Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 11.1.2016 23:38

Problémem Nuseláku není nosnost (to by ten roznášecí rošt neunesl, to je zátěž navíc), ale tlak na nápravu. Plánované metro R1 byla lehká souprava podobně jako tramvaje. Oproti tomu ruské Ečs mělo nápravové tlaky o mnoho vyšší.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 11.1.2016 23:06

A jaké metro se plánovalo do Nuselského mostu, když byl naprojektován s malou únosností? Přeci kdyby se s výhledovým metrem počítalo od začátku, tak se tam nebudou muset vymýšlet krkolomnosti jako ten roznášecí rošt.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 11.1.2016 22:36

Oni to soudruzi nevymýšleli jen sami, stejný problém se v 60. letech řešil i v převážně německých městech, kde ta podpovrchová tramvaj skutečně vznikla a někde i po čase byla transformována na metro. Třeba Stuttgart nebo Brusel I s tou změnou výšky nástupiště nebo dokonce dvojitým nástupištěm pro tramvaj i vlak.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od thriller2 » 11.1.2016 22:05

To měli soudruzi určitě promyšlený. Výluka pro napojení prodloužení se určitě dala použít pro zvýšení hrany nástupiště.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 22:00

thriller2 píše: V době přestavby podpovrchové tramvaje na metro se měl vyloučit provoz v dané trase a prodloužit tunel.
A nebyl by problém s nízkou hloubkou?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 21:59

No, buďme rádi, jak se to udělalo, protože se to udělalo dobře. Dnešek je důkazem.

Snad možná kdyby nástupiště byly pro šestivozový soupravy... :?:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od thriller2 » 11.1.2016 21:47

Podpovrchová tramvaj se připravovala na začátku šedesátých let a počítalo se s provozem několika linek v jednotlivých tunelech s intervalem až 58 sekund. Celková délka tramvjí měla být cca 120 km, z toho pod zemí pouuze necelých 15 km. Do roku 1980 měly být zrušeny všechny povrchové tratě v centru. V době přestavby podpovrchové tramvaje na metro se měl vyloučit provoz v dané trase a prodloužit tunel. Opuštěné povrchové úseky by potom asi obsloužily opět tramvaje, které by konečně plnily funkci kýženého napaječe metra a na nichž by se uplatnily určitě nová obousměrná vozidla, která by ČKD v té době určitě vyrobila.

Ohledně provozu, představovali si to tehdy opravdu futuristicky. Linky se měly křížit úrovňově i v podzemí, řízeno to mělo být poměrně složitým signalizačním systémem. Na nejvytíženější stanici Muzeum mělo ve špičce na trasách A a C projíždět v jednom směru 99 vlaků za hodinu a z tohoto počtu mělo 37 vlaků přejíždět z trasy C na A a 12 vlaků z tras A na C. Propustnost tratí měly zajistit návěstidla. No, asi by to nakonec nefungovalo, ale kdo ví.

Hlavně by se asi s podpovrchovou tramvají místo metra nepostavilo tolik paneláků nebo by přibyla spousta autobusových linek.

Mimochodem, víte, že v roce 1960 přemýšleli o úplném opuštění kolejové dopravy ve městě a jejím kompletním nahrazením autobusy? To by teprve byl vejvar.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 21:17

9001 píše:fricoolinek2: Minimálně by zařvalo o několik stovek baráků víc...

Ale když pomineš averzi vůči komunismu....
Já to tak rozhodně neberu....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 21:15

Ty jo a (třeba) v okolí Malý Strany a Újezda by smděly ŠM 11 :?: :!: :shock:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 11.1.2016 20:16

Ten popis ve článku je neaktuální, například v tom, že za Muzeem měla trasa C být vedena nadzemně nad Vinohradskou, což neodpovídá tomu, že se stanice Hlavní nádraží začala stavět jako podzemní. Lokalizace "na Trojskou ulici až k Vychovatelně, kde se větví" je rovněž podivná.
Ono se (na netu) o tom projektu podpovrchové tramvaje - o tom posledním, který se opravdu začal stavět - nedá najít skoro nic. Možná jen tato mapka. A nějaké vizualizace stanic: NR, MS, MU
9001 píše:A představa, že tam jezdí soupravy 2xT3 po 2 minutách, protože delší soupravy by nemohly na povrch... Takže ano, díky těm, které napadlo šotoušovinu stopnout...
Možná že po dokončení úpravy sítě povrchové TT podle té mapky, by delší soupravy na povrch mohly. Zůstaly by jen trati na samostatném tělese, kde to nepřekáží a je možná preference. Naopak si neumím představit tu výhledovou přestavbu na metro, jelikož by se tím síť tramvají úplně rozpadla.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od ZXS91 » 11.1.2016 20:01

Taky by to "metro" neustálo jezdilo jinam :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 11.1.2016 20:00

fricoolinek2: Minimálně by zařvalo o několik stovek baráků víc...

Ale když pomineš averzi vůči komunismu, tak sovětské metro v podání československých inženýrů patří k těm lepším co ve světě jsou... A představa, že tam jezdí soupravy 2xT3 po 2 minutách, protože delší soupravy by nemohly na povrch... Takže ano, díky těm, které napadlo šotoušovinu stopnout...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 19:54

Ještě si ale vem ty rampy. Jaká šílená obludnost by to byla v tom centru...

Ale já si opravdu nějak moc nedokážu představit, že by vždy u rampy bylo nějaký větvení, kde by část linek se krtkovala a druhá část by jela dál po povrchu...

A porovnání tý kapacity 2xT3 vs. 5x vůz metra....

I kdyby se to později rozšířilo na ekv. 4xT, tak stále bylo nebylo nic moc...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské metro

Příspěvek od MF » 11.1.2016 19:42

fricoolinek2 píše:http://citybus.cz/2016/01/07/podpovrcho ... aj-50-let/

Půl století od začátku stavby metra, resp. tehdy ještě podpovrchové tramvaje.

Jak si to tak čtu, tak mi přijde, že by ta podpovrchová tramvaj byla vyslovená tragédie. #-o Ještě, že soudruzi vzali rozum do hrsti....

BTW: Znamenalo by to rozvněž i naprosté zrušení povrchových tratí v centru Prahy?
Tak asi by bylo všechno jinak, nejhorší by bylo přenášení nepravidelností z povrchu pod zem, ale pokud by se udělalo více pro preferenci a T3 by měly ARS (jako někde mají - měly), tak proč ne :-) Ale také jsem rád, že máme metro. I když z pohledu šotouše bych bral tu tramvaj.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2016 19:04

http://citybus.cz/2016/01/07/podpovrcho ... aj-50-let/

Půl století od začátku stavby metra, resp. tehdy ještě podpovrchové tramvaje.

Jak si to tak čtu, tak mi přijde, že by ta podpovrchová tramvaj byla vyslovená tragédie. #-o Ještě, že soudruzi vzali rozum do hrsti....

BTW: Znamenalo by to rozvněž i naprosté zrušení povrchových tratí v centru Prahy?

Odpovědět