Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod I.am.good v 01.3.2007 21:32

trainzjohny napsal:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?

Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
I.am.good
 

Odeslatod DavidD v 01.3.2007 21:31

trainzjohny napsal:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
No, ale nemůžeš se spoléhat na to, že to zmáčkne někdo s cestujících.Co kdyby to nikdo nezmáčknul....tak ho to přejede jen kuli tomu, že tam nebyl řidič?Uznej to je blbost.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Valema v 01.3.2007 21:08

Fořtík napsal:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...


a nevíte jestli bude jezdit s cestujicima
Uživatelský avatar
Valema
Uživatel
 
Založen: 08.11.2006 18:58

Odeslatod trainzjohny v 01.3.2007 21:00

DavidD napsal:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?

Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod DavidD v 01.3.2007 20:57

No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Dushman_8252 v 01.3.2007 20:32

to jako bude jezdit samo metro ?? looool bez ridice ?
Uživatelský avatar
Dushman_8252
Uživatel
 
Založen: 28.1.2007 14:58

Odeslatod Fořtík v 01.3.2007 17:54

I.am.good napsal:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 01.3.2007 17:24

adam_r napsal:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. :lol: No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory... :lol: :lol:
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Smurfx v 01.3.2007 16:39

DJ LA DÉFENSE napsal:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...


A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.

Tohle je ale opravdu silné OT

Neví tedy někdo, kdy přijede 9121? :)
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod adam_r v 01.3.2007 16:38

DJ LA DÉFENSE napsal:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 01.3.2007 16:32

I.am.good napsal:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod 7080 v 01.3.2007 16:17

I.am.good napsal:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D

Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod I.am.good v 01.3.2007 16:11

Fořtík napsal: zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická.

Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
I.am.good
 

Odeslatod Fořtík v 28.2.2007 13:52

DJ LA DÉFENSE napsal:Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
Mělo by se to upravit s postupným upgradem softwaru mimo jiné taky v souvislosti se zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická. V nové verzi obslužných programů by to mělo být odstraněno.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 28.2.2007 13:48

Fořtík napsal:To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.

A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).

Tolik dovysvětlení k metru
Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Mira a 1 návštěvník

cron