Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004 11:11
- Bydliště: Praha 4 Lhotka
- Kontaktovat uživatele:
Káeme smůla
V těch 60. letech se připojilo skoro nic. Praha se zvětšila podstatně až 1974. Co se týče počtu obyvatel tak v 60. letech se pohybovala +- jako 1940. Tak pozor. O ekonomické krizi vím, ale to se týkalo světového hosopdářství jako celku. To vůbec nevylučuje moje tvrzení. Na další argumenty, raději nic neříkáš.
Podmínky skutečně dozrály už na přelomu 30./40. let (ty politické bohužel ne). V roce 1941 už nešlo jen o shodu, co se bude stavět, ale byly rozpracovány konkrétní stavební projekty. Jde o to, že v té době již Praha počítala se zástavbou Pankráce a Severního města.Káem píše:... - že objektivní podmínky pro metro dozrály v 60.letech.
Protektorát až do roku 1941 ekonomicky fungoval, i jinde se stavěly další velké dopravní stavby - dálnice, železnice Havl. Brod - Brno, které pak také byly odsunuty na později. Paradoxem té doby byl náhlý nedostatek pracovních sil - díky nucenému nasazení zde chyběli dělníci. Konec všech plánů nastal v roce 1942, kdy byl vydán zákaz všech velkých staveb kvůli využití materiálu pro vojenské účely.
Káeme, zcela s tebou souhlasím, je neoddiskutovatelné, že velikost Prahy se výrazně změnila připojením především Vinohrad, Smíchova a ost.samostatných obcí ve 20 stol. Jinak platí za všech politických režimů, že nad 200 tis.obyvatel se zvažoval trolejbus, nad 500 tis. tramvaj a nad 1 mil. metro. Na to si "hráli" i v bývalém Svazu a skutečně, města která přesáhla 1 milion projektovala metro. Ta čísla jsou pochopitelně orientační, mění se s dobou a postavením IAD. Tím netvrdím, že neexistují výjimky, takže tram. dopravu mají i menší města. Pokud se jedná o zmíněné podniky v příspěvku Honzíka, ty pohřbila až nová doba, některé se z toho nevzpamatovaly, ale v dobách RVHP jim ty citované firmy ze západu tiše záviděly. Kde jsou dnes AEG,ABB, SGP, Winterthur a pod? Já jsem v tom ČKD 40let pracoval, tak vím o čem mluvím.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Honzík: Hm. Tak třeba ta plocha Prahy. Víš jak se zvětšovala v roce 1968? Spolu s vesnicemi typu Nebušice tam přibyly hektary polí. Tím se náramně vylepšily ukazatele typu zeleň na obyvatele. Není důvod se domnívat že tvé srovnání Paříže a Prahy není podobného charakteru. Ostatně o ploše to PŘECE není. Plocha se nepřepravuje.
Všechno ostatní jsou jakési ideologické žvásty opsané z nějaké brožurky na podporu návratu prvorepublikových poměrů a VŮBEC nesouvisí s tím, o čem se tu hovořilo - že objektivní podmínky pro metro dozrály v 60.letech. Fakta o časovém průběhu krize u nás i ve světě jsou ověřitelná a dnes už nezpochybňovaná a nebudu ti tu k tomu shánět zdroje.
Všechno ostatní jsou jakési ideologické žvásty opsané z nějaké brožurky na podporu návratu prvorepublikových poměrů a VŮBEC nesouvisí s tím, o čem se tu hovořilo - že objektivní podmínky pro metro dozrály v 60.letech. Fakta o časovém průběhu krize u nás i ve světě jsou ověřitelná a dnes už nezpochybňovaná a nebudu ti tu k tomu shánět zdroje.
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004 11:11
- Bydliště: Praha 4 Lhotka
- Kontaktovat uživatele:
ČSR, Praha a metro
Kéeme, píšeš bludy. Praha rostla a těsně před válkou překročila na chvilku i pomyslnou hranici 1 mil. obyvatel. Rozloha Prahy byla přes 171 km2 oproti Paříži která má dodnes 105 km2. To jen k tomu jestli Praha měla na metro. ANO MĚLA. Dále výstavba počty bytů před válkou bylo několik vrcholů. z toho dva před rokem 1930 a po roce 1930 nebyly za bolšánu nikdy dosaženy. A vrchol po roce 1935 byl dosažen až polovině 70. let. A ty víš jak se pyšnili výstavbou paneláků. Přesto méně bytů, že?
Životní úroveň tu byla skutečně dost vysoká a vyšší než v Říši i za druhé republiky a v první části Protektorátu minimálně, kdy tu bylo k dostání, to co v Německu nikde nebylo i přes uměle ditkovaný kurz 10kč - 1říšská marka. Vždyť i sudetoněmečtí podnikatelé po vzniku protektorátu navrhovali připojit pohraničí minimálně Sudetoněmeckou župu k Protektorátu. A věděli proč, protože se jim moc nedařilo.
Soudruzi nás odřezali od západních trhů. Je otázka, jak by vypadalo ČKD, nebo Škoda, či Tatra? Jako Siemens, Mercedes dneška?
Tak nepiš bludy kéeme. Můžeš napsat, cokoliv, v tomhle tě tu rozdrtím.
Životní úroveň tu byla skutečně dost vysoká a vyšší než v Říši i za druhé republiky a v první části Protektorátu minimálně, kdy tu bylo k dostání, to co v Německu nikde nebylo i přes uměle ditkovaný kurz 10kč - 1říšská marka. Vždyť i sudetoněmečtí podnikatelé po vzniku protektorátu navrhovali připojit pohraničí minimálně Sudetoněmeckou župu k Protektorátu. A věděli proč, protože se jim moc nedařilo.
Soudruzi nás odřezali od západních trhů. Je otázka, jak by vypadalo ČKD, nebo Škoda, či Tatra? Jako Siemens, Mercedes dneška?
Tak nepiš bludy kéeme. Můžeš napsat, cokoliv, v tomhle tě tu rozdrtím.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Děkuji. Ona ta glorifikace I. republiky a dehonestace 50-80.let u nás je velmi často nekvalifikovaná a neodborná. Plyne od lidí, kterým se nedařilo za totality a nedaří se jim ani teď a tak tvrdí že kdyby tu byly poměry I.republiky, tak by se jim určitě dařilo, protože dnešek moc zpochybňovat nemůžou, neb to všichni vidíme, a říct pravdu o sobě samých taky nemají odvahu.pawel píše:omlouvám se za off topic, ale když už to studuju, musím KMovi dát za pravdu. vím, že tohle téma většinou v českém člověku vyvolává různorodé emoce, ale berte to jako nezaujatý příspěvek...
omlouvám se za off topic, ale když už to studuju, musím KMovi dát za pravdu. do roku 1926 se spíše čerpalo z toho, co zbylo z monarchie (+ČSR jako vítězný stát 1.SV), 1926-29 přišlo ke slovu velké oživení a konjunktura, pak pomalý nástup krize na přelomu 20./30.let a její o to pomalejší odeznívání (netroufal bych si ovšem říct, že u nás krize odezněla zcela, a pokud ano, obyvatelstvo to příliš nepocítilo, protože peníze šly primárně do zbrojení).Káem píše:Yvona: První republika na tom byla dobře asi tak 4 roky od roku 1926 do Velké krize na počátku třicátých let. Z té vzpamatovávala přes polovinu třicítek...
vím, že tohle téma většinou v českém člověku vyvolává různorodé emoce, ale berte to jako nezaujatý příspěvek...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Jen doplním Tondu - posílit střed béčka se prakticky rovná ořezat jeho okraje, což už téměř ani nejde - párkrát jsem jel ráno ze směny na Černém Mostě a byl jsem překvapen, že zde není na konečné vůbec samozřejmé sehnat místo k sezení - jak se soupravy zaplňují na dalších stanicích raději nemluvě9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
Myslím, že řešení by chtělo skoro hledat ve zřízení druhé metropolitní linky Smíchov - Vršovice nebo dočasná pidí integrace rychlíků mezi Hlavákem a Smíchovem - což je bezpochybně nejrychlejší a nejlevnější spojení s centrem - zákaznické jízdné ČD v tomto úseku vychází na pouhých 7 Kč, při použití zpáteční jízdenky je to ještě méně
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
To už by bylo mnohem jednodušší rovnou jezdit dle klasického grafikonu. Tato varianta se zvolila z toho důvodu, že vytvořit fungl nový grafikon je docela zdlouhavá práce, takže proto se do původního prázdninového vložily ty tři posilové soupravy. Nehledě na to, že počet souprav na trase B nedosahuje nějakého závratného čísla (a o počtu fíru během dovolených už ani nemluvě).9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem citoval Metroweb. Když něco nevím hledám to tam. A přesto jsem se ted v sobotu ptal Proxyho na něco k vysvětlení. Prý metro nemá vozy a ani lidi (dovolené,vozy v Plzni a tak vůbec) Třeba Tom,Proxy,Tonda Ježek či ještě někdo do metra více vzdělanější vysvětlí9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro
Ty jo..... ono se o tom mluví již týden a on se to ted dozveděl. A je dosti zajímavé že když jsou 3 soupravy provozované v trase Smícháč-Florenc že tam budou nějaké končit. Osobně bych si zkusil typnout že možná 3 soupravy tam budou končit.Simpanz píše:Tak dneska v novinách psali, že ve špičce byl třemi soupravami posílen provoz mezi Smícháčem a Florencí až do konce října, kdy skončí tramvajová výluka na Palackého náměstí. Na béčku je údajně minimální interval 110 vteřin. Takže se asi zase po letech dočkáme vlaků končících ve stanici Florenc.
O toto posílení jde pouze ve špičce.
Konkurenční Metroweb tam to na foru píšou už týden. Bez tak to máš stejně odtamtud. Ale tam ty máš žlutou takže se tam už bojíš psát ty tvé koniny co???
- Simpanz
- problémový jedinec
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08.7.2007 20:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro
Tak dneska v novinách psali, že ve špičce byl třemi soupravami posílen provoz mezi Smícháčem a Florencí až do konce října, kdy skončí tramvajová výluka na Palackého náměstí. Na béčku je údajně minimální interval 110 vteřin. Takže se asi zase po letech dočkáme vlaků končících ve stanici Florenc.adam_r píše:Tohle samozrejme vim. Jen jsem chtel napsat, ze kdyz mam soupravu s podobne rozmistenymi dvermi jako v Praze, ale o vyssi kapacite (=delsi), tak jsem schopen dosahnout vetsi prepravni kapacity (v kombinaci s rozumnym ZZ).