Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 01.6.2016 22:07

Něco jsem o tom zjistil. Bude se jednat o elektrobusy, tedy nebudou to drážní vozidla. Jen se budou za jízdy dobíjet. Teď je otázka, jestli se opravdu budou jen dobíjet :) .... A ta trolej má být jen směrem nahoru.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od petr03 » 01.6.2016 13:07

V Opave take jsou strisky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.6.2016 12:25

Karosák píše:V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.
v HK a Zlíně-Otrokovicích se používají také minimálně pro "návrat spojů DC", které jedou prodlouženou trasu mimo TV na agregát.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3644
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 01.6.2016 12:04

V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od gabuliatko » 01.6.2016 10:49

Nevím, ale v Římě a v Blavě mě prostoj při natrolejování přišel dost velký. A taky nevím co ve zmíněném useku chtěj provozovat za linku.
Mnohem zajímavější mi přijde 176.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 23:30

Jo, tak to bude zajímavé. Bude se tedy jednat o dráhu a drážní vozidla. Docela jsem rád, protože si myslím, že toto není špatné řešení. Jen doufám, že až zde těchto úseků bude více, tak vznikne časem nějaký okruh, aby bylo možné provozovat občasně naše muzejní kousky :-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3644
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 27.5.2016 22:43

Takže by se možná nemusel ten úsek schvalovat a projektovat, jako dráha, ale jen jako UTZ...?? Tedy podobně, jako vyvedení těch 10 metrů trolejí tehdy na Bořislavce pro Rampini, jen by to mělo 2 kilometry, no :-D Ale těch závaží co se bude muset natahat :-D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2127
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Petrpes » 27.5.2016 22:22

Najdi si pojem parciální trolejbus, v zásadě trolejbus a elektrobus v jednom, ale dobíjí se za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Což se hodí na úseky se stoupáním, velkou frekvencí, v centrech měst a hlavně tam kde jede nejvíce linek, resp. se vozidla více linek nejdéle pohybují.
Např. v ML se hovoří, že toto by mohlo nahradit autobusy ve městě, ale muselo by se více zpřejezdovat bus linky na trolejbusové a naopak, aby každej vůz dostal pravidelně svou dávku :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 16:35

9001 píše:By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?
Hovořilo se o trolejbusu/elektrobusu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9910
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 27.5.2016 14:35

By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 13:50

Looki píše:
MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.
Tedy se dá říct, že po dobu jízdy na Prosek a zpět se ušetří v enormním kopci baterie, protože se pojede na trolej a zároveň se dobijí. Zbytek cesty může být díky tomu delší. Tak snad budeme moci opravdu přivítat zpět trolejbusy. Nebo to bude autobus s "alternativním pohonem" :-) ? To by asi neprošlo.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Looki » 27.5.2016 11:10

MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 1:59

Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Marek Kubík » 17.1.2016 10:16

Nevíte někdo výrobní čísla a roky výroby trolejbusů Tatra T 400 ev.č.9460, 9396, 9458, 9367, 9477, 9431, 9345, 9354, 9346, 9370, 9358, 9356, 9454, 9465, 9459, 9377, 9397, 9344, 9361 a 9384?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 15.1.2016 21:42

George píše:
9001 píše:https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116

Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Nějaké testování či zkoušky, důvod jsem pořádně nikde nenašel. Nebo jen venčení :D Existuje víc fotek, od Rustonky, most Legií, a tahle před Radlickou školou. Tenkrát to asi šlo bez problémů, vzdušné výhybky atd.
ANo, tuším, že i nedostatek paliv pro vozy tažné (válečná léta), které schopné trolejbusy nemusely tahat do dílen, když do nich mohly sami dojet po TT.

Odpovědět