Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MF v 23.12.2008 21:56

PvvS napsal:Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.


No jo no, není dokument jako dokument :D
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod PvvS v 23.12.2008 21:17

Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MF v 23.12.2008 20:58

PvvS napsal:Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.


A není možné dokument hodit na youtube a dát sem odkaz? Já to tedy neumím, ale jistě by to šlo... jak si správně poznamenal vše má své pro a proti. Pomocný pohon se promítne do ceny tbusu, pomocný pohon žere a hlavně se vozí s sebou a tak i nějaký ten kilowat padne navíc.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod PvvS v 23.12.2008 20:54

Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MF v 23.12.2008 20:47

Přesně, tady přemýšlejí jestli ti přidají 100 kč (3Euro :D ) a tak určitě na nějaký trolejbusy nemají pomyšlení. No kdyby tu byly, tak už s nimi jezdím :) Viděl bych to tak, že je nutné udělat něco s IAD a začít opravdu s preferencí dopravy a možná i méně linek, aby to bylo přehlednější a více spojů (ovšem ne tak jako dnes 22). Samosebou doplnit tratě jako Václavák, Příkopy atp. Jedno z míst kam bych tbus vrátil je na Smíchov do těch kopců. Dále taková trať Knížecí - Újezd - Strahov - Královka - Dejvice je ideální. Busem neekologické, kopce pro trolejbus ideální a "nekonkuruje" si to s jinými elekrickými trakcemi a k tamní obsluze ideální.

To Marek Kubík: ono to je těžké, tehdy pro všechny druhy dopravy nebylo pochopení a tak kdyby trolejbusy zůstaly, tak zase třeba nejezdíme tramvají na Barrandov a možná i po nějakých dnes dobitých tratích (Řepy atd)...
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod davidtk v 23.12.2008 18:51

Tady bych to hlavně viděl na tu ekonomickou krizi ... DP si nemuze ted dovolit ani to co si vymyslel natož pak do Praglu vrátit trolejbusy. Myšlenku neodsuzuji, ale v dohledné době (a možná i nedohledné) je to nerealizovatelný projekt (podle mě). Navíc Praze by prospělo méně gumařů, kteří musí pořád jezdit autama ikdyž můžou jet sockou (a to je asi u některých problém). A za další, už takle je v tý dopravě bordel v Praze :lol:
davidtk
Uživatel
 
Založen: 04.1.2008 13:25

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Marek Kubík v 23.12.2008 17:38

MF napsal:I když to byla chyba, tak bych další druh dopravy v Praze nezaváděl. Snažil bych se víc uplatnit stávající systém tramvaje. Trolejbusy udržovat tam, kde jsou již zavedeny. myslím, že v současné době a při ekonomické krizi si na nové nejen trolejbusové provozy můžeme nechat zajít chuť.
Ahoj,tramvaje by se i nadále rozvíjely a společně s metrem,autobusy a trolejbusy by se navzájem doplnovaly.
Marek Kubík
Uživatel
 
Založen: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod PvvS v 23.12.2008 17:10

Hmm, oddeleny menirny maji hodne vyhod. Krome vetsi bezpecnosti , i mensi zavislost a ovlivnitelnost site. Akorat jsou o neco slozitejsi krizeni.
Vyhoda pro stavajici provozy je prachmizerna. Nemoznost nouzovyho preklenuti useku, moznost vzniku zemnich smycek, jednodussi vznik urazu elektrickym proudem. Staci si uvedomit ze tram je v podstate trvale uzemnena, krezto trbus trvale odizolovanej.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MF v 23.12.2008 17:05

I když to byla chyba, tak bych další druh dopravy v Praze nezaváděl. Snažil bych se víc uplatnit stávající systém tramvaje. Trolejbusy udržovat tam, kde jsou již zavedeny. myslím, že v současné době a při ekonomické krizi si na nové nejen trolejbusové provozy můžeme nechat zajít chuť.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Marek Kubík v 23.12.2008 16:44

Ahoj,i když nejsem ekonom,myslím že by bylo lepší i levnější novelizovat zákon/normu.Byla by to výhoda pro všechna města kde jezdí nebo budou jezdit tramvaje a trolejbusy,tedy nejen pro Prahu.I když zákon/norma by nebyl bohužel změněn,tak by se s obnovou trolejbusů mělo začít co nejdřív a nejen kvůli čistčímu vzduchu,ale hlavně kvůli chybě komunistů že v Praze je zrušili.
Marek Kubík
Uživatel
 
Založen: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod j p v 23.12.2008 13:33

adam_r napsal:Problem je hlavne, ze by se to dle platnych zakonu nedalo pripojit na tramvajove menirny. Musely by se bud zmenit zakony, nebo postavit nova menirna a nove kabelove trasy. Vyjimku na pripojeni na stavajici napajeci soustavu tramvaji nikdo neda.

Duvodem je pozadavek na "izolovanou napajeci soustavu", tedy ze mezi troleji (ani jednou) a zemi neni napeti. Potom i pri velmi spatnem izolacnim stavu trolejbusu nedochazi k probijeni ve chvili, kdy cestujici stoji jednou nohou na zemi a jednou jiz v trolejbusu (viz Plzen pred cca 10 lety). V pripade pouziti spolecne napajeci soustavy s tramvaji je mezi "+" (nebo "-" podle toho, kde je u tramvaje "+") vodicem pro trolejbus 600V.


To se zakonodarce zase jednou spatne vyspal?
Coz takhle radsi znormovat ten izolacni stav trolejbusu?
Spolecne menirny pro tramvaje a trolejbusy se bezne pouzivaji v cele rade zemi. Americti soudruzi dokonce pouzivaji nejen spolecne menirny, ale i spolecnou trolej (tramvaj pouziva ve spolecne casti trasy jednu z trolejbusovych troleji). Nevsiml jsem si, ze by toto reseni pusobilo jakekoliv problemy.
Mam pocit, ze v Cesku je v posledni dobe jedna vyhlaska blbejsi nez druha.

Mezi ty uplne nejblbejsi vyhlasky ji vsak zaradit nemuzu, protoze tam jednoznacne vede vyhlaska o reznickych spalcich, podle ktere byly drevene nezavadne spalky nahrazeny plastovymi necistitelnymi a tedy hygienicky zavadnymi. Hned za ni na cestnem druhem miste jsou paternosterove vytahy, kde zakonodarce zakazal stavbu novych jen protoze nevedel co to ten paternosterovy vytah vlastne je.

Schvalne, otazka pro ekonoma: Co je levnejsi? Stavet nove menirny nebo novelizovat zakon/normu?
Uživatelský avatar
j p
Uživatel
 
Založen: 28.9.2004 10:46

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Matošo v 22.12.2008 22:57

marek kubík napsal:Ahoj,je zde forum o vlastním DP,který by provozoval v Praze tramvajovou dopravu a tak mě napadlo že by místo tramvajové dopravy provozoval trolejbusovou.Trolejbusy v Praze by měly dostat druhou šanci a pokud o ně Pražský magistrát a DPP nemá zájem tak by měl s jejich obnovou začít někdo jiný,je to v zájmu všech obyvatel Prahy aby dýchali čistčí vzduch.


tím, že nahradíš tramvaje trolejbusama čisčí ovduší nebude...

jedině snad nahradit autobusy trolejbusama...
Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
 
Založen: 06.6.2007 10:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Marek Kubík v 22.12.2008 16:45

Ahoj,je zde forum o vlastním DP,který by provozoval v Praze tramvajovou dopravu a tak mě napadlo že by místo tramvajové dopravy provozoval trolejbusovou.Trolejbusy v Praze by měly dostat druhou šanci a pokud o ně Pražský magistrát a DPP nemá zájem tak by měl s jejich obnovou začít někdo jiný,je to v zájmu všech obyvatel Prahy aby dýchali čistčí vzduch.
Marek Kubík
Uživatel
 
Založen: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno

Odeslatod George v 25.6.2007 11:02

Teda Goode čtete mi myšlenky.Nebo jste seděl před nedávnem U pomníku kousek ode mne :wink:

Mimochodem dříve jsem byl zaměstnancem DP trolejbusy a opravny tramvají.A není to zas až tak dávno .Rok 1993.....
Uživatelský avatar
George
Uživatel
 
Založen: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod adam_r v 23.6.2007 23:35

7080 napsal:Napájení trati by taky nebyl problém, dalo by se využít určitě tramvajovou měnírnu, a pokud by se jezdilo ve stopách první trolejbusové trati, tak by se omezilo křížení s tramvajovou trolejí na minimum.

Myslenka minimalne zajimava, realizace vsak uz horsi.

Problem je hlavne, ze by se to dle platnych zakonu nedalo pripojit na tramvajove menirny. Musely by se bud zmenit zakony, nebo postavit nova menirna a nove kabelove trasy. Vyjimku na pripojeni na stavajici napajeci soustavu tramvaji nikdo neda.

Duvodem je pozadavek na "izolovanou napajeci soustavu", tedy ze mezi troleji (ani jednou) a zemi neni napeti. Potom i pri velmi spatnem izolacnim stavu trolejbusu nedochazi k probijeni ve chvili, kdy cestujici stoji jednou nohou na zemi a jednou jiz v trolejbusu (viz Plzen pred cca 10 lety). V pripade pouziti spolecne napajeci soustavy s tramvaji je mezi "+" (nebo "-" podle toho, kde je u tramvaje "+") vodicem pro trolejbus 600V.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron