Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 29.7.2007 20:08

P_V píše:Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstva :-)
Predpokladam, ze me melo jednat o metro typu "Pariz". 6 linek takoveho metra by mozna udelali i lepsi sluzbu nez existujici varianta "Moskva".

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 29.7.2007 17:23

P_V píše:Zmíněné příklady jiných měst nejsou srovnatelné. Budapešť byl výstřelek jedné místní vlivné osoby a ostatní města jsou a byla daleko větší než Praha.
Vídeň až do 70. let neměla klasické metro, ale spíš městskou dráhu postavenou ještě za časů páry. Středu města se vyhýbala.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 29.7.2007 15:52

Yvona píše:Trochu jsem zabrousila do historie a našla jsem tento článeček. Avšak na mysl mi leze otázka " proč tak dlouho jsme museli čekat na metro, když už tady mohlo dávno být, jako v jiných velkých evropských metropolích?" (Budapešť-1896, Vídeň-1898, Paříž-1900, Praha-1974 :roll: ).
Tím hlavním důvodem byla II.válka a následná politická změna. Koncem 30. let se koncepce stabilizovala, projekt se rozjel, probíhaly přípravné práce v terénu, a v druhé půli 40. let tu metro mohlo být. Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstva :-)
Zmíněné příklady jiných měst nejsou srovnatelné. Budapešť byl výstřelek jedné místní vlivné osoby a ostatní města jsou a byla daleko větší než Praha.

Uživatelský avatar
Yvona
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 18.7.2007 10:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yvona » 29.7.2007 14:27

Trochu jsem zabrousila do historie a našla jsem tento článeček. Avšak na mysl mi leze otázka " proč tak dlouho jsme museli čekat na metro, když už tady mohlo dávno být, jako v jiných velkých evropských metropolích?" (Budapešť-1896, Vídeň-1898, Paříž-1900, Praha-1974 :roll: ).

Metro:
První snahy o vybudování metra v Praze se objevily v roce 1898 a jejich zastáncem byl Ladislav Rott ze známé železářské rodiny. Stanovisko Elektrických podniků však bylo jednoznačně odmítavé. Druhý pokus byl učiněn ing. B. Ondráčkem v roce 1912. V době 1. Republiky se významný návrh na stavbu metra objevil v roce 1926 od ing. Bohumila Belady a ing. Vladimíra Lista. V dalších letech se objevilo několik dalších studií. Už tehdy se střetávaly 2 základní koncepce: metro a podpovrchová tramvaj. Projekční činnost se nezastavila ani v době 2. světové války. Přerušena byla až v roce 1941. Po válce nebylo možno z ekonomických důvodů připravené projekty použít. Vrátilo se k nim až v 60. letech minulého století, navázalo se na ně a dne 7. ledna 1966 byly v Opletalově ulici slavnostně zahájeny přípravné stavební práce a vlastní výstavba první stanice – Hlavní nádraží – byla započata 15. března následujícího roku. V té době se ještě hovořilo o podzemní dráze ale téhož roku (1967) rozhodla vláda, že se bude stavět metro. Slavnostní zahájení provozu na prvním úseku (6,6 km a 9 stanic) trasy C bylo 9. května 1974.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 28.7.2007 10:19

I.am.good píše:Já bych to zasypal, tram koleje vytrhal a nechal všechny jezdit IAD nebo pěšky. A konečně bychom se měli jako v Americe (o čemž spousta lidí stále ještě sní).
To bys k tomu ještě musel přidat vybourání a přestavbu minimálně celýho centra města (od Pankráce do Holešovic a od Malešic až po Motol), protože jinak by tady ten model pro nedostatek prostoru nemoh fungovat...
On koneckonců nefunguje ani v tý Américe a začínaj přebírat, nebo už přebrali náš (Washington, Portland, Seattle, Tacoma, San Diego).

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 28.7.2007 8:39

Já bych to zasypal, tram koleje vytrhal a nechal všechny jezdit IAD nebo pěšky. A konečně bychom se měli jako v Americe (o čemž spousta lidí stále ještě sní).

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.7.2007 0:41

Martin Šubrt píše:Já bych poslal lidi na exkurzi do Berlína, či Vídně, kde jsou části metra jen mělké, nebo povrchové a kde opraqvdu nefouká.
Máš pravdu - pražské metro by se mělo zasypat a postavit celé znovu - tak jako ve Vídni, kde jsem byl před měsícem a musím říci, že se mi velice líbilo 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 23.7.2007 14:15

Vašek píše:Doporučuji vyzkoušet londýnské metro. Tam je 35 stupňů za každého počasí... :oops:
No a to už se tam nejezdí na páru :lol: :lol:

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 23.7.2007 14:00

Proxy píše:Já bych zase navrhoval vypnout jeden den v metru vzduchotechniku, aby si lidé vyzkoušeli jaké by to bylo kdyby v metru přestalo foukat :lol:
Doporučuji vyzkoušet londýnské metro. Tam je 35 stupňů za každého počasí... :oops:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 23.7.2007 12:46

Káemíčku, otevři očička, uvidíš víc.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 23.7.2007 12:32

vláčky87 píše:Jo pánové, to jsou dnešní manažeři, odbornost 0, schopnost ředitelovat vše, jednou továrnu na tramvaje, pak mlékárnu, po ní důl na čokoládu atd. Bohužel mi jejich předchůdce několik letřediteloval, a bylo to peklo!
Bohužel, ona se ředitelovaná chobotnice často velmi úporně brání, zejména má-li tisíce chapadel. Podruhé bohužel, myslím že to zřetelně pozoruji už po čtvrt roce působení nového GŘ. Oranžová je tak asi vše, co mu dovolila.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 23.7.2007 11:07

To je pravda. A v zimě je zase ve vlacích dost často kosa, v Berlíně konkrétně v U1, tam jsem pravidelně mrznul.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.7.2007 10:53

Proxy píše:Já bych zase navrhoval vypnout jeden den v metru vzduchotechniku, aby si lidé vyzkoušeli jaké by to bylo kdyby v metru přestalo foukat :lol:
Já bych poslal lidi na exkurzi do Berlína, či Vídně, kde jsou části metra jen mělké, nebo povrchové a kde opraqvdu nefouká. Aktuální výprava několika členů Tram-fóra ve Vídni zažila tři nejteplejší dny v dějinách Rakouska a v metru se kupodivu, jak by Pražan čekal, dalo ochladit jen výjimečně, snad jen na částech hluboké linky U3. Takže pokud foukalo, tak jako v horkovzdušné troubě, ono 40 ve stínu je 40 ve stínu...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 23.7.2007 10:09

Karotka píše:Ještě by se to mohlo umístit na schodiště ve vybraných stanicích (např. Roztyly) -> "To nejni průvan, to je HURAGÁN!"
Já bych zase navrhoval vypnout jeden den v metru vzduchotechniku, aby si lidé vyzkoušeli jaké by to bylo kdyby v metru přestalo foukat :lol:

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 23.7.2007 10:06

Jo pánové, to jsou dnešní manažeři, odbornost 0, schopnost ředitelovat vše, jednou továrnu na tramvaje, pak mlékárnu, po ní důl na čokoládu atd. Bohužel mi jejich předchůdce několik letřediteloval, a bylo to peklo!

Odpovědět