Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod 7080 v 01.3.2007 16:17

I.am.good napsal:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D

Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod I.am.good v 01.3.2007 16:11

Fořtík napsal: zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická.

Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
I.am.good
 

Odeslatod Fořtík v 28.2.2007 13:52

DJ LA DÉFENSE napsal:Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
Mělo by se to upravit s postupným upgradem softwaru mimo jiné taky v souvislosti se zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická. V nové verzi obslužných programů by to mělo být odstraněno.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 28.2.2007 13:48

Fořtík napsal:To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.

A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).

Tolik dovysvětlení k metru
Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Fořtík v 28.2.2007 12:08

7080 napsal:Kde jsi přišel na to, že je to na každé trase jinak? Je to všude stejné jen na Béčku dosluhují staré vozy, které vždy otvírají centrálně.
Pokud je fíra nebo řidič rozumnej, tak na zastávce, kde je evidentní, že je potřeba otevřít všechno, otevře všechno a nebude čekat, až si to lidi navolí.
DJ LA DÉFENSE napsal:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.

A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).

Tolik dovysvětlení k metru
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Metro A

Odeslatod Oskar v 28.2.2007 11:52

XSC napsal:Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.
JJ, už by to dávno mělo být opraveno, ale vyměnit software, co může ohrožovat lidské životy je něco jiného, než vyměnit firmware v mobilu. Vypozoroval jsem, že zhasnutí LEDek přichází nejspíš s kódem NPDEL, kterýžto má za úkol vypnout rekuperaci před opuštěním napájecí kolejnice na NePřeklenutelném DÉLení.
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Metro A

Odeslatod XSC v 27.2.2007 23:53

DJ LA DÉFENSE napsal:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Odeslatod stteep v 27.2.2007 23:41

DJ LA DÉFENSE napsal:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???


Nevím jak je to na áčku přesně dělaný, znám to z vlastní zkušenosti a todle se děje především vždy na Skalce (moje zkušenost) pokud sem to dobře vysledoval, tak tohle co popisuješ se stává když přejíždí výhybku před stanicí a nebo když vjíždí do stanice "svižným způsobem" nevím, ale asi jedno z toho to bude podle mě.
stteep
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Odeslatod 2217 v 27.2.2007 23:33

DJ LA DÉFENSE napsal:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???

JOjo. Na céčku se mi to občas stane u FLO taky. Jedu si z HL.N. a smáčknu kus před FLO. Blik-blak a nic. Na FLO pochopitlně už rpoblém, rpotože než se ty pitomý dveřeš otevřou, jiný se pomalu zavíraj.. To mě docela je.e
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
 
Založen: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 27.2.2007 23:27

Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Předchozí

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron