Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od demon » 08.10.2017 15:46

To spíš asi šotouši mimo DP...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 08.10.2017 15:12

fricoolinek2 píše:https://www.facebook.com/mbmodely/posts ... 2784141039

No, asi jako kdyby někdo obživnul mamuta :devilsmokin
Nejen, že je to blbost, ale šotouši v DP tomu dávají další rozměr... :roll:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.10.2017 5:39

https://www.facebook.com/mbmodely/posts ... 2784141039

No, asi jako kdyby někdo obživnul mamuta :devilsmokin

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Smasska » 06.8.2017 20:10

P_V píše: V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?
Minimálně v Ostravě rozhodně ano, viz http://mhd-ostrava.cz./?s=trolejbusova_trakce, je tam také napsáno, že už se smí zřizovat pro trolejbusy jen izolovaná soustava.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 06.8.2017 10:21

XSC píše:Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.
V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?
Karosák píše: od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)
Je to rozdělené na sekce, takže tramvaje nežerou 2km, ale jen několik set metrů dlouhou sekci, která má samostatný přívod. Ale uznávám, že zrovna tahle tramvajová sekce je taky do kopce, takže by to už při souběhu nemuselo stačit. Nicméně je tu ještě možnost vytáhnout to z metra na Proseku, pokud by elektrobusu chutnalo 750V. Napájení metra snese mnohem větší proudy, pro něj je nějaký busík jako nic.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od XSC » 06.8.2017 0:18

P_V píše:Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.
Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.
Karosák píše:Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase.
Jestli je napájení stejnosměrné nebo střídavé nemá při stejném napětí na ztráty vliv. 25kV st jako na železnici na ulici použít nejde :-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 05.8.2017 22:29

Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase. Ani na jednom konci to není "ob dva sloupy" jako na Želvě (a ještě ty sloupky patří DP) ale stovky metrů. Vezmi si, když byla někdejší kyvadlová 37 napájena pres klemy z Kobylis až dolů na Trojskou (bo měnírna Trojská byla mimo provoz) že dole už to tramvaj skoro nejela. A teď si vem, že od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 05.8.2017 20:09

Ono to je možná schválně. Protože Liben toho má na sebe už ted docela dost a Rokoska třeba na víc není dimenzovaná...

Vzdálenost není problém ;-). Viz Zelená liška, která je od TT docela daleko a nebo i Altán není úplně přímo u TT.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 05.8.2017 19:59

Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 7001 » 05.8.2017 19:04

Ne, bude to mít vlastní malou měnírnu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 05.8.2017 19:02

7001 píše:K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.
To se nenapojí na tramvajové dráty?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 05.8.2017 17:13

thriller2 píše:On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.
Ani ne ;-). Spíš nevěřím vlastním očím co všechno jde z eráru nakoupit pokud to má tu správnou zelenou stopu :lol:

Za mě elektrobusy jsou slepou cestou, protože sice je krásné, že to nečoudí hned, ale pořád většina elektriky je z uhlí a jako bonus baterie jsou taky dost ekologické. Navíc si nedělám extra iluze o životnosti baterií a jejich následné likvidaci...

Zvlášt když stejná osobav DP, která prosazuje tuhle drahou hračku dopustila vznik retrowany ...

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 7001 » 05.8.2017 16:43

K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 05.8.2017 15:24

Jen tedy nevím, proč ty dráty skončí v půli kopce, když to má šetřit elektriku na stoupání. Mohly vést až o zastávku dál, to je dalších 30 m do výšky.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 04.8.2017 23:32

On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.

Odpovědět