Stránka 118 z 130

Napsal: 01.8.2007 13:32
od pawel
Káem píše:Yvona: První republika na tom byla dobře asi tak 4 roky od roku 1926 do Velké krize na počátku třicátých let. Z té vzpamatovávala přes polovinu třicítek...
omlouvám se za off topic, ale když už to studuju, musím KMovi dát za pravdu. do roku 1926 se spíše čerpalo z toho, co zbylo z monarchie (+ČSR jako vítězný stát 1.SV), 1926-29 přišlo ke slovu velké oživení a konjunktura, pak pomalý nástup krize na přelomu 20./30.let a její o to pomalejší odeznívání (netroufal bych si ovšem říct, že u nás krize odezněla zcela, a pokud ano, obyvatelstvo to příliš nepocítilo, protože peníze šly primárně do zbrojení).
vím, že tohle téma většinou v českém člověku vyvolává různorodé emoce, ale berte to jako nezaujatý příspěvek...

Napsal: 30.7.2007 20:09
od Proxy
9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
Jen doplním Tondu - posílit střed béčka se prakticky rovná ořezat jeho okraje, což už téměř ani nejde - párkrát jsem jel ráno ze směny na Černém Mostě a byl jsem překvapen, že zde není na konečné vůbec samozřejmé sehnat místo k sezení - jak se soupravy zaplňují na dalších stanicích raději nemluvě :(

Myslím, že řešení by chtělo skoro hledat ve zřízení druhé metropolitní linky Smíchov - Vršovice nebo dočasná pidí integrace rychlíků mezi Hlavákem a Smíchovem - což je bezpochybně nejrychlejší a nejlevnější spojení s centrem - zákaznické jízdné ČD v tomto úseku vychází na pouhých 7 Kč, při použití zpáteční jízdenky je to ještě méně Z:idea:

Napsal: 30.7.2007 19:31
od I.am.good
Tonda Ježek píše:....nedosahuje nějakého závratného čísla (a o počtu fíru během dovolených už ani nemluvě).
Zato úředníků na Sokolovské........ :D:D:D

Napsal: 30.7.2007 19:00
od Tonda Ježek
9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
To už by bylo mnohem jednodušší rovnou jezdit dle klasického grafikonu. Tato varianta se zvolila z toho důvodu, že vytvořit fungl nový grafikon je docela zdlouhavá práce, takže proto se do původního prázdninového vložily ty tři posilové soupravy. Nehledě na to, že počet souprav na trase B nedosahuje nějakého závratného čísla (a o počtu fíru během dovolených už ani nemluvě).

Napsal: 30.7.2007 18:57
od jara
9001 píše:Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.
Jak jsem citoval Metroweb. Když něco nevím hledám to tam. A přesto jsem se ted v sobotu ptal Proxyho na něco k vysvětlení. Prý metro nemá vozy a ani lidi (dovolené,vozy v Plzni a tak vůbec) Třeba Tom,Proxy,Tonda Ježek či ještě někdo do metra více vzdělanější vysvětlí

Napsal: 30.7.2007 18:49
od 9001
Škoda že to nedali až na Českomoravskou. Mohlo to být sjednocené s pásmovým provozem.Takhle bude zase vykulených kaštanů.

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 18:28
od jara
Simpanz píše:Tak dneska v novinách psali, že ve špičce byl třemi soupravami posílen provoz mezi Smícháčem a Florencí až do konce října, kdy skončí tramvajová výluka na Palackého náměstí. Na béčku je údajně minimální interval 110 vteřin. Takže se asi zase po letech dočkáme vlaků končících ve stanici Florenc.
Ty jo..... ono se o tom mluví již týden a on se to ted dozveděl. A je dosti zajímavé že když jsou 3 soupravy provozované v trase Smícháč-Florenc že tam budou nějaké končit. Osobně bych si zkusil typnout že možná 3 soupravy tam budou končit.
O toto posílení jde pouze ve špičce.

Konkurenční Metroweb :lol: :lol: :lol: tam to na foru píšou už týden. Bez tak to máš stejně odtamtud. Ale tam ty máš žlutou takže se tam už bojíš psát ty tvé koniny co???

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 13:41
od Simpanz
adam_r píše:Tohle samozrejme vim. Jen jsem chtel napsat, ze kdyz mam soupravu s podobne rozmistenymi dvermi jako v Praze, ale o vyssi kapacite (=delsi), tak jsem schopen dosahnout vetsi prepravni kapacity (v kombinaci s rozumnym ZZ).
Tak dneska v novinách psali, že ve špičce byl třemi soupravami posílen provoz mezi Smícháčem a Florencí až do konce října, kdy skončí tramvajová výluka na Palackého náměstí. Na béčku je údajně minimální interval 110 vteřin. Takže se asi zase po letech dočkáme vlaků končících ve stanici Florenc.

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 13:03
od adam_r
P_V píše:To by ovšem metro nesmělo přepravovat lidi ale nějaké roboty. Interval se nedá zkracovat až na jízdu na kufru, protože pokud neobsahuje vatu kvůli nečekaně většímu obratu cestujících, nebo blbečkovi který přidrží dveře, vznikne vlna stání a pomalé jízdy. Čím kratší interval, tím dále se vlna šíří a pomaleji zaniká.
Tohle samozrejme vim. Jen jsem chtel napsat, ze kdyz mam soupravu s podobne rozmistenymi dvermi jako v Praze, ale o vyssi kapacite (=delsi), tak jsem schopen dosahnout vetsi prepravni kapacity (v kombinaci s rozumnym ZZ).

Napsal: 30.7.2007 12:46
od Absolut
Budu zlobit, drobečku.

Napsal: 30.7.2007 12:40
od Káem
S_M_Lomoz píše:Že jsem tak smělý: co je to "objektivní velikost pro podzemní dráhu" a jak se měří (o první republice polemizovat nehodlám)?
Nějaký počet obyvatel, nějaká rozloha, nějaký počet přepravených osob. Někde se to asi dá dohledat, určitě sem někdo dá odkaz, ale zhruba město nad půl milionu obyvatel by o ní mělo začít uvažovat a nad 750 tis. jí budovat, zejména, má-li nějaký výrazný silný přepravní proud v nějakém směru.
To je ostatně stejný, jako rozhodování, kdy přestávaj stačit busy a maj se zavést tramvaje. To není tehdy, když se ve městě dostane na radnici dostatečnej počet šotoušů a zjistí že tramky jsou krásný, kdepak.

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 12:32
od P_V
adam_r píše:...A v Praze "D" nejspis bude mit taky mensi prurez nez A,B,C... S novym ZZ tedy dosahnou prepravni kapacity, ktera na A,B,C neni mozna.
To by ovšem metro nesmělo přepravovat lidi ale nějaké roboty. Interval se nedá zkracovat až na jízdu na kufru, protože pokud neobsahuje vatu kvůli nečekaně většímu obratu cestujících, nebo blbečkovi který přidrží dveře, vznikne vlna stání a pomalé jízdy. Čím kratší interval, tím dále se vlna šíří a pomaleji zaniká.

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 12:21
od Simpanz
adam_r píše:Ja bych to tak problematicky nevidel. Ruzne velikosti tunelu nejsou problem. A v Praze "D" nejspis bude mit taky mensi prurez nez A,B,C. Vzduchotechnika je resitelna. Co se tyce ZZ, tak v Praze se na A a C take kompletne menilo pred par lety (=stalo to hromadu penez). Na B stale jeste neni (= nejsou penize). V Londyne ta vymena probiha v teto dobe. Cilem je AVV a moznost zahusteni intervalu. A nizsi kapacita je nahrazena nekolika soubeznymi linkami, ktere ve vysledku pokryji vetsi uzemi, nez jedna s velkou kapacitou. Jako bonus, soupravy na linkach, ktere byly puvodne parni maji __vetsi kapacitu__ nez soupravy v Praze. S novym ZZ tedy dosahnou prepravni kapacity, ktera na A,B,C neni mozna.
Škoda, že jsme přímo soupravy londýnského metra nemohli vidět v pátém dílu Harryho Pottera, i když jím kouzelníci cestovali na ministerstvo. Jsou tam vidět jen turnikety.

Re: Metro

Napsal: 30.7.2007 12:14
od adam_r
8729 píše:Dnes je s tím mnoho problémů. Například mají dvě velikosti tunelů, malé poloměry zatáček, nízká kapacita, nevýkonná vzduchotechnika, zastaralé zab. zař. - každý den dochází k výpadkům. Zkrátka to, co jim umožnilo největší rozvoj během 20.století se nyní ukazuje, jako neuvěřitelný žrout peněz. Takže jsem rád, že máme to, co máme, protože bychom na tom mohli být o hodně hůř. Zkrátka nejsem přesvědčen o tom, že existuje lepší varianta toho, co máme teď.
Ja bych to tak problematicky nevidel. Ruzne velikosti tunelu nejsou problem. A v Praze "D" nejspis bude mit taky mensi prurez nez A,B,C. Vzduchotechnika je resitelna. Co se tyce ZZ, tak v Praze se na A a C take kompletne menilo pred par lety (=stalo to hromadu penez). Na B stale jeste neni (= nejsou penize). V Londyne ta vymena probiha v teto dobe. Cilem je AVV a moznost zahusteni intervalu. A nizsi kapacita je nahrazena nekolika soubeznymi linkami, ktere ve vysledku pokryji vetsi uzemi, nez jedna s velkou kapacitou. Jako bonus, soupravy na linkach, ktere byly puvodne parni maji __vetsi kapacitu__ nez soupravy v Praze. S novym ZZ tedy dosahnou prepravni kapacity, ktera na A,B,C neni mozna.

Napsal: 30.7.2007 11:51
od S_M_Lomoz
Že jsem tak smělý: co je to "objektivní velikost pro podzemní dráhu" a jak se měří (o první republice polemizovat nehodlám)?