Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
fricoolinek2, Mart337: Jaká morálka? A co třeba ta Cola za 80 Kč? To je podle Vás morální?
V kině kupuji taky 1 l Coca Coly za skoro 100 Kč... A?
Nabídka poptávka...
V kině kupuji taky 1 l Coca Coly za skoro 100 Kč... A?
Nabídka poptávka...
Re: Pražské metro
No vážení, Bobík má svým způsobem pravdu. Prostě když si to někdo za tu cenu vymění, tak je to jeho věc. Je to sice svi....., ale je to o morálce a že se holt najdou takoví lidé, s tím moc nenaděláme. Řešením je buď výpověď smlouvy - tady je otazník proč? Musí to být nějak právně odůvodněné, jenom pro to, že se tam mění euro za 16 to asi nepůjde. Uzavírat smlouvu s nějakou podmínkou asi taky není jednoduché, nevím jak by se to specifikovalo do smlouvy, abyste firmě nařizovali co má jak dělat? To by asi nešlo. A jestli se na to musí jít přes nějaké výběrové řízení, tak se tam asi taky zadávají nějaké obecné podmínky, kde asi těžko budete zadávat něco o morálce. Teoretickým řešením je tam otevřít v bližším okolí seriozní konkurenci, která by tuto nemorální zlikvidovala. A nebo ta výpověď, ale to není hned, to je na měsíce.Ještě by se teoreticky dalo udělat to, že by se nějakým způsobem šířil na veřejnosti nějaký průměrný směnný kurz, aby byla pro turisty obecná povědomost, jaký je. Ale když to tak vezmu, tak sami turisté by měli být natolik uvědomělí a sehnat si dopředu info o tom, jak se kurz pohybuje a podle toho se nějak zařídit.
Je to něco podobného, jako když lidé útočí na Ťoka kvůli opravě dálnice D1. Každej je moc moudrej jak by to jednoduše udělal a zařídil bez problémů. Jenže ono se to všechno řídí zákony, které stanovila sněmovna a tím se každý - a stát tuplem - musí řídit a sám si je nemůže změnit pro svoji potřebu. Dělají se výběrová řízení podle parametrů daných zákonem. Parametry řízení musejí odpovídat zákonům, jinak vám je shodí ze stolu antimonopolní úřad. Z těch vyjde vítěz a ten musí stavbu udělat podle zadání smlouvy. Když to nezvládá, tak to pak dopadá, jak to dopadlo. Padaj smluvní pokuty a posléze smluvní výpověď. Jinak to nejde. Kdyby se někdo rozhodl nejednat podle smlouvy, pak dochází k soudům a arbitrážím (viz třeba budova Hlavního nádraží).
Stejně to je se smlouvou na klimatizaci do starších 15T. Tam se zase musí dodržet záruční podmínky a nelze si tam namontovat, co se komu zalíbí. A nejde tudíž zadat nějaké výběrové řízení na nějakou úpravu, jak někdo požadoval. To by šla veškerá záruka do háje.
Je to něco podobného, jako když lidé útočí na Ťoka kvůli opravě dálnice D1. Každej je moc moudrej jak by to jednoduše udělal a zařídil bez problémů. Jenže ono se to všechno řídí zákony, které stanovila sněmovna a tím se každý - a stát tuplem - musí řídit a sám si je nemůže změnit pro svoji potřebu. Dělají se výběrová řízení podle parametrů daných zákonem. Parametry řízení musejí odpovídat zákonům, jinak vám je shodí ze stolu antimonopolní úřad. Z těch vyjde vítěz a ten musí stavbu udělat podle zadání smlouvy. Když to nezvládá, tak to pak dopadá, jak to dopadlo. Padaj smluvní pokuty a posléze smluvní výpověď. Jinak to nejde. Kdyby se někdo rozhodl nejednat podle smlouvy, pak dochází k soudům a arbitrážím (viz třeba budova Hlavního nádraží).
Stejně to je se smlouvou na klimatizaci do starších 15T. Tam se zase musí dodržet záruční podmínky a nelze si tam namontovat, co se komu zalíbí. A nejde tudíž zadat nějaké výběrové řízení na nějakou úpravu, jak někdo požadoval. To by šla veškerá záruka do háje.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
I kdyby tam byla hodinu a jeden turista si tam měnil jedno Euro, tak je to příliš.
Re: Pražské metro
A to ta směnárna tam je asi týden...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
No a v čem je problém? Když se najde někdo, kdo to za tu cenu koupí? Kdyby se nenašel, tak se neuživí a s cenou půjdou dolů. Věc nabídky a poptávky, nikdo to ty lidi za ty prachy kupovat nenutí. A není to žádnej podvod, cenu veřejně inzerují, je jen na kupujícím, zdali na ni přistoupí, navíc má možnost volby koupit jinde za jinou cenu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Dnes na FB to řešil primátor. Prý se směrnárnám postupně nebudou obnovovat smlouvy .fricoolinek2 píše:Na Andělu (vestibul Na Knížecí) je směnárna nabízející 16 Kč za Euro.
DPP by neměl páky, jak něco takový vyplonkovat? Třeba že by jako mohle chít, aby v jeho prostorech byly jen firmy, nabízející solidní služby?
Druhá otázka je, jaký je rozdíl mezi směrnánou s EUR za 16Kč a stánkem na Staromáku co prodává 0,5 Coly za 80 Kč, když ji v Marku koupil za 15 Kč... To nikomu nevadí...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Na Andělu (vestibul Na Knížecí) je směnárna nabízející 16 Kč za Euro.
DPP by neměl páky, jak něco takový vyplonkovat? Třeba že by jako mohle chít, aby v jeho prostorech byly jen firmy, nabízející solidní služby?
DPP by neměl páky, jak něco takový vyplonkovat? Třeba že by jako mohle chít, aby v jeho prostorech byly jen firmy, nabízející solidní služby?
Re: Pražské metro
1) Prostě odstavná kolej na 1 vlak, využívaná podle potřeby. Zbytek jsou jen pověsti, které neumím potvrdit ani vyvrátit, jako že to mělo být budoucí propojení s jednou ze zvažovaných variant trasy D.
2) V době stavby C se metro směr Nové Dvory plánovalo jako odbočka, zde by se trať rozvětvila. Krátce se ten nápad objevil ještě za Hudečka, když hledal způsoby jak ušetřit na zprovoznění prvního úseku D. Pokud se D bude stavět jako samostatná trasa, postaví se jen jednokolejné propojení.
2) V době stavby C se metro směr Nové Dvory plánovalo jako odbočka, zde by se trať rozvětvila. Krátce se ten nápad objevil ještě za Hudečka, když hledal způsoby jak ušetřit na zprovoznění prvního úseku D. Pokud se D bude stavět jako samostatná trasa, postaví se jen jednokolejné propojení.
Re: Pražské metro
Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
Re: Pražské metro
Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
Re: Pražské metro
Tubus je vedle, pod Evropskou. Zasahují do něj jen zemní kotvy, které neznámá odpovědná osoba zapomněla dát přeprojektovat. Kdyby se business centrum postavilo hned po vydání povolení, tak už to nebude problém, neb kotvy jsou podle mě jen dočasné. Po výstavbě už jámu rozepře budova a Tonda s Adélou by jen žužlali nepotřebné konce lan.
edit - Oprava, nebylo zatím řečeno zda byla chyba v projektu nebo u obsluhy vrtačky. Dokumentace pro změnu stavebního povolení už metro prý obsahovala.
edit - Oprava, nebylo zatím řečeno zda byla chyba v projektu nebo u obsluhy vrtačky. Dokumentace pro změnu stavebního povolení už metro prý obsahovala.
Naposledy upravil(a) P_V dne 08.11.2018 13:31, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A ted je otázka unese tubus metra tu budovu???P_V píše:Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.
Re: Pražské metro
Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
https://www.facebook.com/kolarondrej/po ... 8986347787
V Praze je potřeba milion razítek na každý prd a najednou se může stavět podle projektu, který neodpovídá skutečnosti
To si děláKaždopádně opatrnost teď bude na místě, protože projekt, podle kterého se na Bořislavce staví, vznikl dávno před tunelem a vůbec s ním nepočítal.
V Praze je potřeba milion razítek na každý prd a najednou se může stavět podle projektu, který neodpovídá skutečnosti