Pražské trolejbusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
To spíš asi šotouši mimo DP...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Nejen, že je to blbost, ale šotouši v DP tomu dávají další rozměr...fricoolinek2 píše:https://www.facebook.com/mbmodely/posts ... 2784141039
No, asi jako kdyby někdo obživnul mamuta
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Minimálně v Ostravě rozhodně ano, viz http://mhd-ostrava.cz./?s=trolejbusova_trakce, je tam také napsáno, že už se smí zřizovat pro trolejbusy jen izolovaná soustava.P_V píše: V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?
Re: Pražské trolejbusy
V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?XSC píše:Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.
Je to rozdělené na sekce, takže tramvaje nežerou 2km, ale jen několik set metrů dlouhou sekci, která má samostatný přívod. Ale uznávám, že zrovna tahle tramvajová sekce je taky do kopce, takže by to už při souběhu nemuselo stačit. Nicméně je tu ještě možnost vytáhnout to z metra na Proseku, pokud by elektrobusu chutnalo 750V. Napájení metra snese mnohem větší proudy, pro něj je nějaký busík jako nic.Karosák píše: od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)
Re: Pražské trolejbusy
Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.P_V píše:Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.
Jestli je napájení stejnosměrné nebo střídavé nemá při stejném napětí na ztráty vliv. 25kV st jako na železnici na ulici použít nejdeKarosák píše:Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase. Ani na jednom konci to není "ob dva sloupy" jako na Želvě (a ještě ty sloupky patří DP) ale stovky metrů. Vezmi si, když byla někdejší kyvadlová 37 napájena pres klemy z Kobylis až dolů na Trojskou (bo měnírna Trojská byla mimo provoz) že dole už to tramvaj skoro nejela. A teď si vem, že od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ono to je možná schválně. Protože Liben toho má na sebe už ted docela dost a Rokoska třeba na víc není dimenzovaná...
Vzdálenost není problém . Viz Zelená liška, která je od TT docela daleko a nebo i Altán není úplně přímo u TT.
Vzdálenost není problém . Viz Zelená liška, která je od TT docela daleko a nebo i Altán není úplně přímo u TT.
Re: Pražské trolejbusy
Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Pražské trolejbusy
Ne, bude to mít vlastní malou měnírnu.
Re: Pražské trolejbusy
To se nenapojí na tramvajové dráty?7001 píše:K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ani ne . Spíš nevěřím vlastním očím co všechno jde z eráru nakoupit pokud to má tu správnou zelenou stoputhriller2 píše:On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.
Za mě elektrobusy jsou slepou cestou, protože sice je krásné, že to nečoudí hned, ale pořád většina elektriky je z uhlí a jako bonus baterie jsou taky dost ekologické. Navíc si nedělám extra iluze o životnosti baterií a jejich následné likvidaci...
Zvlášt když stejná osobav DP, která prosazuje tuhle drahou hračku dopustila vznik retrowany ...
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Pražské trolejbusy
K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.
Re: Pražské trolejbusy
Jen tedy nevím, proč ty dráty skončí v půli kopce, když to má šetřit elektriku na stoupání. Mohly vést až o zastávku dál, to je dalších 30 m do výšky.
Re: Pražské trolejbusy
On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.