Ty se nachází na zkušebních tratích v depech, takže třeba na ZL by mohla být vidět. Pak se v metru používá ještě třetí druh - inerční (výkyvná) skoba, která zasáhne jen při rychlosti vyšší než 20 km/hod. Ty se používají na začátku obratových kolejí.Martin píše:Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 15.6.2007 23:30, celkem upraveno 1 x.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Kraken - Modernizovaná souprava 81-71MJabberwocky píše:Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.
LZA (SOP), ARS - typy vlakového zabezpečovače
Poruchovost - Dá se srovnávat pouze s trasou A a tam je dle mého pozorování menší
Pevná skoba - zařízení, které při projetí soupravy zasáhne součást předního podvozku (tzv. autostop) čímž aktivuje nouzovou brzdu, používá se před koncem koleje - k vidění např. ve stanici Depo Hostivař (Tady je vidět na zkušební trati v depu Zličín http://www.metroweb.cz/metro/zajimavost ... 230972.JPG)
Omlouvám se, jsem zvyklý z metrowebu na používání slangu
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Od nového GVD, který začal platit na B od 1.5. tohoto roku je pro krakeny vyhrazeno několik oběhů (to bude těch 12 souprav, já si to z hlavy nepamatuji), ale jezdí jich občas více, ale i méně a to vzhledem k velké poruchovosti (ARS, dveře,...). Není snad den, aby se neměnil kraken do depa za zálohu (nejvíce výměn jsem za jeden den zaznamenal 5).7080 píše:Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.
Škodovka sice vyvinula novou podobu zabezpečovače, ale DP vlastně ani nemohl na tuto podobu kývnout, protože se víceméně jednalo o upravenou LZA (ofiko označení bylo SOP / ARS a pokud se nepletu, tak to bylo nainstalováno na prototypovou 81-71M) a nejspíš by to bylo posouzeno jako fungl nová mobilní část vlakového zabezpečovače (a to by nešlo bez výběrového řízení). Nehledě na to, že s tím Škodovka přišla skoro rok po té, co již zkušební souprava s "udírnou" měla téměř odježděny všechny zkoušky a měl se zahájit zkušební provoz s cestujícími. Kdyby na to DP kývnul, potřebné zkoušky by trvaly cca další rok. A vzhledem k tomu, že krakeni na B vyjely proti původnímu očekávání s půlročním zpožděním, tak by už nebylo čím jezdit a možná by došlo na krizový plán - jízda bez zabezpečovače, max rychlost 60 km/hod, dvoučlenná vlaková četa a elektromotorické sklopné skoby u absolutních návěstidel.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 25.6.2007 23:50, celkem upraveno 1 x.
Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.Tonda Ježek píše:Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...Martin píše:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Akorat ze modernizace ZZ je otazka na 3-5 let. Navic to stoji hafo penez. A to uz by davno nebylo s cim na B jezdit. Takhle se ziska cas 10-15 let na relazaci noveho zabezbecovace.Martin píše:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix...
Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix...adam_r píše:...
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.
1) Aby v tunelech fungovaly vysilacky na lokomotivach, je v cele delce natazen tento drat, zjednodusene receno antena.Jabberwocky píše:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.
1) To je dvoulinka pro VKV signál k vysílačkám (viz. zde, položka 15)Jabberwocky píše:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.
2) V té skříni je vlakový zabezpečovač ARS, který se snad jinam do vozu nevešel. Viděl jsem to jenom na fotce, ale vypadá to ohyzdně.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)