Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 23:30

Jo, tak to bude zajímavé. Bude se tedy jednat o dráhu a drážní vozidla. Docela jsem rád, protože si myslím, že toto není špatné řešení. Jen doufám, že až zde těchto úseků bude více, tak vznikne časem nějaký okruh, aby bylo možné provozovat občasně naše muzejní kousky :-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 27.5.2016 22:43

Takže by se možná nemusel ten úsek schvalovat a projektovat, jako dráha, ale jen jako UTZ...?? Tedy podobně, jako vyvedení těch 10 metrů trolejí tehdy na Bořislavce pro Rampini, jen by to mělo 2 kilometry, no :-D Ale těch závaží co se bude muset natahat :-D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Petrpes » 27.5.2016 22:22

Najdi si pojem parciální trolejbus, v zásadě trolejbus a elektrobus v jednom, ale dobíjí se za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Což se hodí na úseky se stoupáním, velkou frekvencí, v centrech měst a hlavně tam kde jede nejvíce linek, resp. se vozidla více linek nejdéle pohybují.
Např. v ML se hovoří, že toto by mohlo nahradit autobusy ve městě, ale muselo by se více zpřejezdovat bus linky na trolejbusové a naopak, aby každej vůz dostal pravidelně svou dávku :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 16:35

9001 píše:By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?
Hovořilo se o trolejbusu/elektrobusu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 27.5.2016 14:35

By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 13:50

Looki píše:
MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.
Tedy se dá říct, že po dobu jízdy na Prosek a zpět se ušetří v enormním kopci baterie, protože se pojede na trolej a zároveň se dobijí. Zbytek cesty může být díky tomu delší. Tak snad budeme moci opravdu přivítat zpět trolejbusy. Nebo to bude autobus s "alternativním pohonem" :-) ? To by asi neprošlo.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Looki » 27.5.2016 11:10

MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 27.5.2016 1:59

Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Marek Kubík » 17.1.2016 10:16

Nevíte někdo výrobní čísla a roky výroby trolejbusů Tatra T 400 ev.č.9460, 9396, 9458, 9367, 9477, 9431, 9345, 9354, 9346, 9370, 9358, 9356, 9454, 9465, 9459, 9377, 9397, 9344, 9361 a 9384?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 15.1.2016 21:42

George píše:
9001 píše:https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116

Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Nějaké testování či zkoušky, důvod jsem pořádně nikde nenašel. Nebo jen venčení :D Existuje víc fotek, od Rustonky, most Legií, a tahle před Radlickou školou. Tenkrát to asi šlo bez problémů, vzdušné výhybky atd.
ANo, tuším, že i nedostatek paliv pro vozy tažné (válečná léta), které schopné trolejbusy nemusely tahat do dílen, když do nich mohly sami dojet po TT.

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od George » 15.1.2016 10:18

9001 píše:https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116

Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Nějaké testování či zkoušky, důvod jsem pořádně nikde nenašel. Nebo jen venčení :D Existuje víc fotek, od Rustonky, most Legií, a tahle před Radlickou školou. Tenkrát to asi šlo bez problémů, vzdušné výhybky atd.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 14.1.2016 19:00

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116

Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 7105 » 24.1.2014 19:55

Taktéž jsem se včera projel, až na to občasné štrejchání a poněkud nižší teplotu v salónu jsem z rakouského stroje měl velice dobrý dojem. Co se mi nelíbilo, byl přístup řidiče, který bez zjevného důvodu (pokud vím, vozidlo bylo zcela v pořádku a on si tam četl noviny) opustil Bořislavku minutu před standartním kindervejcem.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MOp » 23.1.2014 20:09

Ano, vozítko dnes skutečně do 12:25 nejezdilo. Sloužilo k prezentaci zastupitelům MČ Praha 1. Jak zde bylo zmíněno, vše bylo uvedeno v jízdním řádu vysvětlivkou.

Co se týče "štrejchání" - to vozítko je nezmar a projede skoro všude a všechno. Spousta lidí z toho byla odvařenejch, včetně mě. To co škrtá o zem jsou občas zástěrky, nikoliv zadek! Děje se tak, když řidič vozidlo nezvedne, případně když jede rychleji než 20 km/h (to se automaticky rovná do standardní výšky). Když je řidič šikovný - což ten dopolední byl - tak je to radost s tím jet! V úterý při předváděčce byla otestována maximální kapacita 46 osob /možná i více/ a zástěrky škrtly jen dvakrát - v Chotkových sadech při přechodu dlažba-asfalt a ve Střešovicích na jednom hrbu, kde řidič nestihl včas zvednout.

Co se týče jízdních vlastností, jsou dobré, při jízdě do kopce je mírně znát slabší výkon, ale u těchto minibusových linek je to akceptovatelné, navíc se nepředpokládá, že by se jezdilo furt na plný výkon či stovkou. Bude zajímavé sledovat, zda se někde časem objeví informace, kolik by stál jejich reálný provoz resp. kolik se ušetřilo srovnáním se sorkou na pravidelné 216.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 23.1.2014 19:52

Jen na to, jak si myslim, ze by mohla byt novinka k uzitku na jeji nakup asi hnedtak nebude. Nezvladl by levnejsi variantu treba Solaris? Na tom malem Urbinu bych si pantec dovedl predstavit. Ale jde jen o snove predstavy. Nicmene mi Solaris prijde jako celkem zivota a napaduschopna firma ;-)

Odpovědět