Stránka 32 z 130

Re: Pražské metro

Napsal: 01.3.2013 15:18
od 9001
Metro D začíná být docela síla. Viz článek od MM. Metra se nepostavil ani metr, nezačal žadný vestibul prostě nic a snad se tam už projela minimálně jedna mld. na projektech... :roll:

Re: Pražské metro

Napsal: 07.2.2013 14:21
od 9001
pawel: Ano i ne. Třeba centrum je jasné.
Ale např. Plzenská, kde je na konci TT husté sídliště, ale cestou se vymetají i zapadákovy typu Krematoria, Vozovny a Golfu. Tyto zastávky zdržují právě ten hlavní transit.

Re: Pražské metro

Napsal: 07.2.2013 11:04
od pawel
9001 píše:
pawel píše:"svetonazorove" plny souhlas s martinem (ve jmenovanem pripade). primerene rychla doprava pro vsechny je lepsi, nez vytvaret nejake extra-burty v podobe expresu. expresy jsou priznanim pomalosti MHD a prapodivnym rozdelenim cestujicich do dvou trid - expres (pro vyvolene) a pomaly standard (pro vsechny a bez snahy o rychlost a kvalitu).
Ve své podstatě, ale pak třeba odporuje systém železnice. Os pro místní obsluhu a R,IC,EC pro delší vzdálenosti. Proč by takhle nemohla být dělená i MHD.
podle me je MHD precijen neco jineho nez celostatni zeleznice - mesto je ve sve podstate kompaktni huste zastavene uzemi, zatimco cela zeme typu CR nikoli. proto podle me srovnavame nesrovnatelne. ostatne o tom svedci i tarif.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 14:04
od m@rtin
Petrpes píše:Hlavně organizátor si stejně udělá co chce a nikoho se nebude ptát :]
Uživatel m@artin to dle mého soudu moc prožívá...
Podobně jako uživatel Tom na KRP a možná i zde, který vám za každou cenu vysvětlí, že jediné řešení pro 107 je ropidí šotosen dvoukloub...:]]]
Já jsem s variantou trhat 119 na dvě linky nepřišel. Považuji stávající stav sice za nevyhovující, ale expresy tím řešením bohužel také nejsou. Důvody jsem dostatečně uvedl.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 14:02
od m@rtin
gabuliatko píše:Pokud ráno autobusy tečou směrem na Letiště, co s tím má společného zastavování na Dědině?
Co pomůže babičce, která pojede hlídat vnoučka na Dědinu, jedna 119 do které se nevejde, nebo narvaný expres který jí nebude zajímat a volnější courák?
Analogie se 107 (143) není náhodná, snaha organizátora je všechny obsloužit jednou linkou, dle mého názoru to je snaha špatná.
Zastavování na Dědině ráno na letiště má třeba význam i pro ty, co na tom letišti z Dědiny pracují. Ne všichni jezdí z Dejvický.
Babička, která pojede na Dědinu hlídat vnoučka může zvolit alternativu v podobě tramvají+bus nebo 218. O vejití či nevejití do spoje není expresní bus, ale posilové spoje řízené dispečery. Určitě je lacinější někoho posadit ke kameře a 1x-2x za hodinu vypravit na 119 další spoj než tam honit expresy, jejichž provoz se dá jen těžko přizpůsobit poptáce leteckých cestujících. Krásnou ukázkou je AE - po většinu dne naprosot prázdné spoje a některé úplně plné.
Já se snahou Ropidu snižovat počet linek taky nesouhasím, ale v případě 119 chce někdo vozit prázdné spoje kolem zastávek, kde čekají lidi ve stejném směru. Něco takového se v Suchdole ani na Strahově neděje.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 13:35
od Petrpes
Hlavně organizátor si stejně udělá co chce a nikoho se nebude ptát :]
Uživatel m@artin to dle mého soudu moc prožívá...
Podobně jako uživatel Tom na KRP a možná i zde, který vám za každou cenu vysvětlí, že jediné řešení pro 107 je ropidí šotosen dvoukloub...:]]]

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 13:06
od gabuliatko
Pokud ráno autobusy tečou směrem na Letiště, co s tím má společného zastavování na Dědině?
Co pomůže babičce, která pojede hlídat vnoučka na Dědinu, jedna 119 do které se nevejde, nebo narvaný expres který jí nebude zajímat a volnější courák?
Analogie se 107 (143) není náhodná, snaha organizátora je všechny obsloužit jednou linkou, dle mého názoru to je snaha špatná.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 12:54
od m@rtin
Petrpes píše:Staré letiště již obslouží expres a pokud jezdí ráno 119 po 6 min, tak pro Dědinu by měla půlka uvedeného stačit.
Hlavně jde o zkulturnění dopravy na letiště, než o nějakou úsporu.
Ale vzájemné oddělení klientů a zaměstnaců letiště od cestujících školáků, důchodců, apod. na Dědinu bude jistě přínosem pro obě kategorie.
O int. by se ještě dalo licitovat, ale myslím si že by rozhodně nebylo potřeba více busů, než na současnou 119.
Zrovna zde uváděná ranní špička, silá Dědina a letiště ještě slabší lze řešit větším počtem busů na 206.
Třeba 206 7.5/15/7,5/20 a 119 třeba 10/12/10/15... Ty linky by se nemuseli vůbec prokládat :]
Mám tomu tedy rozumět tak, že by expres sloužil zaměstnancům a leteckým cestujícím, ale lidem z Dědiny ne? Necháte ho tedy stavět na starém letišti 2x, U Hangáru a na novém letišti 3x? Jen mu zrušíte tři zastávky na Dědině? K čemu je takový expres potom dobrý? Lidi z Dědiny budou jistě křičet blahem až jim vezmete po září pomalu jediné rozumné spojení na metro a namísto toho necháte po Evropské k metru ráno jezdit úplně prázdné autobusy.

Kdybste si pozorně přečetl, co jsem zde napsal, dospěl byste k závěru, že Dědině půlka spojů nestačí. RÁNO z letiště 119 do 8 hodin nikdo necestuje. Koukám z kanceláře na zastávku T3 a ujišťuji Vás, že 119 do 8 hodin ráno necestuje v této trase více jak 5 cestujících na spoj. Z Šárky tentýž spoj odjíždí již slušně zaplněný. Jak jste tedy přišel na tu dostačující půlku spojů pro Dědinu?

Tím přínosem pro obě kategorie cestujících nemyslíte doufám dvojnásobný interval na každé lince?

Větší počet spojů na 206 (od prosince již opět na 218) je sice záslužný, ale Ropid to nedovolí a navíc je to z oblasti v okolí zastávky Dědina na 218 pěkně daleko.

Ještě k Vámi navrhovanému intervalu 10/12/10/15 na lince 119. Opravdu si myslíte, že by takový interval stačil? jel jste někdy vůbec 119? Ráno po pěti minutách na letiště autobusy tečou. V tuto chvíli se vyjednává o posíleném víkendovém provozu 7,5 minuty, protože 10 minut nestačí. Dopolední interval 7,5 minuty v sezóně velmi často nestačí vůbec. Před rokem se zkracoval interval z 20 minut na 10 minut v období 22:30-23:30, protože autobusy z letiště v tuto denní (spíš noční) dobu občas nepobíraly a vy navrhujete 15 minut po osmé večer?

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 11:57
od Petrpes
Staré letiště již obslouží expres a pokud jezdí ráno 119 po 6 min, tak pro Dědinu by měla půlka uvedeného stačit.
Hlavně jde o zkulturnění dopravy na letiště, než o nějakou úsporu.
Ale vzájemné oddělení klientů a zaměstnaců letiště od cestujících školáků, důchodců, apod. na Dědinu bude jistě přínosem pro obě kategorie.
O int. by se ještě dalo licitovat, ale myslím si že by rozhodně nebylo potřeba více busů, než na současnou 119.
Zrovna zde uváděná ranní špička, silá Dědina a letiště ještě slabší lze řešit větším počtem busů na 206.
Třeba 206 7.5/15/7,5/20 a 119 třeba 10/12/10/15... Ty linky by se nemuseli vůbec prokládat :]

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 10:57
od Jan
Prodám jízdenku na 8171 na metru B za nákupní cenu, bohužel se nemohu zúčastnit. Jízdenka je přenosná, takže po zaplacení zašlu na email.

http://aukro.cz/show_item.php?item=3009510801

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 10:15
od m@rtin
Emanuel píše:Přílety mezi 6-6.30: Jen ČSA přilétá (kromě nedělního rána) z mnoha destinací: Almaty, Jekatěrinburg, Jerevan, Moskva, Nižnij Novgorod, Oděsa, Pobalstské státy, Rostov na Donu, Samara + z některých středoevropských měst, nap. Košice, Ostrava. Samozřejmě, ne ze všech destinací létá každý den. Z toho vyplývá, že nějaký transfer cestujících do Prahy je i ráno.
první přílety z Vámi udávaných destinací:
Alamata: 6:00 (pouze sobota)
Jekatěrinburg: 6:05 (pondělí, úterý, pátek)
Jerevan: 6:15 (čtvrtek, pondělí, úterý)
Moskva: 6:10 (pouze sobota)
Nižnij Novgorod: 6:05(pondělí, pátek)
Oděsa: 6:10 (pondělí, středa, pátek)
Pobaltské státy: Pouze Riga 14:40 (úterý, čtvrtek, sobota)
Rostov na Donu: 5:40 (pouze úterý)
Ostrava, Košice: hlavně tranzit


Ono to s těmi přílety v tomto období nebude tak žhavý :wink:

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 9:58
od m@rtin
Petrpes píše:No já si myslím, že 119 po 15 min expres by byla efektní.
Na Dědinu by pak jela oblíbená 206 taky po 15 min., která by mohla končit u OC6 :]
A pro směr Sídl. Na Dědině by od metra byla třeba 218 polookruhem přes sklady tam a sídl. zpět.
108 by se pak mohlo zrušit ******* kolečko.
Dlouhé Míli by 179 stačila...
I když třeba 225 by se mohla odklonit k metru a máme po 108 zcela :]

Ale kdo ví, co nám kucí z Rotopédu vymyslí za peakovinu.
Peakovina je podle vzoru Peake.
Karolíně říkám Peache [broskvička]
Četl jste, co jsem zde napsal? Dědina ráno zaplní 119 v kloubech po šesti minutách. Vašich 15 minut prostě nestačí. Navíc, kde máte obsluhu starého letiště a čím budou jezdit zaměstnanci ráno na letiště? Viděl jsete kolem 7 ráno 119 na letiště? Stupeň 4-5 každý den.

Ale jinak jste mi nahrál na smeč - krásná ukázka efektivity expresu šetřící čas 2 minuty na trase, ale s dvojnásobným čekáním na spoj na zastávce :?

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 9:53
od m@rtin
Absolut píše:OK, vzdávám se, zaměstnanec ví nejlíp, co si přeje zákazník a je zbytečné se zákazníka ptát nebo nedej bože navrhovat něco, co je jen pro zákazníka a ne pro zaměstnance. Trošku mi to připomíná starej vtip jak se dvě prodavačky hihňají vzadu v obchodě a přijde za nima třetí a šeptá: "Holky, pššt, v obchodě jsou nějaký zákazníci, buďte zticha, voni třeba zase odejdou". Až zase někde na cestách potkám expresní dopravní prostředek z letiště, zkusím se někde zeptat, jestli vědí, že to dělají úplně špatně a že by měli zavést nějaký courák a ten expres zrušit, protože se stává, že někdy jede nepředvídaně nevytížený.
Slušná demagogie, absolute. Zkus argumentovat proti tomu, co jsem zde napsal. Milerád expres na letiště uvidím, když bude fungovat. Zatím mu nenahrává ani ekonomika provozu, ani rychlost.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 9:51
od m@rtin
gabuliatko píše:
m@rtin píše:Jen tím chci naznačit, že problém 119 nevězí v třech zastávkách na Dědině, ale úplně jinde. Expresy ten problém taky neřeší a police jen částečně.
Na tom se shodnem.

Bába ne Letišti vadí taxikářům.
Dispečerské řízení nepřipadá v úvahu (ani na 112 se nepraktikuje).
Problém je stejný jako na Strahově, ve směru z centra se míchají cestující na Letiště s cestujícími na sídliště. Jedni jsou nervózní že jim to uletí, druzí, že nstihnou vyzvednout dítě ze školky. Nával nahrává kapsářům a podobným existencím a ústí v to, co psal pan Absolut, příště něčím jiným. A to snad nikdo nechce.
Pokud vím, na 112 se v letní sezóně v Holešovicích praktikuje..nebo alespoň před pár lety praktikovalo.
Že se míchají jedni s druhými je sice pravda, ale nepředstavuje to problém časový, nýbrž kapacitní. Ten se stejně nevyřeší expresem. V expresu zase budu míchat zaměstnance s cesťákama a jsme tam kde jsme teď.

Re: Pražské metro

Napsal: 06.2.2013 1:44
od Petrpes
No já si myslím, že 119 po 15 min expres by byla efektní.
Na Dědinu by pak jela oblíbená 206 taky po 15 min., která by mohla končit u OC6 :]
A pro směr Sídl. Na Dědině by od metra byla třeba 218 polookruhem přes sklady tam a sídl. zpět.
108 by se pak mohlo zrušit ******* kolečko.
Dlouhé Míli by 179 stačila...
I když třeba 225 by se mohla odklonit k metru a máme po 108 zcela :]

Ale kdo ví, co nám kucí z Rotopédu vymyslí za peakovinu.
Peakovina je podle vzoru Peake.
Karolíně říkám Peache [broskvička]