Pražské trolejbusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské trolejbusy
Měl bych otázečku. Na wiki se píše, že trolejbusová linka 58 v trase Libeň - Čakovice vedla ulicemi Prosecká, Rudé armády, Hejtmánkova, Nad Krocínkou, Letňanská, Pražská, Gottwaldova a Čakovická, přičemž bývalé ulice Pražská a Gotwaldova tvoří současnou Beranových. Nechápu tam to vedení trati ulicí Čakovickou. Ta je přeci kolmá na Letňanskou a když by troleje u současných garáží Klíčov z Letňanské odbočovaly na Čakovickou, jak by se pak zase dostaly zpět do Letňan? To mi hlava nebere. Kdyby tedy někdo mohl poodhalit? Díky.
A pak, když už ten někdo bude lovit v paměti nebo knihách nebo jinde, chtěl bych ještě znát přesnou polohu trolejbusové smyčky v Letňanech a v Čakovicích a názvy a zhruba i polohy nácestných zastávek. Tady chápu, že se to nikomu nebude chtít vypisovat, stačil by mi odkaz na knihu, nebo jiný zdroj.
No a na závěr, byť by to patřilo do jiného vlákna, kudy vedla v padesátých letech autobusová linka 103 z Kobylis, Střelničné přes Ďáblice do Čakovic? Předpokládám, že Ďáblickou + Kosteleckou, ale pak v Čakovicích jak? Navazovala nějak na trolejbusovou trať? PS. konečná byla "Závody J. Dimitrova, Čakovice"
PS2: Abych jen pořád něco nechtěl, při hledání, co to byly ty závody J. Dimitrivova, jsem narazil na stránky nějakého komunistického spolku a v nich následující foto zachycující obrat trolejbusu na Václavském náměstí roku 1950.
A pak, když už ten někdo bude lovit v paměti nebo knihách nebo jinde, chtěl bych ještě znát přesnou polohu trolejbusové smyčky v Letňanech a v Čakovicích a názvy a zhruba i polohy nácestných zastávek. Tady chápu, že se to nikomu nebude chtít vypisovat, stačil by mi odkaz na knihu, nebo jiný zdroj.
No a na závěr, byť by to patřilo do jiného vlákna, kudy vedla v padesátých letech autobusová linka 103 z Kobylis, Střelničné přes Ďáblice do Čakovic? Předpokládám, že Ďáblickou + Kosteleckou, ale pak v Čakovicích jak? Navazovala nějak na trolejbusovou trať? PS. konečná byla "Závody J. Dimitrova, Čakovice"
PS2: Abych jen pořád něco nechtěl, při hledání, co to byly ty závody J. Dimitrivova, jsem narazil na stránky nějakého komunistického spolku a v nich následující foto zachycující obrat trolejbusu na Václavském náměstí roku 1950.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Pražské trolejbusy
Káblík vede k odpojovači na sloupu. Tam končí - pokračování ke zdroji napájení (měnírně) se nekoná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Žeby jako třeba pod napětím proti krádeži ?Karosák píše:Na fotce je vidět, že k trolejím vede káblík. To bylo pro potřeby akce, nebo to tam má nějaké dlouhodobější poslání
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Na fotce je vidět, že k trolejím vede káblík. To bylo pro potřeby akce, nebo to tam má nějaké dlouhodobější poslání
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské trolejbusy
P_V: Já bych byl rád i za to, co tam je. Bez iniciativy MČ Praha 10 by to tam asi nebylo.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Návrat trolejbusu na Orionku:
http://foto-aktualne.mhdcr.biz/displayi ... m=76&pos=1
http://foto-aktualne.mhdcr.biz/displayi ... m=76&pos=1
Re: Pražské trolejbusy
Chtělo by ten pomník zužitkovat lépe, pověsit vedení do kolečka (nevím jak to teď bude), elektrickou přípojku na trvalo, a o svátcích vozit obecenstvo na nejkratší trolejbusové lince na světě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Slyšel jsem z agentury JPP (ke mne od jednoho z drátenických řidičů), o nějaké připravované veselici, při níž by do těch drátů měl být snad puštěn i proud (údajně z nějaké mobilní TS), aby tam mohl popojet pár metrů nějaký přivlečený trolejbus. Nezná někdo něco bližšího?
Re: Pražské trolejbusy
Na Orionce se ráno začlo drátovat...
Re: Pražské trolejbusy
7 let jsem žil v Českých Budějovicích, takže vím, že setrvačností trolejbus skoro nikam nedojede, většinou při výpadu kladky, což se stává zásadně na výhybkách, jede pomalou rychlostí (smí se tuším na klasických výhybkách do 15 km/h), navíc není vyjímkou, že na výhybce kladka vyskočila a obmotala se okolo drátu.. To potom, kdyby jel dál setrvačností, tak to všechno vyškube... Kladky ani tak nevypadávají, jako spíš, že si řidiči buďto špatně navolí a nebo jim to podhodí, ten za jedoucí a musí ven na přehození na správné dráty... A s IAD, když už by do toho trolejbusu mělo někdo narazit, tak spíš v tu chvíli, kdy se to stane a ne, když přijíždí a vidí, že trolejbus stojí a řidič venku..MM-Mikulovsky píše:Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede...
A co se týče výhybek na křižovatkách, pokud to okolí dovoluje, tak jsou umístěny tak, aby když trolejbus již stojí v odbočovacím pruhu, výhybkou kladkama dávno projel..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Já se nebavil o preferenci, ale o fyzickém přestěhování SSZ pro tram na tram pás. Viz nová signalizace na Malovance. Třeba i Palackého náměstí se už neběhá přes dva pruhy. Aspon u "druhých" světel od Výtoně.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Vidíš, a já měl za to, že právě předěláváním SSZ na nové s preferencema a podobnýma "vymoženostma" roste množství případů kdy musí jít navolit. Při pevným cyklu může řidič sedět na zadku a čekat, volno přijde samo...9001 píše:K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.
Ano, pokud se řidič pohybuje opatrně a v reflexní vestě moc nebezpečí mu nehrozí .. ale to ani při nasazování klacků.
Celkově jsem chtěl spíš ukázat, že ani jedna činost není zrovna 2x moc bezpečná a to se myslím shodnem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
trainzjohny: 1.) S volením do SSZ na sloupcích i přes dva pruhy IAD máš pravdu (na to jsem pozapomněl) – ale sleduji provoz a přecházím v bezpečném momentu (mezeře mezi jedoucími auty či nejlépe jejich stání na červenou). + doplňuji souhlas s 9001
2.) Má-li Trolejbusové vedení výhybku až těsně v křižovatce a i když ne - díky rozjezdu na začátku odbočovacího pruhu, tak tam má křížení s protějším směrem a to jsou jistě místa nejčastějšího vypadnutí sběračů. Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede těsně za křižovatku, ale v případě nevhodných sklonových podmínek (a nevybavení vozu pomocným agregátem) nikoliv. Furt ta tramvaj před křižovatkou mě většinou (není-li TT jako např. na Palčáku vyosená a výhybky až v křižovatce) chrání - zastavím těsně před výhybkou a jdu těsně kolem vozu - samozřejmě sleduji okolní provoz, ale sotva se někdo kolem TRAM bude protahovat 50km/h. Ovšem odbočovat vpravo takřka plnou rychlostí jsem viděl mnoho řidičů IAD - a co se stane, když tam akorát je za stojícím trolejbusem jeho řidič koukající se na vedení při nasazování sběrače?
2.) Má-li Trolejbusové vedení výhybku až těsně v křižovatce a i když ne - díky rozjezdu na začátku odbočovacího pruhu, tak tam má křížení s protějším směrem a to jsou jistě místa nejčastějšího vypadnutí sběračů. Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede těsně za křižovatku, ale v případě nevhodných sklonových podmínek (a nevybavení vozu pomocným agregátem) nikoliv. Furt ta tramvaj před křižovatkou mě většinou (není-li TT jako např. na Palčáku vyosená a výhybky až v křižovatce) chrání - zastavím těsně před výhybkou a jdu těsně kolem vozu - samozřejmě sleduji okolní provoz, ale sotva se někdo kolem TRAM bude protahovat 50km/h. Ovšem odbočovat vpravo takřka plnou rychlostí jsem viděl mnoho řidičů IAD - a co se stane, když tam akorát je za stojícím trolejbusem jeho řidič koukající se na vedení při nasazování sběrače?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.