Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod P_V v 05.8.2017 18:02

7001 napsal:K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.

To se nenapojí na tramvajové dráty?
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod 9001 v 05.8.2017 16:13

thriller2 napsal:On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.


Ani ne ;-). Spíš nevěřím vlastním očím co všechno jde z eráru nakoupit pokud to má tu správnou zelenou stopu :lol:

Za mě elektrobusy jsou slepou cestou, protože sice je krásné, že to nečoudí hned, ale pořád většina elektriky je z uhlí a jako bonus baterie jsou taky dost ekologické. Navíc si nedělám extra iluze o životnosti baterií a jejich následné likvidaci...

Zvlášt když stejná osobav DP, která prosazuje tuhle drahou hračku dopustila vznik retrowany ...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod 7001 v 05.8.2017 15:43

K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
 
Založen: 30.8.2004 7:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod P_V v 05.8.2017 14:24

Jen tedy nevím, proč ty dráty skončí v půli kopce, když to má šetřit elektriku na stoupání. Mohly vést až o zastávku dál, to je dalších 30 m do výšky.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod thriller2 v 04.8.2017 22:32

On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Karosák v 04.8.2017 22:12

No jako lace to není, ale prodloužení TrT v ČB, úsek Vltava - České Vrbné, což je kilák a chlup, stálo už před cca 10 lety 14 mil. Kč. Na konci smyčka s predjizdnou stopou a asi úprava měnírny, ale i kdybychom to odečetli, tak stál tehdy kilometr stopy 4 mega? No to těch dnešních 5 není nic, co by mi dělalo vrásky. On to není jen ten kus drátu....
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 04.8.2017 19:08

9001 napsal: Tak to je hodně drahá sranda :D. 5 mega za instalaci + údržbu :D
tak sice není to pakatel, ale je to rozhodně zlomek ceny za TT stejné délky a asi minimálně srovnatelné s náklady za prostoje vozidel u "napájecích stanic", aby ta mohla na baterii vyjet i ta stoupání náročná na spotřebu energie!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod 9001 v 04.8.2017 18:14

MM-Mikulovsky napsal:Ta TV pro ElektroBUS na Prosecké má být snad jen ZC = do kopce/svahu/stoupání = nejde o doplnění baterií, ale jízdu v nejtěžším úseku trasy/tratě na přímo dodávanou elektřinu, což má šetřit kapacitu baterie na ostatní úseky trasy/tratě, kde pro jízdu stačí (na stejnou vzdálenost) zlomek energie než v tom nejnáročnějším úseku :!:


Tak to je hodně drahá sranda :D. 5 mega za instalaci + údržbu :D
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 04.8.2017 11:50

Ta TV pro ElektroBUS na Prosecké má být snad jen ZC = do kopce/svahu/stoupání = nejde o doplnění baterií, ale jízdu v nejtěžším úseku trasy/tratě na přímo dodávanou elektřinu, což má šetřit kapacitu baterie na ostatní úseky trasy/tratě, kde pro jízdu stačí (na stejnou vzdálenost) zlomek energie než v tom nejnáročnějším úseku :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Karosák v 04.8.2017 9:44

Ta Prosecká - jak to vidíte technologicky? Fakt je možný, aby se za ty 2 minuty jízdy bus nažvejkl? To je takový článek pro masy, ale chytrej z něj nejsem. Čili na Palmovce Dobudka a v kopci "pomocné" napájení, aby to moc nevyžralo baterie?
Trolejové stopy by se při rozšiřování systému pak tahaly jen na svazkové úseky jako třeba Kobyliské náměstí - Čimičák, estakáda, revival na Malvazinky :-P....
Napadá mě třeba i ta Kamýcká, nebo Jeremenkova, ale tam bude roli hrát strategie přípravy (no, to jsou možná moc silná slova :-D) nových TT.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Bobik v 10.7.2017 16:39

P_V napsal:Ale asi by se to nevyplatilo, protože ten větrník kromě energie sbírá i dotace. :lol: :lol: :lol:

Ale hlavně - zatímco vítr fouká jen někdy, dotace foukaj neustále... :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod P_V v 10.7.2017 13:07

thriller2 napsal:Stačí natáhnout dráty a je to, trolejbusový lodě už tady byly. Akorát přes oceán to bude trochu výzva :D

Já bych na cestě energetické přeměny vítr - větrník - elektřina - dráty nebo baterka - elektromotor - loď vynechal ty mezifáze. Mohlo by pak stačit mnohem jednodušší a méně ztrátové zařízení na ekologické textilní bázi. Neměl bych si ten nápad patentovat? :lol:
Ale asi by se to nevyplatilo, protože ten větrník kromě energie sbírá i dotace. :lol: :lol: :lol:
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod thriller2 v 10.7.2017 10:19

Stačí natáhnout dráty a je to, trolejbusový lodě už tady byly. Akorát přes oceán to bude trochu výzva :D
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod Karosák v 09.7.2017 14:26

Vidíte, vskutku to není černobílé, nebo bílozelené. Ale asi to bude chtít mix od všechno a každé použít na vhodném místě. Ta elektromobilita by mohla utvořit symbiózu s výrobou a distribucí. MHD, IAD I železnici půjde udělat 99,9% na elektřinu, pak možná i elektrifikace dálnic s last mile kamióny. Ale nedovedu si úplně dobre představit třeba takový důlní dumper, lesní stroje, nebo další velké stroje na zemní práce kolik toho udělají na baterky. Jaké jsou zde možnosti? A dále pak je asi veřejným tajemstvím, že největším producentem CO2 v dopravě je letecká a zaoceánská lodní doprava a tam to bude s alternativním palivem ještě docela fuška, není-li pravda?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Pražské trolejbusy

Odeslatod XSC v 09.7.2017 0:24

I ukládání do baterií má ztráty. Navíc by to mělo značný dosah na rozvodnou síť - ono se to nezdá, ale v benzínu je té energie dost, takže kdyby si v každém domě začalo večer pár lidí dobíjet auto, tak bude potřeba natáhnout dráty jen pro tohle. Z tohoto hlediska je zas ten vodík výhodnější, protože stanice na jeho výrobu mohou být budovány v blízkosti elektráren, rozvoden a běžnou síť to nezatíží. Pak by i soláry a podobné nesmysly měly využití, protože v době přebytku by bylo kde tu energii spotřebovat a ne řešit složitou a hlavně nesmyslnou regulaci, kde má "zelená" elektřina pritoritu při výkupu, i když ji vzhledem k nestálosti dodávek nikdo nechce, a ještě několikanásobně dotovanou cenu.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron