Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské metro
Jéje. A je to tady. Jako už několikrát na Káreportu Zaměř se na svůj bod 5, přesně na ten totiž narážím. Jsi zaslepený tím, že vnímáš letiště jako zaměstnanec a obyvatel Dědiny v jednom a ne jako uživatel Já jsem měl to štěstí být jak z pracovních, tak i z cestovních důvodů v posledních pěti letech minimálně 200 x uživatelem trasy centrum - terminál 1-2, a to asi tak rovnoměrně třemi způsoby - 119, taxi, IAD+GO Parking. Takže o tom vím naprosté hov.no, jak naznačuješ
P.S: Z uvedených možností u mě vítězí IAD + Go Parking. Použití a-100 a a-AE jsem zkusil každou asi 2x a hrubě se to neosvědčilo.
P.P.S: A musel by ten expresní bus jezdit po R7? Napsal jsem to snad? To je jen Tvoje dedukce (a tušil bych čím podložená, ale tam jsem to napsat musel, byl na to jistý tlak). On by přece mohl jezdit po trase 119 a projíždět zastávky. Nebo by dokonce mohl být trasován dle aktuální situace na R7. Strašlivá představa, že? A dokonce by mohly ty zrychlené spoje mít nějaký pevný JŘ a do toho by se mohly operativně vkládat další spoje. Martine, umíš se přes tohle dogma přenést v přátelské diskusi zde na TF, nebo si počkáš na oficiální vyjádření Ropidu s otevřením Veleslavína? I když tou dobou už Tě bude víc štvát stavba TT
P.S: Z uvedených možností u mě vítězí IAD + Go Parking. Použití a-100 a a-AE jsem zkusil každou asi 2x a hrubě se to neosvědčilo.
P.P.S: A musel by ten expresní bus jezdit po R7? Napsal jsem to snad? To je jen Tvoje dedukce (a tušil bych čím podložená, ale tam jsem to napsat musel, byl na to jistý tlak). On by přece mohl jezdit po trase 119 a projíždět zastávky. Nebo by dokonce mohl být trasován dle aktuální situace na R7. Strašlivá představa, že? A dokonce by mohly ty zrychlené spoje mít nějaký pevný JŘ a do toho by se mohly operativně vkládat další spoje. Martine, umíš se přes tohle dogma přenést v přátelské diskusi zde na TF, nebo si počkáš na oficiální vyjádření Ropidu s otevřením Veleslavína? I když tou dobou už Tě bude víc štvát stavba TT
Re: Pražské metro
Pokusím se tady vysvětli, proč je expresní linka v trase Veleslavín - Terminál 1/2 ptákovina:
1. To co vypadá na mapě jako zkratka, v žádném případě zkratka není! R7 a MÚK Aviatická jsou ZA HRANICÍ své kapacity proto ve špičkách vypadají tak jak vypadají.
2. Terminál 1 - U Hangáru - Terminál 3 - Dědina je o 700 m kratší než cesta po R7. Kde je tedy ta zkratka? Přestože jsou velké tlaky na to, aby letiště otevřelo spojovací komunikaci mezi severem a jihem bez omezení, letiště na to přistoupit nechce, právě proto, že touto cestou je to kratší a rychlejší. Což ostatně dost často dokazují hlídky městké policie, které si za den na projíždějících taxikářích přijdou na své.
3. Letiště Praha a ČSA přispívají nemalou částkou DP (nemohu prozradit jak velkou) na provoz autobusů MHD v trase K Letišti-Letiště VH. MHD je v této trase používána jako vnitropodniková doprava pro v tuto chvíli přibližně 9900 zaměstnanců, kteří tak používají ve velké míře spoje jedoucí ze severu na jih. Sám musím potvrdit, že ten proud zaměstnanců není rozhodně zanedbatelný.
4. Dědina a přilehlá oblast má přibližně 8000 obyvatel, kteří 119 hojně používají ke spojení na metro. V žádném případě se ale nejedná, jak tu někdo napsal, o nadstandardní spojení kvůli letišti! Počet cestujících JEN Z Dědiny ve špičkách hravě linku 119 zaplní. 119 má v celopražském linkovém vedení tu výhodu, že ačkoliv se tváří jako napaječ, její výtíženost je ve špičkách obousměrná a nehoní se tak na ni jalové vozokilometry. RÁNO OD METRA jedou zaměstnanci letiště a RÁNO K METRU jedou v protisměru obyvatelé Dědiny. Odpoledne je ten proud opačný. Ideální stav...
5. V případě roztržení 119 na dvě linky (1. - expres, 2. zastávkový přes Dědinu na T3) by znamenalo provozovat dvojnásobné množství spojů než dneska. Znova opakuju, že Dědina kloubák ráno po 6 minutách zaplní.
6. Důkazem toho, že Dědina 119 ve špičkách zaplní je její nedávné posílení provozu z důvodu ropidích změn a zrušené 218.
7. Jen pro představu, kolik si myslíte, že ráno do 8 hodin jezdí z letiště lidí? Mohu vás ujistit, že 0 (slovy nula). Bylo by zajímavé sledovat reakce lidí ze zastávek na Dědině, kde by se kolem nich prohnal v ranní špičce úplně prázdný expres, zatímco oni musejí čekat na courák. Ekonomika žádná, nasranost cestujících maximálních.
Co tedy z výše uvedeného plyne? Časová úspora absolutovských expresů by byla velmi minimální, spíš žádná. Znamenalo by to vozit vždy v protisměru poptávky prázdné spoje a zároveň zajistit stávající rozsah provozu 119 (ve špičkách) jen pro Dědinu a připravit se na to, že by DP jen za linky 100 a 179 získal od LP a ČSA výrazně menší sumu než teď.
Může mi teda někdo vysvětli pozitiva takového řešení? Nevidím tam opravdu žádná. Je to stejně na hlavu, jako bychom řekli, že tramvaje ráno DO Modřan a odpoledne Z Modřan pojedou bez zastávky, protože to přece zdržuje tramvaje na trase, kde nikdo nenastupuje.
Dědina má díky letišti nadstandardní spojení mimo špičku (večery, sedla a víkendy), ale ve špičce je interval 119 pro Dědinu akorát. Podobné návrhy vychází z neznalosti místních poměrů a problém dopravní oblsuhy letiště rozhodně nevězí v rychlosti, což Absolut bohužel nevidí. Problémem 119 je nárazové přetěžování turisty, neexistence sezónních jízdních řádů alá 112 a neexistence dispečerského operativního řízení přeplněných spojů. Dědina a staré letiště problém nepředstavují.
Pokud máte zájem, rád doložím čísla z komplexních dopravních průzkumů.
1. To co vypadá na mapě jako zkratka, v žádném případě zkratka není! R7 a MÚK Aviatická jsou ZA HRANICÍ své kapacity proto ve špičkách vypadají tak jak vypadají.
2. Terminál 1 - U Hangáru - Terminál 3 - Dědina je o 700 m kratší než cesta po R7. Kde je tedy ta zkratka? Přestože jsou velké tlaky na to, aby letiště otevřelo spojovací komunikaci mezi severem a jihem bez omezení, letiště na to přistoupit nechce, právě proto, že touto cestou je to kratší a rychlejší. Což ostatně dost často dokazují hlídky městké policie, které si za den na projíždějících taxikářích přijdou na své.
3. Letiště Praha a ČSA přispívají nemalou částkou DP (nemohu prozradit jak velkou) na provoz autobusů MHD v trase K Letišti-Letiště VH. MHD je v této trase používána jako vnitropodniková doprava pro v tuto chvíli přibližně 9900 zaměstnanců, kteří tak používají ve velké míře spoje jedoucí ze severu na jih. Sám musím potvrdit, že ten proud zaměstnanců není rozhodně zanedbatelný.
4. Dědina a přilehlá oblast má přibližně 8000 obyvatel, kteří 119 hojně používají ke spojení na metro. V žádném případě se ale nejedná, jak tu někdo napsal, o nadstandardní spojení kvůli letišti! Počet cestujících JEN Z Dědiny ve špičkách hravě linku 119 zaplní. 119 má v celopražském linkovém vedení tu výhodu, že ačkoliv se tváří jako napaječ, její výtíženost je ve špičkách obousměrná a nehoní se tak na ni jalové vozokilometry. RÁNO OD METRA jedou zaměstnanci letiště a RÁNO K METRU jedou v protisměru obyvatelé Dědiny. Odpoledne je ten proud opačný. Ideální stav...
5. V případě roztržení 119 na dvě linky (1. - expres, 2. zastávkový přes Dědinu na T3) by znamenalo provozovat dvojnásobné množství spojů než dneska. Znova opakuju, že Dědina kloubák ráno po 6 minutách zaplní.
6. Důkazem toho, že Dědina 119 ve špičkách zaplní je její nedávné posílení provozu z důvodu ropidích změn a zrušené 218.
7. Jen pro představu, kolik si myslíte, že ráno do 8 hodin jezdí z letiště lidí? Mohu vás ujistit, že 0 (slovy nula). Bylo by zajímavé sledovat reakce lidí ze zastávek na Dědině, kde by se kolem nich prohnal v ranní špičce úplně prázdný expres, zatímco oni musejí čekat na courák. Ekonomika žádná, nasranost cestujících maximálních.
Co tedy z výše uvedeného plyne? Časová úspora absolutovských expresů by byla velmi minimální, spíš žádná. Znamenalo by to vozit vždy v protisměru poptávky prázdné spoje a zároveň zajistit stávající rozsah provozu 119 (ve špičkách) jen pro Dědinu a připravit se na to, že by DP jen za linky 100 a 179 získal od LP a ČSA výrazně menší sumu než teď.
Může mi teda někdo vysvětli pozitiva takového řešení? Nevidím tam opravdu žádná. Je to stejně na hlavu, jako bychom řekli, že tramvaje ráno DO Modřan a odpoledne Z Modřan pojedou bez zastávky, protože to přece zdržuje tramvaje na trase, kde nikdo nenastupuje.
Dědina má díky letišti nadstandardní spojení mimo špičku (večery, sedla a víkendy), ale ve špičce je interval 119 pro Dědinu akorát. Podobné návrhy vychází z neznalosti místních poměrů a problém dopravní oblsuhy letiště rozhodně nevězí v rychlosti, což Absolut bohužel nevidí. Problémem 119 je nárazové přetěžování turisty, neexistence sezónních jízdních řádů alá 112 a neexistence dispečerského operativního řízení přeplněných spojů. Dědina a staré letiště problém nepředstavují.
Pokud máte zájem, rád doložím čísla z komplexních dopravních průzkumů.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské metro
A přesně proto se ozval Martin
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Absolut: 119 je na tom hodně podobně jako 107. Tzn. pro určitou oblast zajištuje více než luxusní interval, na který by oblast neměla nárok...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské metro
Martine, konkretizuj co je ptákovina a jakými čísly bys to doložil. Myslíš že je opravdu ptákovina udělat linku BUS v trase Veleslavín - Terminál 1 - Terminál 2 a zpět? Jsi si jistý? Já jsem si jist, že by ji poměrně dost cestujících ocenilo. Poměrně dost cestujících totiž nechápe, proč musí 119 tolikrát zastavit na zastávkách, které oni nepotřebují. Před pár lety sis ostatně sám stěžoval, že Ti na Dědině přijede 119 nazvaná nějakýma ocasama s kuframa. Mimochodem, žádná z variant tramvaje k terminálu 1-2 nevyšla líp, než takový expresní bus. Nejnákladnější varianty tramvaje vyšly nastejno. Výrazně lépe v časové dostupnosti Terminál 1-2 - centrum vyšel akorát vlak.
Linka 119 by samozřejmě zůstala zachována, přesně třeba pro Tebe a Tvé kolegy.
Linka 119 by samozřejmě zůstala zachována, přesně třeba pro Tebe a Tvé kolegy.
Re: Pražské metro
Což je samozřejmě ptákovina a lze to jednoduše doložit čísly.Absolut píše:Ad 9001: Máš pravdu. Unáhlil jsem se, my jsme letěli totiž jen na Gatwick, kde metro není, ale zato je tam vlak. V podstatě na tohle jsem chtěl v té NK pošťouchnout, že metro na letiště může být nesmysl, pokud lze zajistit dopravu jinak. Až bude metro na Veleslavíně, tak bude nejlepší zavést expresní bus na metro, čili ne přes staré letiště jako 119.
Re: Pražské metro
V tom s tebou naprosto souhlasím. Snad se to v budoucnu změní a Praha bude mít své lowcoastové letiště typu zmíněného Gatwicku, či Lutonu.
Četl jsem, že prioritu spojení letiště a města Prahy bude tkvět v železnici. Myslím si, že tramvajové spojení, kdy by z Divoké Šárky nevznikaly zastávky,
kde by se poptávka se minula účinkem, tak by tramvajová trať byla i přínosem. Můj názor.
Četl jsem, že prioritu spojení letiště a města Prahy bude tkvět v železnici. Myslím si, že tramvajové spojení, kdy by z Divoké Šárky nevznikaly zastávky,
kde by se poptávka se minula účinkem, tak by tramvajová trať byla i přínosem. Můj názor.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské metro
To každopádně jo a už jsem si nasypal popel na hlavu i v NK. Nicméně mnoho dalších příkladů v té NK sedí. Gatwick je ekvivalentem Vodochod vzdálenostně, nikoli však provozně nebo dopravním spojením, na to pozor. Ostatně třeba takové letiště Lyon-Saint Exupéry je taky pěkně daleko a jak tam hezky jezdí tramvaj a vůbec tam nepotřebují prodlužovat metro, i když tím směrem jedna trasa vede.
Re: Pražské metro
Nějakou dobu jsem v Londýně žil. Gatwick, potažmo i Luton je ekvivalentem místa Vodochody ku Praze. U nás je Letiště Václava Havla podstatně blíž.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské metro
Ad 9001: Máš pravdu. Unáhlil jsem se, my jsme letěli totiž jen na Gatwick, kde metro není, ale zato je tam vlak. V podstatě na tohle jsem chtěl v té NK pošťouchnout, že metro na letiště může být nesmysl, pokud lze zajistit dopravu jinak. Až bude metro na Veleslavíně, tak bude nejlepší zavést expresní bus na metro, čili ne přes staré letiště jako 119.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Dovolím si rozvést Absoultovu odpověd v NK na prtkách.
Zarazilo mě, že Londýn při své síti metra by neměl spojení metrem na letiště. Hlavní londýnské letiště Heathrow má dokonce 3 stanice metra. Ostatní letiště mají železniční spojení.
Samozřejmě nelze porovnávat Heathrow a Ruzyni, ale faktem je, že by si zasloužila trochu lepší dopravu než 119.
Zarazilo mě, že Londýn při své síti metra by neměl spojení metrem na letiště. Hlavní londýnské letiště Heathrow má dokonce 3 stanice metra. Ostatní letiště mají železniční spojení.
Samozřejmě nelze porovnávat Heathrow a Ruzyni, ale faktem je, že by si zasloužila trochu lepší dopravu než 119.
Re: Pražské metro
Dnes je tomu 13 let, co soupravy metra typu M1 svezly své první cestující. Přidávám odkaz na fotogalerii z výroby vozů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
pár fotek z DOD VE => PE
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... in/130119/
PE http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ny/130119/
nestříháno, jen poslepováno z natočených kousků
http://www.youtube.com/watch?v=9BJ_ETNypFk
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... in/130119/
PE http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ny/130119/
nestříháno, jen poslepováno z natočených kousků
http://www.youtube.com/watch?v=9BJ_ETNypFk
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
jsem zvědav na tvoje
VIDEO: Adélu s Tondou rozeberou, tunel z Dejvické do Motola je hotov
http://praha.idnes.cz/razba-prodlouzene ... -zpravy_ab
Adéla s Tondou mají padla – jsou na Dejvické
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -dejvicke/
VIDEO: Adélu s Tondou rozeberou, tunel z Dejvické do Motola je hotov
http://praha.idnes.cz/razba-prodlouzene ... -zpravy_ab
Adéla s Tondou mají padla – jsou na Dejvické
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -dejvicke/
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Hezke fotky kolego!