Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.6.2007 23:12

Martin píše:Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?
Ty se nachází na zkušebních tratích v depech, takže třeba na ZL by mohla být vidět. Pak se v metru používá ještě třetí druh - inerční (výkyvná) skoba, která zasáhne jen při rychlosti vyšší než 20 km/hod. Ty se používají na začátku obratových kolejí.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 15.6.2007 23:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 15.6.2007 23:08

Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.6.2007 22:57

Jabberwocky píše:Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.
@3632 Kraken - Modernizovaná souprava 81-71M
@3632 LZA (SOP), ARS - typy vlakového zabezpečovače
@3632 Poruchovost - Dá se srovnávat pouze s trasou A a tam je dle mého pozorování menší
@3632 Pevná skoba - zařízení, které při projetí soupravy zasáhne součást předního podvozku (tzv. autostop) čímž aktivuje nouzovou brzdu, používá se před koncem koleje - k vidění např. ve stanici Depo Hostivař (Tady je vidět na zkušební trati v depu Zličín http://www.metroweb.cz/metro/zajimavost ... 230972.JPG)

Omlouvám se, jsem zvyklý z metrowebu na používání slangu :oops:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.6.2007 22:43

Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.6.2007 22:41

Martin píše:Takže nové ZZ na B bude zase hudba daleké budoucnosti, že? :(
Zatím je situace relativně stabilizovaná, takže nový vlakový zabezpečovač je sice v plánu, ale je nutné si uvědomit, že to je investice cca 1,5 mld. Kč, z čehož vyplývá, že to je hlavně o penězích než třeba o snaze.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 15.6.2007 22:16

Takže nové ZZ na B bude zase hudba daleké budoucnosti, že? :(

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.6.2007 20:56

7080 píše:Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.
Od nového GVD, který začal platit na B od 1.5. tohoto roku je pro krakeny vyhrazeno několik oběhů (to bude těch 12 souprav, já si to z hlavy nepamatuji), ale jezdí jich občas více, ale i méně a to vzhledem k velké poruchovosti (ARS, dveře,...). Není snad den, aby se neměnil kraken do depa za zálohu (nejvíce výměn jsem za jeden den zaznamenal 5).
Škodovka sice vyvinula novou podobu zabezpečovače, ale DP vlastně ani nemohl na tuto podobu kývnout, protože se víceméně jednalo o upravenou LZA (ofiko označení bylo SOP / ARS a pokud se nepletu, tak to bylo nainstalováno na prototypovou 81-71M) a nejspíš by to bylo posouzeno jako fungl nová mobilní část vlakového zabezpečovače (a to by nešlo bez výběrového řízení). Nehledě na to, že s tím Škodovka přišla skoro rok po té, co již zkušební souprava s "udírnou" měla téměř odježděny všechny zkoušky a měl se zahájit zkušební provoz s cestujícími. Kdyby na to DP kývnul, potřebné zkoušky by trvaly cca další rok. A vzhledem k tomu, že krakeni na B vyjely proti původnímu očekávání s půlročním zpožděním, tak by už nebylo čím jezdit a možná by došlo na krizový plán - jízda bez zabezpečovače, max rychlost 60 km/hod, dvoučlenná vlaková četa a elektromotorické sklopné skoby u absolutních návěstidel.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 25.6.2007 23:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 15.6.2007 18:52

Tonda Ježek píše:Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...
Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.6.2007 18:43

Martin píše:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:
Jenže problém je v tom, že výběrové řízení na nový zabezpečovač bylo několikrát skrečováno a počet vozů na B se stále zmenšoval, takže se muselo přistoupit k tomuto "dočasnému" řešení. I dnes, když na B jezdí cca 13 rekonstrukcí, není počet souprav stále dostačující. Nehledě na to, že průměrně každý den jedna klekne. A výběrové řízení na nový zabezpečovač je stále v nedohlednu...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.6.2007 17:14

Aha, díky za odpovědi. Faktem je, že ta "udírna" tam vypadá všelijak, ale když to jinak nejde... Škoda, že občas nevyleze fíra z kabiny, neotevře "udírnu" a nepočastuje cestující klobáskami :-)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 15.6.2007 16:26

Martin píše:Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:
Akorat ze modernizace ZZ je otazka na 3-5 let. Navic to stoji hafo penez. A to uz by davno nebylo s cim na B jezdit. Takhle se ziska cas 10-15 let na relazaci noveho zabezbecovace.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 15.6.2007 16:20

adam_r píše:...
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.
Spíš než paskvil tohoto typu se mohlo začít s modernizací ZZ na B, stejně to jednou musí přjít. A že půjdou reka na B se taky snad vědělo delší dobu, tak proč tenhle mix... :roll:

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 15.6.2007 16:12

Jabberwocky píše:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.
1) Aby v tunelech fungovaly vysilacky na lokomotivach, je v cele delce natazen tento drat, zjednodusene receno antena.
2) na forech o metru se tomu orpavdu rika "udirna". Uvnitr je umisteno puvodni ruske zabezpecovaci zarizeni (tedy jeho vozova cast). V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice. Hlavni duvod je, ze pri projektovani reko vozu se s timto zabezpecovacem uz nepocitalo a byl tam doplnen az dodatecne. Navic musi byt umisten do nejake vzdalenosti od prvni napravy. Zabezpecovace pouzivane na A a C jsou digitalni a vyrazne mensi.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 15.6.2007 16:10

Jabberwocky píše:Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.
1) To je dvoulinka pro VKV signál k vysílačkám (viz. zde, položka 15)
2) V té skříni je vlakový zabezpečovač ARS, který se snad jinam do vozu nevešel. Viděl jsem to jenom na fotce, ale vypadá to ohyzdně.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.6.2007 15:55

Měl bych dva dotazy:
1) Co je vedeno v metru těmi dráty nahoře nad vlakem?
2) V 81-71M na trase B jsou takové divné veliké "věci", které mají vyústění kamsi do stropu. Ze všeho nejvíc to připomíná udírnu i s komínem. Copak to je?
Díky moc.

Odpovědět