Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 06.2.2013 0:00

OK, vzdávám se, zaměstnanec ví nejlíp, co si přeje zákazník a je zbytečné se zákazníka ptát nebo nedej bože navrhovat něco, co je jen pro zákazníka a ne pro zaměstnance. Trošku mi to připomíná starej vtip jak se dvě prodavačky hihňají vzadu v obchodě a přijde za nima třetí a šeptá: "Holky, pššt, v obchodě jsou nějaký zákazníci, buďte zticha, voni třeba zase odejdou". Až zase někde na cestách potkám expresní dopravní prostředek z letiště, zkusím se někde zeptat, jestli vědí, že to dělají úplně špatně a že by měli zavést nějaký courák a ten expres zrušit, protože se stává, že někdy jede nepředvídaně nevytížený.

Emanuel
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 10.3.2012 1:06

Re: Pražské metro

Příspěvek od Emanuel » 05.2.2013 22:24

Přílety mezi 6-6.30: Jen ČSA přilétá (kromě nedělního rána) z mnoha destinací: Almaty, Jekatěrinburg, Jerevan, Moskva, Nižnij Novgorod, Oděsa, Pobalstské státy, Rostov na Donu, Samara + z některých středoevropských měst, nap. Košice, Ostrava. Samozřejmě, ne ze všech destinací létá každý den. Z toho vyplývá, že nějaký transfer cestujících do Prahy je i ráno.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2013 18:04

m@rtin píše:Jen tím chci naznačit, že problém 119 nevězí v třech zastávkách na Dědině, ale úplně jinde. Expresy ten problém taky neřeší a police jen částečně.
Na tom se shodnem.

Bába ne Letišti vadí taxikářům.
Dispečerské řízení nepřipadá v úvahu (ani na 112 se nepraktikuje).
Problém je stejný jako na Strahově, ve směru z centra se míchají cestující na Letiště s cestujícími na sídliště. Jedni jsou nervózní že jim to uletí, druzí, že nstihnou vyzvednout dítě ze školky. Nával nahrává kapsářům a podobným existencím a ústí v to, co psal pan Absolut, příště něčím jiným. A to snad nikdo nechce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 05.2.2013 17:09

m@rtin píše:Jazykově vybavení řidiči by být měli, ale chápu, že je problém je sehnat.
Blbost. Pokud zaměstnavatel bude chtít a zařídí mi kurz cizího jazyka, milerád na něj budu docházet.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské metro

Příspěvek od m@rtin » 05.2.2013 15:49

gabuliatko píše:
m@rtin píše:...
chápu za co bojuješ, nicméně jsem pořád toho názoru, že LKPR si zaslouží EXPRESS bus na NEJBLIŽŠÍ metro s možnotí kulturního cestování se zavazadly. Není potřeba aby hned na Dědině cestující kopali do kufrů. Nikde není psáno, že musí mít interval (ani číslo) současné 119, ale měl by být vybaven policemi na zavazadla a řidič by měl umět prodat lístek a alespoň anglicky odpovědět na pozdrav (a česky neposílat do :zadnice). S přepravou obyvatel sídl. Dědina na metro by linka neměla mít nic společného..
S (ne)kulturou cestování na lince 119 souhlasím, přestože Dědina tvoří max možná tak 5-10% problémů. To co popisuješ se dá krásně vyjezdit i se stávající linkou 119. Nikdo by se z Dědiny nezlobil, kdyby autobusy byly vybaveny policemi na zavazadla. Jazykově vybavení řidiči by být měli, ale chápu, že je problém je sehnat. Kažodádně by na zastávkách měla být buď bouda s bábou a s prodejem jízdenek přímo nebo automat na jízdenky přijímající bankovky a kreditky. Dědina by do zavazadel nekopala, kdyby existoval operativní provoz - kamery na nástupištích jsou, jde jen o to, aby s nimi pracovali dispečeři a v případě mimořádnoti na linku nasadili posilový spoj. Jde to u 112 za hezkého počasí, proč to nejde tady?
Celá expresní linka je moc hezká, ale pořád narážíme na několik problémů:
1. rychlejší bude max o 2 minuty - vyplatí se?
2. Dědina zaplní kloub ráno po 6 minutách - ten by tak pravděpodobně musel pro Dědinu ve špičce zůstat v +- stejném rozsahu
3. jak zajistit, aby cestující s kufry nelezli do couráku - zvlášť, když nás limituje velikost obratiště Veleslavín (jedna nástupní hrana)
4. když vadí Dědina kufrům, nevadí jim i zaměstnanci letiště? Jak zaručím u nich, že nepolezou do expresu? Tarif?....AE
5. nový expresní bus bude pouze duplicitní k zachovalé 119 - máme na něj? Není lepší a jednodušší zachovat stávající 119 s operativním řízením s přibližně stejnou jízdní dobou než expres v určitm intervalu, kde stejně nezajitím nepřeplněnost určitých spojů?


Jen tím chci naznačit, že problém 119 nevězí v třech zastávkách na Dědině, ale úplně jinde. Expresy ten problém taky neřeší a police jen částečně.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2013 13:47

m@rtin píše:...
06:10OK 0923Oděsa (UA)Czech Airlines
06:25OK 0021Ostrava (CZ)Czech Airlines
07:35OS 0703Vídeň (AT)Austrian Airlines
07:50LH 1392Frankfurt (DE)Lufthansa
v létě něco charterů ... nevím
chápu za co bojuješ, nicméně jsem pořád toho názoru, že LKPR si zaslouží EXPRESS bus na NEJBLIŽŠÍ metro s možnotí kulturního cestování se zavazadly. Není potřeba aby hned na Dědině cestující kopali do kufrů. Nikde není psáno, že musí mít interval (ani číslo) současné 119, ale měl by být vybaven policemi na zavazadla a řidič by měl umět prodat lístek a alespoň anglicky odpovědět na pozdrav (a česky neposílat do :zadnice). S přepravou obyvatel sídl. Dědina na metro by linka neměla mít nic společného.
Vozy naopak oddělit, ne míchat. Ono by se houby stalo, kdyby 100 na LKPR nejprve vysadila lidi a pak si dala kolečko a hned je jako 119 nabrala na Veleslavín. Jen je trochu problém, že po protažení 180 nejde na Zličíně odstav.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské metro

Příspěvek od m@rtin » 05.2.2013 10:36

Absolut píše:Martine, ty jsi proti tomu expresu tak zaměřený, až je to legrační. Nadhazuješ tady časy, kdy by byl na ***** a přitom nikdo neřekl, že by tou dobou musel jezdit. Nebo někdo říká, že by ten expres jezdil 24 hodin denně, nebo třeba denně 5-24? To ne. V takovém rozsahu by jezdilo třeba metro na letiště :D S dopravou na letiště mající na první pohled úplně pošahaný rozsah provozu a na druhý pohled vlastně strašně logický se špičkami v době, kdy je skutečná poptávka, jsem už zažil. Například myslím že taková byla a-742 v Lisabonu, ale nechytejte mě za slovo, jestli se pletu.
Jsem zaměřený proti nečemu, o čem vím, že je to zbytečné. Jo třeba teoreticky, kdyby byla Břevnovská radiála, si expres letiště-Staroměstská bez zastávky představit dokážu. V případě, že by takový expres jezdil jen na Veleslavín, je opravdu zbytečné ho zavádět. Navíc by stejně jezdil přes staré letiště, protože je to kratší a navíc rychlejší než po R7. Těch pár zastávek na trase nikomu neubliží, ale podstatný části cestujících hodně pomůže.

Rozsah provozu tvého expresu je právě to, kde bys podle mého názoru narazil. Musíš ráno dostat na letiště několik tisíc zaměstnanců. Ty bys teda tahal asi courákem, který by stavěl i na starym letišti. K tomu zavést expres i pro ty, co letí brzy ráno z Ruzyně. Jak skloubit interval těhle dvou linek, aby ti cesťáci nnejezdili courákem a naopak? Co vozy, obraty atd.? Podle mě je to jen zbytečné zesložitění a přínos velmi malý.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské metro

Příspěvek od Absolut » 05.2.2013 10:18

Martine, ty jsi proti tomu expresu tak zaměřený, až je to legrační. Nadhazuješ tady časy, kdy by byl na ***** a přitom nikdo neřekl, že by tou dobou musel jezdit. Nebo někdo říká, že by ten expres jezdil 24 hodin denně, nebo třeba denně 5-24? To ne. V takovém rozsahu by jezdilo třeba metro na letiště :D S dopravou na letiště mající na první pohled úplně pošahaný rozsah provozu a na druhý pohled vlastně strašně logický se špičkami v době, kdy je skutečná poptávka, jsem už zažil. Například myslím že taková byla a-742 v Lisabonu, ale nechytejte mě za slovo, jestli se pletu.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské metro

Příspěvek od m@rtin » 05.2.2013 10:13

Absolut:
Kolikrát jsi cestoval v rozmezí 6:00-8:30 v trase Letiště-Dejvická? Troufám si tvrdit, že ani jednou. I kdyby jsi přiletěl nějakými prvními ranními spoji do Prahy, největší ranní špičku na Dědině budeš mít už za sebou. Jen pro tvou představu - první ranní spoje dnes Budapešť 7:20, Vídeň 7:35, Frankfurt 7:50. Vše ostatní až po osmé ráno. Připočteš-li si dobu přistavení letadla k chobotu + zavazadla + docházka, dostaneš se i z letadla z Budapešti nejdřív v 7:50 do 119. Na Dědině budeš přibližně v 8 ráno. Můžeš mi tedy říct, komu by takový expres v ranní špičce sloužil? Jen dle průzkumu vychází, že 119 cestuje mezi 5:00 a 8:00 z Dědiny a z Šárky necelých 1600 cestujících, což je přibližně 50 lidí na kloubák. Všichni by ti poděkovali s ohledem na tu 0, kterou bys chtěl v tomto období přepravovat z letiště.

Gabuliatko:
Samozřejmě, že zaplní. Do 8 ráno je obsazenost 119 v zastávce K letišti ve směru Dejvická maximálně 3-5 cestujících. V zastávce Divoká Šárka je většina spojů na stupni 3-4, takže zaplní!

A protože to tak funguje na Strahově, zavedeme to i na Dědině jenom proto, abychom cestu z letiště zrychlili o 2 minuty? Navíc není důvod zrychlovat 119 v ranní špičce na metro, když z letiště touto dobou nikdo necestuje.

9001:
Klidně mohla, ale 119 je v pražských podmínkách ideální příkladem vytíženého napaječe v obou směrech po celý den. Roztrhat 119 na dvě linky znamená, že bude vždy v určitém časovém období v jednom směru jezdit prázdná. Nic to neušetří a rychlost nezvýší. Proč tedy něco takového zavádět? Nenapadá mě v pražských podmínkách jiná linka tohoto typu. Ještě za dob zličínského ČKD to byla linka 164 a za komančů asi i linky k Avii v Letňanech.
Naposledy upravil(a) m@rtin dne 05.2.2013 10:37, celkem upraveno 1 x.

Fanda Brynda
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 04.9.2012 20:05
Bydliště: Praha 6

Re: Pražské metro

Příspěvek od Fanda Brynda » 04.2.2013 22:51

V HK to funguje dodnes, hlavně linka 24R je nejvíce využívána, jako jediná jezdí celé odpoledne v intervalu 20 minut. Ostatní rychlíkové linky mají jen pár spojů denně, v ranní a odpolední špičce.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 04.2.2013 21:16

MM-Mikulovsky píše:Navíc jsou v zahraničí i města, kde v rámci MHD přeci fungují rychlíkové spoje projíždějící některé zastávky - např. v Hamburgu BUS či v Košicích TRAM (do/z bývalých VSŽ)!
Nevím jak dnes, ale takovéto linky byly u busů i v Hradci Králové. Ale bylo to o tom, že jely ve stejné trase jako běžné, jen vypouštěly některé zastávky. Takže v případě letiště by to byl spoj, který by stavěl Veleslavín-Dědina-Letiště.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.2.2013 21:02

9001 píše:
pawel píše:"svetonazorove" plny souhlas s martinem (ve jmenovanem pripade). primerene rychla doprava pro vsechny je lepsi, nez vytvaret nejake extra-burty v podobe expresu. expresy jsou priznanim pomalosti MHD a prapodivnym rozdelenim cestujicich do dvou trid - expres (pro vyvolene) a pomaly standard (pro vsechny a bez snahy o rychlost a kvalitu).
Ve své podstatě, ale pak třeba odporuje systém železnice. Os pro místní obsluhu a R,IC,EC pro delší vzdálenosti. Proč by takhle nemohla být dělená i MHD.
Navíc jsou v zahraničí i města, kde v rámci MHD přeci fungují rychlíkové spoje projíždějící některé zastávky - např. v Hamburgu BUS či v Košicích TRAM (do/z bývalých VSŽ)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 04.2.2013 20:10

pawel píše:"svetonazorove" plny souhlas s martinem (ve jmenovanem pripade). primerene rychla doprava pro vsechny je lepsi, nez vytvaret nejake extra-burty v podobe expresu. expresy jsou priznanim pomalosti MHD a prapodivnym rozdelenim cestujicich do dvou trid - expres (pro vyvolene) a pomaly standard (pro vsechny a bez snahy o rychlost a kvalitu).
Ve své podstatě, ale pak třeba odporuje systém železnice. Os pro místní obsluhu a R,IC,EC pro delší vzdálenosti. Proč by takhle nemohla být dělená i MHD.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Pražské metro

Příspěvek od pawel » 04.2.2013 18:51

"svetonazorove" plny souhlas s martinem (ve jmenovanem pripade). primerene rychla doprava pro vsechny je lepsi, nez vytvaret nejake extra-burty v podobe expresu. expresy jsou priznanim pomalosti MHD a prapodivnym rozdelenim cestujicich do dvou trid - expres (pro vyvolene) a pomaly standard (pro vsechny a bez snahy o rychlost a kvalitu).

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 04.2.2013 0:10

m@rtin píše:Počet cestujících JEN Z Dědiny ve špičkách hravě linku 119 zaplní.
Nezaplní. Sídliště není tak veliké a doprava z něj vede na více směrů.
m@rtin píše:V případě roztržení 119 na dvě linky (1. - expres, 2. zastávkový přes Dědinu na T3) by znamenalo provozovat dvojnásobné množství spojů než dneska. Znova opakuju, že Dědina kloubák ráno po 6 minutách zaplní.
Neznamenalo. Courák přes Dědinu jezdí už teď, takže jej není třeba zavádět.
m@rtin píše:Bylo by zajímavé sledovat reakce lidí ze zastávek na Dědině, kde by se kolem nich prohnal v ranní špičce úplně prázdný expres, zatímco oni musejí čekat na courák. Ekonomika žádná, nasranost cestujících maximálních.
Lidi co takhle upravili dopravu (Strahov a podobně) si taky museli zvyknout.

Nicméně si přes to všechno myslím, že 119 bude na Dědině stavět i nadále (i když bych si přál opak). Zářijové změny a následné úpravy mne totiž ujistily v tom, že o cestující vůbec nejde.
119 po R7 je problém hlavně kvůlivá velmi špatnému nájezdu z Letiště na R7

Odpovědět