Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pan Theodor Mundstock

Příspěvek od Oskar » 23.10.2007 23:24

Ha, zajímavé... V některých rysech popisované osoby se poznávám (například mám určitou radost z každé mimořádnosti; ale to je spíš šotoúchylka :) ).

V každém případě je dobré o takových věcech alespoň přemýšlet. Jinak se pak stane třeba taková banalita, že vaše auto někdo naboří, a vy ani nevíte, co dělat dřív, jestli volat policii, oblékat refexní vestu, nebo důkladně seřvat viníka. :wink:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.10.2007 22:28

Jabberwocky
Je to tak jak jsi napsal. Příčiny nedobrovolných pádů jsou hlavně alkohol, blbnutí, nevolnost, epileptický záchvat a občas také spadne do kolejí slepec. Naštěstí většina těchto pádů do prostoru kolejí končí bez střetu cestujícího s vlakem. Občas se stane, že se cestující netrefí a nastoupí před / za soupravu.
S výsledky vyšetřování jsme seznámeni spíše po stránce dopravní, co je potřeba příště zlepšit, jak který kolega pochybil nebo zazářil, atd. ...
Ono vzhledem k tomu, že to zase není nic výjimečného a k provozu metra to svým způsobem patří, tak většina lidí po nějakých podrobnostech ani nepátrá, možná akorát ti, kterých se to přímo týkalo. Spíše každý tak nějak soucítí s fírou, jenž dotyčného "sestřelil" či dozorčím, který u toho musí asistovat.
Ale jen pro zajímavost :cca před rokem se jeden kluk vracel s partou s flámu. Nastupoval na Národní, kde blbnul a chodil po hraně nástupiště, až při snaze uhnout před přijíždějící mašinou zahučel přímo pod ni. Přežil, ale za cenu amputace nohy. A co se týče toho pádu na Lukách, tak o tom jsou různé informace a nikdo asi ani přesně neví, jak se to seběhlo. Dokonce se ani hned nevědělo, zda ho usmrtila souprava nebo samotný pád do kolejí.

Oskar
Zkratování do živého odnese zkratovač, případně přenosná zkratovací souprava. Takže pokud nebudeš ležet pod M1, která je zkratovačem vybavena, nic by se ti nemělo stát ani při tomto způsobu zkratování. Akorát to trochu bouchne a zajiskří 8-) (Takovýto příběh se skutečně stal, na DE spadla do jedné koleje cestující a kolega SPT si spletl zkratovač a zazkratoval druhou kolej. Tenkrát to měla ještě spíše takovou komickou dohru, protože tím vyhodil nejenom napájení přívodní kolejnice v dotčeném elektrickém úseku, ale i eskalátory na Hradčasnké, Malostranské a Staroměstské, které byly od povodní nějak dočasné propojeny na jiné napájení. A jelikož se jedná o eskalátory západní výroby, vybavené řídícím PC, tak ten se musel resetovat, což zabere nějaký čas. Takže při obnovení provozu se tyto stanice musely dočasně projíždět. 8-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 21:44


Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 23.10.2007 21:36

Tonda Ježek: Díky za připomínky, provedu aktualizaci K.P. :)

Jinak samozřejmě jsem měl v plánu napsat, že se ihned po pádu vydám kolejištěm ve směru jízdy vlaku, ale racionální úvahou jsem dospěl k tomu, že po něčekaném pádu z výšky >= 1,28m nelze očekávat bezbolestný dopad a tedy možnost okamžitě kamkoli špacírovat...

Jinak ad zkratování... V tom okamžiku bych v koleji už nejradši nebyl... Dovedu si živě představit ten bengál, když se zkratovává PK pod napětím... :) (samozřejmě vím, že se to obvykle pod napětím nedělá, ale člověk nikdy neví)

Jabberwocky: Bohužel, můj všeobecný rozhled je tak malý, že absolutně netuším, kdo to je/byl Pan Theodor Mundstock. Takže mě to ani nemůže urazit 8-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 20:19

Oskar: Tedy, je samozřejmě chvályhodné a správné, že se připravuješ na nejhorší eventualitu, ale po přečtení Tvého příspěvku jsem si nemohl nevzpomenout na Pana Theodora Mundstocka. Neber to nijak osobně, já Tě fakt chválím, jen to podvědomí mi halt zapracovalo takhle.

Tonda Ježek (nebo někdo jiný od metra): Ví se, jak to přijde, že někdo spadne do kolejiště? Sebevražda budiž, tam je motivace jasná. Je-li někdo kokon a rozhodne se mezi kolejemi hledat ztracené štěstí či aspoň mobil, tak je to taky jeho věc. Ale co to vstoupení mezi vagony na Lužinách? Nebo včerejšek? Nepozornost? Nevolnost? Alkohol? Dovídáte se jako zaměstnanci výsledky vyšetřování?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.10.2007 20:10

Oskar píše:Sám pro sebe jsem si vypracoval "krizový plán" - co dělat, kdybych se ocitnul v kolejišti:

1) budu se snažit napasovat do díry (nepředpokládám, že bych byl bezprostředně po pádu tak pohyblivý, abych byl s to dělat cokoli jiného.
OK, i když nebude-li hrozit bezprostřední příjezd soupravy, doporučuji se vydat směrem k odjezdové hraně nástupiště a zde kolejiště po schůdkách opustit, či využít případné pomoci spolucestujících či DS o "zpětné vytažení" na nástupiště (doporučuji pouze v případě, pokud není PK pod nástupištěm)
2) Vyzvu přítomné kaštany, aby stiskli tlačítko NZV.
OK
3) Počkám cca. 30 sekund, abych se ujistil, že vlak stihl zastavit.
4) Budu-li schopen pohybu, vydám se kanálem ve směru jízdy k vlaku na konec nástupiště, tam popř. velice opatrně překročím napájecí kolejnici a vystoupám po schůdkách zpět na nástupiště.
Ne-e! Setrvat na místě a vyčkat až na pokyny fíry či DS. Musí se nejdříve vypnout napájení a zazkratovat.
Jinak jeden kolega mi vyprávěl story, jak někdy večer ve stanici Muzeum A si nějaký člověk suverérně běhal v kolejišti, protože mu tam prý spadnul mobil...
To zase není nic neobvyklého. Kulík by mohl jistě vyprávět, o tom, jak si cestující zkracují na Čerňáku cestu z jedné strany na druhou přes koleje...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 23.10.2007 19:56

Sám pro sebe jsem si vypracoval "krizový plán" - co dělat, kdybych se ocitnul v kolejišti:

1) budu se snažit napasovat do díry (nepředpokládám, že bych byl bezprostředně po pádu tak pohyblivý, abych byl s to dělat cokoli jiného.
2) Vyzvu přítomné kaštany, aby stiskli tlačítko NZV.
3) Počkám cca. 30 sekund, abych se ujistil, že vlak stihl zastavit.
4) Budu-li schopen pohybu, vydám se kanálem ve směru jízdy k vlaku na konec nástupiště, tam popř. velice opatrně překročím napájecí kolejnici a vystoupám po schůdkách zpět na nástupiště.

Od jisté doby při každém pobytu na nástupišti sleduji, kde jsou tlačítka NZV umístěna. To pro případ, že bych se octl na druhé straně barikády... Zrada je, že u stanic se zkráceným středním tunelem nejsou tlačítka na konci nástupiště, ale až u prvního průchodu do středního tunelu. A na Hlaváku je jen jedno NZV uprostřed, na budce dozorčího.

Jinak jeden kolega mi vyprávěl story, jak někdy večer ve stanici Muzeum A si nějaký člověk suverérně běhal v kolejišti, protože mu tam prý spadnul mobil... Kolega říkal, že když na displeji mezidobí svítilo 5 minut, začal být už dost nervózní a slovně hledače z kolejiště vyhazoval... Nakonec to teda dobře dopadlo... Ale když jsem se ptal kolegy, proč nestiskl NZV, vůbec nevěděl, že nějaké NZV existuje... Proto to sem píšu.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.10.2007 19:44

Bohužel i to se stává. V krátké době je to již druhý případ nechtěného úmrtí. Minulou sobotu spadl cestující na Lukách při odjezdu soupravy mezi vozy a čtvrtým vozem byl usmrcen.

Ad "Dobrák":
Ten kanál je tam i z jiných důvodů (např. vodohospodářství ) a vyskytuje se ve velké míře i v tunelech (např.zde nebo zde )

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 17:38

No, to je fakt blbá smrt. Když si jeden představí, že už je skoro venku, a najednou letí zpátky přímo pod vlak... ;-( Na druhou stranu, kdo by se těm pomáhajícím divil? Ono stát na kraji nástupiště, když se řítí mašina jak hora, to prostě zapracují reflexy. A reflex velí: UTEČ! Tak člověk pustí, co zrovna drží, a maže pryč. Navíc tu přece jen jisté risiko, že někoho z pomocníků strhne vlak s sebou, nepochybně bylo. A mohly být hroby dva. Nebo taky žádný, kdo ví...

Já mám takovou mezní zkušenost z vody, když jsem skákal pro tonoucí děvče. Naštěstí byla dost při smyslech na to, aby se mě slepě nechytila, tak jsem ji mohl bafnout zezadu pod krkem a doplavat s ní ke břehu, ale strachu jsem měl tenkrát plné plavky. A bojím se i teď, když si na to vzpomenu :-(

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Proxy » 23.10.2007 17:21

Kulík píše:Jen bych chtěl každého poporosit pokud někoho takto uvidíte - běžte k začátku nebo konci nástupiště a použijte bezpečnostní tlačítka - kamerový systém není nejdokonalejší...
PS: sklíčko se nejlépe rozbíjí klíčemi, nebo nějakým jiným pevným předmětem...
Co se týká včerejšího dne - tak tady kamerový systém zafungoval, neb si dozorčí pádu osoby všimnul a bezpečnostní tlačítko zmáčkl sám, bohužel dotyčný 19letý mladík spadl těsně před soupravu přijíždějící do stanice a strojvedoucí ani vlakový zabezpečovač již nestačil zabrzdit. Bohužel musím říci, že ten kluk možná mohl žít, kdyby jeho "zachránci" nezmatkovali. Několik přihlížejících mu totiž podalo pomocnou ruku a chtělo mu pomoci na pérón, ale když byl již téměř na okraji nástupiště lekli se přijíždějící soupravy a prakticky jej shodili přímo pod kola vlaku. Mladík byl poté drcen do půlky stanice mezi přívodní kolejnicí a sběračem.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 13:50

Kulík: Díky za informaci i za doporučení. Já jsem zrovna přemýšlel, kde ta tlačítka jsou (znáš to - člověk něco tisíckrát vidí, ale kde přesně to viděl...) Takže začátek a konec nástupiště, ok, teď už to nezapomenu.

Kulík
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 17.5.2004 16:23
Bydliště: Praha

Re: Pražské metro

Příspěvek od Kulík » 23.10.2007 13:31

Jabberwocky píše:Nojo, protože se svou tělesnou konstitucí bys byl Ty ohrožením pro vlak, ne vlak pro Tebe ;-)
Ale je škoda (byť to naprosto chápu), že ten dotyčný zazmatkoval a drápal se na perón, místo aby sebou sekl do kanálu a ani se nehnul... ;-(
Musím konstatovat, že většinou, když už se někdo nedobrovolně a při smyslech dostane do kolejiště je nejlepší si lehnout do žlábku a počkat až vlak odjede (v některých místech si ho strojvedoucí a ani staniční personál nemusí hned všimnout - stačí tmavé oblečení, nebo je poblíž nějaká traťová značka, za kterou se nešťastník octnul), nebo až na něj někdo promluví, zda je na živu, či zda se mu něco nestalo.
Asi před pěti lety se nám na Čerňáku stalo, že takový opilec celý v černém (zřejmě po nějaké oslavě) spadnul do kolejí tak šikovně, že nehnutě ležel ve žlábku, vlak zastavil nad ním a po vypnutí a zkratování dotyčný za pomocí strojvedoucího normálně z kolejí a z pod vlaku vyšel bez jakéhokoliv zranění.

Jen bych chtěl každého poporosit pokud někoho takto uvidíte - běžte k začátku nebo konci nástupiště a použijte bezpečnostní tlačítka - kamerový systém není nejdokonalejší...
PS: sklíčko se nejlépe rozbíjí klíčemi, nebo nějakým jiným pevným předmětem...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 12:55

Nojo, protože se svou tělesnou konstitucí bys byl Ty ohrožením pro vlak, ne vlak pro Tebe ;-)
Ale je škoda (byť to naprosto chápu), že ten dotyčný zazmatkoval a drápal se na perón, místo aby sebou sekl do kanálu a ani se nehnul... ;-(

I.am.good

Re: Pražské metro

Příspěvek od I.am.good » 23.10.2007 12:00

Jabberwocky píše:Zeptám se jako naprostý laik - je pravda, že v případě pádu do kolejiště lze využít toho kanálu mezi kolejemi, lehnout si do něj a bez úhony přežít přejezd vlaku? Napadlo mě to v souvislosti se včerejší nehodou na Museu.
Jako laik ti odpovím, že podle mě tam právě z tohoto důvodu ten kanál je. Třeba v tunelech to není... I když využití by bylo sporné, ty by jsi tam asi se vešel, já asi ne :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 23.10.2007 11:26

Zeptám se jako naprostý laik - je pravda, že v případě pádu do kolejiště lze využít toho kanálu mezi kolejemi, lehnout si do něj a bez úhony přežít přejezd vlaku? Napadlo mě to v souvislosti se včerejší nehodou na Museu.

Odpovědět