Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
1) Prostě odstavná kolej na 1 vlak, využívaná podle potřeby. Zbytek jsou jen pověsti, které neumím potvrdit ani vyvrátit, jako že to mělo být budoucí propojení s jednou ze zvažovaných variant trasy D.
2) V době stavby C se metro směr Nové Dvory plánovalo jako odbočka, zde by se trať rozvětvila. Krátce se ten nápad objevil ještě za Hudečka, když hledal způsoby jak ušetřit na zprovoznění prvního úseku D. Pokud se D bude stavět jako samostatná trasa, postaví se jen jednokolejné propojení.
2) V době stavby C se metro směr Nové Dvory plánovalo jako odbočka, zde by se trať rozvětvila. Krátce se ten nápad objevil ještě za Hudečka, když hledal způsoby jak ušetřit na zprovoznění prvního úseku D. Pokud se D bude stavět jako samostatná trasa, postaví se jen jednokolejné propojení.
Re: Pražské metro
Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
Re: Pražské metro
Zdravím, mám jeden dotaz - vlastně dva: 1) k čemu je odbočná kolej vpravo za stanicí Pražského povstání ve směru na Háje - snad k odstavení případné nefunkční soupravy?
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
2) odbočné nezakolejované tunely ve stanici Pankrác jsou podle mého chabého rozumu přípravou ke spojení s již přes 30 let plánovanou linkou D, žel dosud - a ještě moc let, pokud vůbec - nepostavenou; nepletu se?
Předem dík za odpověď.
Re: Pražské metro
Tubus je vedle, pod Evropskou. Zasahují do něj jen zemní kotvy, které neznámá odpovědná osoba zapomněla dát přeprojektovat. Kdyby se business centrum postavilo hned po vydání povolení, tak už to nebude problém, neb kotvy jsou podle mě jen dočasné. Po výstavbě už jámu rozepře budova a Tonda s Adélou by jen žužlali nepotřebné konce lan.
edit - Oprava, nebylo zatím řečeno zda byla chyba v projektu nebo u obsluhy vrtačky. Dokumentace pro změnu stavebního povolení už metro prý obsahovala.
edit - Oprava, nebylo zatím řečeno zda byla chyba v projektu nebo u obsluhy vrtačky. Dokumentace pro změnu stavebního povolení už metro prý obsahovala.
Naposledy upravil(a) P_V dne 08.11.2018 13:31, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A ted je otázka unese tubus metra tu budovu???P_V píše:Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.
Re: Pražské metro
Oni dostali stavební povolení ještě před metrem. Už před 15 lety se kvůli tomu přesouvala tramvajová měnírna. Na druhou stranu, SP se musí pravidelně prodlužovat, a tam opravdu někdo zaspal, když při prodlužování SP tuhle připomínku nevznesl. A stavbyvedoucí asi také není z nejbystřejších, že ho nenapadlo pátrat, co se od té doby v okolí změnilo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
https://www.facebook.com/kolarondrej/po ... 8986347787
V Praze je potřeba milion razítek na každý prd a najednou se může stavět podle projektu, který neodpovídá skutečnosti
To si děláKaždopádně opatrnost teď bude na místě, protože projekt, podle kterého se na Bořislavce staví, vznikl dávno před tunelem a vůbec s ním nepočítal.
V Praze je potřeba milion razítek na každý prd a najednou se může stavět podle projektu, který neodpovídá skutečnosti
Re: Pražské metro
Jak jezdila nahradni doprava? Na Petrinach jsem potkal bus XA smer Hradcanska. To jel po tramvaji, nebo se nejak motal na Veleslavin?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
Napadlo mě, že mohl navrtat nějakou kavernu. Tubus metra mohl změnit proudění spodní vody v podloží a kavernu vytvořit. V bejvalý práci jsem kdysi zažil při likvidaci starý skládky hlíny ze stavby sídliště někdy z osmdesátek (která po větších deštích začala ujíždět), že se v tý hromadě taky "nakopla" nějaká podobná kaverna - a na dva dny se muselo přestat s odvozem, protože z toho tekla voda. Samotnej tubus provrtat ani nemuseli, stačí poškodit hydroizolaci.P_V píše:Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.
Edit: Tak prej trefil: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obri ... p5jPzNTC2Y
Re: Pražské metro
Stroj na vrtání pilot byl k vidění v koutě u Kladenské ulice, a protože to bylo největší hovado na místě, tak ho technicky méně znalejší žurnalisté zabírali. Tunely metra vedou půdorysně mimo stavební jámu pod Evropskou ulicí. Jáma je podle fotek bajvoko 15m hluboká a metro má nástupiště 27m pod povrchem, takže po odečtení výšky tunelu a klesání Evropské mi od stolu vychází, že vrt na kotvení záporové stěny začal ve výšce asi tak 3+-1m nad stropem tunelu. Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.
Re: Pražské metro
Stavební jáma je proti povrchu mnohem níž. A kromě bagru tam byl k vidění i stroj pro vrtání pilot. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ovoz-metra9001 píše:Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
A taky existuje nějaké ochranné pásmo, ne? Do těch míst by se neměl se lžící ani dostat
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Von: Vzhledem k tomu, že tam naběhla i kriminálka, tak to sranda nebude...
Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...
Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1_5145/
https://www.facebook.com/Tisentv/photos ... =3&theaterUzavření tratě metra linky A ve stanici Bořislavka (průsak vody do prostoru kolejí). Provoz linky A je zachován v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.
Doufám, že jde o vtip.Právě v tuto chvíli je provoz pražského metra na trase linky "A" přerušen mezi stanicemi náměstí Míru a Petřiny. Jeden z bagristů blízko nedaleké stavby Metra Bořislavka měl prokopnout tubus tunelu. Díky tomu dochází k silnému průsaku vody do metra.
Re: Pražské metro
Na Můstku tehdy rupla spojka u převodovky.