Stránka 123 z 130

Re: Metro na letiště?

Napsal: 02.7.2007 16:24
od Martin Šubrt
radek31 píše:kdybys ale sehnal pár desítek mil. Kč na úplatky, tak by se s tím určitě dalo něco podniknout
No jo, ale ty peníze už asi evidentně sehnal někdo jiný a už je rozdáno :-) A nebo, abych nikoho neobviňoval bez důkazů, rozdáno není, ale pak můžu obviňovat z kolosální pitomosti, a k tomu by se už důkazy našly :-).

Napsal: 02.7.2007 9:27
od Martin Šubrt
Jsem rád, že takto reagujete jako obyvatel Prahy 6. Alespoň se mi potvrzuje, že moje postřehy nejsou v rozporu se zájmy tam žijících obyvatel. Škoda, že k většině Vašich sousedů v této městské části se určité informace nedostanou a nebudou mít možnost se k tomu, co se peče na radnici za jejich zády (a navenek je to opatřeno pentličkami) vyjádřit.

Napsal: 29.6.2007 19:08
od Kalič
JJ výbornej článek, žiju na Praze 6, dokonce tak 100 m od plánované stanice Červený vrch, takže se mě tato problematika týká. Kdybych měl tu možnost rozhodnout, tak bych výstavbu metra na pár let úplně zastavil a prostředky investoval do renovace koncových úseků tramvajových tratí (zatravnění, kvalitní povrch) přestavby zastávek a jejich občanské vybavenosti, třeba na Praze 6 výstavbou nadchodů a podchodů) a další modernizaci vozidel, pač metro neni všechno, ale dá se v něm (v betonu) utopit nejvíc peněz a o to de asi nejvíc

Re: Metro na letiště?

Napsal: 29.6.2007 18:07
od radek31
Martin Šubrt píše:Tak nějak jsem se nesmířil s aktuálním návrhem prodloužení metra směrem na letiště a dovolil jsem si napsat jistý článek. S tramvajemi to ovšem také v mnohém souvisí. http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutn ... aze-6.html
opravdu velmi dobrý článek, bohužel logika na politiky neplatí
kdybys ale sehnal pár desítek mil. Kč na úplatky, tak by se s tím určitě dalo něco podniknout

mimochodem v současné době už je jasné, že během několika let (3-5 let přesněji) bude každá druhá vypravená tramvaj nízkopodlažní - takže proč stavět k nemocnici Motol drahé metro, když se tam dá krásně poslat pohodlná nízkopodlažní tramvaj, která může mít oproti metru další přínosné zastávky? tramvajová trať navíc stojí 10x méně než metro a pokud se změní politika Prahy ve vztahu k preferenci tramvají, tak by to ani nebylo o moc pomalejší

Metro na letiště?

Napsal: 29.6.2007 16:54
od Martin Šubrt
Tak nějak jsem se nesmířil s aktuálním návrhem prodloužení metra směrem na letiště a dovolil jsem si napsat jistý článek. S tramvajemi to ovšem také v mnohém souvisí. http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutn ... aze-6.html

Napsal: 16.6.2007 9:20
od Jabberwocky
Vždyť to dole napsal adam_r: "V nereko vozech je tato skrin umistena napravo od strojvedouciho (vozy nemaji dvere napravo ven z kabiny ridice)."

Napsal: 16.6.2007 0:45
od stteep
Tak teď nechápu proč v "krakenech" je udírna a v tech Mytišínskejch herkách neni. Kam tam nacházet se udírna zabezpečovače? :?: nebo něco já nechápat?

Napsal: 15.6.2007 23:18
od Jabberwocky
Tonda Ježek: Díky. A se slangem si nedělej vrásky - my blbí se vždycky můžem zeptat. Aspoň se něčemu přiučíme :-)

Napsal: 15.6.2007 23:12
od Tonda Ježek
Martin píše:Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?
Ty se nachází na zkušebních tratích v depech, takže třeba na ZL by mohla být vidět. Pak se v metru používá ještě třetí druh - inerční (výkyvná) skoba, která zasáhne jen při rychlosti vyšší než 20 km/hod. Ty se používají na začátku obratových kolejí.

Napsal: 15.6.2007 23:08
od Martin
Tonda Ježek: Jsou někde k vidění i ty sklopné skoby?

Napsal: 15.6.2007 22:57
od Tonda Ježek
Jabberwocky píše:Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.
@3632 Kraken - Modernizovaná souprava 81-71M
@3632 LZA (SOP), ARS - typy vlakového zabezpečovače
@3632 Poruchovost - Dá se srovnávat pouze s trasou A a tam je dle mého pozorování menší
@3632 Pevná skoba - zařízení, které při projetí soupravy zasáhne součást předního podvozku (tzv. autostop) čímž aktivuje nouzovou brzdu, používá se před koncem koleje - k vidění např. ve stanici Depo Hostivař (Tady je vidět na zkušební trati v depu Zličín http://www.metroweb.cz/metro/zajimavost ... 230972.JPG)

Omlouvám se, jsem zvyklý z metrowebu na používání slangu :oops:

Napsal: 15.6.2007 22:43
od Jabberwocky
Tonda Ježek: Uf, líběj vodpustit, jemnostpane metráku, ale já nerozumím ani slovo. Co je kraken? Co je LZA, SOP, ARS? A je poruchovost tak velká i na jiných trasách? Jo a co jsou ty skoby? Díky.

Napsal: 15.6.2007 22:41
od Tonda Ježek
Martin píše:Takže nové ZZ na B bude zase hudba daleké budoucnosti, že? :(
Zatím je situace relativně stabilizovaná, takže nový vlakový zabezpečovač je sice v plánu, ale je nutné si uvědomit, že to je investice cca 1,5 mld. Kč, z čehož vyplývá, že to je hlavně o penězích než třeba o snaze.

Napsal: 15.6.2007 22:16
od Martin
Takže nové ZZ na B bude zase hudba daleké budoucnosti, že? :(

Napsal: 15.6.2007 20:56
od Tonda Ježek
7080 píše:Podle grafikonu jezdí 12 souprav s tím, že jich je provozních 18. Škodovka už dokázala vyvinout novou podobu zabezpečovače, která není tak veliká a vejde se do kabiny. Není už potřeba montovat do vozu udírnu. Bohužel o tuto verzi DP neprojevil zájem. Prý to není potřeba.
Od nového GVD, který začal platit na B od 1.5. tohoto roku je pro krakeny vyhrazeno několik oběhů (to bude těch 12 souprav, já si to z hlavy nepamatuji), ale jezdí jich občas více, ale i méně a to vzhledem k velké poruchovosti (ARS, dveře,...). Není snad den, aby se neměnil kraken do depa za zálohu (nejvíce výměn jsem za jeden den zaznamenal 5).
Škodovka sice vyvinula novou podobu zabezpečovače, ale DP vlastně ani nemohl na tuto podobu kývnout, protože se víceméně jednalo o upravenou LZA (ofiko označení bylo SOP / ARS a pokud se nepletu, tak to bylo nainstalováno na prototypovou 81-71M) a nejspíš by to bylo posouzeno jako fungl nová mobilní část vlakového zabezpečovače (a to by nešlo bez výběrového řízení). Nehledě na to, že s tím Škodovka přišla skoro rok po té, co již zkušební souprava s "udírnou" měla téměř odježděny všechny zkoušky a měl se zahájit zkušební provoz s cestujícími. Kdyby na to DP kývnul, potřebné zkoušky by trvaly cca další rok. A vzhledem k tomu, že krakeni na B vyjely proti původnímu očekávání s půlročním zpožděním, tak by už nebylo čím jezdit a možná by došlo na krizový plán - jízda bez zabezpečovače, max rychlost 60 km/hod, dvoučlenná vlaková četa a elektromotorické sklopné skoby u absolutních návěstidel.