Stránka 129 z 130

Napsal: 02.3.2007 7:08
od limm
Pokud bude mít zítra někdo zájem fotit,tak z Plzně přivezou další soupravu metra a zároveň si jednu odvezou.Příjezd do Krče v dopoledních hodinách.

Napsal: 01.3.2007 21:40
od XSC
I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Je to ošetřené, kolejiště je snímané kamerami a obraz vyhodnocovaný na pohyb.
Jinak si ale myslím, že automatizace v metru u nás zatím k úsporám vést nemůže. Mzdové náklady jsou tu nízké, zatímco náklady na automatizaci a zabezpečení dost vysoké.

Napsal: 01.3.2007 21:36
od 2217
I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk... :o Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali... :wink:
Leda mě eště napadlo, že třeba by mohlo bejt v kolejišti nějkaý čidlo, ktaerý by pozanlo, když tam bude překážka. Jinak nás potěš Bůh. To aby byly vodící rýhy opravdu všude!!!

Napsal: 01.3.2007 21:32
od I.am.good
trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:

Napsal: 01.3.2007 21:31
od DavidD
trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
No, ale nemůžeš se spoléhat na to, že to zmáčkne někdo s cestujících.Co kdyby to nikdo nezmáčknul....tak ho to přejede jen kuli tomu, že tam nebyl řidič?Uznej to je blbost.

Napsal: 01.3.2007 21:08
od Valema
Fořtík píše:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
a nevíte jestli bude jezdit s cestujicima

Napsal: 01.3.2007 21:00
od trainzjohny
DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?

Napsal: 01.3.2007 20:57
od DavidD
No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?

Napsal: 01.3.2007 20:32
od Dushman_8252
to jako bude jezdit samo metro ?? looool bez ridice ?

Napsal: 01.3.2007 17:54
od Fořtík
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...

Napsal: 01.3.2007 17:24
od DJ LA DÉFENSE
adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. :lol: No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory... :lol: :lol:

Napsal: 01.3.2007 16:39
od Smurfx
DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.

Tohle je ale opravdu silné OT

Neví tedy někdo, kdy přijede 9121? :)

Napsal: 01.3.2007 16:38
od adam_r
DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".

Napsal: 01.3.2007 16:32
od DJ LA DÉFENSE
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...

Napsal: 01.3.2007 16:17
od 7080
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.