Stránka 1 z 24

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 12.2.2024 14:03
od Mhr1
I když připustíme, že až 50% mimo trolej je trochu moc, pokud to baterie vydrží, tak o to ani tak nejde. Jde o tu délku, inu ale takový je trend. Solaris je osvědčený výrobce, Škodovka rovněž, tak to vlastně nic atypického není. Atypy jsou experimentální druh pohonu (kupř. vodík) nebo zcela nový výrobce, který není zaběhnutý ani jinde ve světě, resp. v Evropě/EÚ.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 12.2.2024 11:09
od Radek
Atypičnost pražských požadavků je především v provozu 50% na troleje / 50% baterie, to rozhodně není standard. Nejde jen o dva klouby, byť těch dvoukloubových výrobců opravdu na západě moc není (2?).

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 11.2.2024 18:14
od Mhr1
Kdo tvrdí, že 24-metrové vozy jsou atypy, zjevně nebyl v zahraničí. Na západ od nás jsou takovéto vozy běžné, zažil jsem je před 10-15 lety v Ženevě i v Goteborgu. Co ale pokládám za atypy, jsou pražské elektrobusy i ten plyňák, proto jsou s nimi pořád problémy. V Bratislavě s elektrobusy v karoserii SOR NS12 a ani s plyňáky od Solarisu větší problémy nejsou. Z plyňáků občas nějaký vypadl, ale kupř. teď v únoru jezdí všechny 4 ze čtyřech. A u elektrobusů kromě násilného poškození při nehodách delší odstávky ani nebyly.
Relace v televizi o dlouhých trolejbusech byla zcela tendenční podle hesla "Dobrá zpráva = žádná zpráva". Novináře zajímají pouze neštěstí a průsery. Tady (v Bratislavě) jezdí 24-metrové trolejbusy od 3.2. bez větších problémů, zvládají i úzkou Miletičovu ulici i pravé odbočení do ní. A trolejbusy 27TrA na letiště jezdí také bez větších problémů. Jenže jsou to výrobky od osvědčených výrobců Solarisu a Škodovky. Atyp je bohužel pražský SOR TNS18 ale v tom je DPP nevinně, tak bylo nastaveno výběrové řízení. Když někdo podleze s nejnižší cenou, asi se s tím nedá moc dělat. Výsledkem jsou pak problémy - od výrazně opožděných dodávek po vysokou poruchovost. Bratislava měla štěstí, tady také SOR podlezl cenou výběrové řízení na krátké trolejbusy s výzbrojí Cegelec, ale po problémech s dodávkami pro Prahu a jinam se domluvil s DPB, že změní výzbroj za škodováckou. Takže zde máme SOR/Škoda TNS12 a podle průběhu zkušebních jízd se zdá, že by mělo být všechno OK. Uvidíme... (snad od března).

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 21:21
od kruťák
9001 píše:
07.2.2024 19:07
A co vlastně trvá hodinu? Tatra má majáky, dá se tyč a jede pryč ne?
No nejdřív je ale potřeba přemluvit ten vadný vůz, aby se odbrzdil :twisted:

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 19:07
od 9001
A co vlastně trvá hodinu? Tatra má majáky, dá se tyč a jede pryč ne?

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 18:33
od sajmon
trainzjohny píše:
07.2.2024 18:17
Dneska třeba jeden z těch trolejbusů SORry city zablokoval skoro na hodinu i tramvaje, když zechl a čekalo se na odtah... jo, to byl fakt super nákup.
V pátek večer se kvůli zdechlému trolejbusu stálo asi půl hodiny. A určitě to nejsou jediné dva případy...zatím bohužel začátek provozu dost rozpačitý.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 18:17
od trainzjohny
Dneska třeba jeden z těch trolejbusů SORry city zablokoval skoro na hodinu i tramvaje, když zechl a čekalo se na odtah... jo, to byl fakt super nákup.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 14:01
od Radek
Celé je to o tom, že nakupujeme atypy, nikoliv konfekci. Je pak obtížné požadovat relevantní reference.
Řeší se to citelnými sankcemi, což se Praha naštěstí už naučila.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 13:10
od 9001
Tak elektrobusy jsou v garážích z větší části od listopadu. Ty slavné trolejbusy na 58 taky víc nejezdí než jezdí a uvidíme jak dlouho bude trvat první nehoda tohohle velkého….

Za mě jsou dlouhé trolejbusy akorát hračka pár lidí a ne řešení situace…. Přitom bohatě stačilo dispečerské řízení pro ty nejvytíženější doby…

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 12:37
od P_V
To je těžký, buď nastavíte výběr na kvalitu a pak se ostatní odvolají, že pravidla byla nastavena proti nim, nebo že vítěz lhal. Nebo nastavíte výběr na cenu a pak dostanete soubor náhradních dílů na kolečkách.
Ještě že to VŘ nebylo až takový cirkus, jako v Ově, kde vyloučili uchazeče za překlep v desetinné čárce. :D

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 12:01
od ElWapp
Nejde jen o facebook a dpp to poskozuje jmeno. Cekal bych, ze se podnik nechce nechat vykreslovat jako neschopna firma, ktera si predem neproveri, co kupuje.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 11:17
od Adam108
Možná protože to co se píše na sociálních sítích je často jen bouře ve sklenici vody? :wink: Doporučuju nečíst Facebook a chodit ven.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 07.2.2024 8:42
od ElWapp
Nebylo by vhodne nejak oficialne reagovat na tu smrst, co se spustila? Viz treba https://www.facebook.com/share/p/LZieX1mq5p6QB1xx/ ...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.2.2024 18:41
od trainzjohny
ElWapp píše:
05.2.2024 18:28
Jak je to vlastne s temi trolejbusy pro linku na letiste? Internet je plny tragickych bulvarnich clanku o tom, jak se koupil trolejbus, co naboura sam do sebe a co nedokaze odbocit na Veleslavine do terminalu ani z terminalu. Z oficialnich mist se zatim lime hrobove ticho. Je to pruser, nebo medialni bublina?
Ten autobusák stojí za vyliž** i u kloubáku, tak je jasné, že delší vůz má ještě větší problém, ale to není problém trolejbusu, ale nešikovného autobusáku.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.2.2024 19:14
od MOp