Stránka 9 z 130

Re: Pražské metro

Napsal: 22.10.2018 7:26
od ElWapp
Jak jezdila nahradni doprava? Na Petrinach jsem potkal bus XA smer Hradcanska. To jel po tramvaji, nebo se nejak motal na Veleslavin?

Re: Pražské metro

Napsal: 22.10.2018 5:32
od Bobik
P_V píše:Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.
Napadlo mě, že mohl navrtat nějakou kavernu. Tubus metra mohl změnit proudění spodní vody v podloží a kavernu vytvořit. V bejvalý práci jsem kdysi zažil při likvidaci starý skládky hlíny ze stavby sídliště někdy z osmdesátek (která po větších deštích začala ujíždět), že se v tý hromadě taky "nakopla" nějaká podobná kaverna - a na dva dny se muselo přestat s odvozem, protože z toho tekla voda. Samotnej tubus provrtat ani nemuseli, stačí poškodit hydroizolaci.
Edit: Tak prej trefil: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obri ... p5jPzNTC2Y

Re: Pražské metro

Napsal: 21.10.2018 23:09
od P_V
Stroj na vrtání pilot byl k vidění v koutě u Kladenské ulice, a protože to bylo největší hovado na místě, tak ho technicky méně znalejší žurnalisté zabírali. Tunely metra vedou půdorysně mimo stavební jámu pod Evropskou ulicí. Jáma je podle fotek bajvoko 15m hluboká a metro má nástupiště 27m pod povrchem, takže po odečtení výšky tunelu a klesání Evropské mi od stolu vychází, že vrt na kotvení záporové stěny začal ve výšce asi tak 3+-1m nad stropem tunelu. Otázkou je jak moc šikmo dolů šel, a pokud tunel netrefil, kde se tam vzala ta voda co všechno prosákne a škoda za 10M.

Re: Pražské metro

Napsal: 21.10.2018 21:41
od XSC
9001 píše:Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...
Stavební jáma je proti povrchu mnohem níž. A kromě bagru tam byl k vidění i stroj pro vrtání pilot. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ovoz-metra

Re: Pražské metro

Napsal: 21.10.2018 21:12
od Karosák
A taky existuje nějaké ochranné pásmo, ne? Do těch míst by se neměl se lžící ani dostat 8-[

Re: Pražské metro

Napsal: 21.10.2018 21:07
od 9001
Von: Vzhledem k tomu, že tam naběhla i kriminálka, tak to sranda nebude... :evil:

Jinak nechápu, jak se jim to mohlo podařit, když Bořislavka je cca 27m pod povrchem což patří spíš k těm hlubším stanicím...

Re: Pražské metro

Napsal: 21.10.2018 10:01
od von Špilberk
http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1_5145/
Uzavření tratě metra linky A ve stanici Bořislavka (průsak vody do prostoru kolejí). Provoz linky A je zachován v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.
Z:arrow: https://www.facebook.com/Tisentv/photos ... =3&theater
Právě v tuto chvíli je provoz pražského metra na trase linky "A" přerušen mezi stanicemi náměstí Míru a Petřiny. Jeden z bagristů blízko nedaleké stavby Metra Bořislavka měl prokopnout tubus tunelu. Díky tomu dochází k silnému průsaku vody do metra.
:shock: :shock: :roll: Doufám, že jde o vtip. [-o<

Re: Pražské metro

Napsal: 02.4.2018 10:08
od P_V
Na Můstku tehdy rupla spojka u převodovky.

Re: Pražské metro

Napsal: 02.4.2018 6:06
od Radek

Re: Pražské metro

Napsal: 01.4.2018 23:49
od petr03
Kontrolní otázka na znalé. Pamatuje si někdo z Vás případ, kdy by se utrhly eskalátory i s lidmi, a tím vzniklo neštěstí tak, že lidé byly na hromadě pod schody? ( asi došlo k poškození tažného kola, a tím by došlo vlivem váhy lidí k jejich nedobrovolného rychlému svezení dolů ). Zrovna jsem o tomto se bavil s jedním policajtem, který mi tvrdil, že jim kdysi toto ukazovaly na školení. Věděl by o tomto někdo více? Já si nic takového nepamatuji.

Re: Pražské metro

Napsal: 05.3.2018 10:39
od MM-Mikulovsky
Podobu stanic metra D výtvarníci nezmění. Projektanti nechtějí ustoupit
https://praha.idnes.cz/metro-d-stanice- ... zpravy_nuc

Re: Pražské metro

Napsal: 15.2.2018 12:23
od cwapa

Re: Pražské metro

Napsal: 07.2.2018 17:19
od Radek
Metro D by spolu s dopravním podnikem měla stavět Penta, rozhodla komise. Opozici vadí, že by investor měl ve společném podniku většinu
https://byznys.ihned.cz/c1-66042390-met ... ku-vetsinu

Re: Pražské metro

Napsal: 06.1.2018 14:42
od Jirka
MM-Mikulovsky píše:TAKZE DNES MÁŠ V TUNELU =M=B 2 SYSTÉMY = JEDEN STARÝ SLOUŽÍCÍ JEN JAKO POUHÉ ZABZAŘ A DALŠÍ NOVÝ SCHOPNÝ KROMĚ ZABZAŘ I AUTOMATICKY VÉST VLAK = jako zdá se mi jednodušší pořechod mezi nimi, že v jeden den se jezdí s funkčním starým a v druhý po běžné provozní výluce s novým než, aby běžely oba současně, OVŠEM K ZAPNUTÍ NOVÉHO POTŘEBUJEŠ SNAD MÍT HARDWER SYSTÉMU NAINSTALOVÁN NA TRATI I VŠECH VOZIDLECH :!:
Takže, když to shrnu, dopouštíš se ve svých domněnkách dvou zásadních omylů. Vlakové zabezpečovací zařízení se dělí na stacionární část - na trati a mobilní část - na soupravách. Vlastní AVV (ACBM) je, dá se říct, pouze nadstavbová funkce mobilní části, nikoliv stacionární (na trati) (Tvůj omyl č. 1). Už soupravy Ečs měly předchůdce to dnešního "AVV" v podobě ACBM-1 (automatické cílové brzdění). Nové zab. zař. na trati je pořád jen zab. zař. jako to staré a (velmi zjednodušeně) jen poskytuje více informací pro mobilní část. Na soupravách NELZE instalovt nové zařízení bez demontáže toho starého (omyl č. 2), ztímco na tratí může a MUSÍ být být obě zařízení v provozu, dokud budou v provozu soupravy se starou mobilní částí VZ. Z toho vyplívá, že nelze jeden den uknčit provoz na starém zabzař a druhý den zahájit provoz s novým, a že lze provozovat i jednu jedinou sopuravu v režimu AVV, pokud bude funkční stacionární část nového vlakového zabezpečovače.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.1.2018 13:56
od P_V
Systémy mohou běžet oba současně, netluče se to. To by se nikdy nic nezavedlo, kdyby se to muselo změnit vše naráz.