Napsal: 02.3.2007 7:08
Pokud bude mít zítra někdo zájem fotit,tak z Plzně přivezou další soupravu metra a zároveň si jednu odvezou.Příjezd do Krče v dopoledních hodinách.
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=1262
Je to ošetřené, kolejiště je snímané kamerami a obraz vyhodnocovaný na pohyb.I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk... Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali...I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
No, ale nemůžeš se spoléhat na to, že to zmáčkne někdo s cestujících.Co kdyby to nikdo nezmáčknul....tak ho to přejede jen kuli tomu, že tam nebyl řidič?Uznej to je blbost.trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
a nevíte jestli bude jezdit s cestujicimaFořtík píše:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.
Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.
A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory...adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.
Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?