Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 25.5.2020 22:32

...a přestože to v celé republice funguje (jak podotýká 9001, jsme světová trolejbusová měkká) aniž by se nad tím někdo pozastavil, v Praze se opět musí vyšlapat nový chodníček. Kdyby alespoň nějaká trolejbusová trať vydržela doutnat, byl by rozjezd daleko snazší :smt014 [-o< #-o

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1415
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Radek » 25.5.2020 17:04

P_V píše:
25.5.2020 11:13
Takových jiných kopcovitých autobusových linek v husté zástavbě, kam se kolejová doprava neplánuje, tu máme...
Jenže právě tam si zaručeně bude někdo stěžovat, že dráty ne. Bohužel.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 15:24

P_V píše:
25.5.2020 11:53
Na OC6 by měli plánovat tu tramvaj, už v první etapě. Byla by tak pro sídliště přínosnější, než ji zapíchnout jednu zastávku před OC a pak čekat na Godota (železnici).
To určitě. Já to taky nemyslel jako trvalé řešení. Myslel jsem jen, proč to není teď, resp. proč to takhle neudělali po otevření metra. A proč radši vznikl nesmysl s dvěma busy na jeden čas, když už asi za čtvrt roku ROPID musel přiznat v tisku, že to nefunguje a první bus je nacpaný a druhý prázdný.
Právě čekání na železnici byl jeden argument, proč tramvaj končí na Dědině: U OC6 se bude při stavbě železnice hodně kopat: stanice železnice, terminál, P+R atd. takže pak vznikne i TT (asi za 100 let). 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 11:56

Tramvaj je, obávám se, už mrtvá. Bateriový T-busy jsou operativnější a hlavně maj proti tramvaji nižší náklady na infrastrukturu. Plus stejně je potřeba nějak řešit obměnu busů.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 25.5.2020 11:53

von Špilberk: Na OC6 by měli plánovat tu tramvaj, už v první etapě. Byla by tak pro sídliště přínosnější, než ji zapíchnout jednu zastávku před OC a pak čekat na Godota (železnici).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 11:48

9001 píše:
25.5.2020 10:52
Bobik: Na T1/T2 pojedou na baterku ;-).
Jo, to mi pak taky došlo, že to tak nejspíš bude. Ovšem v tom článku to "pisálci" nenapsali zrovna moc jasně.
9001 píše:
25.5.2020 10:52
když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení...
Jenže tipuju, že to by moc lezlo do peněz a hlavně se na to nedaj čerpat dotace. Plus "hlavní viník",zelená politika. Přečti si ten článek v posledním DP-K, tam je celá ta šaráda s elektrifikací docela pěkně vysvětlená.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 25.5.2020 11:53, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 11:20

9001 píše:
25.5.2020 10:52
...když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení...
Já jsem zase pro změnu při žádné diskuzi a četbě ropidích argumentů nepochopil, proč nemůžou mezi Veleslavínem a Letištěm jezdit linky 2, z toho jedna expresní a druhá vymetací (zastávková). Nejdřív by odjel expres s turisty od metra na letiště a za minutu by jel vymeták zastavující všude, který by vezl hlavně obyvatele Dědiny nebo návštěvníky OC Šestka. Z letiště totéž: expres k metru a za minutu vymeták.
Jediný argument proti tomu vždycky byl jen: "tohle nechceme". Ale proč - to jsem se nikdy nedozvěděl. #-o

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 25.5.2020 11:13

co udělá korona s cestováním...

To se neví... Za rok dva tu může zas být nabito. Nebo turistický ruch opadne trvale. Kdysi jakýsi Bárta, vida recesi, seškrtal co se dalo, a když pak recese opadla, nebylo do čeho píchnout, a kvůli dlouhodobému charakteru přípravy ty následky vydržely doteď. Každopádně ale zrovna v této lokalitě ta "ekologická" vozba bude mít jen minimální přínos. Je tu otevřený profukovaný prostor, v polovině trasy okolní obytná zástavba veškerá žádná nebo daleko, a v emisích z výpadovky a okruhu se to ztratí zcela. A podle územního plánu sem má vést železnice a tramvaj a možná i metro. Takových jiných kopcovitých autobusových linek v husté zástavbě, kam se kolejová doprava neplánuje, tu máme...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 25.5.2020 10:52

Bobik: Na T1/T2 pojedou na baterku ;-).

Spíš nechápu tu mánii s trojčlánkem, když pořád nejlevnější a nejefektivnější by bylo "blbé" dispečerské řízení... Když to zvládli naši předkové za Spartakiád a nebo ještě v 90.letech u ZOO, tak proč by to nemohlo fungovat tady...

Navíc je obrovská otázka co udělá korona s cestováním.... Aby pak nestačil 12m po 8....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 25.5.2020 10:10

Jenom k terminálu 3? Nějak mám za to, že většina směřuje právě k terminálům 1 a 2, to bude "radosti", že musí přesedat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 25.5.2020 8:55

Trolejbusy na letiště budou tříčlánkové, DPP vypíše tendr v červnu. Stavět se má příští rok
https://zdopravy.cz/trolejbusy-na-letis ... rok-49551/

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1956
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Petr » 24.5.2020 19:48

9001 píše:
24.5.2020 15:12
Von: Ted jenom záleží na úhlu pohledu... Super věc, že se udrží papíry/licence atd a nebo smutnější, že za minimálně 3 roky nebylo vedení schopné udělat VŘ na nové vozy a zprovoznit "kus" drátů pro linku 140...

A upřímně ani moc nevím co se reálně tímhle testuje? Pochopil bych, kdyby trolejbus byl v ČR "exotický" dopravní prostředek, ale do háje, dyt ČR patří ke světové špičce rozsahu provozu trolejbusů.... #-o
Jde o ojeté vozidlo určené pro výcvik řidičů....

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1415
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Radek » 24.5.2020 15:16

Nejspíš jde o zácvik zaměstnanců, jak jinak to řešit?
V novém DPK je podrobný článek i s informací, že trať pro linku 140 má nově pravomocné územní rozhodnutí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 24.5.2020 15:12

Von: Ted jenom záleží na úhlu pohledu... Super věc, že se udrží papíry/licence atd a nebo smutnější, že za minimálně 3 roky nebylo vedení schopné udělat VŘ na nové vozy a zprovoznit "kus" drátů pro linku 140...

A upřímně ani moc nevím co se reálně tímhle testuje? Pochopil bych, kdyby trolejbus byl v ČR "exotický" dopravní prostředek, ale do háje, dyt ČR patří ke světové špičce rozsahu provozu trolejbusů.... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2020 14:27

Po více než půl století má Praha opět vlastní trolejbus. DPP ho koupil v Plzni
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00523.html

Odpovědět