Stránka 13 z 130

Re: Pražské metro

Napsal: 07.6.2017 18:11
od vs-metrak
MM: Úseky metra, které byly zatopeny, tak neměly obnovenou Ochrannou funkci, tudíž by se tam schovat ani nemohl. Byla obnovena akorát funkce tlakově-plynotěsných uzávěrů a to včetně repase pohonů, těsnění, těsnění kabelových průchodek, těsnění žlábku a v článku zmiňované těsnění hlav kolejnic. Uzávěry se pravidelně zkouší a v některých úsecích dokonce i zkouškou zatopením.

Re: Pražské metro

Napsal: 07.6.2017 18:05
od vs-metrak
9001 píše:MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané...
Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 18:10
od 9001
MM: Tady souhlasím s Demonem... Po povodních si podle mě dávají sakra bacha...

Navíc pražské metro jezdí prakticky bez nehod... Pokud vyjmu skokany a pár nehod na zkušebních tratích,tak za celou nedošlo k závaznější nehodě...

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 18:01
od P_V
Po povodni se dělaly docela rozsáhlé stavební úpravy, mimo jiné i ochrana před vyplaváním. Přikotvovaly se vestibuly, např. na Vltavské jsou pod schody takové divné malé sedačky - pod tím jsou kotvy. Přikotvila se i celá stanice Palmovka. Jediné co se nekotvilo, byla stanice Florenc C, kvůli komplikovanosti takové úpravy.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 17:50
od jeffer
A čo je pravdy na tom, že bolo ešte šťastie, že bolo metro zaplavené, inak mohlo pár staníc vyplávať (napr. Můstek A), a teda že pre prípad ďalšej obrovskej povodne metro viac potrebuje včasné kontrolované zaplavenie čistou vodou a nie dokonalú tesnosť.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 16:10
od demon
No jasně, von ten fíra přesně ví, v jakym technickym stavu jsou jaký vrata, notabene zrovna na novym Áčku.
Ale pokud ti to říkal na Palmě, tak to potom jo... #-o

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 15:04
od MM-Mikulovsky
9001, von Š: není to dlouho co mne v novém úseku Ačka fíra řekl, že metro by bylo poslední, kam by utíkal při jakékoliv pohromě
- na můj dotaz proč, že moc dobře ví, v jak špatném technickém stavu je zařízení v něm, a to počínaje netěsnícími uzávěrami/vraty tunelů!

PS: já to těm médiím fakt nepráskl (-X , ale čert ví, kdo nás při tom slyšel #-o

Re: Pražské metro

Napsal: 06.6.2017 6:23
od von Špilberk
Ano, psalo se, že hlavně kabelové průchodky. Vrata jako taková voda neprorazila nikde, jen na Nam.Republiky prorazila voda vybetonovaný práh pod vraty. Takže šla voda vlastně kolejištěm.

Re: Pražské metro

Napsal: 05.6.2017 23:44
od 9001
MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané.

Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.

Re: Pražské metro

Napsal: 05.6.2017 22:50
od MM-Mikulovsky
Vrata netěsní. V Liberci hledají způsob, jak uchránit metro před povodní
Škody za deset miliard a půlroční nápravy. Tak dopadlo pražské metro po tragických povodních v roce 2002. Aby už k něčemu takovému nikdy nedošlo, vypsalo ministerstvo vnitra ambiciózní projekt, na kterém nyní pracuje Technická univerzita v Liberci spolu s firmou JaP Jacina.
Řeší ochranu soukromých domů, firem, institucí a infrastruktury v záplavových oblastech. A také právě metra. V této souvislosti má mimo jiné vyřešit zdánlivě nepodstatnou skutečnost.
Koleje metra jsou totiž vlivem používání opotřebené a uzavíratelná vrata metra kvůli tomu dobře netěsní. Případná další ničivá povodeň proto může znovu v kolejišti napáchat značné škody.
Firma teď spolu s univerzitou hledá materiál a takové technické řešení, které stoprocentně přilne k jakémukoliv tvaru kolejí. Nahradí současné výsuvné dotěsňovací gumy.
Materiály by obepnuly jakékoliv tvary
„Tvar kolejnice se časem mění. Na rovině, v zatáčkách. Spolu s kolejemi by se proto měly měnit i dotěsňovací prvky, které by kolejnici zatěsnily. To byl ale zatím problém,“ vysvětlil Jaroslav Sieratovski, technický ředitel společnosti JaP Jacina.
...........
http://liberec.idnes.cz/v-liberci-hleda ... pravy_jape

Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12

Re: Pražské metro

Napsal: 27.5.2017 16:32
od von Špilberk
Mně se hlavně líbí, jak jsou všude kamery, a najednou je v kolejišti kočárek a nikdo neví, jak se tam dostal. #-o

Re: Pražské metro

Napsal: 27.5.2017 12:14
od Bobik
Poškodila se souprava?
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny... :D

Re: Pražské metro

Napsal: 27.5.2017 11:43
od cwapa
Provoz metra na lince A v úseku Náměstí Míru - Želivského byl v pátek odpoledne asi na půl hodiny v obou směrech přerušen. Důvodem byl kočárek v kolejišti stanice Náměstí Jiřího z Poděbrad, na který souprava najela

Re: Pražské metro

Napsal: 25.5.2017 17:57
od cwapa

Re: Pražské metro

Napsal: 23.5.2017 8:10
od P_V
9001 píše:Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy
Na to ovšem nepotřebují online přepravní průzkum. A s trochou optimalizace by to trvale vyjezdilo i 0 vozů. :)
i když... o víkendu by to přeci jen chtělo nějaké jízdy pro šotouše a jiné zvědavé turisty, za zvláštní vstupné.