Největší rozdíl je v tom, že se s problémovými majiteli pozemků začalo jednat trošku jinak. Netlačilo se tolik na sílu a opravdu se dařilo hledat například kompromisní výměny pozemků. Ale nejedná se o výsledek, který přišel "zrovna ve chvíli". Je to (u těchto tratí) konec dlouhého, několikaletého procesu, kdo ho sledoval, všiml si změny v jednání města již dříve a nyní není příliš překvapen, ostatně v posledním roce se schylovalo výrazně a mnozí tu o tom i psali. Samozřejmě to v hromadě příspěvků o tom, že "určitě zas nic nebude", trochu zapadlo, ale kdo chtěl vidět, viděl.
Krize současně se stavebními povoleními je skutečně shoda okolností (například Libuš se podařilo výrazně nakopnout poté, co se směnily pozemky s nemocnicí, teď si nepamatuju jakou, snad Motol?, na kterou převedl pozemky její zesnulý pacient - to prostě nějakou dobu trvá). A naštěstí EU nyní poměrně výrazně podporuje ekologizaci městské dopravy a daří se získávat dotace, bez nich by to zdaleka tak slavně v současné situaci nevypadalo.