Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 05.8.2007 7:44

Mám bohužel pocit, že většinu těch věcí máš vyčtené z knížek. O ostatním nehodlám polemizovat, ale ty názory o ČKD a jejích obchodech a výrobcích povídej někomu, kdo to nezažil. Pokud jsi tam byl zaměstnán, klidně si můžeme popovídat na SZ. Já tam stravíl celý profesní život, a neutahoval jsem šrouby.
Jinak si myslím, že téma je o něčem jiném a nehodlám v diskusi pokračovat.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Praha

Příspěvek od Honzík » 04.8.2007 14:42

172,1 km2 se zvětšila na 185,6 km2 v roce 1960. Až v roce 1968 se zvětšila na 297,5km2. Jenže při zvětšování kolem Prahy šlo jen o připojení okrajových oblastí. Výraznější samostatná plocha přibyla jen na severu. Významnější rozšíření o velké samostatné plochy na Východě a Jihozápadě se Praha rozšířila až v roce 1974. Co se týče velkého významného rozšíření v ploše nastaly 2. 1922, kdy se Praha rozšířila nejvíce opticky na všechny světové strany a pak až rok 1974. 1968 rozhodně tak významný nebyl. Pokud k ploše 185km2 připojíž podél celých hranic vždycky něco málo zvětší se to o hodně km2, ale vzdálenosti hranic města bývalého k novému jsou malé. Výjimka byl sever větší připojení a JZ skoro nic. Rok 1974 byl skokový opticky v tom, že se Praha rozšířila jen na Východ a Jihozápad, kde se vzdálenosti k hranicím města výrazně zvětšily. Jinde ne, nebo skoro ne. Co se týče počtu obyvatel bylo rozšíření v roce 1968 skoro nulové. a významné bylo tedy jen 1922.
K dopravě. Nejvíce se postavilo mezi válkami tram tratí. Tak co.
K počtu obyvatelům. Ty informace mám z knížky o dopravě z čvut. Tak pozor na jazyk.
K Východním trhům. Ty nepadly kvůli politice, ale z důvodu, že tam nikdo nemohl za to platit. Zadarmo v kapitalismu nemůžeš dělat obchody. Za západem jsme technicky zaostali. Mnohé vědecké disciplíny byly ideologicky opomíjeny a pak to už nikdo nemohl dohnat. RVHP nejen že sloužila SSSR jako koloniální impérium, ale také narovnávala rozdíly. Chudší státy lépe, bohatší hůře. ČSSR si tedy pohoršovala. Tramvaje z ČKD na přelomu 80/90 let zaostalost sama. Nikdo to na západě nekupoval a na východě prostě na to neměli peníze. Tak se tam nemohlo nic vyvézt. Ty bludy o přetrhání svazků s východem jsou plácání slámy. Se podívej co vyráběla škodovka za auta 120 :roll:, nebo NDR trabanty a pod. No skutečně tím někoho oslníš. Škodu zachránil WW, Tatru měl zachránit Mercedes, ale NACIONALISTA KLAUS ŘEKL NE. Tak máte, co jste chtěli. České stříbro ne cizákům. Výsledek? Krach, krach, krach. Na přání voličů. Odmítly OH s Mercedesem, volili ODS se Saudkem, Marouškem a dalšímy "kapitalisty". Aneb kapitalismus bez kapitálu. Dobře vám tak, maloměšťáci. :evil: :evil: Byl to bolševismus a český maloměšťácký nacionalismus, co zlikvidoval, co se dalo.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 03.8.2007 15:40

Uff, :
Přesto se ale v některých případech dosud nepodařilo přijmout řešení, jak úzká místa odstranit. Jde především o úsek Praha hl. n. - Praha-Smíchov vedený v intravilánu Nuselského údolí, kde se přes plánovanou optimalizaci nepodaří zajistit kapacitu pro všechny poptávané vlaky (proveze se pouze dálková doprava a 15-minutový interval příměstské dopravy).
Citace z http://binko.wz.cz/2006-4.pdf
Takže to vypadá, že se proveze tak akorát směr Radotín (po zřízení té uvažované linky na Řevnice) a ostatní tratě už budou mít asi smůlu. Jinak doufám, že má pravdu Adam_R s tím zabezpečovačem.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 03.8.2007 14:13

Radek píše:Jo, to je asi pravda. Já mám nejvíc vysledované východní rychlíky končící na Smíchově a tam opravdu problém s integrací nevidím. Jaký konkrétně by byl problém u mezinárodních rychlíků?
KM: o Radotíně nikdo nemluvil. Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)
Na mezinárodních rychlících jezdí většinou vlaky vyšší kvality a místenkové vozy, které se podle mne na regionální dopravu nehodí, ale hlavně jak už jsem psal - jsou poměrně dost vytížené. Mám pocit, že ani nikde jinde ve světě podobná kombinace neexistuje.
Propustnost úseku Hlavák - Smíchov asi ještě nebude vyčerpaná, když ČD oznámily, že Nové spojení bude dokončeno již příští rok a cituji ...."Po zprovoznění Nového spojení se uvažuje o zřízení nových příměstských železničních linek, vedených diametrálně přes centrum Prahy. Mělo by jít o linky Milovice - Praha Hlavní nádraží – Strančice a Nymburk – Praha Hlavní nádraží – Řevnice. Po dokončení rekonstrukce železničního uzlu by mohl být na nejvýznamnějších tratích zkrácen špičkový interval příměstské dopravy až na velmi atraktivních 15 minut (mimo špičku 30 minut)." Přičemž ten interval bude vytvořen díky vložení těch dvou linek do stávajících spojů.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 03.8.2007 14:06

Radek píše:Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)
Tohle plati pri soucasnem zabezpecovacim zarizeni. Jeho vymenou lze kapacitu bez problemu zdvojnasobit.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.8.2007 14:02

Radek: Já nevim. Ty to moc nevytrhnou. Ale čert to vem. Sympatická šotouší maličkost :-) Osobáky toho moc nezhorší, stejně všechny jezdí na Hlavák už teď, problém byl právě z hlaváku na východ kde byla v podstět jedna kolej.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 03.8.2007 13:02

Jo, to je asi pravda. Já mám nejvíc vysledované východní rychlíky končící na Smíchově a tam opravdu problém s integrací nevidím. Jaký konkrétně by byl problém u mezinárodních rychlíků?
KM: o Radotíně nikdo nemluvil. Pokud vím, tak se tvrdí, že kapacita úseku Smíchov - HN je pro osobáky v podstatě vyčerpaná a průjezdný systém asi problémy spíš zhorší, než naopak. Na východních rychlících tedy trvám. :)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.8.2007 12:59

Proxy píše: V opačném směru, tedy z Hlaváku na Plzeň, jsou rychlíky někdy tak vytížené, že se na Smíchově hledá volné místo velmi obtížně. Tenhle směr mám za poslední tři měsíce díky jisté šťastné náhodě dobře vysledovaný :-)
.
Ty už nejezdíš za Ostraváčkem? :twisted: :P :oops: :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 03.8.2007 12:52

Radek píše:Proč dočasně? Naopak, tohle tady mělo být už dávno, stačí se podívat, jak málo obsazené tam ty rychlíky často jsou. Asi je to řešení příliš levné a jednoduché a není to METPO. :x
Málo obsazené jsou pouze rychlíky, které začínájí na Smíchově a míří na východ. V opačném směru, tedy z Hlaváku na Plzeň, jsou rychlíky někdy tak vytížené, že se na Smíchově hledá volné místo velmi obtížně. Tenhle směr mám za poslední tři měsíce díky jisté šťastné náhodě dobře vysledovaný :-)
Významná část rychlíků na této trase je navíc mezinárodních, kde si plnou integraci dokážu jen obtížně představit.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.8.2007 11:18

Nejsou tam ty rychlíky málo obsazené. Rychlík mj. předpokládá i jistý komfort neslučitelný se stojícími pasanty do Radotína :-) Integrovány jsou vesměs pouze MR na tratích 120,070 a 110 (resp 090 některé) neb je nejde odlišit vůbec ničím od osobáků :twisted: Řešením bude průjezdnost vlaků příměstské dopravy přes Hl.n. po dokončení Nového spojení, kdy se spojí Radotín s Běchovicemi nebo Hostivař s Počernicemi či Modřany s Čakovicemi.
(a pak bych zrušil takové busy jako jsou 244,250,109... :wink: )

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 03.8.2007 10:58

Proxy píše:Myslím, že řešení by chtělo skoro hledat ve zřízení druhé metropolitní linky Smíchov - Vršovice nebo dočasná pidí integrace rychlíků mezi Hlavákem a Smíchovem - což je bezpochybně nejrychlejší a nejlevnější spojení s centrem - zákaznické jízdné ČD v tomto úseku vychází na pouhých 7 Kč, při použití zpáteční jízdenky je to ještě méně Z:idea:
Proč dočasně? Naopak, tohle tady mělo být už dávno, stačí se podívat, jak málo obsazené tam ty rychlíky často jsou. Asi je to řešení příliš levné a jednoduché a není to METPO. :x

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.8.2007 9:58

Honzík: Tak srovnávej:
Hlavní město Praha (tzv. Velká Praha) vzniklo 1. ledna 1922 na základě zákona č. 114/1920 Sb. z. a n. připojením 37 obcí a osad. Připojeno bylo:

8 obcí karlínského okresu: Bohnice, Hloubětín, Karlín, Kobylisy, Prosek, Střížkov, Troja, Vysočany
14 obcí smíchovského okresu: Břevnov, Bubeneč, Dejvice, Hlubočepy, Jinonice, Košíře, Liboc, Motol, Radlice, Sedlec, Smíchov, Střešovice, Veleslavín, Vokovice
10 obcí vinohradského okresu (který současně zanikl): Braník, Hodkovičky (včetně Lhotky), Hostivař (bez osad Milíčov a Háje), Krč, Michle, Nusle, Podolí, Vršovice, Královské Vinohrady, Záběhlice
4 obce žižkovského okresu (který současně zanikl): Hrdlořezy, Malešice, Staré Strašnice, Žižkov
2 části obcí zbraslavského okresu: osada Malá Chuchle (z obce Velká Chuchle), část Modřan zvaná Zátiší (zároveň připojena k Hodkovičkám)
Čili jen administrativní spojení již dopravně obsluhovaných míst
A K TOMU:
1. ledna 1968 – připojeny Čakovice, Ďáblice, Háje, Dolní Chabry, Chodov, Velká Chuchle, Kbely, Kunratice, Kyje včetně k. ú. Hostavice, Lahovice (část), Letňany, Libuš, Lysolaje, Dolní Měcholupy, Horní Měcholupy, Miškovice, Modřany, Nebušice, Petrovice, Řepy, Suchdol, Štěrboholy, Třeboradice, část Holyně

A tak to bude i s dalšími tvými informacemi k tématu.
Zdar!

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Honzík

Příspěvek od vláčky87 » 03.8.2007 7:52

Jsem rád, že nevím která bije. O ztrátě trhů vím ledacos, hlavním důvodem bylo zrušení zbožové výměny v rámci RVHP, ty dodávky se dřív neplatily z československé kasy, ale my jsme také neplatili za dodávku plynu a nafty v zelených jako dnes. Jinou otázkou byly ceny, to záleželo už na konkrétních lidech, ministerstvech a jejich tlacích. Nevím, kolik ti v těch letech bylo, já si toho pamatuji dost a toho o čem píšeš jsem se bohužel zúčastnil včetně toho neslavného konce. Ale myslím,že tato debata se už vymyká námětu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: vláčky87

Příspěvek od P_V » 03.8.2007 2:07

Honzík píše:Trolejbus 50 000, tramvaj 100 000, lehké metro 500 000, metro 1 000 000. Kdyby tramvaj měla být na 500 000, tak v Brně a Ostravě jezdí max trolejbusy a v Plzni jen busy? To by to krásně vypadalo.
Tramvaje v těch městech se zavedly prostě proto, že autobusy tehdá ještě jaksi neexistovaly. Standardem dopravní techniky pro místní přepravní vztahy byl omnibus tažený koňmi. Posazením na koleje a pozdějším nasazením elektrické trakce se dosáhlo přepravní kapacity odpovídající těm současným autobusům... Ostatně také dle podobného "vědeckého" přístupu, jen s jinými koeficienty, se ty tramvaje zas později rušily.
Také nevím proč sem taháte trolejbusy, to vozidlo má stejné prostorové dispozice jako autobus, takže nevím jak to souvisí s počtem obyvatel.
P.S. Lausanne u Ženevy má 125 000 obyvatel a staví už druhou linku metra...

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

vláčky87

Příspěvek od Honzík » 03.8.2007 1:33

Ty asi nevíš, která bije, viď. Bludy a bludy. Prosímtě. Naše ekonomika se zhroutila díky ztrátám západních trhů. Východní trhy neplatily, dávalo se to tam na dluhy a po pádu režimu, tam nikdo nebyl,aby to mohl koupit. Neměli žádné prostředky. Praxe byla, že se to cálovalo ze státních peněz. Ale to vy jste v podniku neviděli. Ty ani nevíš, jak jsme vědecky zaostali.
K těm městům a dopravě. Já zase vím, že u nás se psalo něco jiného. Trolejbus 50 000, tramvaj 100 000, lehké metro 500 000, metro 1 000 000. Kdyby tramvaj měla být na 500 000, tak v Brně a Ostravě jezdí max trolejbusy a v Plzni jen busy? To by to krásně vypadalo.

Odpovědět