Naopak bych řekl, že je to správná činnost vlakového zabezpečovače Při vjezdu na Dejvickou se to děje často, když je obsazena staniční kolej z důvodů, že nestíhá obrat, vlak odstupuje z trati nebo manipulace vlaků mezi odstavnými kolejemi.MF píše:Zřejmě zásah EPV (elektricko-pneumatický ventil) z nějakého důvodu jako třeba porucha zabezpečovače.
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Re: Pražské metro
Zřejmě zásah EPV (elektricko-pneumatický ventil) z nějakého důvodu jako třeba porucha zabezpečovače.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
...brždění se totiž provádí odpuštěním vzduchu z brzdového potrubí. Koho to zajímá, dozví se víc zde a výše.Karotka píše:Jinými slovy: je to naopak. Intenzivní brždění se projevuje syčením.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pražské metro
Jinými slovy: je to naopak. Intenzivní brždění se projevuje syčením. A příčina brždění - buď reakce fíry na něco nestandardního (skákající/padající osoby/věci), anebo zásah zabezpečovače.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Pražské metro
A pročpak se to děje?
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
To syčení je únik vzduchu z brzdového potrubí. Takže fírovi ani nezbývá nic jiného než zastavit.Matošo píše:Už se mi podruhé v krátkém čase stalo, že se metro na lince A ve směru do Dejvic zastavilo a a začalo velmi intenzivně "syčet". Jezdím prvním vozem a syčení se ozývá přímo z pod něj, jakoby od prvního podvozku. Když to dneska začalo (1. pořadí, cca 12:00 v zastávce Hradčanská) tak metro vjíždělo do stanice a řidič začal okamžitě intenzivně brzdit a stál, dokud to nepřestalo.
Poprvé mě to potkalo hned za stanicí Hradčanská tak 3 týdny zpět. Trvalo to asi minutu a půl a lidi byli dost vystrašený, mysleli si, že někde uniká sarin a čekali kdo začne první vykašlávat krev. Ňejaká pani dokonce zakřičela: "Pusťte nás ven!", ale nevim kam chtěla v tunelu jít, navíc by si při vystupování rozbila kokos...
- Matošo
- Uživatel
- Příspěvky: 279
- Registrován: 06.6.2007 11:46
- Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Už se mi podruhé v krátkém čase stalo, že se metro na lince A ve směru do Dejvic zastavilo a a začalo velmi intenzivně "syčet". Jezdím prvním vozem a syčení se ozývá přímo z pod něj, jakoby od prvního podvozku. Když to dneska začalo (1. pořadí, cca 12:00 v zastávce Hradčanská) tak metro vjíždělo do stanice a řidič začal okamžitě intenzivně brzdit a stál, dokud to nepřestalo.
Poprvé mě to potkalo hned za stanicí Hradčanská tak 3 týdny zpět. Trvalo to asi minutu a půl a lidi byli dost vystrašený, mysleli si, že někde uniká sarin a čekali kdo začne první vykašlávat krev. Ňejaká pani dokonce zakřičela: "Pusťte nás ven!", ale nevim kam chtěla v tunelu jít, navíc by si při vystupování rozbila kokos...
Poprvé mě to potkalo hned za stanicí Hradčanská tak 3 týdny zpět. Trvalo to asi minutu a půl a lidi byli dost vystrašený, mysleli si, že někde uniká sarin a čekali kdo začne první vykašlávat krev. Ňejaká pani dokonce zakřičela: "Pusťte nás ven!", ale nevim kam chtěla v tunelu jít, navíc by si při vystupování rozbila kokos...
Re: Pražské metro
Jirka: Teď jsem prakticky stejnou poznámku rozebral u konkurence
Re: Pražské metro
RFID je hezká věc, ale jak je to s jejich funkčností v případě, že jich máte třeba v peněžence víc?Oskar píše:... Myslím si, že cesta přes RFID časové jízdenky...
Re: Pražské metro
Myslím si, že lidi by neměli pracovat tam, kde můžou pracovat stroje... Navíc systém odbavování v Praze je poměrně zastaralý... Myslím si, že cesta přes RFID časové jízdenky a jednorázové papírové jízdenky s čárovým kódem či magnetickým proužkem je schůdná...
Re: Pražské metro
Tak to jsem zvědav, jestli teď už zdržovat nebudou. Nějak mi přijde jednodušší zaměstnávat revizory a podle potřeby měnit jejich počet, než budovat další technologii se vším všudy.Tonda Ježek píše: Staré turnikety příliš zdržovaly.
Re: Pražské metro
No však. Nahražení turniketů se provedlo téměř zároveň s otevřením I.B. Záměr zrušit mincovní turnikety nejspíš vyplynul z úvah nad jejich smysluplností na nové trase. Hodně matně si pamatuju na nějaké Televizní noviny, kde o té novotě v předstihu referovali.Quetzalcoatl píše:I.B byla otevřena až po zrušení turniketů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
I.B byla otevřena až po zrušení turniketů.P_V píše:Domnívám se že důvodem byla nemožnost dodatečné kontroly tarifní kázně. Možná i snaha, aby až v Kolbence zahouká padla nebo na Smíchov přivalí pantograf, nebyl pracující lid zbytečně zdržován před jedinou neplacenou brankou u dozorčího, určenou pro osoby s lítačkou.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Staré turnikety příliš zdržovaly.Martin píše:Jaký byl důvod odtranění turniketů v metru v roce - tuším - 1985?
Re: Pražské metro
Domnívám se že důvodem byla nemožnost dodatečné kontroly tarifní kázně. Možná i snaha, aby až v Kolbence zahouká padla nebo na Smíchov přivalí pantograf, nebyl pracující lid zbytečně zdržován před jedinou neplacenou brankou u dozorčího, určenou pro osoby s lítačkou.