Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Absolut v 27.5.2010 8:22

Iniciativa vzešla od několika nadšenců v DP, z nichž někteří to tady i čtou a byla podpořena (= nezazděna) Prahou 10.

Zajímalo by mě, jak by dopadl takový pokus na naší domovské Praze 4.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod milbi v 26.5.2010 15:18

Možná už tu odkaz byl, ale dva roky starý článek na http://www.ceskydomov.cz/praha-10/clane ... ni-a-zelen zmiňuje vytvoření trolejbusové smyčky.
milbi
Uživatel
 
Založen: 16.5.2009 18:26
Bydliště: Milovice

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Jamie v 26.5.2010 15:08

Jsem rád, že smyčka u Orionky bude zachována a přestože jsem se nedozvěděl od koho vzešla iniciativa ke zřízení tohoto památníku, patří těmto lidem velký dík. Je však opravdu co slavit? Myslím si že nikoli, poněvadž mi to přijde jako obřadné kladení věnců na hrob někomu, kdo zde byl předtím pohřben zaživa. Nepotřebujeme nové památníky trolejbusů, ale nové trolejbusové tratě...
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Karosák v 26.5.2010 12:49

Zavádění trolejbusů pokračuje 8-)
Rýsuje se to pěkně, ale zajímalo by mě, jak bude prostor smyčky využíván :?: :idea: Je sice dlážděn "výjezd do centra", ale ten ústí na chodník v jeho výšce a pak je hrana, tudíž "tudy ne, přátelé". Odspoda tam zřejmě půjde zajet. Možná budou v "dopravním prostoru" lavičky, uprostřed smyčky by mohla být (snad [-o< ) zeleň. Nevíte, kdo akci provádí a kdo financuje :?:
Je to cool :twisted:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Bobik v 26.5.2010 11:49

No alespoň něco, i když osobně by se mi líbila nějaká "historická trať" kde by se mohlo něco prohánět, ale chápu že to je problém.
Vozidlo bych na tenhle pomník nedával ani z papundeklu, bo jestli by vydrželo netknutý alespoň den, byl by to úspěch. I do těch drátů bych preventivně pustil šťávu, nebo se bojím že za chvíli zmizí....
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Ondras v 26.5.2010 8:57

Pěkné, pěkné =D>

A počítá se se výhledově i s umístěním nějakého vozidla?
Ale chápu, asi ne, nikdo nebude chtít opravený historický exponát nechat na dešti a ani ne za plotem... :(
Uživatelský avatar
Ondras
Uživatel
 
Založen: 15.7.2009 21:38
Bydliště: Na půl cesty mezi linkami 3,9,14,24 a 4,6,10,16,22

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod kasme v 25.5.2010 14:53

Tak už visej... :)
pár fotek z dálky...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1005/orionka/
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod kasme v 25.5.2010 9:32

Začalo se s osazováním prvků na stožáry...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1005/orionka/

teď bude teda asi dešťová přestávka :)
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Absolut v 25.5.2010 7:44

Na Orionce skutečně bude něco jako pomník trolejbusů, bude zachována část smyčky, vytvořena zastávka s označníkem (bohužel ne autentickým) a můžete se těšit i na kus trolejového vedení.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Pepa v 24.5.2010 23:15

Bagřík téměř dořádil a vzniká nový pomník trolejbusů. Vypadá to jako kus zastávky, pár zelených sloupů... :)
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod kasme v 30.4.2010 21:50

Jestli jsem dobře koukal, tak dnes řádil bagřík v místě původní otočky "Orionka" a zřejmě už z ní nezbude vůbec nic - již před časem dostala ránu při úpravě křižovatky...
letecký pohled na prostor v srpnu 2008 http://wgp.praha-mesto.cz/tms/projects_ ... =k,vt,poi&
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Jamie v 08.12.2009 1:35

Víte, tyhle otázky energetické úspornosti nebo neúspornosti jsou zajisté velmi relevantní u všech dopravních prostředků a nelze je opomíjet, už proto, že racionální diskuse je vždycky dobrou obranou proti jednostranným a v mnoha ohledech i nepravdivým informacím - v odkazu výmluvný příklad:

http://www.youtube.com/watch?v=s9Wb7VOINSw&feature=related

Co se však týká trolejbusů, jsou tu témata, která nejsou v zásadě vůbec sporná a přesto leží poněkud vně zájmu. Dobře se to ukazuje, když rozmlouvám s pamětníky o původním pražském trolejbusovém provozu. V těchhle případech je důležité abstrahovat od jisté nostalgie, která se na tyto vzpomínky za léta nabalí, ale když to člověk udělá, pak zjistí, že ti lidé se opravdu vzácně shodují (srovnej s touto diskusí), totiž všichni společně hovoří o čistém, tichém a příjemném dopravním prostředku, což jsou vlastnosti, které současné pražské trakce dost nápadným způsobem postrádají - autobusy minimálně zapáchají a jízda (nejen) tramvaje 14T, to je - abych použil větu Jana Wericha - "jak když se sype železářství". Tohle není výpad proti tramvajím, jde mi o to, že trolejbusy vykazují vlastnosti, které nejsou něčím, co je tak nějak "navíc", nýbrž jsou to vlastnosti, které města potřebují, a je vcelku logické, že takové výhody mají i svou cenu. Různé hybridy, elektrobusy a experimentální technologie, to všechno zní moc optimisticky a "trendy", ale tyto technologie v podobě použitelné ve velkém měřítku vlastně ještě vůbec neexistují a je s otazníkem zda a kdy budou - a kolik to bude stát. Varovným příkladem budiž zejména Francie a její danajské pokusy o zavádění pokusných trakcí v mhd (pakliže je zde argumentováno vysokými náklady na zavádění "nové" trakce, potom v pražských podmínkách nabývá z uvedeného hlediska tento argument razantním způsobem na významu). Ve srovnání s tím jsou trolejbusy po absolvování stoletého vývoje systémem nikoli zastaralým, nýbrž vyspělým a osvědčeným, zbaveným všech dětských nemocí a dovedeným k technické dokonalosti - opět, to je věc, která má svou cenu. Veřejná doprava není pouze o tom, jak se co nejrychleji a nejefektivněji dostat z bodu A do bodu B, do hry vstupuje celá řada dalších faktorů, na které jsem tu již odkazoval a které jsou zmiňovány v různých podobách v některých dalších příspěvcích. Souhrnně tomu říkáme kultura cestování, která úzce souvisí s atraktivitou veřejné dopravy pro současné i potenciální nové cestující do budoucna - je nabíledni, že trolejbusy tento potenciál mají a jejich zavádění a rozvoj by měly být podporovány i tam, kde nepanuje shoda o jejich ekonomické úspornosti.
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod XSC v 07.12.2009 19:11

DavidD napsal:a k výrobě nafty nepotřebujeme elektřinu? Nebo náklady na její dopravu??
Asi stejně tak jako k těžbě a dopravě uhlí nebo uranu. Většinou to tvoří jen procenta energie z paliva získané.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod DavidD v 07.12.2009 18:04

XSC napsal:
DavidD napsal:]Ale to ne, autobusy se sice vyvíjejí, ale nejsou ani na třetinové účinnosti jak trolejbusy. Nezapomeň, že trolejbusy se vyvíjejí stejnou rychlostí a již dnes je jejich pohon na velice kvalitní úrovni, to o busech říct vážně nemůžeme. Teď stačí, aby se tykadla zaměnily za nějaké kvalitní baterky a bude vyhráno. Také říkám trolejbusy ne, počkejme 10 let a "Elektrobusy vpřed"!
Pořád do té účinnosti zapomínáš započítat účinnost při výrobě energie. Elektrárna (uhelná, jaderná) je vlastně také jen velký motor s účinností max 40% (zbytek se prožene přes chladící věže). Dá se zvednout jen tím, že se odpadní teplo použije pro vytápění, ale pro výrobu el. energie zvednout nejde. Takže když započítáš celý řetěz elektrárna - rozvod - trolejbus, dojdeš k celkové účinnosti podobné jako u autobusu. U vozidla na baterie bude ještě nižší. Do budoucna by sice bylo možné uvažovat o nabíjení baterií solární energií, ale zatím je účinnost článků natolik mizerná, že jsou použitelné jen pro dojení nesmyslných státních dotací, nikoliv pro reálnou výrobu energie.
a k výrobě nafty nepotřebujeme elektřinu? Nebo náklady na její dopravu??
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Mosquit v 06.12.2009 19:26

XSC napsal:Účinnost se také podílí na ceně energie.


Samozřejmě, stejně jako se na této ceně podílí spousta dalších věcí. Provozovalele busů/t-busů ovšem zajímá spíš cena na 1km, tedy zjednodušeně pronásobení dodané energie účinností vozidla a cenou jednotky energie.
Mosquit
Uživatel
 
Založen: 13.2.2009 22:29

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron