých tunelech s intervalem až 58 sekund. Celková délka tramvjí měla být cca 120 km, z toho pod zemí pouuze necelých 15 km. Do roku 1980 měly být zrušeny všechny povrchové tratě v centru. V době přestavby podpovrchové tramvaje na metro se měl vyloučit provoz v dané trase a prodloužit tunel. Opuštěné povrchové úseky by potom asi obsloužily opět tramvaje, které by konečně plnily funkci kýženého napaječe metra a na nichž by se uplatnily určitě nová obousměrná vozidla, která by ČKD v té době určitě vyrobila.
Ohledně provozu, představovali si to tehdy opravdu futuristicky. Linky se měly křížit úrovňově i v podzemí, řízeno to mělo být poměrně složitým signalizačním systémem. Na nejvytíženější stanici Muzeum mělo ve špičce na trasách A a C projíždět v jednom směru 99 vlaků za hodinu a z tohoto počtu mělo 37 vlaků přejíždět z trasy C na A a 12 vlaků z tras A na C. Propustnost tratí měly zajistit návěstidla. No, asi by to nakonec nefungovalo, ale kdo ví.
Hlavně by se asi s podpovrchovou tramvají místo metra nepostavilo tolik paneláků nebo by přibyla spousta autobusových linek.
Mimochodem, víte, že v roce 1960 přemýšleli o úplném opuštění kolejové dopravy ve městě a jejím kompletním nahrazením autobusy? To by teprve byl vejvar.
Ohledně provozu, představovali si to tehdy opravdu futuristicky. Linky se měly křížit úrovňově i v podzemí, řízeno to mělo být poměrně složitým signalizačním systémem. Na nejvytíženější stanici Muzeum mělo ve špičce na trasách A a C projíždět v jednom směru 99 vlaků za hodinu a z tohoto počtu mělo 37 vlaků přejíždět z trasy C na A a 12 vlaků z tras A na C. Propustnost tratí měly zajistit návěstidla. No, asi by to nakonec nefungovalo, ale kdo ví.
Hlavně by se asi s podpovrchovou tramvají místo metra nepostavilo tolik paneláků nebo by přibyla spousta autobusových linek.
Mimochodem, víte, že v roce 1960 přemýšleli o úplném opuštění kolejové dopravy ve městě a jejím kompletním nahrazením autobusy? To by teprve byl vejvar.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Já to tak rozhodně neberu....9001 píše:fricoolinek2: Minimálně by zařvalo o několik stovek baráků víc...
Ale když pomineš averzi vůči komunismu....
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ty jo a (třeba) v okolí Malý Strany a Újezda by smděly ŠM 11
Re: Pražské metro
Ten popis ve článku je neaktuální, například v tom, že za Muzeem měla trasa C být vedena nadzemně nad Vinohradskou, což neodpovídá tomu, že se stanice Hlavní nádraží začala stavět jako podzemní. Lokalizace "na Trojskou ulici až k Vychovatelně, kde se větví" je rovněž podivná.
Ono se (na netu) o tom projektu podpovrchové tramvaje - o tom posledním, který se opravdu začal stavět - nedá najít skoro nic. Možná jen tato mapka. A nějaké vizualizace stanic: NR, MS, MU
Ono se (na netu) o tom projektu podpovrchové tramvaje - o tom posledním, který se opravdu začal stavět - nedá najít skoro nic. Možná jen tato mapka. A nějaké vizualizace stanic: NR, MS, MU
Možná že po dokončení úpravy sítě povrchové TT podle té mapky, by delší soupravy na povrch mohly. Zůstaly by jen trati na samostatném tělese, kde to nepřekáží a je možná preference. Naopak si neumím představit tu výhledovou přestavbu na metro, jelikož by se tím síť tramvají úplně rozpadla.9001 píše:A představa, že tam jezdí soupravy 2xT3 po 2 minutách, protože delší soupravy by nemohly na povrch... Takže ano, díky těm, které napadlo šotoušovinu stopnout...
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Taky by to "metro" neustálo jezdilo jinam
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
fricoolinek2: Minimálně by zařvalo o několik stovek baráků víc...
Ale když pomineš averzi vůči komunismu, tak sovětské metro v podání československých inženýrů patří k těm lepším co ve světě jsou... A představa, že tam jezdí soupravy 2xT3 po 2 minutách, protože delší soupravy by nemohly na povrch... Takže ano, díky těm, které napadlo šotoušovinu stopnout...
Ale když pomineš averzi vůči komunismu, tak sovětské metro v podání československých inženýrů patří k těm lepším co ve světě jsou... A představa, že tam jezdí soupravy 2xT3 po 2 minutách, protože delší soupravy by nemohly na povrch... Takže ano, díky těm, které napadlo šotoušovinu stopnout...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ještě si ale vem ty rampy. Jaká šílená obludnost by to byla v tom centru...
Ale já si opravdu nějak moc nedokážu představit, že by vždy u rampy bylo nějaký větvení, kde by část linek se krtkovala a druhá část by jela dál po povrchu...
A porovnání tý kapacity 2xT3 vs. 5x vůz metra....
I kdyby se to později rozšířilo na ekv. 4xT, tak stále bylo nebylo nic moc...
Ale já si opravdu nějak moc nedokážu představit, že by vždy u rampy bylo nějaký větvení, kde by část linek se krtkovala a druhá část by jela dál po povrchu...
A porovnání tý kapacity 2xT3 vs. 5x vůz metra....
I kdyby se to později rozšířilo na ekv. 4xT, tak stále bylo nebylo nic moc...
Re: Pražské metro
Tak asi by bylo všechno jinak, nejhorší by bylo přenášení nepravidelností z povrchu pod zem, ale pokud by se udělalo více pro preferenci a T3 by měly ARS (jako někde mají - měly), tak proč ne Ale také jsem rád, že máme metro. I když z pohledu šotouše bych bral tu tramvaj.fricoolinek2 píše:http://citybus.cz/2016/01/07/podpovrcho ... aj-50-let/
Půl století od začátku stavby metra, resp. tehdy ještě podpovrchové tramvaje.
Jak si to tak čtu, tak mi přijde, že by ta podpovrchová tramvaj byla vyslovená tragédie. Ještě, že soudruzi vzali rozum do hrsti....
BTW: Znamenalo by to rozvněž i naprosté zrušení povrchových tratí v centru Prahy?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
http://citybus.cz/2016/01/07/podpovrcho ... aj-50-let/
Půl století od začátku stavby metra, resp. tehdy ještě podpovrchové tramvaje.
Jak si to tak čtu, tak mi přijde, že by ta podpovrchová tramvaj byla vyslovená tragédie. Ještě, že soudruzi vzali rozum do hrsti....
BTW: Znamenalo by to rozvněž i naprosté zrušení povrchových tratí v centru Prahy?
Půl století od začátku stavby metra, resp. tehdy ještě podpovrchové tramvaje.
Jak si to tak čtu, tak mi přijde, že by ta podpovrchová tramvaj byla vyslovená tragédie. Ještě, že soudruzi vzali rozum do hrsti....
BTW: Znamenalo by to rozvněž i naprosté zrušení povrchových tratí v centru Prahy?