Predpokladam, ze me melo jednat o metro typu "Pariz". 6 linek takoveho metra by mozna udelali i lepsi sluzbu nez existujici varianta "Moskva".P_V píše:Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstva
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Tím hlavním důvodem byla II.válka a následná politická změna. Koncem 30. let se koncepce stabilizovala, projekt se rozjel, probíhaly přípravné práce v terénu, a v druhé půli 40. let tu metro mohlo být. Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstvaYvona píše:Trochu jsem zabrousila do historie a našla jsem tento článeček. Avšak na mysl mi leze otázka " proč tak dlouho jsme museli čekat na metro, když už tady mohlo dávno být, jako v jiných velkých evropských metropolích?" (Budapešť-1896, Vídeň-1898, Paříž-1900, Praha-1974 ).
Zmíněné příklady jiných měst nejsou srovnatelné. Budapešť byl výstřelek jedné místní vlivné osoby a ostatní města jsou a byla daleko větší než Praha.
Trochu jsem zabrousila do historie a našla jsem tento článeček. Avšak na mysl mi leze otázka " proč tak dlouho jsme museli čekat na metro, když už tady mohlo dávno být, jako v jiných velkých evropských metropolích?" (Budapešť-1896, Vídeň-1898, Paříž-1900, Praha-1974 ).
Metro:
První snahy o vybudování metra v Praze se objevily v roce 1898 a jejich zastáncem byl Ladislav Rott ze známé železářské rodiny. Stanovisko Elektrických podniků však bylo jednoznačně odmítavé. Druhý pokus byl učiněn ing. B. Ondráčkem v roce 1912. V době 1. Republiky se významný návrh na stavbu metra objevil v roce 1926 od ing. Bohumila Belady a ing. Vladimíra Lista. V dalších letech se objevilo několik dalších studií. Už tehdy se střetávaly 2 základní koncepce: metro a podpovrchová tramvaj. Projekční činnost se nezastavila ani v době 2. světové války. Přerušena byla až v roce 1941. Po válce nebylo možno z ekonomických důvodů připravené projekty použít. Vrátilo se k nim až v 60. letech minulého století, navázalo se na ně a dne 7. ledna 1966 byly v Opletalově ulici slavnostně zahájeny přípravné stavební práce a vlastní výstavba první stanice – Hlavní nádraží – byla započata 15. března následujícího roku. V té době se ještě hovořilo o podzemní dráze ale téhož roku (1967) rozhodla vláda, že se bude stavět metro. Slavnostní zahájení provozu na prvním úseku (6,6 km a 9 stanic) trasy C bylo 9. května 1974.
Metro:
První snahy o vybudování metra v Praze se objevily v roce 1898 a jejich zastáncem byl Ladislav Rott ze známé železářské rodiny. Stanovisko Elektrických podniků však bylo jednoznačně odmítavé. Druhý pokus byl učiněn ing. B. Ondráčkem v roce 1912. V době 1. Republiky se významný návrh na stavbu metra objevil v roce 1926 od ing. Bohumila Belady a ing. Vladimíra Lista. V dalších letech se objevilo několik dalších studií. Už tehdy se střetávaly 2 základní koncepce: metro a podpovrchová tramvaj. Projekční činnost se nezastavila ani v době 2. světové války. Přerušena byla až v roce 1941. Po válce nebylo možno z ekonomických důvodů připravené projekty použít. Vrátilo se k nim až v 60. letech minulého století, navázalo se na ně a dne 7. ledna 1966 byly v Opletalově ulici slavnostně zahájeny přípravné stavební práce a vlastní výstavba první stanice – Hlavní nádraží – byla započata 15. března následujícího roku. V té době se ještě hovořilo o podzemní dráze ale téhož roku (1967) rozhodla vláda, že se bude stavět metro. Slavnostní zahájení provozu na prvním úseku (6,6 km a 9 stanic) trasy C bylo 9. května 1974.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
To bys k tomu ještě musel přidat vybourání a přestavbu minimálně celýho centra města (od Pankráce do Holešovic a od Malešic až po Motol), protože jinak by tady ten model pro nedostatek prostoru nemoh fungovat...I.am.good píše:Já bych to zasypal, tram koleje vytrhal a nechal všechny jezdit IAD nebo pěšky. A konečně bychom se měli jako v Americe (o čemž spousta lidí stále ještě sní).
On koneckonců nefunguje ani v tý Américe a začínaj přebírat, nebo už přebrali náš (Washington, Portland, Seattle, Tacoma, San Diego).
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel, ona se ředitelovaná chobotnice často velmi úporně brání, zejména má-li tisíce chapadel. Podruhé bohužel, myslím že to zřetelně pozoruji už po čtvrt roce působení nového GŘ. Oranžová je tak asi vše, co mu dovolila.vláčky87 píše:Jo pánové, to jsou dnešní manažeři, odbornost 0, schopnost ředitelovat vše, jednou továrnu na tramvaje, pak mlékárnu, po ní důl na čokoládu atd. Bohužel mi jejich předchůdce několik letřediteloval, a bylo to peklo!
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Já bych poslal lidi na exkurzi do Berlína, či Vídně, kde jsou části metra jen mělké, nebo povrchové a kde opraqvdu nefouká. Aktuální výprava několika členů Tram-fóra ve Vídni zažila tři nejteplejší dny v dějinách Rakouska a v metru se kupodivu, jak by Pražan čekal, dalo ochladit jen výjimečně, snad jen na částech hluboké linky U3. Takže pokud foukalo, tak jako v horkovzdušné troubě, ono 40 ve stínu je 40 ve stínu...Proxy píše:Já bych zase navrhoval vypnout jeden den v metru vzduchotechniku, aby si lidé vyzkoušeli jaké by to bylo kdyby v metru přestalo foukat