Pražské trolejbusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské trolejbusy
Jo, tak to bude zajímavé. Bude se tedy jednat o dráhu a drážní vozidla. Docela jsem rád, protože si myslím, že toto není špatné řešení. Jen doufám, že až zde těchto úseků bude více, tak vznikne časem nějaký okruh, aby bylo možné provozovat občasně naše muzejní kousky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Takže by se možná nemusel ten úsek schvalovat a projektovat, jako dráha, ale jen jako UTZ...?? Tedy podobně, jako vyvedení těch 10 metrů trolejí tehdy na Bořislavce pro Rampini, jen by to mělo 2 kilometry, no Ale těch závaží co se bude muset natahat
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Najdi si pojem parciální trolejbus, v zásadě trolejbus a elektrobus v jednom, ale dobíjí se za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Což se hodí na úseky se stoupáním, velkou frekvencí, v centrech měst a hlavně tam kde jede nejvíce linek, resp. se vozidla více linek nejdéle pohybují.
Např. v ML se hovoří, že toto by mohlo nahradit autobusy ve městě, ale muselo by se více zpřejezdovat bus linky na trolejbusové a naopak, aby každej vůz dostal pravidelně svou dávku
Což se hodí na úseky se stoupáním, velkou frekvencí, v centrech měst a hlavně tam kde jede nejvíce linek, resp. se vozidla více linek nejdéle pohybují.
Např. v ML se hovoří, že toto by mohlo nahradit autobusy ve městě, ale muselo by se více zpřejezdovat bus linky na trolejbusové a naopak, aby každej vůz dostal pravidelně svou dávku
Re: Pražské trolejbusy
Hovořilo se o trolejbusu/elektrobusu.9001 píše:By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
By mě zajímalo jak se s tím pantografem udrží na troleji? A nebo budou tykladla?
Re: Pražské trolejbusy
Tedy se dá říct, že po dobu jízdy na Prosek a zpět se ušetří v enormním kopci baterie, protože se pojede na trolej a zároveň se dobijí. Zbytek cesty může být díky tomu delší. Tak snad budeme moci opravdu přivítat zpět trolejbusy. Nebo to bude autobus s "alternativním pohonem" ? To by asi neprošlo.Looki píše:Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Re: Pražské trolejbusy
Je to záměr DPP na větší zapojení elektrobusů.MF píše:Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
Re: Pražské trolejbusy
Dozvěděl jsem se, že ma být v dohledne době zatrolejovan usek U krize - Prosek, tedy ten, kde již trolejbusy jezdily a ma na nem být provozován trolejbus/elektrobus. Neví někdo něco bližšího? Precijen to neni legislativně tak jednoduché. Jak stavba, tak provoz (drážní vozidlo)...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Nevíte někdo výrobní čísla a roky výroby trolejbusů Tatra T 400 ev.č.9460, 9396, 9458, 9367, 9477, 9431, 9345, 9354, 9346, 9370, 9358, 9356, 9454, 9465, 9459, 9377, 9397, 9344, 9361 a 9384?
Re: Pražské trolejbusy
ANo, tuším, že i nedostatek paliv pro vozy tažné (válečná léta), které schopné trolejbusy nemusely tahat do dílen, když do nich mohly sami dojet po TT.George píše:Nějaké testování či zkoušky, důvod jsem pořádně nikde nenašel. Nebo jen venčení Existuje víc fotek, od Rustonky, most Legií, a tahle před Radlickou školou. Tenkrát to asi šlo bez problémů, vzdušné výhybky atd.9001 píše:https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116
Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Re: Pražské trolejbusy
Nějaké testování či zkoušky, důvod jsem pořádně nikde nenašel. Nebo jen venčení Existuje víc fotek, od Rustonky, most Legií, a tahle před Radlickou školou. Tenkrát to asi šlo bez problémů, vzdušné výhybky atd.9001 píše:https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116
Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc8c989116
Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Existuje k tomuhle nějaké bližší info? Osobně o tom slyším poprvé, že by trolejbus jezdil po kolejích s tímhle vozíkem...
Re: Pražské trolejbusy
Taktéž jsem se včera projel, až na to občasné štrejchání a poněkud nižší teplotu v salónu jsem z rakouského stroje měl velice dobrý dojem. Co se mi nelíbilo, byl přístup řidiče, který bez zjevného důvodu (pokud vím, vozidlo bylo zcela v pořádku a on si tam četl noviny) opustil Bořislavku minutu před standartním kindervejcem.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ano, vozítko dnes skutečně do 12:25 nejezdilo. Sloužilo k prezentaci zastupitelům MČ Praha 1. Jak zde bylo zmíněno, vše bylo uvedeno v jízdním řádu vysvětlivkou.
Co se týče "štrejchání" - to vozítko je nezmar a projede skoro všude a všechno. Spousta lidí z toho byla odvařenejch, včetně mě. To co škrtá o zem jsou občas zástěrky, nikoliv zadek! Děje se tak, když řidič vozidlo nezvedne, případně když jede rychleji než 20 km/h (to se automaticky rovná do standardní výšky). Když je řidič šikovný - což ten dopolední byl - tak je to radost s tím jet! V úterý při předváděčce byla otestována maximální kapacita 46 osob /možná i více/ a zástěrky škrtly jen dvakrát - v Chotkových sadech při přechodu dlažba-asfalt a ve Střešovicích na jednom hrbu, kde řidič nestihl včas zvednout.
Co se týče jízdních vlastností, jsou dobré, při jízdě do kopce je mírně znát slabší výkon, ale u těchto minibusových linek je to akceptovatelné, navíc se nepředpokládá, že by se jezdilo furt na plný výkon či stovkou. Bude zajímavé sledovat, zda se někde časem objeví informace, kolik by stál jejich reálný provoz resp. kolik se ušetřilo srovnáním se sorkou na pravidelné 216.
Co se týče "štrejchání" - to vozítko je nezmar a projede skoro všude a všechno. Spousta lidí z toho byla odvařenejch, včetně mě. To co škrtá o zem jsou občas zástěrky, nikoliv zadek! Děje se tak, když řidič vozidlo nezvedne, případně když jede rychleji než 20 km/h (to se automaticky rovná do standardní výšky). Když je řidič šikovný - což ten dopolední byl - tak je to radost s tím jet! V úterý při předváděčce byla otestována maximální kapacita 46 osob /možná i více/ a zástěrky škrtly jen dvakrát - v Chotkových sadech při přechodu dlažba-asfalt a ve Střešovicích na jednom hrbu, kde řidič nestihl včas zvednout.
Co se týče jízdních vlastností, jsou dobré, při jízdě do kopce je mírně znát slabší výkon, ale u těchto minibusových linek je to akceptovatelné, navíc se nepředpokládá, že by se jezdilo furt na plný výkon či stovkou. Bude zajímavé sledovat, zda se někde časem objeví informace, kolik by stál jejich reálný provoz resp. kolik se ušetřilo srovnáním se sorkou na pravidelné 216.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Jen na to, jak si myslim, ze by mohla byt novinka k uzitku na jeji nakup asi hnedtak nebude. Nezvladl by levnejsi variantu treba Solaris? Na tom malem Urbinu bych si pantec dovedl predstavit. Ale jde jen o snove predstavy. Nicmene mi Solaris prijde jako celkem zivota a napaduschopna firma