Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 08.11.2018 13:27

1) Prostě odstavná kolej na 1 vlak, využívaná podle potřeby. Zbytek jsou jen pověsti, které neumím potvrdit ani vyvrátit, jako že to mělo být budoucí propojení s jednou ze zvažovaných variant trasy D.
2) V době stavby C se metro směr Nové Dvory plánovalo jako odbočka, zde by se trať rozvětvila. Krátce se ten nápad objevil ještě za Hudečka, když hledal způsoby jak ušetřit na zprovoznění prvního úseku D. Pokud se D bude stavět jako samostatná trasa, postaví se jen jednokolejné propojení.

canonet
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 22.10.2009 12:21

Re: Pražské metro

Příspěvek od canonet » 08.11.2018 12:39

Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.

canonet
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 22.10.2009 12:21

Re: Pražské metro

Příspěvek od canonet » 08.11.2018 12:39

Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 01.11.2018 13:09

Tubus je vedle, pod Evropskou. Zasahují do něj jen zemní kotvy, které neznámá odpovědná osoba zapomněla dát přeprojektovat. Kdyby se business centrum postavilo hned po vydání povolení, tak už to nebude problém, neb kotvy jsou podle mě jen dočasné. Po výstavbě už jámu rozepře budova a Tonda s Adélou by jen žužlali nepotřebné konce lan.

edit - Oprava, nebylo zatím řečeno zda byla chyba v projektu nebo u obsluhy vrtačky. Dokumentace pro změnu stavebního povolení už metro prý obsahovala.
Naposledy upravil(a) P_V dne 08.11.2018 13:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 01.11.2018 13:01

P_V píše:Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.
A ted je otázka unese tubus metra tu budovu???

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 01.11.2018 10:10

Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2018 6:38

https://www.facebook.com/kolarondrej/po ... 8986347787
Každopádně opatrnost teď bude na místě, protože projekt, podle kterého se na Bořislavce staví, vznikl dávno před tunelem a vůbec s ním nepočítal.
To si dělá :zadnice :?:
V Praze je potřeba milion razítek na každý prd a najednou se může stavět podle projektu, který neodpovídá skutečnosti :?:

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské metro

Příspěvek od ElWapp » 22.10.2018 7:26

Jak jezdila nahradni doprava? Na Petrinach jsem potkal bus XA smer Hradcanska. To jel po tramvaji, nebo se nejak motal na Veleslavin?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 22.10.2018 5:32

P_V píše:Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.
Napadlo mě, že mohl navrtat nějakou kavernu. Tubus metra mohl změnit proudění spodní vody v podloží a kavernu vytvořit. V bejvalý práci jsem kdysi zažil při likvidaci starý skládky hlíny ze stavby sídliště někdy z osmdesátek (která po větších deštích začala ujíždět), že se v tý hromadě taky "nakopla" nějaká podobná kaverna - a na dva dny se muselo přestat s odvozem, protože z toho tekla voda. Samotnej tubus provrtat ani nemuseli, stačí poškodit hydroizolaci.
Edit: Tak prej trefil: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obri ... p5jPzNTC2Y

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 21.10.2018 23:09

Stroj na vrtání pilot byl k vidění v koutě u Kladenské ulice, a protože to bylo největší hovado na místě, tak ho technicky méně znalejší žurnalisté zabírali. Tunely metra vedou půdorysně mimo stavební jámu pod Evropskou ulicí. Jáma je podle fotek bajvoko 15m hluboká a metro má nástupiště 27m pod povrchem, takže po odečtení výšky tunelu a klesání Evropské mi od stolu vychází, že vrt na kotvení záporové stěny začal ve výšce asi tak 3+-1m nad stropem tunelu. Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 21.10.2018 21:41

9001 píše:Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...
Stavební jáma je proti povrchu mnohem níž. A kromě bagru tam byl k vidění i stroj pro vrtání pilot. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ovoz-metra

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Karosák » 21.10.2018 21:12

A taky existuje nějaké ochranné pásmo, ne? Do těch míst by se neměl se lžící ani dostat 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 21.10.2018 21:07

Von: Vzhledem k tomu, že tam naběhla i kriminálka, tak to sranda nebude... :evil:

Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 21.10.2018 10:01

http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1_5145/
Uzavření tratě metra linky A ve stanici Bořislavka (průsak vody do prostoru kolejí). Provoz linky A je zachován v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.
Z:arrow: https://www.facebook.com/Tisentv/photos ... =3&theater
Právě v tuto chvíli je provoz pražského metra na trase linky "A" přerušen mezi stanicemi náměstí Míru a Petřiny. Jeden z bagristů blízko nedaleké stavby Metra Bořislavka měl prokopnout tubus tunelu. Díky tomu dochází k silnému průsaku vody do metra.
:shock: :shock: :roll: Doufám, že jde o vtip. [-o<

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 02.4.2018 10:08

Na Můstku tehdy rupla spojka u převodovky.

Odpovědět