Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod matti v 28.5.2010 13:29

MM-Mikulovsky napsal:Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede...
7 let jsem žil v Českých Budějovicích, takže vím, že setrvačností trolejbus skoro nikam nedojede, většinou při výpadu kladky, což se stává zásadně na výhybkách, jede pomalou rychlostí (smí se tuším na klasických výhybkách do 15 km/h), navíc není vyjímkou, že na výhybce kladka vyskočila a obmotala se okolo drátu.. To potom, kdyby jel dál setrvačností, tak to všechno vyškube... Kladky ani tak nevypadávají, jako spíš, že si řidiči buďto špatně navolí a nebo jim to podhodí, ten za jedoucí a musí ven na přehození na správné dráty... A s IAD, když už by do toho trolejbusu mělo někdo narazit, tak spíš v tu chvíli, kdy se to stane a ne, když přijíždí a vidí, že trolejbus stojí a řidič venku..

A co se týče výhybek na křižovatkách, pokud to okolí dovoluje, tak jsou umístěny tak, aby když trolejbus již stojí v odbočovacím pruhu, výhybkou kladkama dávno projel..
Uživatelský avatar
matti
ovocnář
 
Založen: 07.9.2009 17:55
Bydliště: 140

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod 9001 v 28.5.2010 10:51

Já se nebavil o preferenci, ale o fyzickém přestěhování SSZ pro tram na tram pás. Viz nová signalizace na Malovance. Třeba i Palackého náměstí se už neběhá přes dva pruhy. Aspon u "druhých" světel od Výtoně.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod trainzjohny v 28.5.2010 10:47

9001 napsal:K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.
Vidíš, a já měl za to, že právě předěláváním SSZ na nové s preferencema a podobnýma "vymoženostma" roste množství případů kdy musí jít navolit. Při pevným cyklu může řidič sedět na zadku a čekat, volno přijde samo...
Ano, pokud se řidič pohybuje opatrně a v reflexní vestě moc nebezpečí mu nehrozí .. ale to ani při nasazování klacků.

Celkově jsem chtěl spíš ukázat, že ani jedna činost není zrovna 2x moc bezpečná a to se myslím shodnem.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 28.5.2010 9:35

trainzjohny: 1.) S volením do SSZ na sloupcích i přes dva pruhy IAD máš pravdu (na to jsem pozapomněl) – ale sleduji provoz a přecházím v bezpečném momentu (mezeře mezi jedoucími auty či nejlépe jejich stání na červenou). + doplňuji souhlas s 9001
2.) Má-li Trolejbusové vedení výhybku až těsně v křižovatce a i když ne - díky rozjezdu na začátku odbočovacího pruhu, tak tam má křížení s protějším směrem a to jsou jistě místa nejčastějšího vypadnutí sběračů. Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede těsně za křižovatku, ale v případě nevhodných sklonových podmínek (a nevybavení vozu pomocným agregátem) nikoliv. Furt ta tramvaj před křižovatkou mě většinou (není-li TT jako např. na Palčáku vyosená a výhybky až v křižovatce) chrání - zastavím těsně před výhybkou a jdu těsně kolem vozu - samozřejmě sleduji okolní provoz, ale sotva se někdo kolem TRAM bude protahovat 50km/h. Ovšem odbočovat vpravo takřka plnou rychlostí jsem viděl mnoho řidičů IAD - a co se stane, když tam akorát je za stojícím trolejbusem jeho řidič koukající se na vedení při nasazování sběrače?
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod 9001 v 28.5.2010 9:33

K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod trainzjohny v 28.5.2010 9:11

MM-Mikulovsky napsal:1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem
K tomu bych se také tedy trošku ozval...
Většinou trolejbus jezdí v pravém pruhu, tedy cesta podél něj dozadu se odehrává na kraji silnice, nebo rovnou po chodníku, kdyžto s tramvaje lezeš s tágem rovnou do křižovatky, tedy rozdíl délek sice je, ale také je rozdíl v místě kudy deš. A ve chvíli kdy nasazuješ klacky je to už hezkých pár desítek vteřin po zastavení a vůz za tebou má mnohem větší šanci tě registrovat. Jinak souhlasím, že to je asi nejrizikovější část celého procesu...
Řidič s tágem není chráněn tramvají zcela, pokud stojíš před tramvají tak tě klidně auto stojící kousek vedle za tramvají nevidí a při odbočení tě sestřelí, pokud hodíš vexli, zasuneš tágo tak se musíš vynořit pro auto z před tramvaje kde fakt chodce nečeká a jsi chráněn jen tím, že nejsi blbej a nevlezeš mu do cesty a včas uskočíš zpět za ní... (viz křižovatky kde auta odbočují vlevo přes TT (jako třeba Národní divadlo, Palačák ...)

A to tu vůbec nepadla řeč o krásném přebíhání k sloupkům k navolení, často i přes dva proudy jedoucích aut ... to trolejbusáci pokud vím nemusí ...
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod BerryML v 27.5.2010 22:32

V dnešní realitě je to co říkáš nesmysl... Jsem rodilej Mariánskolázeňák a tam si o rychloprůjezdnej výměnách můžem zatím leda nechat zdát.... :?
Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
 
Založen: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 27.5.2010 22:08

m@rtin napsal:Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel. To je stejný jako říct, že tramvaje jsou pro řidiče nebezpečný, protože někdy musí vexle jít přehodit tágem.
Jsem rozenej Královehradečák - žil jsem tam do svých 6-ti let a pak několikrát ročně v něm navštěvoval mamčiny rodiče a hromadu známých až na půlku prázdnin + nějaké víkendy (od té doby co jsem v Praze, tam jezdím jen za těmi známými pouze cca 2x do roka.) - trolejbusy mám i proto také rád (a znám je i z Brna a Zlína s Otrokovicemi - v 1. jmenovaném městě jsem byl 4 roky na SŠ a přes druhý jmenovaný trolejbusový provoz jezdívám stále několikrát ročně k rodičům taťky.)
Jsem přesvědčen, že přestavování TRAM výhybek tágem je proti ručnímu nasazování trolejbusového sběrače nesrovnatelně mnohem bezpečnější:
1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod m@rtin v 27.5.2010 17:13

j p:
Bratislava rozhodně není moderní trolejbusový provoz. :shock:

poznámce o souvislosti s tramvajema vůbec nerozumím. Moderní trolejbusy na moderních tratích prostě nevypadávají. Vše je otázkou údržbu a zrovna údržbu v DPB považuju za jednu z nejhorších v ex CS.


Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.
To je stejný jako říct, že tramvaje jsou pro řidiče nebezpečný, protože někdy musí vexle jít přehodit tágem.
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod PvvS v 27.5.2010 14:39

Psalo se o modernich tratich a modernich vozidlech. A tim tedy 14/15Tr v BA rozhodne neni. A zrejem slo o poruchu dotycnyho vozu, protozr po BA sde da jezdit i pres krizeni a vyhybky velice svizne a bez problemu. A to i se staryma zeleznyma zberacema. U laminatu je to jeste lepsi. Jako vystraha muze slouzit brno a jeho nesmysly na trakcnim vedeni. Zpomalovat do vyhybky s trolejbusem na 30km je dostatecnej nesmysl. Armatury od jinych vyrobcu se daji jezdit v padesatce v klidu.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod j p v 27.5.2010 14:21

To neni nesmysl, to jsou vlastni zkusenosti z Bratislavy. Zil jsem tam 3 roky. Jednou jsem mel dokonce stesti na vuz, ktery vypadl na kazde vyhybce.
:)
A co se tyce tech modernich vozidel a modernich trati, kde kladky nevypadavaji - s temi je to jako s modernimi tramvajemi, ktere nerachtaji a nevykolejuji a nikdy nestrhnou vedeni na modernich tratich, protoze i ony maji moderni sberac, ze.

Ja vim, ze je to z politickych duvodu a ze jsou v Praze mista, kam by byly vhodne. Byly by to prakticky izolovane linky, takze problemy s vyhybkami by byly minimalni.
Co je prioritou prazske dopravy krasne illustruje tramvajova trat v Radlicke ulici mezi Plzenskou a Zenskymi domovy. Pritom zrovna tam preci nebyl zadny problem tu ulici rozsirit o dalsi dva pruhy pro auta pote co byla zbourana Ringhofferovka....
Uživatelský avatar
j p
Uživatel
 
Založen: 28.9.2004 10:46

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod m@rtin v 27.5.2010 13:42

j p napsal:Jamie, vy si ty trolejbusy ponekud idealizujete.
Nevyhodou je caste blokovani dopravy, zejmena na krizovatkach - kdyz vypadne kladka. Spatne serizeni sberace nebo zalostny stav trakcniho vedeni udela sve.
Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.

To je nesmysl. Na moderních tratích s moderními sběrači vypadávají kladky ojedinělě nebo vůbec. A hlavně, máme přeci pomocné dieselagregáty, které se u některých trolejbusů samy nakopnou okamžikem spadlého sběrače. Trolejbus je ideální vozidlo na linky v kopcích a s krátkými intervaly. Neznám vhodnější lokalitu v ČR než levý břeh Vltavy, resp. linky z Na Knížecí. Bohužel, trolejbusy v Praze nejezdí hlavně z politických důvodů. Jestli si vzpomínáte na kauzu lehkých topných olejů na začátku 90. let, jistě vám neuniklo, že i to mělo souvislost s neuskutečněním snu pana Bodenlose. Pak odchod Kasla z křesla primátora, který tehdy bojoval za trolejbusy na lince 112, a ze kterých nakonec taky sešlo.
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Jamie v 27.5.2010 13:42

Dobrý den, nemohu s Vámi souhlasit. Nikdy jsem netvrdil, že trolejbusy nemají žádné mouchy, ale snažím se upozornit na jejich zásadní výhody na které se často zapomíná, přičemž naopak bývají v argumentech proti trolejbusům zdůrazňovány faktory, které jsou přinejmenším diskutabilní a nesouvisí s trolejbusy jako takovými - viz Váš příspěvek: žalostný stav zařízení a nekvalitně odvedená údržba jsou nebezpečné kdekoli a u každého druhu dopravy, nejen u trolejbusů. Dopravní systém nelze činit zodpovědným za případně nedostatečnou pracovní morálku jeho zaměstnanců nebo trestuhodný nezájem ze strany provozovatele či městských autorit, v těchto případech je třeba problém a jeho řešení hledat jinde.
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod j p v 27.5.2010 13:30

Jamie, vy si ty trolejbusy ponekud idealizujete.
Nevyhodou je caste blokovani dopravy, zejmena na krizovatkach - kdyz vypadne kladka. Spatne serizeni sberace nebo zalostny stav trakcniho vedeni udela sve.
Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.
Uživatelský avatar
j p
Uživatel
 
Založen: 28.9.2004 10:46

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Jamie v 27.5.2010 13:07

Taková smyčka Pankrác, Jawa by byla efektní, ale obávám se že to by u nás vskutku neprošlo :( :lol:

Přikládám několik obrázků, které se mi kdysi podařilo nalézt na internetu, nejsem jejich autorem a autora bohužel ani neznám, ale snad nevznikne problém když je zde pověsím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 7 návštevníků

cron