Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Tonda Ježek v 15.6.2007 19:56

7080 napsal:Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.


Od nového GVD, který začal platit na B od 1.5. tohoto roku je pro krakeny vyhrazeno několik oběhů (to bude těch 12 souprav, já si to z hlavy nepamatuji), ale jezdí jich občas více, ale i méně a to vzhledem k velké poruchovosti (ARS, dveře,...). Není snad den, aby se neměnil kraken do depa za zálohu (nejvíce výměn jsem za jeden den zaznamenal 5).
Škodovka sice vyvinula novou podobu zabezpečovače, ale DP vlastně ani nemohl na tuto podobu kývnout, protože se víceméně jednalo o upravenou LZA (ofiko označení bylo SOP / ARS a pokud se nepletu, tak to bylo nainstalováno na prototypovou 81-71M) a nejspíš by to bylo posouzeno jako fungl nová mobilní část vlakového zabezpečovače (a to by nešlo bez výběrového řízení). Nehledě na to, že s tím Škodovka přišla skoro rok po té, co již zkušební souprava s "udírnou" měla téměř odježděny všechny zkoušky a měl se zahájit zkušební provoz s cestujícími. Kdyby na to DP kývnul, potřebné zkoušky by trvaly cca další rok. A vzhledem k tomu, že krakeni na B vyjely proti původnímu očekávání s půlročním zpožděním, tak by už nebylo čím jezdit a možná by došlo na krizový plán - jízda bez zabezpečovače, max rychlost 60 km/hod, dvoučlenná vlaková četa a elektromotorické sklopné skoby u absolutních návěstidel.
Naposledy upravil Tonda Ježek dne 25.6.2007 22:50, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod 7080 v 15.6.2007 17:52

Tonda Ježek napsal:Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...

Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod Tonda Ježek v 15.6.2007 17:43

Martin napsal:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:


Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Jabberwocky v 15.6.2007 16:14

Aha, díky za odpovědi. Faktem je, že ta "udírna" tam vypadá všelijak, ale když to jinak nejde... Škoda, že občas nevyleze fíra z kabiny, neotevře "udírnu" a nepočastuje cestující klobáskami :-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod adam_r v 15.6.2007 15:26

Martin napsal:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:
Akorat ze modernizace ZZ je otazka na 3-5 let. Navic to stoji hafo penez. A to uz by davno nebylo s cim na B jezdit. Takhle se ziska cas 10-15 let na relazaci noveho zabezbecovace.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Martin v 15.6.2007 15:20

adam_r napsal:...
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.

Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:
Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
 
Založen: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Odeslatod adam_r v 15.6.2007 15:12

Jabberwocky napsal:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.

1) Aby v tunelech fungovaly vysilacky na lokomotivach, je v cele delce natazen tento drat, zjednodusene receno antena.
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Martin v 15.6.2007 15:10

Jabberwocky napsal:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.

1) To je dvoulinka pro VKV signál k vysílačkám (viz. zde, položka 15)
2) V té skříni je vlakový zabezpečovač ARS, který se snad jinam do vozu nevešel. Viděl jsem to jenom na fotce, ale vypadá to ohyzdně.
Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
 
Založen: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Odeslatod Jabberwocky v 15.6.2007 14:55

Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: BnL-StB

Odeslatod MF v 02.6.2007 12:56

itelv napsal:Možná zbytečně hořekujete nad názvy s "Brandýs nad Labem - Stará Boleslav". Skutečnost se má totiž tak, že se jedná o souměstí - podobně jako Frýdek - Místek. Tam by taky nikoho dnes asi nenapadlo značit zastávku jen půlkou názvu obce.


Ještě, že Praha nepoužívá ve svém názvu včechny připojené obce... To by se ani na ten transparent nevešlo.

Hl. m. Praha, Hradčany, Malá Strana, Staré Město, Dejvice, Kobylisy, Hloubětín.......................................................................................
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod MF v 02.6.2007 12:53

Jabberwocky napsal:Bydlel jsem kdysi u křížku
Však hořklo mi tam pivo
Jen jeden mrtvý nablízku
Pak beznadějně živo

U šibenice bylo líp
Tam viselci se mění
Pak zakázali popravy
A mně zbylo jen snění

A tak teď žiju u trafa
V Černošicích-Vráži
Do něhož kdejaký mrťafa
Železné tyče vráží

P. S. Omluvte prosím sníženou kvalitu verše - znáte to, po pivu se spí, po kořalce se blbne a po vínu se ... zpívá (nebo apoň veršuje) ;-)


Dost dobrý :!:
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

BnL-StB

Odeslatod itelv v 02.6.2007 9:20

Možná zbytečně hořekujete nad názvy s "Brandýs nad Labem - Stará Boleslav". Skutečnost se má totiž tak, že se jedná o souměstí - podobně jako Frýdek - Místek. Tam by taky nikoho dnes asi nenapadlo značit zastávku jen půlkou názvu obce.
Uživatelský avatar
itelv
Uživatel
 
Založen: 05.1.2006 11:25
Bydliště: Praha 7

Odeslatod Jabberwocky v 01.6.2007 23:23

A tak to jo. Nojo, ono se na trafo ani Vráž moc dobře neveršuje. Pointa je, abych tak řekl, závislá na metru (čímž se vracím k tématu threadu :-)

Tak ještě jeden pokus:
A tak teď žiju u trafa
V Černošicích-Vráži
Na panství hraběte Harracha
Umrlé poddané svážím
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod P_V v 01.6.2007 22:39

Jabberwocky napsal:Tak to tedy zase ne! Mrťafa je normální slovo, které používá třeba moje maminka. No a není tomu zas až tak moc let zpátky, co nějaký takový mrťafa shořel na popel, kdyžtě hodil do trafa tyč a chtěl tam krást měď.
Mrťafu mám ve slovní zásobě, ale měl jsem na mysli, že ty poslední verše tak nějak rozbijí předchozí poetiku...
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Jabberwocky v 01.6.2007 20:47

P_V napsal:jen ty poslední dva verše jsou trochu mimo :D

Tak to tedy zase ne! Mrťafa je normální slovo, které používá třeba moje maminka. No a není tomu zas až tak moc let zpátky, co nějaký takový mrťafa shořel na popel, kdyžtě hodil do trafa tyč a chtěl tam krást měď.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MM-Mikulovsky a 2 návštevníků

cron